Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

A cikkben két sajátos alapvető hiba van. Az egyiket idézem:

"...Szerintem az elektromos autók jövőjével és töltésükkel kapcsolatban is a legfontosabb kérdés nem műszaki, hanem pénzügyi jellegű. A technikai problémákat a mérnökök és más szakemberek előbb-utóbb megoldják, beleértve az olcsóbb előállítást is..."

Ennyi, ezzel lazán át is ugrottuk a lényeget. A mérnök azért van, hogy előbb, vagy utóbb mindent megoldjon. Azt is, ami fizikailag lehetetlen.
Igen, pontosan ez a bajom nekem is az összes technooptimista hülyével és sötétzölddel.
Azt hiszi, mert vagy egy balfasz ötlete az:

  1. vagy-e egyáltalán értelme...
  2. de, ha még marginális van-e akkor megoldható-e technikailag...
  3. és, ha igen, akkor az mennyibe került = mi értelme van...

 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Senki nem vitatja, csak 10x-es a különbség, arról nem beszélve hogy a Tipoból (és hasonlókból) sokkal, sokkal több van, mint csillardos orias SUV-ból. Erre mondom, hogy aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.
A nagy autók visszaszorítása segítene a kisautók ismételt elterjesztésében is, emrt most sokan fegyverkezési verseny miatt vesznek angy autót - tegnap kishíján elkapott balról "I LOVE HYBRID" anyuci a joggkézszabályt nem ismerve 50+-al a 30-as zónában... Másmost nagyobb autóban kevésbé félek a fogyatékosoktól...
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 356
11 347
113
a Golfot nem ismerem ilyen behatóan, de ha a relé a gond , akkor a sárga izzószál villogni szokott. Mondjuk, ha megtalálod a relét és megfogod izzításkor , akkor simán érezni, amikor kattan. Esetleg húzd le az izzítógyergyákról a dugót és hidegen mérd meg az ellenállást, ha nincs vagy valamelyik nagyon eltér a többitől, akkor megvan a probléma . Akár az is lehet a gond, hogy a vezeték megtört vagy lecsúszott a gyertyáról.

Megmértem.
Csak az egyik mutat min. ellenállást, a másik 3 szakadás.
Akkor izzítógyertya csere?
Speci szerszám kell hozzá?
Köszi.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez kérlek fejtegesd a sok napenergia fannak...
Akinek a közösség dobja össze lényegében az egészet...

Azért nem ugyanaz a tészta. A napelemes buliba azért kell raknod rendesen saját pénzt (áttételesen időt, munkát).

Ha feltöltik.Aztán sok helyen, főleg céges környezetben úgy találták, hogy nem töltik fel őket árammal.
Simán megvette a pénzen user, hogy élvezze a zöld rendszám előnyeit full benzines üzemmel...

Olyan nem nagyon van, hogy full benzinesként működik és akksi nem megy. Elég komplex üzemmódok vannak (felváltva-együtt mennek a motorok sebességtől, töltöttségtől függően. PHEV-ekben de a "sima" hibridben is a motor generátorként, kedvező hatásfokon üzemelve tölti az akksikat, ami aztán a nagy hatásfokon működő elektromos motort működteti. Ezért van ezekben sokszor Atkinson ciklusú motor, ami önmagában hajtásra nem annyira ideális, de genetorként viszont jobb, és ha kell "besegít" az alapértelmezett elektromotornak. A rendszer teljesítménye úgy is jobb lesz, mintha csak a motor menne egy rosszabb hatásfokú üzemmódban. Persze még jobb, ha vezetékről töltöd.

A nagy autók visszaszorítása segítene a kisautók ismételt elterjesztésében is, emrt most sokan fegyverkezési verseny miatt vesznek angy autót - tegnap kishíján elkapott balról "I LOVE HYBRID" anyuci a joggkézszabályt nem ismerve 50+-al a 30-as zónában... Másmost nagyobb autóban kevésbé félek a fogyatékosoktól...

Őszintén szólva nem értem az összefüggést, 50-es csattnál csúnya törés lesz akármiben is ülsz, a hülyeség/bénaság meg nem attól függ, milyen kocsiban ül. Nyilván mindig lesz egy vadkantermészetű- és értelmű réteg, aki le akar majd tolni és az megveszi az aktuálisan erre legalkalmasabb kocsit, ennek a költségei meg annyira eddig sem érdekelték őket szerintem.
 
M

molnibalage

Guest
Azért nem ugyanaz a tészta. A napelemes buliba azért kell raknod rendesen saját pénzt (áttételesen időt, munkát).



