Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ezzel egyetértek, de nem is írtam az ellenkezőjét.



A ráhúzás az igaz, az esélytelenség nem. A piros SEMMIT nem csinál, onnantól, hogy kiütik. Se nem kormányoz, se nem fékez. Tipikus pánikba eső sofőr. Satufékkel tán még meg is állt volna a kamerásig, de mindenképp sokkal kisebb lett volna az ütközés.
Látható, hogy a kamerás autó egy fél sávot tud váltani ugyanennyi idő alatt, szóval lett volna ott idő (és hely) fékezni... A piros semmit nem csinált.
1. a balesetet a Suzuki Vitara (?) kezdte, mert váratlanul és aránylag hirtelen megállt. Indexelt vajh'?
2. a fehér okozta a balesetet, mert szabálytalanul sávot váltott, nem nézett hátra. Nem hiszem, hogy vész-sávváltás volt, ütközést elkerülendő, de az is lehet, de akkor is hunyó.
3. a piros helyben nem tudom mit tettem volna, még sosem löktek át a szembejövő sávba váratlanul oldalól, lehet, hogy nem jutottam volna el az alatt az 1-2 másodperc alatt a fékezésig.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
még sosem löktek át a szembejövő sávba váratlanul oldalól, lehet, hogy nem jutottam volna el az alatt az 1-2 másodperc alatt a fékezésig

Engem sem löktek még át soha, de az életösztönöm azt súgja, hogy jobbra kormányzok (próbálok visszajutni a sávomba) satufékkel (hogyha mégsem sikerül, minél kisebb legyen a crash).

A többivel egyetértek, a Vitarás vszeg nem is tudja, hogy áttételesen balesetet okozott, ahol jó eséllyel 2 autó is totálkáros lett. A fehér sávváltására nincs mentség, azt keményen benézte.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem az oktatóm azt mondta, hogy ha kétséged van fékezz. Abból baj nem lehet.
Ha valaki belédjön hátulról, az nem a te hibád, mert a követési távolságot nem tartotta be akkor a delikvens.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
Nekem az oktatóm azt mondta, hogy ha kétséged van fékezz. Abból baj nem lehet.
Ha valaki belédjön hátulról, az nem a te hibád, mert a követési távolságot nem tartotta be akkor a delikvens.

Ezzel csak nagyon korlátozottan tudok egyet érteni. Sajnos nagyon sok olyan szituba kerültem, amikor előttem teljesen indokolatlanul nyomtak satuféket, és épphogy csak megúsztuk. Van az a szint, akinek annyi kétsége van, hogy jobb lenne, ha el sem indulna otthonról, vagy legalábbis nem kocsival. Mert veszélyes többi közlekedőre, pedig ő csak "lassan, óvatosan, defenzíven" vezet.
És lehet, hogy jogilag én leszek a hibás, de attól még az ő kocsija is összetörik, károsul, hetekig kiesik. Senkinek sem lesz jó.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Gonosz vagyok, minél jobban työtyög valaki, annál többen előzik, annál nagyobb az esélye hajmeresztő megelőztetésre, főleg ha még azt sem veszi ézre, hogy előzik és még fel sem merülhet benne, hogy segítse az előzőt, ha már szarba került.
Én is gonosz vagyok, de az aki ezt nem bírja tolerálni sétáljon be a jardra,és rakja le a jogosítványát
Mert veszélyes többi közlekedőre, pedig ő csak "lassan, óvatosan, defenzíven" vezet.
Mi lenne, ha megpróbálna mindenki így?
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel csak nagyon korlátozottan tudok egyet érteni. Sajnos nagyon sok olyan szituba kerültem, amikor előttem teljesen indokolatlanul nyomtak satuféket, és épphogy csak megúsztuk. Van az a szint, akinek annyi kétsége van, hogy jobb lenne, ha el sem indulna otthonról, vagy legalábbis nem kocsival. Mert veszélyes többi közlekedőre, pedig ő csak "lassan, óvatosan, defenzíven" vezet.
És lehet, hogy jogilag én leszek a hibás, de attól még az ő kocsija is összetörik, károsul, hetekig kiesik. Senkinek sem lesz jó.
Én most ezért nem vezetek.
Amúgy a vezetők kb. 90%-át nem értem. Olyan követési távolságot tart, ami gebasz esetén azonnali koccanás alsó hangon.
Néhány tized másodperces követési távolságot tartanak.
Honnan van ez a mérhetetlen önbizalom...?

