Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Azért nem fizetnék, de belső égésűért szívesen...

Szóval az újrahasznosítás drága és nem gazdaságos. Nem baj, majd lerakják a szeméttelepre... Eközben a egy belső égésű motorját csak be kell olvasztani. De nem baj, majd a belsőégésű büntetőadóját kell tovább emelni, ha nem versenyképes, majd megfolytjuk a versenytársakat. Ma a pályán mentem, lassan csurogtam a külső sávban, ~110-el. Bejön elém villanykisbusz 80-al, és elkezd lassítani. 75-tel ment amikor visszakettőpadlógáz...
Hajja, villanykisbusz... Erről jut eszembe, hogy Budapesten, a 105-ös busz vonalára betettek teszt jelleggel elektromos buszokat. Érted, elektromos busz, nóórmáális? Akkor már legyen inkább troli.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy hány éve is halljuk végtelenítve a szöveget, hogy "két éven belül egy szinten lesz az elektromos és normál autók ára"? Legfeljebb az EU öntökönszúró bürokratikus idiotizmusával ahol kivégzik a belső égésű motorokat az agyon szabályozottsággal és az egekbe száll az új autók ára. Plusz a töltési kényelmetlenségeket, hálózati problémákat és nem aranyáron mért nagyobb hatótávot még mindig nem oldották meg...

Ma reggel olvastam fb-n egy agyhalál szöveget egy "tőccsed napelemmel a villanyautót ingyé" hirdetés alatt, hogy a mostani villanyautóakkumulátorok lazán használhatóak 50 évig, mert ha már gyenge az autóhoz akkor átrakhatják robogóba, onnan meg kerékpárba, onnan meg fűnyíróba...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Ma reggel olvastam fb-n egy agyhalál szöveget egy "tőccsed napelemmel a villanyautót ingyé" hirdetés alatt, hogy a mostani villanyautóakkumulátorok lazán használhatóak 50 évig, mert ha már gyenge az autóhoz akkor átrakhatják robogóba, onnan meg kerékpárba, onnan meg fűnyíróba...
Ja, ha már gyenge a fél tonna akkupakk, akkor egy fűnyírót talán meghajt még :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Hajja, villanykisbusz... Erről jut eszembe, hogy Budapesten, a 105-ös busz vonalára betettek teszt jelleggel elektromos buszokat. Érted, elektromos busz, nóórmáális? Akkor már legyen inkább troli.
Ahhoz kell felsővezeték, drága, ronda, karbantartásigényes infrastruktúra. Az elektromos (troli is) hegymenetnél lefele vissza tud nyerni sokat. Azt mondjuk nem értem, hogy miért nem LPG/CNG hibrid buszokat csinálnak? Városi üzemben ahol a stop&go haladás a tipikus, vagy ahol nagy szintkülönbségek vannak, ott az energiavisszanyerés azért sokat tud a fogyasztáson fogni. És ha hibrid, akkor nem kell fél napokig tölteni, illetve nem csak kis hatótávja van. Ráadásul mivel ugyanazt az utat járja be igaziból lehene "AI"-t csinálni arra, hogy betanulja az útvonal karakterisztikáját, és az energiát úgy tartalékolja, hogy a belsőégésű üzemet optimálisabban ossza el.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
"Jóval nagyobb sebességgel (körülbelül 170 km/h-val) belénk csapódott egy autó hátulról,"

És nem vették el a helyszínen a jogsiját. Agyrém...

Franyó! A kiskocsimmal én is repülnék mint a billiárd golyó, és koránt sem biztos, hogy ilyen ügyesen megtartanám az irányítást... sőt! (nem akarom kipróbálni)

Az, hogy a helyszínen nem veszik el a jogsit egy dolog, de hogy utána se fogják. Tartok tőle, hogy fogja tudni az autója árát behajtani az áldozat, én kb azonnal ügyvédet is hívnék ilyenkor, hogy mire figyeljek, hogy a rendőr ne próbáljon sumákolni, stb... Hallottam horror sztorikait ismerőstől.