Olyan nem nagyon van, hogy full benzinesként működik és akksi nem megy. Elég komplex üzemmódok vannak (felváltva-együtt mennek a motorok sebességtől, töltöttségtől függően. PHEV-ekben de a "sima" hibridben is a motor generátorként, kedvező hatásfokon üzemelve tölti az akksikat, ami aztán a nagy hatásfokon működő elektromos motort működteti. Ezért van ezekben sokszor Atkinson ciklusú motor, ami önmagában hajtásra nem annyira ideális, de genetorként viszont jobb, és ha kell "besegít" az alapértelmezett elektromotornak. A rendszer teljesítménye úgy is jobb lesz, mintha csak a motor menne egy rosszabb hatásfokú üzemmódban. Persze még jobb, ha vezetékről töltöd.



Őszintén szólva nem értem az összefüggést, 50-es csattnál csúnya törés lesz akármiben is ülsz, a hülyeség/bénaság meg nem attól függ, milyen kocsiban ül. Nyilván mindig lesz egy vadkantermészetű- és értelmű réteg, aki le akar majd tolni és az megveszi az aktuálisan erre legalkalmasabb kocsit, ennek a költségei meg annyira eddig sem érdekelték őket szerintem.
A rendszer hatásfoka hogyan lenne jobb, ha a benzinmotor tölti az akksit...???????? :eek: :confused:
Ez kb. kényszer, hogy a lusta user helyett feltölti, de milyen áron?
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Haver közepkategorias hibrid SUV-ja pl 5-6 literrel megy el városban.
Ami tök jó érték egy 15+ éves autóhoz képest. Ha az én szedánomhoz mérjük akkor minimum 2 literrel jobban fogyaszt városban a haverod SUV-ja.
De azért felhívnám a figyelmet arra, hogyha haverod SUV helyet vett volna egy új hibrid Yarist akkor 4 liter alatt fogyasztana. Vagyis a haverod autója 2 literrel eszik többet, mint ami elérhető lenne....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Igen pont erről van szó, miután a szabványokat úgy hoztuk meg, hogy suvot legyen értelme fejleszteni, és ne kisautót.

Mármint a környezetvédelmi szabványok? Igen, az a magasabb árkategóriának kedvez, a kicsi olcsót meg kinyírja üzletileg. És...?
A kisméretű szutykok az valami öncél?

Gondold végig, ha egy 1980as passat b2 tudott 6 literrel ketyegni, igaz dizel üzemmel, városban, akkor a mai technológiával hol lenne?
Igazából 2-3 l/100 km biztos kijönne.

Dieselt azért eleve értelmetlen benzinessel összehasonlítani. Az 1980-as B2 Passat valószínűleg kanyarban sincs egy mai kocsi kényelméhez, méretéhez, biztonsági berendezéseihez stb, de ezen felül semmilyen kibocsátási értéknek nem kellett megfelelnie, nem kellett erre és a biztonságra, kényelemre egy csomó holt tömeget cipelnie, közben nyugodtan eregethette a kormot a levegőbe.
Az a 6 liter nagyon nem ugyanaz a 6 liter, ha a valóban káros anyagok kibocsátását is nézed.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ami tök jó érték egy 15+ éves autóhoz képest. Ha az én szedánomhoz mérjük akkor minimum 2 literrel jobban fogyaszt városban a haverod SUV-ja.
De azért felhívnám a figyelmet arra, hogyha haverod SUV helyet vett volna egy új hibrid Yarist akkor 4 liter alatt fogyasztana. Vagyis a haverod autója 2 literrel eszik többet, mint ami elérhető lenne....

Egyrészt ezek valósában tapasztalt, nem katalógus adatok, másrészt a Yaris finoman szólva kevéssé lett volna alkalmas arra, amire ő használja (pl. rendszeresen vontat is vele). Amúgy a Yaris előnye - hátránya épp ugyanaz, t.i. hogy egy pici pattogós szar.

Viszont! Te még mindig eladhatod a régebbi típusú szedánodat és vehet helyette hibrid Yarist, így máris 4 literrel kevesebb lesz kapásból a fogyasztásod. Társadalmilag mindenképp megérné, hiszen most fogyasztotok 8+6 azaz 14 litert. Ha a haver venne Yarist, akkor 12 litert, viszont ha te veszel Yarist, akkor ketten már csak 10 litert esztek (4+6)...

Ez a példa azért szerintem elég jól szemlélteti, hogy ha nagyon környezetvédősdit akarunk játszani, akkor nem feltétlenül a divatos SUV-oknak kell mennie, hanem elsősorban a régebbi kocsiknak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A rendszer hatásfoka hogyan lenne jobb, ha a benzinmotor tölti az akksit...???????? :eek: :confused:
Ez kb. kényszer, hogy a lusta user helyett feltölti, de milyen áron?

