M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A válasz itt is ugyanaz, mint az aknafedlapok nem javításában/nem áthelyezésében, egészségügyi anyagbeszerzésben, stb, stb, stb.https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes
"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."
"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."
Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)
Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
Hát, valószínűleg mert a környéken lakók nem tudnának aludni...https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes
"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."
"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."
Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)
Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.Német vállalatok fogtak össze a vezeték nélküli töltésért
https://autopro.hu/trend/nemet-vall...38?utm_source=startlap.hu&utm_medium=referral
Fotó: Tesvolt
A lítiumionos akkumulátorokra specializálódott német vállalat, a Tesvolt részvényeket vásárolt az induktív töltéssel foglalkozó, szintén német Stercom Power Solutions nevű cégben. A cél az elektromos autók vezeték nélküli töltésének fejlesztése.
A két vállalat együttműködésének célja az induktív szupertöltés elérése, ami azt jelenti, hogy vezeték nélkül 200 kilowattos töltést biztosítanának elektromos járművekhez. Bár részleteket nem árultak el a tervről, a sorozatgyártás állítólag hamarosan indul, mert sikerült áttörést elérni a területen.
Első körben egy 44 kilowattos töltőállomást szeretne telepíteni a két vállalat, ami a Stercom szilícium-karbidos technológiájának köszönhető, ez ugyanis 95 százalékos hatékonyságot biztosít a töltés során még 10-20 centiméteres távolságban is.
A tervek szerint intelligens töltőkről lesz szó, ami azt jelenti, hogy a töltőoszlopok figyelmeztetni fogják a sofőröket arra, hogy megfelelő pozícióban parkolják le a járművet.
Áttörés lehet az elektromos autózásban
Ha ezt a technológiát sikerül továbbfejleszteni, akkor az áttörés lehet az elektromos autózásban, ugyanis sokkal kényelmesebbé válna a töltés – véli Robert Sterff, a a Stercom alapítója, hozzátéve, hogy így könnyebb és olcsóbb autók is születhetnek majd.
Simo Schandert, a Tesvolt alapítója arról beszélt, hogy középtávú célja az együttműködésnek a 200 kilowattos induktív töltő megalkotása – írja az electrive.com.
Van még persze hova fejlődni a téren, hiszen a vezeték nélküli töltés jogi szabályozása sem tiszta, Németországban is még kidolgozás alatt áll az ilyen nyilvános töltők szabályozása.
Ja, a PMR rádió 0,5W -al sugározhat max, a wifi 0,1W-al, a mobiltelefon 3W-ban van limitálva.Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.
Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?
Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
A guminak is jót fog tenni, cserébe nem kell télen a jég miatt parázni.Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.
Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?
Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
Elmész fölötte és fel van töltve a mobilod ingyen. Hát neked semmi sem jó?de 200W-al sugároz?
A zajvédelmi korlátozást nem lehet könnyen megszegni! Iszonyat büntetések mennek érte.https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes
"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."
"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."
Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)
Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
A zajvédelmi korlátozást nem lehet könnyen megszegni! Iszonyat büntetések mennek érte.
Vicc az egész. Megoldani egy olyan problémát, ami nem is az.Még egy érv, hogy vidékre költözzek... el ettől a sok fostól.
Számoljunk csak! 44kW, 95%-os hatékonysággal, az azt jelenti, hogy 2,2kW a veszteség... Ez hő és rádió sugárzás formájában jelentkezik. Ha ebből 2kW a hő (két mikrosütőnyi! Két hajszárítónyi, vagy két vasalónyi kb...) az még egy dolog, de 200W-al sugároz?
Kelleni fog az az alusisak ezek mellett a szarok mellett, ha nem ülsz a kényelmes faraday kalitkádban (amúgy nem az az autó)
Mettől-meddig van zajvédelmi korlátozás?A zajvédelmi korlátozást nem lehet könnyen megszegni! Iszonyat büntetések mennek érte.
Mettől-meddig van zajvédelmi korlátozás?
Ez tuti? Legutóbb ipari létesíménynél nálunk a település széli homlokzatnál várták el a 40 dB-t éjszaka.Ezeknek lakásban csukott nyílászárókkal kell teljesülniük (másképp nem is menne) Egy jó minőségű ablak kb (laborban..) 30-33 dB-t csillapít.
Ez tuti? Legutóbb ipari létesíménynél nálunk a település széli homlokzatnál várták el a 40 dB-t éjszaka.
Ez tuti? Legutóbb ipari létesíménynél nálunk a település széli homlokzatnál várták el a 40 dB-t éjszaka.
Folyamatosan, lakóövezeti besorolástól is függ, és éjjel (22-06) szigorúbb.
Ez alapján akkor lehetne a Blahán meg a Lánchídon meg hasonló helyeken 06-tól 22-ig dolgozni, jól értem? Az napi 14 óra. Kicsit előbb lenne kész, mint a 9-től 15-ig tartó lapát-támasztással....