Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Most mi van? Ha elmegyek boltba kocsival, hogy 50 kilós nagybevásárlást ne 2 banyakamionnal és 4 szatyorral keljen elhoznom az kényelemből pazarlás vagy muszáj? Vagy autózom, hogy 1/2-1 óra alvásidőt spóroljak az is kényelem?
Ezt te tudod eldönteni, az én -- szerintem jogos -- kérésem csak annyi, hogy dönts felelősen. Neked még meg is előlegezem, hogy felelősen döntesz. De abban talán egyetértünk, hogy ez nem mindenkire igaz, és nagyon sokan autóznak fölöslegesen. Ha ezt sikerülne leszorítani a minimumra, akkor mindenki sokkal jobban járna. Ez igazi közérdek lenne, bár ez elkoptatott fogalom, de a magam reakciós módján azért én hiszek benne, ahogy az egymás iránti felelősségünkben is.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Kiváló módja a pénzégetésnek egy használt konszervágen lecserélése egy másik használt, ismeretlen előéletű konszervágenre cserélése, amiben még döglésre hajlamos, de legalább sok pénzből javítható DSG is van. Ami nem is ‘igazi’ automata, hanem inkább olyasmi. Én bottal nem nyúlnék hozzá.
Én nem is mondtam, hogy konszervágent kell venni:rolleyes::D:D:D

Én a magam részéről a büdös életben nem vennék konszervágen terméket, kétféle okból:
1,egy részüket a minőségük miatt
2, más részüket esztétikai/tervezésfilozófiai okokból

1, Minőségi okok:
Erről már írtam, az utóbbi évtizedben(?) drámaian romlott a VW konszern egynémely termékeinek a minősége.
Nyilván ezt a kor kontextusában kell nézni, s nem KGST autók színvonalához mérni.
Töredező kábelek, elektronikai bajok, hírhedt motorszériák/váltószériák.
Három típussorozatú dízel DSG Passatot vezettem próbaképpen, nem tetszettek; bután indulnak el, s könnyed kifinomultsággal vonulnak, mint egy öreg dízelmozdony...
Tévedés ne essék, régebbi VW termékek minősége előtt leborulok, kiüthetetlen strapabíró jószágok voltak.

Vezettem munkaeszközként Golf IV 1.4, 1.6 benzin, 1.9 TDI, Bora 1.6, Jetta 1.6 benzin (2009), Octavia 1.6 benzin, 1.9 2009 TDI (2004-2013), Seat Altea XL 1.6 benzin, Superb TDI, 3 példányt (2008-2015) autókat.
Jelenleg e-Golfot vezetek alkalomszerűen.

Sokkal-sokkal kevesebb féle autót vezettem/próbáltam ki eddig, mint egy autószerelő, autókereskedő, vagy autós újságíró, de valamivel többfélét, mint az átlagautós.
Vírusosan karanténban már az összes James Bond film megnézése után jött az ötlet, hogy összeírom azokat a márkákat/típusokat/motor/váltó/karosszéria/évjárat (hajjaj,pl. a Nagypolszkik között évjáratokként nagyobb volt a különbség, mintha /nem nyugatnémet:D/ márkát váltottál volna...), amiket akárcsak alkalomszerűen is vezettem, kipróbáltam.

Most tart a lista 219-nél.
(Kívánságra közzéteszem)

De térjünk vissza a második ponthoz:
"...más részüket esztétikai/tervezésfilozófiai okokból..."
Van egy-kettő VW termék, amik - leginkább - kívülről tetszenek:
Pl. némely Audik, Polo 2001-től, Golf I., Corrado, Touran 2010-től, stb.
De mindig volt, van olyan más brand terméke, amit hamarabb választanék, mint VW terméket.

Belülről viszont hiába korrekt, patent a kivitelezés, de az az unalmas tökéletesség, fantáziátlanság, életuntság, komorság amit általában a konszernvágen termékek sugároznak, azok arra jók, hogy a látványuktól a kardomban dőljek.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Tudtommal az, Ford meg VW használja. sosem vágytam duplakuplungosra. Nem értem mi abban a jó ha valami a manuális váltó és az automata osszes hátrányát kombinálja, baromi komplex szerkezettel, amiben két kuplung is kopik, a szinkorizáció elektromos annak összes durva hibalehetőségével.