Úgy, hogy az egyik változatban minden rendszer kedvezőtlen hatásfokú üzemben működik, a másikban pedig mindegyik a legkedvezőbb hatásfokú üzemben. Ez nem lustaság, a PHEV-ek alapvetően abban különböznek a "sima" hibridtől, hogy nagyobb akksi, erősebb elektromotor + ugye lehet tolteni is konnektorból, így már rövidebb távokat is meg tud tenni nagyobb sebesség mellett tisztán vagy nagyrészt elektromosan. Persze nem annyira autonóm ilyen szempontból mint egy sokkal nagyobb akksikapacitású tisztán elektromos kocsi, viszont pl. ez a hatótáv elektromos üzemben már elég a napi mászkáláshoz, így ha nagyon fillérbasszer a user, akkor otthoni töltéssel szinte soha nem is fog bekapcsolni a benzines motor.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Úgy, hogy az egyik változatban minden rendszer kedvezőtlen hatásfokú üzemben működik, a másikban pedig mindegyik a legkedvezőbb hatásfokú üzemben. Ez nem lustaság, a PHEV-ek alapvetően abban különböznek a "sima" hibridtől, hogy nagyobb akksi, erősebb elektromotor + ugye lehet tolteni is konnektorból, így már rövidebb távokat is meg tud tenni nagyobb sebesség mellett tisztán vagy nagyrészt elektromosan. Persze nem annyira autonóm ilyen szempontból mint egy sokkal nagyobb akksikapacitású tisztán elektromos kocsi, viszont pl. ez a hatótáv elektromos üzemben már elég a napi mászkáláshoz, így ha nagyon fillérbasszer a user, akkor otthoni töltéssel szinte soha nem is fog bekapcsolni a benzines motor.
Akkor már csak az a kérdés, ki tallálja fel az 50 km hatótávú olcsó elektromos autót? :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Akkor már csak az a kérdés, ki tallálja fel az 50 km hatótávú olcsó elektromos autót? :)

A most próbált KIA Optima PHEV-et, pontosan ezt tudja már évek óta. 50-60 km-t tud menni, akár 110 km/h-val is tisztán elektromosan. Utána persze lemerül az akksi, szóval vagy töltögeted, vagy a benne lévő motor fog kvázi generátor üzemmódban útközben töltögetni egy nagyon kedvező fogyasztással, vagy ha végleg kifogy a delej, beröffen.

A Chevy Volt/Ampera is hasonlóan működik.

Kisebb távokon ezekkel el lehet menni 1,5-3 literrel is, pedig az Optima egy jókora dög, ilyen Passat méretű. Persze hosszabb utakon hasonló vagy akár rosszabb is lehet mint egy hagyományos tiszta BEM autó, de átlag felhasználást nézve (nagyritkán vidéki rokonok, utazások). Így is bőven jó kompromisszumnak tűnik, mindkét technológiából a jó részét veszi át és az ára sem olyan vészes, mint egy tisztán elektromos kocsinak. Tankolni meg ugyanúgy lehet.

Mondjuk olcsónak éppenséggel nem olcsó. Az extra cuccok benne vannak, azt ki kell sajnos fizetni. Azért a hosszabb távon a rendszer bonyolultságából és az akksik véges élettartalmából eredő üzemeltetési költségre kíváncsi lennék, de a mai BEM kocsik sem éppen bolondbiztos felépítésűek..
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Úgy, hogy az egyik változatban minden rendszer kedvezőtlen hatásfokú üzemben működik,ű
Kérlek vezesd le, hogy a :

* haladás benzinmotorhoz képest...

hol jobb hatásfokú az, hogy

  • haladás benzinmotor
  • közben töltöd a 30% hatásfokú motorral az akksit, ami legfeljebb 90% hatásfokú
  • majd kinyerési hatásfok
  • majd villanymotor hatásfokkal hajtod a kocsit

Mert én ezt nem tudom levezetni...
Mert a fizika ellenkezik

A motor jg ne tud annyira eltérni ettől, hogy a hatásfok vesztést kiegyenlítse főleg úgy, hogy a töltés közben nagyobb az energiaigény, tehát tisztán benzines üzem esetén elvileg eleve jobb hatásfokú a motor...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Úgy hogy az egyikben egy Atkinson ciklusú motor ketyeg alapjárat környékén generátorként a másikban meg egy Otto motor megy nyomatékgörbe optimumon olyan 2-3000 ford/perc körül. Nem ugyanazok a tényezők van a két egyenletben..

