Azért van benne ráció. A Fiat Tipohoz képest más a légellenállás és az üres súly.
Senki nem vitatja, csak 10x-es a különbség, arról nem beszélve hogy a Tipoból (és hasonlókból) sokkal, sokkal több van, mint csillardos orias SUV-ból. Erre mondom, hogy aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.
Itthin legalabbis már eleve tükröződik az adóteherben is, a magyar adórendszer progresszívan nagyobb adót vet nagyobb motor, újabb évjárat, nagyobb teljesitmeny szerint (ezt mondjuk
agyonadó szemléletűnek lehet tekinteni, hiszen az új kocsi kevésbé szennyező).
10x sarc egyszerű aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.
Jellemző dolog, hogy egy 5 személyes autóban 1 max 2 személy utazik csak, és így a városban utazó 1 főre vetített károsanyagkibocsátás elég csúnya képet ad.
Ami viszont a hazai viszonyokat illeti vicces, hogy egy új Dacia Duster "SUV" olcsóbb, mint bármelyik Suzuki... szóval hazai viszonylatban még csak azt sem mondanám, hogy az "SUV" drága.
Meg aztán ott van az is, hogy a benzinfaló SUVk általában biztonságosabbak, mint a kis autók, bár ez az SUVnak látszó Duster töréstesztjén egyáltalán nem látszik
Amúgy lassan ez a benzinzabáló dolog is megdől,hiszen rengeteg belőlük a hibrid, veszik is őket mert a tipikus vásárlóréteg pénztárcája, és a kocsi eleve magasabb árcédulája is jobban elbirja a hibrid felárat.
Haver közepkategorias hibrid SUV-ja pl 5-6 literrel megy el városban. Ez kb. az átlag eletkoru (10-15 eves) kisautok varosi fogyasztasa, ha finoman kuldi az ember. Jó, nem 1800 kg (poén kedvéért megnéztem, még a legnehezebb amitt talaltam, PHEV Santa Fe is kicsivel alatta van). De érted a példát nagy SUV = rossz, az ezereves korszerutlen kisauto = jó.
A rend kedvéért, alapvetően utálom a SUV-ot mint kategoriat, sose lesz olyan, barmennyire nyomatjak, de azert maradjunk mar meg a tenyeknel.
Itthon nagyon egyszerű lenne egyébként a károsanyagkibocsájtás csökkentése, az iszonyatosan öreg járműparkot csak meg kéne fiatalítani egy picit. Elő kéne venni a térképet, ott ahol magas a környezetszennyezés, az ott pöfögő autókat legszennyezőbbjeinek a cseréjét kéne inkább célzottan támogatni.
Aki régi használt autoval jár, epp azert teszi, mert nincsenek feles millioi, teljesen mindegy hogy a 0-hoz mennyi tamogatast kapna, nem fog venni, legfeljebb kicsit fiatalabbat, amikor a regi vegkepp feldobja a pacskert. Amugy annyira nem kirivo Magyarorszag, altalanos trend, az USA-ban is valami 12 ev az atlag. Volt valsag, covid, a kocsik is sokkal tartosa
A társasház takarítója egyébként vadiúj Dusterrel jár, én meg megtartottam egy örökölt WagonR-t, bár nagyon ódzkodtam tőle az előző nagyobb autó után, nagyon megszerettem, hogy ezzel, szinte akárhova le lehet parkolni a belvárosban... lassan le kellene cserélni, de a parkolási előnyömet nagyon nehéz szívvel adnám fel, inkább a járgány konzerválásába kezdtem, hátha kitart míg eljön az elektromos autó korszak...
Megmondom őszintén, en nagyon ritkan kerultem olyan helyzetbe, ahol a kocsi merete volt a korlatozo ok. De csak biztatni tudnak arra, hogy megtartsd, valszeg sokkal olcsobnan jossz kia rendszeres szervizzel, mint egy uj amortizaciojaval vagy akarcsak a kotelezo (markaszervizes) karbantartasokkal.
Persze szerintem nem onnan fúj a szél ahonnan gondolod, manapság szerintem mindenhol az a probléma, hogy boldog-boldogtalannak van autója, és már nincs elég parkolóhely, valakit bátortalanítani kell attól, hogy az utcán tartsa a kocsiját, ott épp az SUV-knál állt meg a szerencsekerék...
Ezzel kezdtem - bújtatott proliboldogítp vagyonadó. Megadóztatjuk az új és drága SUV tulajdonos (ezekbol mondjuk legyen 10 egyseg), de a 100 egysegi lerohadt regi auto tulajdonost nem bantjuk, mert az kevesebb szavazat, es kulomben is 100 Tipo kevesebb helyet foglal es kevesbe is szennyez, mint az a 10 randa batár Q7-es.