Egy sima hidrotőkés automata ehhez képest karbantartás nélkül a világból kimegy, nagyritkán olajcsere benne, leheletsimán vált és megy. A mostani 8-10 sebességesek pedig nem olyanok, mint a régi butácska 3 meg 4 sebességesek, villámgyorsan váltanak azok is. Persze drága és ha összecsinálja magát az is drága, de annyira nem tűnik jellemzőnek az utóbbi, mint a DSG-nél..
Én pl. szívesen rendeltem volna Aisin EAT8 váltós, most már ugye Stellantis terméket pont a hidrodinamikus váltó miatt, de ennyiért!?

Amúgy meg a bonyolultságra azt szoktam mondogatni már a 80-as évek végén is, hogy Trabant, meg a Wartburg motor alkatrészeinek számát meg lehet az ember összes ujján számolni, miközben egy W124 Merci 300E-ét meg nagyon nem, mégis az NDK termékek (Én, bár nekem nem volt, de pl. a Wartburgokat kedveltem.) motorját elég sokszor kellett abajgatni, a Merciét meg nem...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 4082

Guest

  • Volt munkatársamat ajtótól ajtóig vitte volna a fonódó, nem ő szopik inkább 2x60-90 percet a dugóban és persze káromkodott, hogy minden szar meg sok idő. De azért csak autózott tovább elvből.
A fonódó átlagban 60-90 perc plusz naponta ahhoz képest mint fonódó előtt volt.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
BMW a hidrogénes autózásról
Csak gyorsan átfutottam; megemlítik, hogy tyúk-tojás esete a töltőhálózat szempontjából, a most elérhető modellekre kb. 80k USD körül árat írnak felső-közép kategóriára; azt nem láttam, hogy írnak-e hidrogéntárolás helyzetéről
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hatalmas előrelépés a Stellantis életében, ugyanis az FCA és a PSA egyesülésével nem lesz rászorulva többé a Tesla CO2 kvótájára! Hogy ez mikorra várható? A remek hír, hogy még idén!

Ajvé, mi lesz így a profitrátával? (tudom, hogy megveszi más, de akkor se vándorol ki az olaszok profitja)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag 2361

Guest
Tudják, hogy milyen a kerékpárosok "vezetési morálja". Én kerékpárosról mindig azt feltételezem, hogy a kreszt nem ismeri. Szerintem joggal, ugyanis nem kellett vizsgát tennie belőle. Amúgy a kerékpárosok kis "játék-tábláira" az ember agya sincs feltétlen rálláva... és a keresztből jövők tábláit kevésbé ellenőrzöd, mert amíg azt kersed, hogy van-e elsőbbséged simán belehajthatsz valakibe akinek volt... úgyhogy ilyen szituban alapvető azt feltételezni, hogy nincs elsőbbséged. HA feleslegesen megadtad ráérsz tanakodni már a dolgon, mert nincs gond. A forgalom nem lesz ettől gördülékeny, de az a kisebb rossz.
hat a bringas a vezetesi moraljaval max maganak tesz kart mivel o a leggyengebb az uton (nyilvan korhazi latogatasa lesz ha tul okosnak bizonyul es hulyeseget csinal).

ahoz kepest, az autosok egy jo nagy resze a megjobb vezetesi moraljaval mint ami a bringasnak van, olyan karokat okoz, es meghozza nem magaban hanem altalaban mas embrekben, hogy naponta tele van a hirado veluk.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Az imént adtam le a kocsimat az éves szervízre, műszakiztatásra. Hazafele kipróbáltam a Limo kínálatából a Fiat 500 Hibridet.