A villanyautósok oldalon pl. leírta vmi kommenter az OPTIMA PHEV üzemmódjait. Hát, van egy pár, azon túl hogy 6-os gang és pálya 110.

- az autónak az alábbi üzemmódjai vannak (nem hekkelt hanem gyári szoftverrel)
a./ full EV ==>bármilyen időben és nincs 120km/h -nál sesesség korlátozva, 150-el is megy FULL EV-ben
valós hatótáv: 50-73km között még a 90e km-t futott aksival is (ja és mindennap töltöm, még 90%-nál is)
b./ generátoros EV==>: benzinmotor megy alapjáratnál erősebben, kb. 2,5-3kW-al tölt és villannyal hajt
Ha nincs lekapcsolva a benzinmotor, akkor fűtési igénynél ezt az üzemmódot használja.
Érdekesség: 30-40km/h-s sebesség korlátozásnál képes generátoros-villany módban menni, nem merül az aksi
c./ párhuzamos EV==>: kézi váltás állásban EV módban 4-5 liter közé beáll a benzines fogyasztás és villannyal pótolja ki. Annyira szegény keverék képzéssel megy, hogy szinte megáll a benzinmotor és a villanyos rásegítés tartja életben. Itt mindegy mekkora a sebesség, lehet 200-is. A benzint max. 5,5l/100km-ig emeli fel, villanyból gazdálkodik. 150-170km/h körül BP-Kecskemét alatt kb. 35km villanyt kér csak, még 25km áram marad. Ha a végén átlövöm full EV-re, ilyen tempó mellett is lemegy 5 liter közelébe vagy az alá a fogyasztás.
d./kisgenerátoros visszatöltés==> : automata állás-HEV mód 60km/h feletti tempó. Amikor átvált HEV-re EV-ből, át kell kézzel kapcsolni EV-ra majd egyből vissza HEV-re. Kis gáz és újra tölt. Lassú de SZeged-BP autópálya alatt kb. 25km-t tud így visszatölteni
e./ FULL visszatöltés nagy generátorral==>. Leghatékonyabb országút, 80-85km/h , HEv-kézi mód.
A visszatöltés ilyenkor kb. 20-30 perc között. Ugyanez autópálya 110km/h 5.fokozat HEV-kézi mód kb. 35-45perc között
f./ generátoros EV-mód jelzés ha az alap állás HEV : autópálya tempónál generátoros EV (nem áll le a benzinmotor soha csak alapjáratnál erősebb töltés módra kapcsol miközben 50kW-os EV motorral hajt.
h./HEV ==> tölt-kivesz-tölt-kivesz mintegy hagyományos hibrid. Országúti tempóban kb. 20-30%-ot megy így villannyal, fogyasztás 4-5 között de nagyobb forgalom sűrűségnél, lassabb haladással 2-3 kötött.
- DCT váltó van az autóban. Azért nem ránt HEV módban EV és HEV közötti átkapcsolásoknál, mert EV-ben sem áll meg a benzinmotor hanem generátoros módban megy. Amikor vissza kell kapcsolnia a benzinmotornak, csak összeszinkronizálja a tengelyfordulatot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Viszont! Te még mindig eladhatod a régebbi típusú szedánodat és vehet helyette hibrid Yarist, így máris 4 literrel kevesebb lesz kapásból a fogyasztásod.
Ha megfinanszírozod nekem, akkor simán ;)

Társadalmilag mindenképp megérné, hiszen most fogyasztotok 8+6 azaz 14 litert. Ha a haver venne Yarist, akkor 12 litert, viszont ha te veszel Yarist, akkor ketten már csak 10 litert esztek (4+6)...

Ez jó kérdés. Melyik a környezet barátabb???
4-5 évente venni egy kisebb fogyasztású kocsit és bezúzni a régit?
Vagy 20 évig tartani egy autót és csak utána bezúzni?
Melyiknek mekkora a környezet védelmi lábnyoma?

Ez a példa azért szerintem elég jól szemlélteti, hogy ha nagyon környezetvédősdit akarunk játszani, akkor nem feltétlenül a divatos SUV-oknak kell mennie, hanem elsősorban a régebbi kocsiknak.

