Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes

"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."

"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."


Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)

Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 753
113
https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes

"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."

"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."


Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)

Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
A válasz itt is ugyanaz, mint az aknafedlapok nem javításában/nem áthelyezésében, egészségügyi anyagbeszerzésben, stb, stb, stb.
Nem ugyanott jelentkezik a kár, a költség, mint ahol pórol' a beruházó.
Nemzetgazdasági veszteség!?
Piha! Kb, annyira érdekel bármely döntéshozót, mint a népgazdasági veszteség az átkosban...
Amíg nincs öntudatos, intelligens társadalom, nincs egészséges, jó értelemben vett civil kurázsi, nincs következmény és elszámoltatás, addig ez van.
Térjünk vissza a témára úgy 150 év múlva...

UI.: Már most tudom amúgy, hogy milyen lesz a közbeszéd akkor, még ha éppen más szavakkal is:
  • Szia uram! Nyalom a hangod, mér' nem dolgoznak 0-24-ben a magyarok!?
  • Mert nem fizetitek rendesen...
  • Majd kapsz a pofádra, na takarodj vissza a munkagödörbe, hogy a rák egye ki a beled!
(Az alapmintát a munka környezetemből szedem nap, mint nap)
 
  • Tetszik
Reactions: MoyesMD and nyugger

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes

"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."

"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."


Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)

Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
Hát, valószínűleg mert a környéken lakók nem tudnának aludni...
 
W

Wilson

Guest

Német vállalatok fogtak össze a vezeték nélküli töltésért​


https://autopro.hu/trend/nemet-vall...38?utm_source=startlap.hu&utm_medium=referral

Német vállalatok fogtak össze a vezeték nélküli töltésért

Fotó: Tesvolt

A lítiumionos akkumulátorokra specializálódott német vállalat, a Tesvolt részvényeket vásárolt az induktív töltéssel foglalkozó, szintén német Stercom Power Solutions nevű cégben. A cél az elektromos autók vezeték nélküli töltésének fejlesztése.


A két vállalat együttműködésének célja az induktív szupertöltés elérése, ami azt jelenti, hogy vezeték nélkül 200 kilowattos töltést biztosítanának elektromos járművekhez. Bár részleteket nem árultak el a tervről, a sorozatgyártás állítólag hamarosan indul, mert sikerült áttörést elérni a területen.
Első körben egy 44 kilowattos töltőállomást szeretne telepíteni a két vállalat, ami a Stercom szilícium-karbidos technológiájának köszönhető, ez ugyanis 95 százalékos hatékonyságot biztosít a töltés során még 10-20 centiméteres távolságban is.
A tervek szerint intelligens töltőkről lesz szó, ami azt jelenti, hogy a töltőoszlopok figyelmeztetni fogják a sofőröket arra, hogy megfelelő pozícióban parkolják le a járművet.

Áttörés lehet az elektromos autózásban​


Ha ezt a technológiát sikerül továbbfejleszteni, akkor az áttörés lehet az elektromos autózásban, ugyanis sokkal kényelmesebbé válna a töltés – véli Robert Sterff, a a Stercom alapítója, hozzátéve, hogy így könnyebb és olcsóbb autók is születhetnek majd.
Simo Schandert, a Tesvolt alapítója arról beszélt, hogy középtávú célja az együttműködésnek a 200 kilowattos induktív töltő megalkotása – írja az electrive.com.
Van még persze hova fejlődni a téren, hiszen a vezeték nélküli töltés jogi szabályozása sem tiszta, Németországban is még kidolgozás alatt áll az ilyen nyilvános töltők szabályozása.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 416
20 588
113

Német vállalatok fogtak össze a vezeték nélküli töltésért​


https://autopro.hu/trend/nemet-vall...38?utm_source=startlap.hu&utm_medium=referral

Német vállalatok fogtak össze a vezeték nélküli töltésért

Fotó: Tesvolt

A lítiumionos akkumulátorokra specializálódott német vállalat, a Tesvolt részvényeket vásárolt az induktív töltéssel foglalkozó, szintén német Stercom Power Solutions nevű cégben. A cél az elektromos autók vezeték nélküli töltésének fejlesztése.


A két vállalat együttműködésének célja az induktív szupertöltés elérése, ami azt jelenti, hogy vezeték nélkül 200 kilowattos töltést biztosítanának elektromos járművekhez. Bár részleteket nem árultak el a tervről, a sorozatgyártás állítólag hamarosan indul, mert sikerült áttörést elérni a területen.
Első körben egy 44 kilowattos töltőállomást szeretne telepíteni a két vállalat, ami a Stercom szilícium-karbidos technológiájának köszönhető, ez ugyanis 95 százalékos hatékonyságot biztosít a töltés során még 10-20 centiméteres távolságban is.
A tervek szerint intelligens töltőkről lesz szó, ami azt jelenti, hogy a töltőoszlopok figyelmeztetni fogják a sofőröket arra, hogy megfelelő pozícióban parkolják le a járművet.

