Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Egy újabb potenciális gyilkos...
Azt az utat Csákberény felé megcsinálták, és nagyon jól lehet krúzolni rajta. Múltkor Ferrarisokkal meg Porschesokkal találkoztam ott. Meló miatt régen sokat jártunk arra, akkoriban nagyon rossz út volt szép tájon.

Régen itt szerelmes üzenetek, címer, ilyesmik voltak kirakva mindig a domboldalon:

 
  • Tetszik
Reactions: papi

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113

Csak a tények kedvéért.​

Sales figures in Europe​

2020
rank
BrandModel2014201520162017201820192020% change
(2019–2020)
1BMW3 Series168,275143,023144,561129,053106,991124,537118,369
Decrease
–5%
2VolkswagenPassat153,677226,127206,813183,288154,074124,650115,363
Decrease
–7%
3TeslaModel 395,16885,979
Decrease
–10%
4Mercedes-BenzC-Class136,474173,011176,038176,915150,995143,29381,909
Decrease
–43%
5AudiA4/S4/RS4124,170124,466162,655146,006112,484102,99477,515
Decrease
–25%
6ŠkodaSuperb46,14950,53385,87981,41074,69767,48859,925
Decrease
–11%
7VolvoS60/V6054,66354,35453,26845,33546,94565,91758,003
Decrease
–12%
8Peugeot50841,79743,30137,10422,84213,37841,32929,011
Decrease
–30%
9AudiA5/S5/RS547,59145,20243,68661,61949,79941,81228,525
Decrease
–32%
10FordMondeo45,40579,67370,90056,17349,59639,55521,222
Decrease
–46%

Nagyon szép ez a táblázat, de azért pár infót nem árt mellé csatolni:

  • Az eddigi(és egyben jelenlegi is) piacvezető márkáknak nincs vagy csak nagyon friss a Tesla model 3-nak megfelelő modellje.
  • Az európai politika gyakorlatilag folyamatos nyomás alatt tartja a nyugateurópai, tehetős autóvásárlókat a zöld őrületével. Gondolok itt a szinte mindennapos nagy bejelentésekre, a fosszilis üzemű autók városokból való kitiltásáról.
  • Az a bizonyos lufi majd akkor fog kipukkani, amikor a Mercedes, BMW és a VW csoport, meg a többiek is nagy számban, és a Tesla-nál sokkal jobb minőségben fognak EV autókat gyártani.
Szóval egyelőre a verseny közel sem fair. jelenleg még a Tesla brillírozik, s én azt tippelem, hogy nem is szándékoznak ők részt venni majd az igazi versenyben, mert tudják, hogy azt nem nyerhetik meg. Amíg tudnak kaszálnak ebből a bizniszből, aztán lépnek...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 617
12 779
113

Csak a tények kedvéért.​

Sales figures in Europe​

2020
rank
BrandModel2014201520162017201820192020% change
(2019–2020)
1BMW3 Series168,275143,023144,561129,053106,991124,537118,369
Decrease
–5%
2VolkswagenPassat153,677226,127206,813183,288154,074124,650115,363
Decrease
–7%
3TeslaModel 395,16885,979
Decrease
–10%
4Mercedes-BenzC-Class136,474173,011176,038176,915150,995143,29381,909
Decrease
–43%
5AudiA4/S4/RS4124,170124,466162,655146,006112,484102,99477,515
Decrease
–25%
6ŠkodaSuperb46,14950,53385,87981,41074,69767,48859,925
Decrease
–11%
7VolvoS60/V6054,66354,35453,26845,33546,94565,91758,003
Decrease
–12%
8Peugeot50841,79743,30137,10422,84213,37841,32929,011
Decrease
–30%
9AudiA5/S5/RS547,59145,20243,68661,61949,79941,81228,525
Decrease
–32%
10FordMondeo45,40579,67370,90056,17349,59639,55521,222
Decrease
–46%
Azért olvasd el a Totalcar cikk összes hozzászólását is, különös tekintettel Shadowbull válaszaira (a Totalcar Molnibalage-ja mind tudásban, s mind a két esetben régebben khm hangnemben; egy időben azt hittem, hogy a két nick egy személyt takar) .
Ugyanis ő - ha jól emlékszem - mérnök a BMW-nél, s nem fogalmatlan laikus...

Amúgy meg valóban, ahogy ott írja valaki:
Az elektromos autózás Európa becsípődése; Latin-Amerika, Ázsia, Afrika, Oroszország...szerinted?
Az adófizetők pénzén meg szélhámoskodni...hagyjuk már...
 
M

molnibalage

Guest
Azért olvasd el a Totalcar cikk összes hozzászólását is, különös tekintettel Shadowbull válaszaira (a Totalcar Molnibalage-ja mind tudásban, s mind a két esetben régebben khm hangnemben; egy időben azt hittem, hogy a két nick egy személyt takar) .
Ugyanis ő - ha jól emlékszem - mérnök a BMW-nél, s nem fogalmatlan laikus...

Amúgy meg valóban, ahogy ott írja valaki:
Az elektromos autózás Európa becsípődése; Latin-Amerika, Ázsia, Afrika, Oroszország...szerinted?
Az adófizetők pénzén meg szélhámoskodni...hagyjuk már...
Minden oldalra, ahova beregeltem molnibalage vagyok.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 574
113
...mondjuk fingomc ssincs ki a fneének van lóvéja új autóra szal mindegy :D

apropó, megvan az első bukásom forgalmi vizsgán, szal szorítsatok... ígérem csak melóba járkálok autóval, nem tartom fel a profikat :D:D
Mindig van, akinek van pénze lóvéra. De cégeknek, flottakezelőknek is gond.