Iszonyatos ez az autó. Nagyon rossz a kuplungja, nagyon hirtelen fog/enged, csúsztatni alig lehet, és brutálisan puha, és végtelen hosszú úton jár. Ez még magában nem lenne nagyon nagy gond, de a hibdridségét úgy képzelik, hogy amikor keresed a kuplung fogáspontját és lefulladás közelébe jut a motor, akkor a villanymotor nagy nyomatékát ráeresztik. A kocsi úgy urált mint egy bakkecske, nagyon féltem kiállás közben, hogy megrongálok egy autót a parkolóban (szűk volt a hely). Az út felére szoktam meg valamelyest ezt.

Hihetetlenül túlszervózott, nulla visszajelzést ad az útról. Biztos van aki így szereti, én nem. Külön gond, hogy közben az úttartása nem igazán jó, billeg is meg alulkormányzott is, megilyestett, hogy milyen kis tempónál nem azt kezdte csináni mint amit akarok. Ez a túlszervózottság miatt fokozott volt, nem éreztem a kerékre ható erőket, és később tudtam reagálni (2-3tizedmásodperccel), mint ha már a kezemmel éreztem volna, hogy nem adja ki. Kb 30-40es tempónál az Üllőiről a Rákóczi hid felé kanyarodánál a külső sávban éreztem, hogy sodródik ki.

A hangszigetelése kiváló, túlzottan is. Semmi motorhangot nem hallani szinte, ha halk zene szól. A fedélzeti váltássegítő tanácsára már-már dízelesen korán felkapcsolok, aztán érzem, hogy erőlködik a lefulladás közelben a kis motor. 50-nél 6. fokozatot javasol, 2000 alatti fordulatszámmal, és ha kicsit belelépek, mert mondjuk 60-as szakaszba érek érzem, hogy ráz és fuldoklik, erőlködik.

Az ülése nekem nagyon kényelmetlen volt. A magasság állító nem az ülőlap magasságát állította (mint a saját autómban pl.), hanem az ülőlap dőlésszögét állította. A hajam hozzáért a tetőablak árnyékolójához, pedig nem vagyok ez óriás, 175 cm vagyok. Az ülést amikor megpróbáltam leereszteni, akkor meg V alakba kezdte a derekam hegyes szögbe összecsomagolni az ülés, mert az ülőlap háta ereszkedett csak.

A pedálok kicsik, és nem igazán kényelmesek, túl nagy a szintkülönbség a gáz és a fék közt.

A légkondi kapcsolóját megfejtettem egy piros lámpánál, de nincs vizuális visszajelzés, hogy mi is az aktuális állapota.

A fedélzeti LCD viszonylag nagy, de nulla hasznos infót lehet kirakni rá (pl. térképet vagy telefontükrözést nem találtam), de legalább a zenéről kiírta, hogy Compser: Unknown. Viszont a VW konszernes infotainmentekkel ellentétben nem fagyott ki párosítás közben/után, elsőre párosította magát bluetoothon, és gyors volt a menüje.

Ha muszáj lenne meg tudnám szokni, de nagyon nem az én műfajom ez a kocsi. Ezzel amanuális váltós mild hibrid hajtással egyértelműen kerülendő, iszonyat szar. A többi hibája lehet, hogy kicsit felextrázva nem téma, a Limos felszereltséggel iszonyú volt. Ha Limozok és olcsó kocsival akarok menni egyértelműen a Picanto a választás a folttájukból. Drágábbak közül a villany Kona vagy a Mercedes CLA rendben van. Mercedes A nem adta ki, fedélzeti rendszere, légkondija tragikus volt. Ez valami németautó betegség. A Smartok tragikusan fosok, még ennél is rosszabbak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
hat a bringas a vezetesi moraljaval max maganak tesz kart mivel o a leggyengebb az uton (nyilvan korhazi latogatasa lesz ha tul okosnak bizonyul es hulyeseget csinal).

ahoz kepest, az autosok egy jo nagy resze a megjobb vezetesi moraljaval mint ami a bringasnak van, olyan karokat okoz, es meghozza nem magaban hanem altalaban mas embrekben, hogy naponta tele van a hirado veluk.
És ha véletlen felmentik az autóst aki elé behajtott, akkor ugye kifizeti kártérítésben az autóban okozott kárt, meg a bíróságra járkálással elveszett időt, ugye? Pl. a felelősség biztosítója.