Egy példa:

Barátomék ennek és átjön a szembe sávból egy autó, frontálisan csattan az előttük menővel. Megállnak elsősegélyt nyújtani. Nincs sérült szerencsére. Balesetet okozó kiszáll a kocsiból, csatak részeg. Megérkezik a rendőr. "A feleségem vezetett", mondja a vétkes... Az áldozat, illetve barátom is, aki szemtanú volt, mondják, hogy nem így volt. Nem veszik a rendőrök jegyzőkönyvbe. Nem veszik a jegyzőkönyvbe a tanúvallomást, a tanút jelentlétét , a tényt, hogy volt szemtanú. Telefonszámot cserélnek az áldozattal, hogy ha feljelentést tesz, akkor megy barátom tanúskodni. Azóta se keresték meg barátom, egy kb 1 éve volt. Ha tippelnem kéne, a ludas továbbra is bebaszva száguldozik.
 
M

molnibalage

Guest
Franyó! A kiskocsimmal én is repülnék mint a billiárd golyó, és koránt sem biztos, hogy ilyen ügyesen megtartanám az irányítást... sőt! (nem akarom kipróbálni)

Az, hogy a helyszínen nem veszik el a jogsit egy dolog, de hogy utána se fogják. Tartok tőle, hogy fogja tudni az autója árát behajtani az áldozat, én kb azonnal ügyvédet is hívnék ilyenkor, hogy mire figyeljek, hogy a rendőr ne próbáljon sumákolni, stb... Hallottam horror sztorikait ismerőstől.

Egy példa:

Barátomék ennek és átjön a szembe sávból egy autó, frontálisan csattan az előttük menővel. Megállnak elsősegélyt nyújtani. Nincs sérült szerencsére. Balesetet okozó kiszáll a kocsiból, csatak részeg. Megérkezik a rendőr. "A feleségem vezetett", mondja a vétkes... Az áldozat, illetve barátom is, aki szemtanú volt, mondják, hogy nem így volt. Nem veszik a rendőrök jegyzőkönyvbe. Nem veszik a jegyzőkönyvbe a tanúvallomást, a tanút jelentlétét , a tényt, hogy volt szemtanú. Telefonszámot cserélnek az áldozattal, hogy ha feljelentést tesz, akkor megy barátom tanúskodni. Azóta se keresték meg barátom, egy kb 1 éve volt. Ha tippelnem kéne, a ludas továbbra is bebaszva száguldozik.

Ennél én is ottmaradtam, két órát fagyoskodtam, aztán nem is kerestek azóta se.
Azt azért mondtam már az elején a yardnak, hogy én mindent láttam full pirosba hajtott bele a baromja.
 
M

molnibalage

Guest
Franyó! A kiskocsimmal én is repülnék mint a billiárd golyó, és koránt sem biztos, hogy ilyen ügyesen megtartanám az irányítást... sőt! (nem akarom kipróbálni)

Az, hogy a helyszínen nem veszik el a jogsit egy dolog, de hogy utána se fogják. Tartok tőle, hogy fogja tudni az autója árát behajtani az áldozat, én kb azonnal ügyvédet is hívnék ilyenkor, hogy mire figyeljek, hogy a rendőr ne próbáljon sumákolni, stb... Hallottam horror sztorikait ismerőstől.

Egy példa:

Barátomék ennek és átjön a szembe sávból egy autó, frontálisan csattan az előttük menővel. Megállnak elsősegélyt nyújtani. Nincs sérült szerencsére. Balesetet okozó kiszáll a kocsiból, csatak részeg. Megérkezik a rendőr. "A feleségem vezetett", mondja a vétkes... Az áldozat, illetve barátom is, aki szemtanú volt, mondják, hogy nem így volt. Nem veszik a rendőrök jegyzőkönyvbe. Nem veszik a jegyzőkönyvbe a tanúvallomást, a tanút jelentlétét , a tényt, hogy volt szemtanú. Telefonszámot cserélnek az áldozattal, hogy ha feljelentést tesz, akkor megy barátom tanúskodni. Azóta se keresték meg barátom, egy kb 1 éve volt. Ha tippelnem kéne, a ludas továbbra is bebaszva száguldozik.
A sztereoptip feltevés itt is 50%-kal működött. Audi vagy BMW volt a vétkes? Az utóbbi.
Nahát...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
"Jóval nagyobb sebességgel (körülbelül 170 km/h-val) belénk csapódott egy autó hátulról,"

És nem vették el a helyszínen a jogsiját. Agyrém...

Nem egészen értem, hogy a helyszíni fejlövéshez miért ne adhatnák vissza a jogsit.

