Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ez mondjuk tényleg rengeteg éhes száj...
150-en molyolni két évig, úgy hogy egy nem túl nagy átalakításról van szó egy meglévő vonalon...
Mennyibe fog jönni a kivitelezés? :oops:
Egyetlen szerencsénk, hogy a régiek annyi vasutat raktak le, hogy a mi modern korunkban már csak bezárogatnunk kell majd őket és nem újakat létrehozni.
Te elolvastad miről szól a kiírás? Vetted rá a fáradtságot? Vagy csak kommentelsz?
" Az Örs vezér terénél össze lesz kötve a jelenlegi metróvonal a hévvel. A beruházás zömét a gödöllői és a csömöri vonalon a pálya újjáépítése, a megállók akadálymentesítése, P+R autóparkolók, B+R kerékpártárolók létesítése teszi ki. A tervek készítésekor kiemelt figyelmet kap a hév elvágó hatásának csökkentése, a szintbeni útátjárók megszüntetése."
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 456
13 884
113
Te elolvastad miről szól a kiírás? Vetted rá a fáradtságot? Vagy csak kommentelsz?
" Az Örs vezér terénél össze lesz kötve a jelenlegi metróvonal a hévvel. A beruházás zömét a gödöllői és a csömöri vonalon a pálya újjáépítése, a megállók akadálymentesítése, P+R autóparkolók, B+R kerékpártárolók létesítése teszi ki. A tervek készítésekor kiemelt figyelmet kap a hév elvágó hatásának csökkentése, a szintbeni útátjárók megszüntetése."
"a hév elvágó hatásának csökkentése, a szintbeni útátjárók megszüntetése"
Szentendreire nem terveznek ilyen kiírást, már a külső részen is boldogok lennénk szentendre - békás viszonylatban
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Te elolvastad miről szól a kiírás? Vetted rá a fáradtságot? Vagy csak kommentelsz?
" Az Örs vezér terénél össze lesz kötve a jelenlegi metróvonal a hévvel. A beruházás zömét a gödöllői és a csömöri vonalon a pálya újjáépítése, a megállók akadálymentesítése, P+R autóparkolók, B+R kerékpártárolók létesítése teszi ki. A tervek készítésekor kiemelt figyelmet kap a hév elvágó hatásának csökkentése, a szintbeni útátjárók megszüntetése."
Persze, hogy elolvastam...
De én az elejét is:
„Ma írtuk alá a megállapodást Walter Katalinnal, a BKK - Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójával a tervezési szerződések és megszerzett engedélyek átruházásáról. Megállapodtunk a további együttműködésről és a korábban elkészült tervdokumentációk felhasználásáról is. A korábban elakadt tervezési folyamat újraindítása csak akkor megy, ha a műszaki tartalomról sikerül minden részletre kiterjedően megállapodnunk. ”
Szóval belül a felüljáró lesz újdonság az eddigiekhez képest.
Az agglomerációban eddig megvalósult parkolók és kerékpártárolók példáját látva ezek tervezése valószínűleg minimális költséghányadot ad, pályakorrekció gondolom nem nagyon lesz, szóval a tervezés zömét az új és átépített megállók kell, hogy adják.

Aztán azzal is összevetettem, hogy mióta mi ötletelünk, meg izzadunk a terveken (legyen ez jóindulattal 20 éve), azóta csak a „buta csühös” románok 16km metrót építettek... meg egy reptéri vasutat.
Meg azzal is, hogy az itthoni roppant alapos infrás-tervezések után a megvalósulákor azért gyakran előfordul, hogy: upsz.. erre nem lett gondolva.
Aztán még ott van az is, hogyha bejönnek a vészjóslataitok és nem lesz boldog-boldogtalannak autója, akkor nagyon hasznosak lesznek ezek a nem-szintbeli keresztezések...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Persze, hogy elolvastam...
De én az elejét is:
„Ma írtuk alá a megállapodást Walter Katalinnal, a BKK - Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójával a tervezési szerződések és megszerzett engedélyek átruházásáról. Megállapodtunk a további együttműködésről és a korábban elkészült tervdokumentációk felhasználásáról is. A korábban elakadt tervezési folyamat újraindítása csak akkor megy, ha a műszaki tartalomról sikerül minden részletre kiterjedően megállapodnunk. ”
Szóval belül a felüljáró lesz újdonság az eddigiekhez képest.
Az agglomerációban eddig megvalósult parkolók és kerékpártárolók példáját látva ezek tervezése valószínűleg minimális költséghányadot ad, pályakorrekció gondolom nem nagyon lesz, szóval a tervezés zömét az új és átépített megállók kell, hogy adják.