Amúgy ma a rakparton új mélységet ért el az emberi hülyeség: Út jobb szélén (parkoló autók és 30-50 körzt fluktuáló sebességű forgalom közt) forgalommal szemben jó 30-as tempóval elektromos rollerező 40-es faszi... Balra kikerülni nehézkes a balról cikázó motorosok és a szembeforgalom okán. Margit híd - Batthyányi tér közötti részen.

Mindig van lejjebb.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
És ha véletlen felmentik az autóst aki elé behajtott, akkor ugye kifizeti kártérítésben az autóban okozott kárt, meg a bíróságra járkálással elveszett időt, ugye? Pl. a felelősség biztosítója.

Amúgy ma a rakparton új mélységet ért el az emberi hülyeség: Út jobb szélén (parkoló autók és 30-50 körzt fluktuáló sebességű forgalom közt) forgalommal szemben jó 30-as tempóval elektromos rollerező 40-es faszi... Balra kikerülni nehézkes a balról cikázó motorosok és a szembeforgalom okán. Margit híd - Batthyányi tér közötti részen.

Mindig van lejjebb.
megyek bringaval, szemben a masik savban meg jonn ket auto es utanuk egy busz. es a busz elkezdi elozni a 2 kocsit ugy, hogy ha nem hajtok le az arokba, akor siman eltapos.
ha nem mentem volna munkara, elmentem volna a buszalomasra es ugy szetvertem volna,. hogy nem irnak egy jo hosszu ideig itt mert vagy a birosagon, vagy a bortonbe basznam a napjaim. lehet soha senki nem baszott igy fel.


ps. amugy lattam elektromos rollerost amikor BP voltam, hasitot az uton, nalunk egyaltalan nem latni oket, csak neztem ez mi a faszt csinal.
 
M

molnibalage

Guest
megyek bringaval, szemben a masik savban meg jonn ket auto es utanuk egy busz. es a busz elkezdi elozni a 2 kocsit ugy, hogy ha nem hajtok le az arokba, akor siman eltapos.
ha nem mentem volna munkara, elmentem volna a buszalomasra es ugy szetvertem volna,. hogy nem irnak egy jo hosszu ideig itt mert vagy a birosagon, vagy a bortonbe basznam a napjaim. lehet soha senki nem baszott igy fel.


ps. amugy lattam elektromos rollerost amikor BP voltam, hasitot az uton, nalunk egyaltalan nem latni oket, csak neztem ez mi a faszt csinal.
Gyakorlatilag a sofőrök kb. 75-80%, amikor megyek vele szembe és ki kell kerülni valakit nekik, akkor úgy kerülik ki, mintha ott sem lennék. Természetesnek veszik, hogy majd én fékezek és kicentizem az út szélét, hogy istenadta jogával tolhassa neki.

Biztonságos oldaltávolság? Áh, az burzsujoknak való.
Eddig csak kétszer ment neki a könyökömnek visszapillantóval kocsi...

Egyszer meg véletlenül vagy szándékosan (?) löktek meg oldalról, ez a Petőfi hídra felhajtásnál volt. Ott majdnem utána mentem, de inkább hagytam. A lámpánál lent talán utolértam volna. A visszapillantót garantáltan levitte volna a cirka 2 kilós láncom, amit akkor használtam. Azért lehetett szándékos, mert kiforduláskor balra is már dudált rá, majd aztán mellémért fékezett és legyezett egyet oldalra. Lehet, hogy csak ilyesztgeni akarsz a hülye picsája - mert nő volt - de bizony meglökött. Nő vagy nem nő, én pofánvertem volna. Csak mert picsája van, az nem free pass erre...
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Gyakorlatilag a sofőrök kb. 75-80%, amikor megyek vele szembe és ki kell kerülni valakit nekik, akkor úgy kerülik ki, mintha ott sem lennék. Természetesnek veszik, hogy majd én fékezek és kicentizem az út szélét, hogy istenadta jogával tolhassa neki.

Biztonságos oldaltávolság? Áh, az burzsujoknak való.
Eddig csak kétszer ment neki a könyökömnek visszapillantóval kocsi...

