Kiváló módja a pénzégetésnek egy használt konszervágen lecserélése egy másik használt, ismeretlen előéletű konszervágenre cserélése, amiben még döglésre hajlamos, de legalább sok pénzből javítható DSG is van. Ami nem is ‘igazi’ automata, hanem inkább olyasmi. Én bottal nem nyúlnék hozzá.
Én nem is mondtam, hogy konszervágent kell venni
Én a magam részéről a büdös életben nem vennék konszervágen terméket, kétféle okból:
1,egy részüket a minőségük miatt
2, más részüket esztétikai/tervezésfilozófiai okokból
1, Minőségi okok:
Erről már írtam, az utóbbi évtizedben(?) drámaian romlott a VW konszern egynémely termékeinek a minősége.
Nyilván ezt a kor kontextusában kell nézni, s nem KGST autók színvonalához mérni.
Töredező kábelek, elektronikai bajok, hírhedt motorszériák/váltószériák.
Három típussorozatú dízel DSG Passatot vezettem próbaképpen, nem tetszettek; bután indulnak el, s könnyed kifinomultsággal vonulnak, mint egy öreg dízelmozdony...
Tévedés ne essék, régebbi VW termékek
minősége előtt leborulok, kiüthetetlen strapabíró jószágok voltak.
Vezettem munkaeszközként Golf IV 1.4, 1.6 benzin, 1.9 TDI, Bora 1.6, Jetta 1.6 benzin (2009), Octavia 1.6 benzin, 1.9 2009 TDI (2004-2013), Seat Altea XL 1.6 benzin, Superb TDI, 3 példányt (2008-2015) autókat.
Jelenleg e-Golfot vezetek alkalomszerűen.
Sokkal-sokkal kevesebb féle autót vezettem/próbáltam ki eddig, mint egy autószerelő, autókereskedő, vagy autós újságíró, de valamivel többfélét, mint az átlagautós.
Vírusosan karanténban már az összes James Bond film megnézése után jött az ötlet, hogy összeírom azokat a márkákat/típusokat/motor/váltó/karosszéria/évjárat (hajjaj,pl. a Nagypolszkik között évjáratokként nagyobb volt a különbség, mintha /nem nyugatnémet
/ márkát váltottál volna...), amiket akárcsak alkalomszerűen is vezettem, kipróbáltam.
Most tart a lista 219-nél.
(Kívánságra közzéteszem)
De térjünk vissza a második ponthoz:
"...más részüket esztétikai/tervezésfilozófiai okokból..."
Van egy-kettő VW termék, amik - leginkább - kívülről tetszenek:
Pl. némely Audik, Polo 2001-től, Golf I., Corrado, Touran 2010-től, stb.
De mindig volt, van olyan más brand terméke, amit hamarabb választanék, mint VW terméket.
Belülről viszont hiába korrekt, patent a kivitelezés, de az az unalmas tökéletesség, fantáziátlanság, életuntság, komorság amit általában a konszernvágen termékek sugároznak, azok arra jók, hogy a látványuktól a kardomban dőljek.