Ja hogy az elmaradt? Hát igen, magyarjog...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
"Jóval nagyobb sebességgel (körülbelül 170 km/h-val) belénk csapódott egy autó hátulról,"

És nem vették el a helyszínen a jogsiját. Agyrém...

Nem kívánom csökkenteni a hátul jövő idiotizmusát, mert aki nekeimegy az előte egyenletes sebességgel haladónak, az mindere alkalmatlan.
De ha normális (itt autópálya 130 km/h, óra szerint monjuk 145) sebességgel haladva jelentősen csökkenthető a "seggbeverés" valószínűsége.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
"Jóval nagyobb sebességgel (körülbelül 170 km/h-val) belénk csapódott egy autó hátulról,"

És nem vették el a helyszínen a jogsiját. Agyrém...

Gyanítom a hátulról beleszálló a klasszikus telefont vezetés közben basztatók sorát erősíti, momentán az összes ilyennek instant egy életre elvenném a jogsiját. Minimum, de lehet hasznosabb lenne még gyorsan a telefonon párszor áthajtani demonstratíve. Legalább olyan veszélyes mint részegen vezetni, sőt. Ha vezetsz akkor vezetsz, minden kütyü meg anyátok kínja kizárva. Kocsiba beülve első dolgom kivágni a telefont az oldalfakkba, hogy véletlen se legyen nálam. Vagy vezetsz és az útra figyelsz, vagy ha nem tudod a telefont meg egyéb szarokat lerakni akkor mars anyósülésre/hátulra/buszra/vonatra/stoppolni, tökmindegy de ne a volán mögé. Ha meg menet közben támad valami akkor legközelebbi helynél leállsz és ott rendezed. Századmásodperceken múlhatnak az események, de folyton azt látom, hogy a sok kretén barma zombiként ott basztatja végig a telefont. Ennek a külön alfaja a friss tizen-huszon milliós német prémiummal járók, akik egyik kezükben a telefont tartják a szájukhoz, másikkal vezetnek. Fulladjatok meg hát a hat éves Golfban van kihangosító nem igaz, hogy ennyi agyi kapacitást nem tudtok használni a három működő agysejtetekből.

Másik részről nem akarom a Toyota sofőrjét megvádolni, mert tényleg szépen kimentette a helyzetből amit lehet és menthetetlen amit a vétkes csinált, de azért kíváncsi lennék mennyire szokott vezetés közben a tükrökbe belepillantani. Ugyanis én menet közben úgymond igyekszek végig 360 fokos tűzívet (vagy ha tetszik MAWS-ot) biztosítani és fél szemmel rendszeresen a tükrökön vagyok, mert tudom, hogy bármi jöhet hátulról. Hasonló helyzetbe kerültem már én is, szintén az M7-en. Egy kamionsort előztem szabályosan mikor a kedves Audi huszár vagy 200-al tűnt fel a semmiből a tükörben. Gondolom a klasszikus jobbról-balról cikázva előzős fajta volt. Szinte reflexből, menteni a menthetőt alapon éppen befértem két kamion közé, mivel ha egy fél másodpercet is kések a négy karika a szememen keresztül fog nekiverődni a szélvédőnek. Plusz azt se lehet mondani, hogy 90-el menő kamiont 94-el mamlaszként előztem, szépen dinamikusan megyek mindig a pályán
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem kívánom csökkenteni a hátul jövő idiotizmusát, mert aki nekeimegy az előte egyenletes sebességgel haladónak, az mindere alkalmatlan.
De ha normális (itt autópálya 130 km/h, óra szerint monjuk 145) sebességgel haladva jelentősen csökkenthető a "seggbeverés" valószínűsége.
2 kutyával a csomagtartóban nem biztos a jó magyar utakon annyival vereted.
Külső sávban meg ne legyen probléma ha mondjuk 90-nel megy.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem kívánom csökkenteni a hátul jövő idiotizmusát, mert aki nekeimegy az előte egyenletes sebességgel haladónak, az mindere alkalmatlan.
De ha normális (itt autópálya 130 km/h, óra szerint monjuk 145) sebességgel haladva jelentősen csökkenthető a "seggbeverés" valószínűsége.