Egyszer meg véletlenül vagy szándékosan (?) löktek meg oldalról, ez a Petőfi hídra felhajtásnál volt. Ott majdnem utána mentem, de inkább hagytam. A lámpánál lent talán utolértam volna. A visszapillantót garantáltan levitte volna a cirka 2 kilós láncom, amit akkor használtam. Azért lehetett szándékos, mert kiforduláskor balra is már dudált rá, majd aztán mellémért fékezett és legyezett egyet oldalra. Lehet, hogy csak ilyesztgeni akarsz a hülye picsája - mert nő volt - de bizony meglökött. Nő vagy nem nő, én pofánvertem volna. Csak mert picsája van, az nem free pass erre...

en ha bringaval megyek, mindig jol figyelek mi van korulottem.
inkabb megalok, vagy felremegyek mind hogy nezem mit mond a torveny meg stb.

hiaba lehet igazam, ha vmi hulye miatt a korhazba landolok.

amugy nalunk egyaltalan nincs olyan uszitas a bicajosok ellen mint ott. sokszor csak csodalkozom miket irnak az autosok a bicajosokra a magyar face oldalokon, pedig szerbia tenyleg balkan meg a kozepkori gondolkodas van az emberek jo reszinel.

amugy katasztrofak az autosok, gondolom ha most hirtelen kellene az autosoknak vizsgazni, 70-80 % megbukna a vizsgan siman. par eve lett 2 korforgalom epitve a varos szelen, es ezek meg most is idonkent megalnak es veszekednek, mutagatnak egymasnak kinek van az elsobsege, az elejen az mindenapos dolog volt.
az hogy ugy be van baszva, hogy a kocsibol alig szal ki, az is surun megtortenik.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and ZeiG

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 781
113
Múlt heti élmény: m3-as autópályán a belső sávban 130-al elözöm a kamionsort akik egymás farában spórolnak dízelen, még kb öt-hat kamion van hátra mikor egy kék skoda kombi utolért, kedvesen villantott hogy húzzak anyámba, majd már mögöttem is volt kb egy méterre, kicsit ablakmosóztam, hogy menjen messzebb és már húzódtam is félre az utolsó kamion után. Egyből mellém jött, leszorított a leállósávba felém rángatva a kormányt, majd áthajolt az anyósülésen és egy "Rendőrség" feliratú pénztárcát nyomott az ablakához, meg integetett hogy álljak meg (vagy mi a faszt akart), nemzetközileg visszajeleztem neki, mire bejött elém és satu fék. Kolléganőm itt vonyított fel ijedtében, én már szerencsére akkor lassítottam mikor jött be mellém, így kb 50-60 közé lassulva megúsztam, még két satuzást nyomott és utána nagy gázzal elment.
Nem tudom rendőr volt-e, de nagyon sajnáltam hogy még mindig nincsen kamerám. Mindenki elbassza néha, ez ilyen, de ez direkt le akart lökni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Múlt heti élmény: m3-as autópályán a belső sávban 130-al elözöm a kamionsort akik egymás farában spórolnak dízelen, még kb öt-hat kamion van hátra mikor egy kék skoda kombi utolért, kedvesen villantott hogy húzzak anyámba, majd már mögöttem is volt kb egy méterre, kicsit ablakmosóztam, hogy menjen messzebb és már húzódtam is félre az utolsó kamion után. Egyből mellém jött, leszorított a leállósávba felém rángatva a kormányt, majd áthajolt az anyósülésen és egy "Rendőrség" feliratú pénztárcát nyomott az ablakához, meg integetett hogy álljak meg (vagy mi a faszt akart), nemzetközileg visszajeleztem neki, mire bejött elém és satu fék. Kolléganőm itt vonyított fel ijedtében, én már szerencsére akkor lassítottam mikor jött be mellém, így kb 50-60 közé lassulva megúsztam, még két satuzást nyomott és utána nagy gázzal elment.
Nem tudom rendőr volt-e, de nagyon sajnáltam hogy még mindig nincsen kamerám. Mindenki elbassza néha, ez ilyen, de ez direkt le akart lökni.
Nem rendőr volt valószínűleg. Kolléganőd a rendszámot remélem megjegyezte.
Ami kamerát nekem ajánlottam, és beszerelésre vár (amint visszakapom a kocsit karbantartásról megy bele az új kínai fejegységgel együtt), az a Viofo A119 V3, este is elég jó a képe, sony képalkotó elem, cimbi mutatta a felvételeit, és az alapján rendeltem meg magam is, kb 30k-ért. Majd teszek fel képeket, mert tuti lesznek, heti "encounter" akad.
 