Aztán azzal is összevetettem, hogy mióta mi ötletelünk, meg izzadunk a terveken (legyen ez jóindulattal 20 éve), azóta csak a „buta csühös” románok 16km metrót építettek... meg egy reptéri vasutat.
Meg azzal is, hogy az itthoni roppant alapos infrás-tervezések után a megvalósulákor azért gyakran előfordul, hogy: upsz.. erre nem lett gondolva.
Aztán még ott van az is, hogyha bejönnek a vészjóslataitok és nem lesz boldog-boldogtalannak autója, akkor nagyon hasznosak lesznek ezek a nem-szintbeli keresztezések...
Két éve állt le a tervezés, abból csomó mindent nem lehet már felhasználni. Új geodézia kell, teljes új adatbeszerzés. Ha volt is valamire engedély, az lejárt mára. Minden egyeztetés lejárt.
A a teljes beruházás 200+ milliárd lesz, nem durva a tervezési díj, bármilyen hihetetlen.
És irgalmatlanul megy fel az építőipari tervezési díj. Tetszik, nem tetszik.
És igen, jól látod, infrás tervezésnél elég sok mindent el lehet baszni. Kezdve a remek közművekkel. Vagy ki lehet találni hogy mikor kell a plusszpénz, azt mondjuk hogy kimaradt a tervezésből. (vagy hát az altalaj rosszabb volt mint a geotechnikában volt, minden uszodában ezt találják az elmúlt években)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
1800 kilogramm, az még mindig egy tank...

= zöldkommunisták minimális racionális indokot sem mutató burkolt vagyonadója.

Sok embernek fölösleges a SUV, de hogy 10x-es adót vessenek ki rá csak azért mert nem szeressük az egy nagyon röhejesen. Eleve többet fizet, a legextrémebb méretű SUV-okat leszámítva pedig semmivel nem foglal több helyet stb., hiszen jellemzően még rövidebbek is, mint a normál személyautók. Ellenben mivel divatos, jó drágák.

A nehogymá' a szomszéd az új drága suvval járjon engem kiröhögnek a fiat tipoban típusú proli mentalitás, erényességnek előadva.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 358
11 350
113
Egy kis segítséget kérnék a Golf III- at ismerőktől!
Gyujtás rákapcsolásakor az izzítás jelző lámpa csak felvillan.
Sokszori rákapcsolással elindul a motor.
Relé?
Vezérlő?
V.mi más?

Köszi!
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 358
11 350
113
A fél napomat erre nem tolnám el erre...
A kocsi úgysincs használva, csepptöltő is most lesz szerválva hozzá.

Ha valaki vegzál miatta, majd elküldöm a kurvanyjába.



Kb minden került 10 km-en belüli kormányablakát bejelöltem és ezt dobta ki a gép...
Időpont nélkül be sem megyek már, egyszer elég volt kivárni egy olyan ügyintézést. Soha többet.


Ha még aktuális a töltő, ezt javaslom.
Pillanatnyilag a legjobb a kategóriájában.

 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
= zöldkommunisták minimális racionális indokot sem mutató burkolt vagyonadója.

Sok embernek fölösleges a SUV, de hogy 10x-es adót vessenek ki rá csak azért mert nem szeressük az egy nagyon röhejesen. Eleve többet fizet, a legextrémebb méretű SUV-okat leszámítva pedig semmivel nem foglal több helyet stb., hiszen jellemzően még rövidebbek is, mint a normál személyautók. Ellenben mivel divatos, jó drágák.

A nehogymá' a szomszéd az új drága suvval járjon engem kiröhögnek a fiat tipoban típusú proli mentalitás, erényességnek előadva.
Azért van benne ráció. A Fiat Tipohoz képest más a légellenállás és az üres súly. Jellemző dolog, hogy egy 5 személyes autóban 1 max 2 személy utazik csak, és így a városban utazó 1 főre vetített károsanyagkibocsátás elég csúnya képet ad.
Ami viszont a hazai viszonyokat illeti vicces, hogy egy új Dacia Duster "SUV" olcsóbb, mint bármelyik Suzuki... szóval hazai viszonylatban még csak azt sem mondanám, hogy az "SUV" drága. Meg aztán ott van az is, hogy a benzinfaló SUVk általában biztonságosabbak, mint a kis autók, bár ez az SUVnak látszó Duster töréstesztjén egyáltalán nem látszik :D
Itthon nagyon egyszerű lenne egyébként a károsanyagkibocsájtás csökkentése, az iszonyatosan öreg járműparkot csak meg kéne fiatalítani egy picit. Elő kéne venni a térképet, ott ahol magas a környezetszennyezés, az ott pöfögő autókat legszennyezőbbjeinek a cseréjét kéne inkább célzottan támogatni.