Külső sávban ment 110-zel, de ha 90-nel ment volna akkor is ki kellett volna kerülnie a 170-nel csapató kreténnek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Nem kívánom csökkenteni a hátul jövő idiotizmusát, mert aki nekeimegy az előte egyenletes sebességgel haladónak, az mindere alkalmatlan.
De ha normális (itt autópálya 130 km/h, óra szerint monjuk 145) sebességgel haladva jelentősen csökkenthető a "seggbeverés" valószínűsége.
szoktam én is tempósan menni a pályán, de ha valaki egyenletesen 110-el megy, végig a külső sávban, nem vág be a belső sávba hirtelen, el lehet menni mellette, akkor teljesen rendben van. 80 a megengedett legnagyobb sebesség emlékeim szerint pl. utánfutóval, szóval igazán le legyen már ez gond.

Ugyanis én menet közben úgymond igyekszek végig 360 fokos tűzívet (vagy ha tetszik MAWS-ot) biztosítani és fél szemmel rendszeresen a tükrökön vagyok, mert tudom, hogy bármi jöhet hátulról.
Én 3-5-10 másodpercenként szoktam a tükröt ellenőrizni az általános forgalmi helyzet függvényében, de volt már, hogy necces volt, hogy nem tarolt le egy SUVos picsa hátulról, a modern kocsija vezetéssegítője mentett meg szerintem. Messze volt mögöttem, épp előztem (igaziból elhaladtam párhuzamosan az autópályán), tükörbe nézek 3 sec múlva, nagyon közel, nagyon gyorsan, másodperc törtrésze alatt konstatálom, hogy nincs hova menni, nyomom a gázt, de visszaváltani nem volt időm, csikorgás, és párom hátrafordult, és mondta, hogy ez csak most néz fel az öléből a telefonjából! Van az az ADAS ami jó, és jól működik, támogatom is ezeket. (csak vannak a szarok is sajna)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Franyó! A kiskocsimmal én is repülnék mint a billiárd golyó, és koránt sem biztos, hogy ilyen ügyesen megtartanám az irányítást... sőt! (nem akarom kipróbálni)

Az, hogy a helyszínen nem veszik el a jogsit egy dolog, de hogy utána se fogják. Tartok tőle, hogy fogja tudni az autója árát behajtani az áldozat, én kb azonnal ügyvédet is hívnék ilyenkor, hogy mire figyeljek, hogy a rendőr ne próbáljon sumákolni, stb... Hallottam horror sztorikait ismerőstől.

Egy példa:

Barátomék ennek és átjön a szembe sávból egy autó, frontálisan csattan az előttük menővel. Megállnak elsősegélyt nyújtani. Nincs sérült szerencsére. Balesetet okozó kiszáll a kocsiból, csatak részeg. Megérkezik a rendőr. "A feleségem vezetett", mondja a vétkes... Az áldozat, illetve barátom is, aki szemtanú volt, mondják, hogy nem így volt. Nem veszik a rendőrök jegyzőkönyvbe. Nem veszik a jegyzőkönyvbe a tanúvallomást, a tanút jelentlétét , a tényt, hogy volt szemtanú. Telefonszámot cserélnek az áldozattal, hogy ha feljelentést tesz, akkor megy barátom tanúskodni. Azóta se keresték meg barátom, egy kb 1 éve volt. Ha tippelnem kéne, a ludas továbbra is bebaszva száguldozik.
Belém (15 személyes Transit) koccant a városi busz hátulról-oldalról kanyarodó sávban.
A busz sofőrje láthatóan ideges, oda sem mer jönni hozzám.
Volt 14 tanúm. (Az egyik egy másik megyei rendőr anyja, mondta is a helyszínelőnek).
Helyszínelés, a városi közlekedés helyszínelője, meg a sofőrje láthatóan ismerősként üdvözli a kiérkező rendőrt. Bősz fotózás, hogy a busz hogy mozog kanyarodáskor. Telefonálás a köztereseknek, hogy van e kamerafelvétel.
Sajnos nincs. A buszsofőr láthatóan megnyugszik.
Kérdem a rendőrt, hogy a tanúkat nem hallgatja meg?
- Majd behívjuk őket.
(Persze, az ország másik végéből légzőszervi rehabilitációra idejövőket, majd utána hazautazókat...).
...az adataikat nem vette fel...
Búcsúzóul kérdem, hogy látja a szitut?
- Majd meglátja (akkor még nem értettem, hogy miért vélek látni sejtelmes kaján vigyort az arcán).
Megjött a határozat, én vagyok a hibás.:eek:
Ügyvéd ismerős felhomályosított, hogy engedjem el az igazságérzetemmel együtt, az összeg minimális, meg két elévülő pont. Ha ágálok, megfordul a bizonyítási teher, a világ pénze, ideje, idege kevés lesz rá.
Max. kérjek meghallgatást, betekintést.
Megtekintettem a helyszínelő jelentését, mint percember agrárminiszter a díjnyertes tyúkot, elsőre kidolgozottnak tűnt - mármint a jelentés -, de volt valami hiányérzetem.
Az előadó arra járt dolgozni, ahol a kocc történt, ismerte a problémás helyet, majd hetekkel később szociális körülményekre tekintettel (Anyámékkal élünk, macskáink vannak, Albeával járunk) új határozat született.