Amikor autópályán tartják ezt a távolságot, akkor pislogok csak igazán...
Egyszer utasként M5-ösön mentünk és a sofőr ezt csinálta meg dinamikusan előzgetett. Ha nem akkor embertelen kis féktávot tartott.
Péntek du. kifelé. Aztán egyszer kellett csak ráugrani a fékre és a kocsi elkezdett fékezés közben keresztbefordulni.

Utána hála istennek befejezte az állandó gyorsítás, lassítást és kis követési távot és mentünk nyugodtad.

De addig miért nem lehetett...?????????

Én is gonosz vagyok, de az aki ezt nem bírja tolerálni sétáljon be a jardra,és rakja le a jogosítványát

Mi lenne, ha megpróbálna mindenki így?
Mert a vezetők többsége valami megmagyarázhatatlan oknál fogva messze felülértékei saját teljesítményét és mindenki béna, csak ő nem.
Én is látok hozzám képes hóttbéna brnigásokat az úton. Nem bosszankodom miattuk, megvárom amíg lehet előzni őket. Ha nem, akkor megyek mögötte és kész. És nem letolom meg veszélyesen előzgetek, csak mert én évi 6000 km-et tekerek ő meg láthatóan még 600-at sem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Nekem az oktatóm azt mondta, hogy ha kétséged van fékezz. Abból baj nem lehet.
Ha valaki belédjön hátulról, az nem a te hibád, mert a követési távolságot nem tartotta be akkor a delikvens.
Minél többet fékezel váratlanul és indokolatlanul, annál többször fognak seggbe verni. Ha ilyet nem teszel, akkor ez csak nagyon ritkán fordul elő. Magyarán balesetet okozol, de papíron nem te leszel a hibás.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Én is gonosz vagyok, de az aki ezt nem bírja tolerálni sétáljon be a jardra,és rakja le a jogosítványát
Én meg pont fordítva gondolom. De hát nem vagyunk egyformák. De nekem ne mondja senki, hogy nem piszkálja a csőrét, ha 15 perce azért áll sorban a boltban, mert valaki olyan 15 perce akkurátusan rendezgeti a szatyraiba a vásároltakat és nem engedi haladni a sort.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek and BJani
M

molnibalage

Guest
Minél többet fékezel váratlanul és indokolatlanul, annál többször fognak seggbe verni. Ha ilyet nem teszel, akkor ez csak nagyon ritkán fordul elő. Magyarán balesetet okozol, de papíron nem te leszel a hibás.
A videón meg fékezni sem sikerült rendesen. Amúgy a biztonságos vezetésre törekvés és indokolatlan fékezés hogyan szerepelhet egyetlen mondatban...?
De amíg egyesek zebránál sem lassítanak úgy, hogy annak széle takarásban van, addig minek is beszéljek...?
Én meg pont fordítva gondolom. De hát nem vagyunk egyformák. De nekem ne mondja senki, hogy nem piszkálja a csőrét, ha 15 perce azért áll sorban a boltban, mert valaki olyan 15 perce akkurátusan rendezgeti a szatyraiba a vásároltakat és nem engedi haladni a sort.
Ennek mi köze van a biztonságos vezetéshez? Semmi.
A példa is szar, mert semmi köze sem a követési távolsághoz, sem a fékezéshez.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A videón meg fékezni sem sikerült rendesen. Amúgy a biztonságos vezetésre törekvés és indokolatlan fékezés hogyan szerepelhet egyetlen mondatban...?
De amíg egyesek zebránál sem lassítanak úgy, hogy annak széle takarásban van, addig minek is beszéljek...?

Ennek mi köze van a biztonságos vezetéshez? Semmi.
A példa is szar, mert semmi köze sem a követési távolsághoz, sem a fékezéshez.
Hát ez az, aki indokolatlanul és váratlanul fékez, az balesetveszélyes :)
A másik idézetnem a nem fékezésről szól.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Van aki tud vezetni és óvatosan is vezet. Azt nehéz balesetbe vonni. Van aki tud vezetni, de úgy vezet, mint egy vaddisznó, de szerintem kevéssé veszélyes, mint aki szarul vezet. Van, aki szarul vezet és työtyög. És van aki nem tud vezetni, de megy, mint egy vaddisznó.
Valahogy a tud vezetni és jól is vezet az nálam nem összeegyeztethető a työtymörgéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 148
113
Ez lesz kelet-európában az alsó-középosztály autózásának vége.
Egyszerűen mikor eltűnnek a benzines autók nem fogunk tudni újat venni, sokunknak kell majd az életet újra gondolni. Ez a mai világot nézve a kis falvak életének a végét is még közelebb hozzák. És a turizmus is nagyot fog változni, ahova nem megy vonat/busz, oda nem megy majd csak aki gazdag...
Kerékpárra fel!
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
Amúgy a vezetők kb. 90%-át nem értem. Olyan követési távolságot tart, ami gebasz esetén azonnali koccanás alsó hangon.
Néhány tized másodperces követési távolságot tartanak.
Honnan van ez a mérhetetlen önbizalom...?