M

molnibalage

Guest
Múlt heti élmény: m3-as autópályán a belső sávban 130-al elözöm a kamionsort akik egymás farában spórolnak dízelen, még kb öt-hat kamion van hátra mikor egy kék skoda kombi utolért, kedvesen villantott hogy húzzak anyámba, majd már mögöttem is volt kb egy méterre, kicsit ablakmosóztam, hogy menjen messzebb és már húzódtam is félre az utolsó kamion után. Egyből mellém jött, leszorított a leállósávba felém rángatva a kormányt, majd áthajolt az anyósülésen és egy "Rendőrség" feliratú pénztárcát nyomott az ablakához, meg integetett hogy álljak meg (vagy mi a faszt akart), nemzetközileg visszajeleztem neki, mire bejött elém és satu fék. Kolléganőm itt vonyított fel ijedtében, én már szerencsére akkor lassítottam mikor jött be mellém, így kb 50-60 közé lassulva megúsztam, még két satuzást nyomott és utána nagy gázzal elment.
Nem tudom rendőr volt-e, de nagyon sajnáltam hogy még mindig nincsen kamerám. Mindenki elbassza néha, ez ilyen, de ez direkt le akart lökni.
Kamerát mindenkinek és tessék felnymoni az összes ilyen köcsögöt.
Majd jól pofánbasszaő ket a yard remélhetőleg.
Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért.
Ha csak abból ért, hogy bevágják majd a kóterba, majd akkor abból fog.
Ha abból sem, akkor IJ.

Bár ameddig a tarkopasz köcsög is csak 3,5 évet kapott, ami más országban életfogyt...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Az imént adtam le a kocsimat az éves szervízre, műszakiztatásra. Hazafele kipróbáltam a Limo kínálatából a Fiat 500 Hibridet.

Iszonyatos ez az autó. Nagyon rossz a kuplungja, nagyon hirtelen fog/enged, csúsztatni alig lehet, és brutálisan puha, és végtelen hosszú úton jár. Ez még magában nem lenne nagyon nagy gond, de a hibdridségét úgy képzelik, hogy amikor keresed a kuplung fogáspontját és lefulladás közelébe jut a motor, akkor a villanymotor nagy nyomatékát ráeresztik. A kocsi úgy urált mint egy bakkecske, nagyon féltem kiállás közben, hogy megrongálok egy autót a parkolóban (szűk volt a hely). Az út felére szoktam meg valamelyest ezt.

Hihetetlenül túlszervózott, nulla visszajelzést ad az útról. Biztos van aki így szereti, én nem. Külön gond, hogy közben az úttartása nem igazán jó, billeg is meg alulkormányzott is, megilyestett, hogy milyen kis tempónál nem azt kezdte csináni mint amit akarok. Ez a túlszervózottság miatt fokozott volt, nem éreztem a kerékre ható erőket, és később tudtam reagálni (2-3tizedmásodperccel), mint ha már a kezemmel éreztem volna, hogy nem adja ki. Kb 30-40es tempónál az Üllőiről a Rákóczi hid felé kanyarodánál a külső sávban éreztem, hogy sodródik ki.

A hangszigetelése kiváló, túlzottan is. Semmi motorhangot nem hallani szinte, ha halk zene szól. A fedélzeti váltássegítő tanácsára már-már dízelesen korán felkapcsolok, aztán érzem, hogy erőlködik a lefulladás közelben a kis motor. 50-nél 6. fokozatot javasol, 2000 alatti fordulatszámmal, és ha kicsit belelépek, mert mondjuk 60-as szakaszba érek érzem, hogy ráz és fuldoklik, erőlködik.