A társasház takarítója egyébként vadiúj Dusterrel jár, én meg megtartottam egy örökölt WagonR-t, bár nagyon ódzkodtam tőle az előző nagyobb autó után, nagyon megszerettem, hogy ezzel, szinte akárhova le lehet parkolni a belvárosban... lassan le kellene cserélni, de a parkolási előnyömet nagyon nehéz szívvel adnám fel, inkább a járgány konzerválásába kezdtem, hátha kitart míg eljön az elektromos autó korszak...

Persze szerintem nem onnan fúj a szél ahonnan gondolod, manapság szerintem mindenhol az a probléma, hogy boldog-boldogtalannak van autója, és már nincs elég parkolóhely, valakit bátortalanítani kell attól, hogy az utcán tartsa a kocsiját, ott épp az SUV-knál állt meg a szerencsekerék...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azért van benne ráció. A Fiat Tipohoz képest más a légellenállás és az üres súly.

Senki nem vitatja, csak 10x-es a különbség, arról nem beszélve hogy a Tipoból (és hasonlókból) sokkal, sokkal több van, mint csillardos orias SUV-ból. Erre mondom, hogy aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.

Itthin legalabbis már eleve tükröződik az adóteherben is, a magyar adórendszer progresszívan nagyobb adót vet nagyobb motor, újabb évjárat, nagyobb teljesitmeny szerint (ezt mondjuk
agyonadó szemléletűnek lehet tekinteni, hiszen az új kocsi kevésbé szennyező).

10x sarc egyszerű aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.


Jellemző dolog, hogy egy 5 személyes autóban 1 max 2 személy utazik csak, és így a városban utazó 1 főre vetített károsanyagkibocsátás elég csúnya képet ad.
Ami viszont a hazai viszonyokat illeti vicces, hogy egy új Dacia Duster "SUV" olcsóbb, mint bármelyik Suzuki... szóval hazai viszonylatban még csak azt sem mondanám, hogy az "SUV" drága.

Meg aztán ott van az is, hogy a benzinfaló SUVk általában biztonságosabbak, mint a kis autók, bár ez az SUVnak látszó Duster töréstesztjén egyáltalán nem látszik :D

Amúgy lassan ez a benzinzabáló dolog is megdől,hiszen rengeteg belőlük a hibrid, veszik is őket mert a tipikus vásárlóréteg pénztárcája, és a kocsi eleve magasabb árcédulája is jobban elbirja a hibrid felárat.

Haver közepkategorias hibrid SUV-ja pl 5-6 literrel megy el városban. Ez kb. az átlag eletkoru (10-15 eves) kisautok varosi fogyasztasa, ha finoman kuldi az ember. Jó, nem 1800 kg (poén kedvéért megnéztem, még a legnehezebb amitt talaltam, PHEV Santa Fe is kicsivel alatta van). De érted a példát nagy SUV = rossz, az ezereves korszerutlen kisauto = jó.

A rend kedvéért, alapvetően utálom a SUV-ot mint kategoriat, sose lesz olyan, barmennyire nyomatjak, de azert maradjunk mar meg a tenyeknel.

Itthon nagyon egyszerű lenne egyébként a károsanyagkibocsájtás csökkentése, az iszonyatosan öreg járműparkot csak meg kéne fiatalítani egy picit. Elő kéne venni a térképet, ott ahol magas a környezetszennyezés, az ott pöfögő autókat legszennyezőbbjeinek a cseréjét kéne inkább célzottan támogatni.
Aki régi használt autoval jár, epp azert teszi, mert nincsenek feles millioi, teljesen mindegy hogy a 0-hoz mennyi tamogatast kapna, nem fog venni, legfeljebb kicsit fiatalabbat, amikor a regi vegkepp feldobja a pacskert. Amugy annyira nem kirivo Magyarorszag, altalanos trend, az USA-ban is valami 12 ev az atlag. Volt valsag, covid, a kocsik is sokkal tartosa


A társasház takarítója egyébként vadiúj Dusterrel jár, én meg megtartottam egy örökölt WagonR-t, bár nagyon ódzkodtam tőle az előző nagyobb autó után, nagyon megszerettem, hogy ezzel, szinte akárhova le lehet parkolni a belvárosban... lassan le kellene cserélni, de a parkolási előnyömet nagyon nehéz szívvel adnám fel, inkább a járgány konzerválásába kezdtem, hátha kitart míg eljön az elektromos autó korszak...