...aztán még később egyszer csak összeállt a kép: Bár bőszen fotózott a szerv a busz megismételt kanyarodásakor, de a jelentésében már csak azok a fotók szerepeltek, amelyek kanyarodás közben nem; csak a két véghelyzetben ábrázolják a városi buszt.

Ügyes.

Ez már régen volt.

Tanulság 1:
Városi (még ha megyei jogú város is) busszal ( vagy helyi potentáttal, stb.) ne ütközz, te leszel a hibás. Mindig.

Tanulság 2:
Azóta nem bízok a rendőrökben.

Tanulság 3:
Szerencsére előfordulnak tisztességes emberek.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, ez sem az utat figyelhette...

Belém (15 személyes Transit) koccant a városi busz hátulról-oldalról kanyarodó sávban.
A busz sofőrje láthatóan ideges, oda sem mer jönni hozzám.
Volt 14 tanúm. (Az egyik egy másik megyei rendőr anyja, mondta is a helyszínelőnek).
Helyszínelés, a városi közlekedés helyszínelője, meg a sofőrje láthatóan ismerősként üdvözli a kiérkező rendőrt. Bősz fotózás, hogy a busz hogy mozog kanyarodáskor. Telefonálás a köztereseknek, hogy van e kamerafelvétel.
Sajnos nincs. A buszsofőr láthatóan megnyugszik.
Kérdem a rendőrt, hogy a tanúkat nem hallgatja meg?
- Majd behívjuk őket.
(Persze, az ország másik végéből légzőszervi rehabilitációra idejövőket, majd utána hazautazókat...).
...az adataikat nem vette fel...
Búcsúzóul kérdem, hogy látja a szitut?
- Majd meglátja (akkor még nem értettem, hogy miért vélek látni sejtelmes kaján vigyort az arcán).
Megjött a határozat, én vagyok a hibás.:eek:
Ügyvéd ismerős felhomályosított, hogy engedjem el az igazságérzetemmel együtt, az összeg minimális, meg két elévülő pont. Ha ágálok, megfordul a bizonyítási teher, a világ pénze, ideje, idege kevés lesz rá.
Max. kérjek meghallgatást, betekintést.
Megtekintettem a helyszínelő jelentését, mint percember agrárminiszter a díjnyertes tyúkot, elsőre kidolgozottnak tűnt - mármint a jelentés -, de volt valami hiányérzetem.
Az előadó arra járt dolgozni, ahol a kocc történt, ismerte a problémás helyet, majd hetekkel később szociális körülményekre tekintettel (Anyámékkal élünk, macskáink vannak, Albeával járunk) új határozat született.

...aztán még később egyszer csak összeállt a kép: Bár bőszen fotózott a szerv a busz megismételt kanyarodásakor, de a jelentésében már csak azok a fotók szerepeltek, amelyek kanyarodás közben nem; csak a két véghelyzetben ábrázolják a városi buszt.

Ügyes.

Ez már régen volt.

Tanulság 1:
Városi (még ha megyei jogú város is) busszal ( vagy helyi potentáttal, stb.) ne ütközz, te leszel a hibás. Mindig.

Tanulság 2:
Azóta nem bízok a rendőrökben.

Tanulság 3:
Szerencsére előfordulnak tisztességes emberek.
Vezetni élvezet?
Hát, én továbbra sem értem, hogy kinek és miért.
Mindent jól csinálsz és a végén még téged kúrnak seggbe és viseled akár kárt is.

És ebbe kéne beletörődni?
 
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and fishbed