Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Megkezdődött a Dongfeng Mengshi EQ2050 katonai terepjáró polgári változatának gyártása Kínában

2021. július 8-án a Dongfeng Off-Road Vehicle Company (a kínai állami autógyártó Dongfeng Motor Group leányvállalata, a Dongfeng Motor Corporation), amely katonai járműveket gyárt a PLA igényeihez, ünnepélyes ceremóniát tartott a kínai piacra tervezett új polgári Dongfeng M50 pickup teherautó első tételének szerelőszalagról való kigurulásáról.

4721016_1000.jpg

4721351_1000.jpg

4721628_1000.jpg

4721866_1000.jpg

4721930_1000.jpg










 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and papi

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 721
28 265
113
Az önvezető jövő...
Plusz itt még egész szépen látszódtak a felfestések, míg mondjuk egy Kerepesin még jó időben is összefosná magát a rendszer, az esti esőkről nem is beszélve. Olyankor nem egyszer semmit se látni a vonalakból annyira tükröződik az aszfalt. Az egy dolog, hogy én saccperkábé tudom merre kell menni, de az autopilot rögtönzött seppokut követ el inkább.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 991
19 334
113
Rossz volt a felfestés.
A szoftver jól müködött, úthiba volt.
Meg amúgy se müködik az önvezetés ha nem tartja rajta a kezét a kormányon megmondta musk twitter-en.
Szerintem nem az önvezető hibája a gond, hanem a felelősség hárítása. Én is tudok olyan körülmények közé kerülni, hogy nem tudom jól megítélni a helyzetet, pl. fényvisznonyok hirtelen előnytelen változása miatt, és mire egyáltalán annyit reagálhatnék, hogy lassítok, baleset történhet. Elő fognak venni, és legalábbis egy gondatlanságot rám fognak húzni. Bezzeg az önvezető, az mindig ártatlan, mert a vezető a felelősség... A gyártó mossa kezeit. A lelkes hülyék pedig tapsolnak tovább, amíg csak egyszer nem ők lesznek a vádlottak padján.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem nem az önvezető hibája a gond, hanem a felelősség hárítása. Én is tudok olyan körülmények közé kerülni, hogy nem tudom jól megítélni a helyzetet, pl. fényvisznonyok hirtelen előnytelen változása miatt, és mire egyáltalán annyit reagálhatnék, hogy lassítok, baleset történhet. Elő fognak venni, és legalábbis egy gondatlanságot rám fognak húzni. Bezzeg az önvezető, az mindig ártatlan, mert a vezető a felelősség... A gyártó mossa kezeit. A lelkes hülyék pedig tapsolnak tovább, amíg csak egyszer nem ők lesznek a vádlottak padján.

Amiket írtam azok előző hasonló baleset reakciói voltak a hívők részéről, kedvencem musk twitteres büfije volt, mint bizonyíték...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 001
91 933
113

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 767
17 867
113
Ameddig sokan lassan hallás alapján közlekednek. Ha kocsit hall, akkor nem lép le telefon nyomkodás közben. Én meg jövök és elém ugrik.
A mögöttem levő jármű meg nem éri, hogy miért nem az út szélén megyek, ha gyalogos van közel...

Amúgy bringával olyan gyorsan menni, hogy gyalogost öljél elég nehéz. Hány ilyen esetről tudsz...?
ebből a szempontból az 50km/h-t az autók esetében is soknak tartom. Egy mai átlag autó 1300kg, megy 50km/h-val és elüt, az gyakorlatilag halál. Ahogy csökken a sebesség, úgy nő a túlélési esély. Ezt el is tudom fogadni, sok helyen már csak 30km/h-val lehet menni. Erre mondja pl. a német statisztika, hogy 10-ből 5 gyalogos túléli.

Viszont nem lehet mindig elvárni, hogy csak az autós vigyázzon. Naponta látom a pilóta felszerelésben sétáló hülyéket a városban, telefont nyomogatva. Idő kérdése, hogy mikor kapja el őket valami. Pár hete csattant valaki e-roller-rel. Két súlyos sérült. Az e-rolleres kulcscsont törés, a gyalogos koponyalapi törés - egyik sem kellemes.

És akkor ehhez vegyük hozzá, amit a napokban Belgiumban láttam. Városban CSAK a kijelölt helyeken kell 50km/h-val menni, a többi helyen 70km/h. Agyrém. Házak kétoldalt, járda, bringaút és 70km/h-val megy a kamion is. Mondjuk ott az évek során lenevelődtek az úttesten átfutásról. Plusz rengeteg bringás. A rengeteg szó szerint értendő. Mész az úton, egyszer csak a kanyarban jön veled szembe úgy 80 bringás. Vagy dupla körforgalom + bringás körforgalom. Na, itt meg lehet tanulni vezetni és körültekintően közlekedni. Már a mammer is elektromos bringán nyomja és rohadtul nem néz körül.

Azért az autópályán meg 100km/h meg 120km/h-s szakaszok - de a városban nyomják a 70km/h-t..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 931
15 528
113
ebből a szempontból az 50km/h-t az autók esetében is soknak tartom. Egy mai átlag autó 1300kg, megy 50km/h-val és elüt, az gyakorlatilag halál. Ahogy csökken a sebesség, úgy nő a túlélési esély. Ezt el is tudom fogadni, sok helyen már csak 30km/h-val lehet menni. Erre mondja pl. a német statisztika, hogy 10-ből 5 gyalogos túléli.

Egyszer erről láttam közlekedési baleset pszimulációt és szakértőt, ott az jött ki hogy 50-nél még van jelentős túlélési esély, nagyrészt attól függ, hogy esik az illető. Ezt még a szövetek nagyrészt elviselik. 50 km/h fölött viszont drasztikusan csökken a túlélés esélye, egész egyszerűen azért, mert az emberi test szöveteinek "szakítószilárdsága" (jobb szó híján) valahol itt fordul át zúzódásokból nagyon durva szakadásokra. Gondolom ezért lett lecsökkentve a korábbi városi 60 km/h óra 50-re, valamikor talán a 80-as évek végén.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 422
3 720
113
Ez nem olyan, mintha az autó egyik kerék csavarja lelazulna magától és időzített bombaként ketyegve előbb, vagy utóbb váratlanul balesetet okozna.

Ide írom a kis kommentem, mert az Űrkutatásban totál OFF lenne, itt meg talán jól jöhet valakinek az info.
Nekem már kétszer is volt "szerencsém" lelazult kerékcsavarhoz... Egy laza csavar még nem okoz rögtön balesetet szerencsére, nekem múltkor kettő is laza volt az ötből... Mákom volt amúgy abban a tekintetben, mert sztem nem sokon múlott, hogy elhagyjam a csavarokat, annyira lazák voltak már. Konkrétan szemmel is látható volt, hogy két csavar kijjebb van, és kézzel simán csavarhatóak is voltak... Ha elhagyom, akkor utána olyan speckó csavart szerezni nem lett volna egyszerű.
Viszont ami a jó benne, hogy most már tudom, hogy milyen a "lötyögő felni" hang, így legközelebb ha netán előfordul hasonló, már hamarabb fel fogom ismerni.
Minden kormánymozdulatnál jól hallható "klattyogás" jött a kerék felől. Ha valaki ilyet hall, érdemes erre gondolni, és a kerékkulccsal végigellenőrizni az összeset...