Hát, ez furcsa. A bátyus úgy 3,5 hete ment 120 km-et a kocsival.
Vinnénk ma tankolni, erre nem indul be, megint lemerült az akksi.
Mi a búbánattól merülhet le nyáron garázsban állva a kocsi úgy, hogy előtte ennyit hajtották?
Ebből akksicsere lesz akkor már, de valahova (?) és valamiért (?) szivárog az áram (hogyan?), akkor ezt új akksival is elő fogja adni...?
Az akksi élettartama sok mindentől függ.
Általánosságban elmondható, hogy a sok állás és ritkás rövid használat a legrosszabb neki. Azt mondják, hogy az ólomsavas akksi ha 70% alá merül, akkor már ha lassan is, de elkezd szulfátosodni. Minél merültebb, annál gyorsabb ez a folyamat, ami végül ki is nyírja az akksit.
Az akksi mindig töltött állapota biztosítja a hosszú élettartamot, ez gyakori (lehetőleg nem 1-2 kilométeres) használattal, vagy csepptöltéssel is elérhető. Kicsit egyébként az akksiméret is befolyásolja a dolgot, mert nyilván egy nagy kapacitású kevesebbet merül egy indítástól/riasztótól stb.
Gyakori használattal, odafigyeléssel amúgy azért bőven nem lehetetlen 5 év fölé menni... a saját kocsimat 6.5 éve használom, és majdnem 5éve, hogy cseréltem benne az akksit, és most még semmi baja. Az az akksi, amit kivettem belőle, még sztem a gyári volt... ha tényleg az volt, akkor 14 évesen került ki a kocsiból
(Igaz, az állófűtés miatt 100Ah-ás, szóval egy pár óráig égve hagyott lámpa még nem nyírja ki...)