Az ülése nekem nagyon kényelmetlen volt. A magasság állító nem az ülőlap magasságát állította (mint a saját autómban pl.), hanem az ülőlap dőlésszögét állította. A hajam hozzáért a tetőablak árnyékolójához, pedig nem vagyok ez óriás, 175 cm vagyok. Az ülést amikor megpróbáltam leereszteni, akkor meg V alakba kezdte a derekam hegyes szögbe összecsomagolni az ülés, mert az ülőlap háta ereszkedett csak.

A pedálok kicsik, és nem igazán kényelmesek, túl nagy a szintkülönbség a gáz és a fék közt.

A légkondi kapcsolóját megfejtettem egy piros lámpánál, de nincs vizuális visszajelzés, hogy mi is az aktuális állapota.

A fedélzeti LCD viszonylag nagy, de nulla hasznos infót lehet kirakni rá (pl. térképet vagy telefontükrözést nem találtam), de legalább a zenéről kiírta, hogy Compser: Unknown. Viszont a VW konszernes infotainmentekkel ellentétben nem fagyott ki párosítás közben/után, elsőre párosította magát bluetoothon, és gyors volt a menüje.

Ha muszáj lenne meg tudnám szokni, de nagyon nem az én műfajom ez a kocsi. Ezzel amanuális váltós mild hibrid hajtással egyértelműen kerülendő, iszonyat szar. A többi hibája lehet, hogy kicsit felextrázva nem téma, a Limos felszereltséggel iszonyú volt. Ha Limozok és olcsó kocsival akarok menni egyértelműen a Picanto a választás a folttájukból. Drágábbak közül a villany Kona vagy a Mercedes CLA rendben van. Mercedes A nem adta ki, fedélzeti rendszere, légkondija tragikus volt. Ez valami németautó betegség. A Smartok tragikusan fosok, még ennél is rosszabbak.
Azt hinné az ember, hogy ma már - a végtelen optimalizálások, szabványosítások, egységesítések, felhalmozott ergonómiai stb. tudás birtokában - nincsenek nagy különbségek autók és autók között kezelőszervekben, elrendezésben, üléspozíciókban és vezethetőségben akárcsak egy kategórián belül.
Nagyon nem így van. Ami egyrészt jó, hiszen így mindenki megtalálhatja elvileg a saját legjobb kompromisszumát.
Elvileg, mert még új, nemhogy használt autó esetén sem hallottam még nagyon olyan emberről, aki akkurátusan végigülte (nemhogy végig próbálta) volna a potenciális jelöltek döntő többségét.
Pedig van értelme, mert pl. nagy döbbenést jelentett nekem - negatív értelemben - a Dacia (Bakker) Dokker ülése, miközben a testes tulaj kifejezetten kényelmesnek találja.
Szigorúan üléspróbára - puszta kíváncsiságból - beültem egy Hyundai Ioniqba; s nem tudtam kényelmesre beállítani, miközben a majd feleannyiba kerülő Kia Rio-t meg rám öntötték.
Pedig egy konszern, még ha más platform is.
Amit meg a görbe lábú, gnóm (mi más?) talján konstruktőrök, tesztpilóták művelnek, az valami elképesztő.
Én be tudok magamra állítani - ha más nem, akkor apró trükkökkel - olasz autókat, de hogy egy germán alkat!?

(Hogy közben miket művelnek a gyárak a tekerhető, azzal finoman állítható és az átkozott karos üléstámla állítással, az megint egy külön történet...)


De visszatérve a kezelhetőségre, úgy tűnt vagy 20 éve, hogy véget ér a kavalkád, amit a mindenféle kallantyúk, gombok, kapcsolók, azok elhelyezése okoz.
Ehelyett jött ez az átkozott, az én szememben túltolt (digitalizáció) kezelőszerv spórolizáció, ami még az autós újságíróknak is rendre fejtörést okoz...
Múlt héten szalon értékesítő ismerős sorolta érdekességképpen, hogy idős házaspár megvette álmai autóját, egy Outlander PHEV-et.
Két és fél óráig tartott az átadás, s az értékesítő remélte, hogy sikerült nagy nehezen annyit átadni a szükségesből, hogy pánik nélkül hazavigyék az autót az öregek...
Erre mit olvasok az Auto Bildben? Kiemelik az infotainmentjének a bonyolultságát. Még ők is...