Megmondom őszintén, en nagyon ritkan kerultem olyan helyzetbe, ahol a kocsi merete volt a korlatozo ok. De csak biztatni tudnak arra, hogy megtartsd, valszeg sokkal olcsobnan jossz kia rendszeres szervizzel, mint egy uj amortizaciojaval vagy akarcsak a kotelezo (markaszervizes) karbantartasokkal.


Persze szerintem nem onnan fúj a szél ahonnan gondolod, manapság szerintem mindenhol az a probléma, hogy boldog-boldogtalannak van autója, és már nincs elég parkolóhely, valakit bátortalanítani kell attól, hogy az utcán tartsa a kocsiját, ott épp az SUV-knál állt meg a szerencsekerék...

Ezzel kezdtem - bújtatott proliboldogítp vagyonadó. Megadóztatjuk az új és drága SUV tulajdonos (ezekbol mondjuk legyen 10 egyseg), de a 100 egysegi lerohadt regi auto tulajdonost nem bantjuk, mert az kevesebb szavazat, es kulomben is 100 Tipo kevesebb helyet foglal es kevesbe is szennyez, mint az a 10 randa batár Q7-es.
 
M

molnibalage

Guest
Környezetvédelemről szövegelni, más faszával csalánt verni, jóemberkedni = ingyen van, semmilyen teljesítmény nem kell hozzá.
Ez kérlek fejtegesd a sok napenergia fannak...
Akinek a közösség dobja össze lényegében az egészet...

Haver közepkategorias hibrid SUV-ja pl 5-6 literrel megy el városban. Ez kb. az átlag eletkoru (10-15 eves) kisautok varosi fogyasztasa, ha finoman kuldi az ember. Jó, nem 1800 kg (poén kedvéért megnéztem, még a legnehezebb amitt talaltam, PHEV Santa Fe is kicsivel alatta van). De érted a példát nagy SUV = rossz, az ezereves korszerutlen kisauto = jó.
Ha feltöltik.
Aztán sok helyen, főleg céges környezetben úgy találták, hogy nem töltik fel őket árammal.
Simán megvette a pénzen user, hogy élvezze a zöld rendszám előnyeit full benzines üzemmel...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha feltöltik.
Aztán sok helyen, főleg céges környezetben úgy találták, hogy nem töltik fel őket árammal.
Simán megvette a pénzen user, hogy élvezze a zöld rendszám előnyeit full benzines üzemmel...

Benzines?
Felénk egyre több a fekete Audi Q7 (V6 TDI) / fehér bmw X6 (i6 TDI).
Természetesen alapmodell, még olyan huncutságok sincsenek bennük, mint behajtható tükör, ha már alig fér el a parkolóhelyen.

Kíváncsiságból megnéztem a tömegüket, 2 tonna fölött van mindkettő.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Egy kis segítséget kérnék a Golf III- at ismerőktől!
Gyujtás rákapcsolásakor az izzítás jelző lámpa csak felvillan.
Sokszori rákapcsolással elindul a motor.
Relé?
Vezérlő?
V.mi más?

Köszi!
a Golfot nem ismerem ilyen behatóan, de ha a relé a gond , akkor a sárga izzószál villogni szokott. Mondjuk, ha megtalálod a relét és megfogod izzításkor , akkor simán érezni, amikor kattan. Esetleg húzd le az izzítógyergyákról a dugót és hidegen mérd meg az ellenállást, ha nincs vagy valamelyik nagyon eltér a többitől, akkor megvan a probléma . Akár az is lehet a gond, hogy a vezeték megtört vagy lecsúszott a gyertyáról.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113

A cikkben két sajátos alapvető hiba van. Az egyiket idézem:

"...Szerintem az elektromos autók jövőjével és töltésükkel kapcsolatban is a legfontosabb kérdés nem műszaki, hanem pénzügyi jellegű. A technikai problémákat a mérnökök és más szakemberek előbb-utóbb megoldják, beleértve az olcsóbb előállítást is..."

Ennyi, ezzel lazán át is ugrottuk a lényeget. A mérnök azért van, hogy előbb, vagy utóbb mindent megoldjon. Azt is, ami fizikailag lehetetlen.

A másik hiba meg a komplett okfejtés maga. A cikk a benzinkutak létrejöttét, annak történelmi felfutását használja fel analógiának ahhoz, hogy megértsük, az elektromos töltőállomások megléte, megtérülése, illetve gazdaságos üzeme itt a szűk keresztmetszet. Ha majd profitorientált lesz a töltőállomások kellő számú kiépítése, akkor majd lesz elég belőlük és az majd maguknak az elektromos autóknak az elteredéséhez is ad egy jó nagy lökést. Ennyire egyszerű.

Mert az áram az csak úgy van. Az a falban terem.