Tippem szerint vszeg engem is ebbe a kategóriába sorolnál.
1. ismerem a reflexeim
2. alapvetően nem csak az előttem lévőt nézem, hanem ameddig csak ellátok mindent. Utat, gyalogosokat, forgalmi szitut. Ha épp olyan megy előttem, akin nem látok át (SUV, dobozos, busz, stb...), akkor nagyobb is a követési távolság.

Én is gonosz vagyok, de az aki ezt nem bírja tolerálni sétáljon be a jardra,és rakja le a jogosítványát
Mi lenne, ha megpróbálna mindenki így?

Az a baj, hogy van az a lassúság, ami tényleg veszélyes. Rengeteg példát lehetne hozni.
Nem véletlen, hogy pl. az autópályán is előírnak minimális sebességet.

Én azt szoktam mondani, hogy mindenki csak olyan sebességgel vezessen, amiről még mer satuféket nyomni. Mert sok ember életében nem satuzott, és ezért fél tőle, nincs a reflex az agyában/lábában, nem ismeri az autója határait, képességeit. Ez veszélyes.
Ugyanakkor azt is mondom, hogy aki általánosságban nem képes az úton a megengedett sebességeket tartani, mert fél, vagy mert a fenti kritériumnak nem felel meg, az bizony ne vezessen. Aki városban egy főúton nem mer 40-nél gyorsabban menni, az veszélyes, alkalmatlan. Aki az autópálya felhajtósávról 60-al sorol be a külsőbe, az veszélyes, és alkalmatlan. Aki 40-50km/h-nál fél a satuféktől, az veszélyes és alkalmatlan.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 687
113
A napokban történt, hogy állt az öregúr a körforgalom bejáratánál balra húzódva, indexelt balra, és várta hogy mehessen szembe a forgalom irányával. Ő is totál alkalmatlan vezetésre.

Az ilyeneknél nagyon felmegy bennem a pumpa, és legszívesebben ott helyben elvenném tőle a jogsiját és kettétörném...

Kb egy éve volt olyanom, hogy városi 2x2 sávoson mentem késő este, ketten voltunk összesen az aszfalton. A külsőben megy egy autós kb. 30-al, én a belsőben kb. a duplájával, még az is lehet, hogy 70 is volt. Egyszer csak, mikor már jó közel voltam, index és tükörbenézés nélkül bekanyarodik balra merőlegesen! Igen, a jobboldali, külső sávból, index és tükörbenézés nélkül! Este sötétben ott kellett hogy világítsak rá a tükrében, és mégis elém fordult féktávon. Mikor ezt észleltem, azonnal kimentem a külsőbe, (hogy elmenjek mögötte), de sajnos ebben a pillanatban már észrevett, és hogy mattot adjon, jól besatuzott. Igen, megállt előttem keresztbe, két sávot elfoglalva, hogy még mögötte se férjek el. Nem maradt más választásom mint a satufék, nem túlzok, 50 centire álltam meg tőle. Mondjuk itt a jogsiszéttörésen kívül más is járt már az agyamban...

Elképesztő, ha valakivel direkt akarnék ütközni, akkor csinálnám így, ahogy ő... A lényeg, hogy féktávon fordulj elé, és ÁLLJ MEG úgy, hogy ki se tudjon kerülni!

De amúgy itt is pont ez a szitu: (ugyan, meg nem áll, de majdnem, és fékez gyorsítás helyett)
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Az ilyeneknél nagyon felmegy bennem a pumpa, és legszívesebben ott helyben elvenném tőle a jogsiját és kettétörném...