Áttörés lehet az elektromos autózásban​


Ha ezt a technológiát sikerül továbbfejleszteni, akkor az áttörés lehet az elektromos autózásban, ugyanis sokkal kényelmesebbé válna a töltés – véli Robert Sterff, a a Stercom alapítója, hozzátéve, hogy így könnyebb és olcsóbb autók is születhetnek majd.
Simo Schandert, a Tesvolt alapítója arról beszélt, hogy középtávú célja az együttműködésnek a 200 kilowattos induktív töltő megalkotása – írja az electrive.com.
Van még persze hova fejlődni a téren, hiszen a vezeték nélküli töltés jogi szabályozása sem tiszta, Németországban is még kidolgozás alatt áll az ilyen nyilvános töltők szabályozása.
Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.

Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?

Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 416
20 588
113
Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.

Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?

Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
Ja, a PMR rádió 0,5W -al sugározhat max, a wifi 0,1W-al, a mobiltelefon 3W-ban van limitálva.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113

Még a végén felmentik.

Persze, próbálják befeketíteni:
  • megáll az út közepén
  • 3m/s² feletti lassulásnál minden utasra F=utas testsúlya×0.3 ×9.81=N oldalirányú erő hat. A buszon nincsen öv, viszont van egy csomó bizbasz, aminek neki lehet esni.
  • hová akart lefordulni, amikor messze áll a kaputól?
  • zebrán előz
  • ha már muszáj fékezni, akkor kihúzódik az út baloldalára és ott fékez, nem pedig az út közepén, ahol nem lehet kikerülni.

A ricsike meg a kaleta-ügy valahogy nem ég rá a rendszerre. Kevés irritálóbb parasztott láttam élőben, mint a ricsike meg berki.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.

Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?

Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
A guminak is jót fog tenni, cserébe nem kell télen a jég miatt parázni.

Arról mondjuk - szokás szerint - szemérmesen hallgatnak, honnan jön majd az áram ehhez olcsón, karbonmentesen, megújulókból.

Tudom, a konnektorból...
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes

"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."

"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."


Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)

Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
A zajvédelmi korlátozást nem lehet könnyen megszegni! Iszonyat büntetések mennek érte.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A zajvédelmi korlátozást nem lehet könnyen megszegni! Iszonyat büntetések mennek érte.

Mióta egy Déli pályaudvar mellé beköltözött úrilény beperelte és megnyerte, hogy őt zavarja az álló Flirt ciripelése (50 hertzes zúgás ahogy áram alatt van) éjszakánként... Én azóta semmin se csodálkozok.
Ráadásul így 3 vágány kiesett a tárolóból egy olyan pályaudvaron ahol 25 éve még Szergejeket élesztgettek éjjel háromkor, hogy üzemmeleg legyen mire indulni kell...
 
M

molnibalage

Guest
Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.

Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?

Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
Vicc az egész. Megoldani egy olyan problémát, ami nem is az.
Bedugni egy kábelt, fú, de nehéz.
Ja, hogy tetszettek volna komp. csatlakozót csinálni? IJ.
De majd ebből is lesz biztos n+1 féle.
Jah, ahogy akkor a szarnak adtunk egy pofont...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mettől-meddig van zajvédelmi korlátozás?

Folyamatosan, lakóövezeti besorolástól is függ, és éjjel (22-06) szigorúbb.

Normál lakóövezetben jellemzően nappal LAeq max 55 dB, éjjel 45 dB.

Ezek nem pillanatnyi értékek, hanem hosszabb idő alatt mért, integrált átlagok amire egy kb. emberi hallást imitáló (A-)szűrő is rá van eresztve.

Az utóbbit azért elég nehéz kinn dolgozó légkalapáccsal teljesíteni. ;)

Ezeknek lakásban csukott nyílászárókkal kell teljesülniük (másképp nem is menne) Egy jó minőségű ablak kb (laborban..) 30-33 dB-t csillapít.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeknek lakásban csukott nyílászárókkal kell teljesülniük (másképp nem is menne) Egy jó minőségű ablak kb (laborban..) 30-33 dB-t csillapít.
Ez tuti? Legutóbb ipari létesíménynél nálunk a település széli homlokzatnál várták el a 40 dB-t éjszaka.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez tuti? Legutóbb ipari létesíménynél nálunk a település széli homlokzatnál várták el a 40 dB-t éjszaka.

Nem emlékszem már teljesen, de mintha külön lenne lakásra és iparira, és van ami VH-ra van.

A határérték területi besorolástól is függ.

MSZ 18150-1:1998-t meg a helyi zajrendeletet kellene nézegetni de most nincs kedvem mert COH3 bejelentést nézek. :D
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Folyamatosan, lakóövezeti besorolástól is függ, és éjjel (22-06) szigorúbb.

Ez alapján akkor lehetne a Blahán meg a Lánchídon meg hasonló helyeken 06-tól 22-ig dolgozni, jól értem? Az napi 14 óra. Kicsit előbb lenne kész, mint a 9-től 15-ig tartó lapát-támasztással....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez alapján akkor lehetne a Blahán meg a Lánchídon meg hasonló helyeken 06-tól 22-ig dolgozni, jól értem? Az napi 14 óra. Kicsit előbb lenne kész, mint a 9-től 15-ig tartó lapát-támasztással....

Hát dolgozni lehet de csak csöndesen, pláne hogy este a háttér alapzaj sem nyomja majd el (az egy korrekciós érték lenne).

Úgy meg nehéz betont törni.