Nyugi, más is bukott már meg. De ne izgulj, vezettem olyannal, aki ötödjére ment (ha jól emlékszem), tök béna volt* és mégis átment. Én meg akkor nem; arra hivatkozva, hogy nem vettem fel a forgalom ritmusát ... egy kihalt kisvárosban; ahol se forgalom, se ritmus nem volt. Meg volt, hogy hatvanba is belecsúsztam. -de az se, meg más se volt az indokok között. Aztán ugyan ennél a fószernél vizsgáztam A-ra, akkor meg egy kereszteződésben "lassításra kényszerítettem" egy autót, ami egy íves kanyarban amúgy sem 50-el jött; ezt még el is tudom fogadni, mint indok... a másik, aki meg ötször lefulladt és tök bizonytalan volt mindig és látszott, hogy fél a motoron, az meg simán átment.
Na mikor megláttam, hogy újra az jön vizsgáztatni, aki két alkalommal megbukott... hát azt hittem, hogy rosszul leszek. :)

*Mindig többen mentünk a kocsival az órákon, így láttam, hogy ki hogy vezet. Nekem meg addigra volt SM, Ak jogsi és a többiek is azt mondták, hogy közülünk én vezetek a legbiztosabban.
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran
M

molnibalage

Guest
Hát, ez furcsa. A bátyus úgy 3,5 hete ment 120 km-et a kocsival.
Vinnénk ma tankolni, erre nem indul be, megint lemerült az akksi.
Mi a búbánattól merülhet le nyáron garázsban állva a kocsi úgy, hogy előtte ennyit hajtották?

Ebből akksicsere lesz akkor már, de valahova (?) és valamiért (?) szivárog az áram (hogyan?), akkor ezt új akksival is elő fogja adni...?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Hát, ez furcsa. A bátyus úgy 3,5 hete ment 120 km-et a kocsival.
Vinnénk ma tankolni, erre nem indul be, megint lemerült az akksi.
Mi a búbánattól merülhet le nyáron garázsban állva a kocsi úgy, hogy előtte ennyit hajtották?

Ebből akksicsere lesz akkor már, de valahova (?) és valamiért (?) szivárog az áram (hogyan?), akkor ezt új akksival is elő fogja adni...?
cellazárlat?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Azalatt simán lemerül, egy idő utàn a mélymerülésektől pedig kifingik.

Egy akksi kb 5 évet bír, ha közel ennyi idős akkor cserés. Ha ritkán mentek vele akkor pedig érdemes csak simán kulcsra zárni, hogy a riasztó ne szívja az akksit.
esetleg lekapni a sarut. Egy-két perc visszatenni (nem tudom, hogy gyorsszorítós-e)?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 574
113
Vagy csepptöltő.


 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
2-3 éves, ezért fura.
simán lehet már kuka, nekem is beszart (a hatvani gyártású "noname", de ugyanott gyártják más címkével a bosch, meg varta akkukat is) akku 2 év után. A csepptöltő ettől még megfontolandó, vagy a sarut lekapni. Nekem gyorsszorítós, könnyen beszélek, de ha ilyen ritkán használnám az autót nem hagynám rajta.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Hát, ez furcsa. A bátyus úgy 3,5 hete ment 120 km-et a kocsival.
Vinnénk ma tankolni, erre nem indul be, megint lemerült az akksi.
Mi a búbánattól merülhet le nyáron garázsban állva a kocsi úgy, hogy előtte ennyit hajtották?

Ebből akksicsere lesz akkor már, de valahova (?) és valamiért (?) szivárog az áram (hogyan?), akkor ezt új akksival is elő fogja adni...?


Az akksi élettartama sok mindentől függ.
Általánosságban elmondható, hogy a sok állás és ritkás rövid használat a legrosszabb neki. Azt mondják, hogy az ólomsavas akksi ha 70% alá merül, akkor már ha lassan is, de elkezd szulfátosodni. Minél merültebb, annál gyorsabb ez a folyamat, ami végül ki is nyírja az akksit.
Az akksi mindig töltött állapota biztosítja a hosszú élettartamot, ez gyakori (lehetőleg nem 1-2 kilométeres) használattal, vagy csepptöltéssel is elérhető. Kicsit egyébként az akksiméret is befolyásolja a dolgot, mert nyilván egy nagy kapacitású kevesebbet merül egy indítástól/riasztótól stb.
Gyakori használattal, odafigyeléssel amúgy azért bőven nem lehetetlen 5 év fölé menni... a saját kocsimat 6.5 éve használom, és majdnem 5éve, hogy cseréltem benne az akksit, és most még semmi baja. Az az akksi, amit kivettem belőle, még sztem a gyári volt... ha tényleg az volt, akkor 14 évesen került ki a kocsiból
(Igaz, az állófűtés miatt 100Ah-ás, szóval egy pár óráig égve hagyott lámpa még nem nyírja ki...)
 
M

molnibalage

Guest
Első körben tuti csere lesz, töltőt nem találtam otthon a garázsban, csak valami nagyon régi szovjet vackot, az inkább meg nem dugnám rá...
A saruk is rozsdásak voltak már a töltőn.