Kb egy éve volt olyanom, hogy városi 2x2 sávoson mentem késő este, ketten voltunk összesen az aszfalton. A külsőben megy egy autós kb. 30-al, én a belsőben kb. a duplájával, még az is lehet, hogy 70 is volt. Egyszer csak, mikor már jó közel voltam, index és tükörbenézés nélkül bekanyarodik balra merőlegesen! Igen, a jobboldali, külső sávból, index és tükörbenézés nélkül! Este sötétben ott kellett hogy világítsak rá a tükrében, és mégis elém fordult féktávon. Mikor ezt észleltem, azonnal kimentem a külsőbe, (hogy elmenjek mögötte), de sajnos ebben a pillanatban már észrevett, és hogy mattot adjon, jól besatuzott. Igen, megállt előttem keresztbe, két sávot elfoglalva, hogy még mögötte se férjek el. Nem maradt más választásom mint a satufék, nem túlzok, 50 centire álltam meg tőle. Mondjuk itt a jogsiszéttörésen kívül más is járt már az agyamban...

Elképesztő, ha valakivel direkt akarnék ütközni, akkor csinálnám így, ahogy ő... A lényeg, hogy féktávon fordulj elé, és ÁLLJ MEG úgy, hogy ki se tudjon kerülni!

De amúgy itt is pont ez a szitu: (ugyan, meg nem áll, de majdnem, és fékez gyorsítás helyett)
Valószínű a tervező úgy gondolta, hogy az elsőbbségadás kötelező és a kötelező haladási irány táblánál lévő vonalnál (ami épp most le van kopva) ha megállnak, akkor elvileg látná mikor kanyarodhatna ki a főbb útra.
Emberünk ezt a megállót kihagyva előrébb ment, csak épp az oldalsó visszapillantó tükörbe még nem látni semmit, a feje meg még nem fordul annyit, mint a bagolynak, így gondolta vakon az oson a foson technikával lassan kikúszik a főútra, akkor nem lesz baj.
Ez eddig szép is, de ehhez az kell, hogy a másik sofőr figyeljen és akár elsőbbségét feladva beengedje a renitenskedő, potyázó szabálytalankodó, lumpen... ect. sofőrt.
 
  • Szomorú
Reactions: Törölt tag 1711

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
325
802
93
Elég érdekesen hangzik, főleg az, hogy járműveket kell beszerezni.
Vagy az lesz, mint Békásmegyer/Szentendre felé, hogy vannak járatok, amik csak az Örs vezér térig mennek, erre maradhat az Alstom, az új szerelvények meg mehetnek tovább, mint az Örs. De ez nem tűnik túl logikusnak.
Vagy új szerelvények lesznek kizárólag az egész vonalon. Ekkor viszont az Alstomokkal lehet kezdeni valamit, ami megint egy érdekes kérdés. Ugyanis ez a projekt nem máról holnapra fog megvalósulni, tehát lehet, hogy addigra úgy döntenek, hogy a 3-as vonalon közlekedő "felújított" orosz metrókat kukázzák valamilyen indokkal, vagy viszik a 4-es vonalra az Alstomokat a kettesről. Előbbi esetben a hivatalos életciklusuk végét el nem ért helyére kerülnének, amire esetleg addig még költenek a klimatizálás miatt(?), utóbbi esetben pedig a vezető nélküliek közé kerülnének a jelenleg vezetőt igénylő járművek.
 
M

molnibalage

Guest
Elég érdekesen hangzik, főleg az, hogy járműveket kell beszerezni.
Vagy az lesz, mint Békásmegyer/Szentendre felé, hogy vannak járatok, amik csak az Örs vezér térig mennek, erre maradhat az Alstom, az új szerelvények meg mehetnek tovább, mint az Örs. De ez nem tűnik túl logikusnak.
Vagy új szerelvények lesznek kizárólag az egész vonalon. Ekkor viszont az Alstomokkal lehet kezdeni valamit, ami megint egy érdekes kérdés. Ugyanis ez a projekt nem máról holnapra fog megvalósulni, tehát lehet, hogy addigra úgy döntenek, hogy a 3-as vonalon közlekedő "felújított" orosz metrókat kukázzák valamilyen indokkal, vagy viszik a 4-es vonalra az Alstomokat a kettesről. Előbbi esetben a hivatalos életciklusuk végét el nem ért helyére kerülnének, amire esetleg addig még költenek a klimatizálás miatt(?), utóbbi esetben pedig a vezető nélküliek közé kerülnének a jelenleg vezetőt igénylő járművek.
Mind jó kérdés, emiatt kell előkészíteni, tervezni és számolgatni, hogy mi mennyibe kerülhet.
Ennyi kérdésre választ adni nem kis munka.