Mire jó ez?
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113
Mate Rimac nagy álma valósulhat meg. Úgy tűnik ugyanis, hogy közös utakra lép a Volkswagen-csoport tulajdonában lévő francia Bugatti és a Rimac Automobili. A Bugatti 49 %-os részesedést szerezne a horvát cégben, míg a sorozatgyártás a Bugatti franciaországi üzemében indulna be a tervek szerint.
(Figyelő, 2021. március 11.)
---
http://www.kepfeltoltes.eu/images/2021/03/17/617Mate_Rimac_Bugatti_202.png
"A Bugatti több mint két évtized után elhagyja a Volkswagen konszernt. A konszern érdekeltsége, a Porsche megállapodást írt alá az elektromos járművekre szakosodott horvát Rimac vállalattal közös vállalat létesítéséről Bugatti-Rimac néven.
..
A Bugatti-Rimac közös vállalatnak a tervek szerint 430 alkalmazottja lesz, ebből 300 a Rimac központjában, Zágrábban, 130 pedig a Bugatti franciaországi manufaktúrájában, Molsheimben. Az együttműködés első új modelljei a belsőégésű motoros Bugatti Chiron, valamint a teljesen elektromos Rimac Nevera lesznek."
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag 2361
T

Törölt tag 2361

Guest
Kamerát mindenkinek és tessék felnymoni az összes ilyen köcsögöt.
Majd jól pofánbasszaő ket a yard remélhetőleg.
Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért.
Ha csak abból ért, hogy bevágják majd a kóterba, majd akkor abból fog.
Ha abból sem, akkor IJ.

Bár ameddig a tarkopasz köcsög is csak 3,5 évet kapott, ami más országban életfogyt...
Vagy balkanon ha van vezaja (vmi gazdag v politikus nagy fasz a haterbe) kap egy ev otthoni vakaciot azzal a szarral a laban,. azt is ugy figyelik hogy volt mar hogy a masik varosba talaltak az hasonlo nagyokost h bulizik a kocsmaba...

Kozbe meg a csavot aki lebaszot egy sallert a helyi politkusnak 2 vagy 3 ev bortonre iteltek, nem emlekszem pontosan. Az nagyobb bun mint elgazolni vkit.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
Múlt heti élmény: m3-as autópályán a belső sávban 130-al elözöm a kamionsort akik egymás farában spórolnak dízelen, még kb öt-hat kamion van hátra mikor egy kék skoda kombi utolért, kedvesen villantott hogy húzzak anyámba, majd már mögöttem is volt kb egy méterre, kicsit ablakmosóztam, hogy menjen messzebb és már húzódtam is félre az utolsó kamion után. Egyből mellém jött, leszorított a leállósávba felém rángatva a kormányt, majd áthajolt az anyósülésen és egy "Rendőrség" feliratú pénztárcát nyomott az ablakához, meg integetett hogy álljak meg (vagy mi a faszt akart), nemzetközileg visszajeleztem neki, mire bejött elém és satu fék. Kolléganőm itt vonyított fel ijedtében, én már szerencsére akkor lassítottam mikor jött be mellém, így kb 50-60 közé lassulva megúsztam, még két satuzást nyomott és utána nagy gázzal elment.
Nem tudom rendőr volt-e, de nagyon sajnáltam hogy még mindig nincsen kamerám. Mindenki elbassza néha, ez ilyen, de ez direkt le akart lökni.

Nekem még sosem volt, hogy utána belém állt volna, mondjuk sokkal köcsögebb módon állok hozzájuk.
110-re lassítás alap, ha még akkor is veri magát akkor 91 és hátsó ködlámpa.
Egyszer egy audis 2 kamion között megpróbált jobbról elmenni, padlógáz és rázártam, satuznia kellett és végignézni ahogy elmegy mellette a kocsisor amit összeszedtünk.