Ha nagyon környezet védőt akarnék játszani akkor nem lehetne kapni 1500 KG-os saját tömegnél nehezebb, 99 KW-nál nagyobb teljesítményű autót.
E mellet ha 4 méternél rövidebb akkor adókedvezmény járna rá....
Meg 5 év /200,000 KM lenne a minimum garancia a kocsikra.
Úgy gondolom valahol itt kezdődik a környezet védelem.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Mármint a környezetvédelmi szabványok?
Azok kb euro 3ig valóban kórnyezetvédelmi szabványok voltak. Amióta a tömeg/kibocsájtás arányosítás benne vannak nem azok. Nekem nem fogod tudni elmagyarázni, hogy valami jó, amiben a vw bogár a legújabb motorral se felel meg, de a T-72es meg simán megkapja rá a plecsnit, mert nehéz.
Igen, az a magasabb árkategóriának kedvez, a kicsi olcsót meg kinyírja üzletileg. És...?
A kisméretű szutykok az valami öncél?
Tehát lényegében a környezetvédelem ellen hat. Tudod, 3 tonnás suv az kb nagyságrenddel nagyobb ökológiai lábnyom, mint az 1 tonnás mini... Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy a szabványok se basszák meg a fizikát, és innentől kezdve egy modern kisautó pont ugyanolyan aránnyal fogyasztana kevesebbet, mint egy altmodis az akkori nagyautó.
Hmm.
Nézzünk egy SUVszerűséget 80ból.
Range rover defender s III laaza 20+ literes fogyasztással
Na innen nézzük tovább.
De most nincs kedvem....
 
M

molnibalage

Guest
Úgy hogy az egyikben egy Atkinson ciklusú motor ketyeg alapjárat környékén generátorként a másikban meg egy Otto motor megy nyomatékgörbe optimumon olyan 2-3000 ford/perc körül. Nem ugyanazok a tényezők van a két egyenletben..

A villanyautósok oldalon pl. leírta vmi kommenter az OPTIMA PHEV üzemmódjait. Hát, van egy pár, azon túl hogy 6-os gang és pálya 110.

- az autónak az alábbi üzemmódjai vannak (nem hekkelt hanem gyári szoftverrel)
a./ full EV ==>bármilyen időben és nincs 120km/h -nál sesesség korlátozva, 150-el is megy FULL EV-ben
valós hatótáv: 50-73km között még a 90e km-t futott aksival is (ja és mindennap töltöm, még 90%-nál is)
b./ generátoros EV==>: benzinmotor megy alapjáratnál erősebben, kb. 2,5-3kW-al tölt és villannyal hajt
Ha nincs lekapcsolva a benzinmotor, akkor fűtési igénynél ezt az üzemmódot használja.
Érdekesség: 30-40km/h-s sebesség korlátozásnál képes generátoros-villany módban menni, nem merül az aksi
c./ párhuzamos EV==>: kézi váltás állásban EV módban 4-5 liter közé beáll a benzines fogyasztás és villannyal pótolja ki. Annyira szegény keverék képzéssel megy, hogy szinte megáll a benzinmotor és a villanyos rásegítés tartja életben. Itt mindegy mekkora a sebesség, lehet 200-is. A benzint max. 5,5l/100km-ig emeli fel, villanyból gazdálkodik. 150-170km/h körül BP-Kecskemét alatt kb. 35km villanyt kér csak, még 25km áram marad. Ha a végén átlövöm full EV-re, ilyen tempó mellett is lemegy 5 liter közelébe vagy az alá a fogyasztás.
d./kisgenerátoros visszatöltés==> : automata állás-HEV mód 60km/h feletti tempó. Amikor átvált HEV-re EV-ből, át kell kézzel kapcsolni EV-ra majd egyből vissza HEV-re. Kis gáz és újra tölt. Lassú de SZeged-BP autópálya alatt kb. 25km-t tud így visszatölteni
e./ FULL visszatöltés nagy generátorral==>. Leghatékonyabb országút, 80-85km/h , HEv-kézi mód.
A visszatöltés ilyenkor kb. 20-30 perc között. Ugyanez autópálya 110km/h 5.fokozat HEV-kézi mód kb. 35-45perc között
f./ generátoros EV-mód jelzés ha az alap állás HEV : autópálya tempónál generátoros EV (nem áll le a benzinmotor soha csak alapjáratnál erősebb töltés módra kapcsol miközben 50kW-os EV motorral hajt.
h./HEV ==> tölt-kivesz-tölt-kivesz mintegy hagyományos hibrid. Országúti tempóban kb. 20-30%-ot megy így villannyal, fogyasztás 4-5 között de nagyobb forgalom sűrűségnél, lassabb haladással 2-3 kötött.
- DCT váltó van az autóban. Azért nem ránt HEV módban EV és HEV közötti átkapcsolásoknál, mert EV-ben sem áll meg a benzinmotor hanem generátoros módban megy. Amikor vissza kell kapcsolnia a benzinmotornak, csak összeszinkronizálja a tengelyfordulatot.

Ez tök jó lista, de nem derült ki számomra a hatásfok, hogy hogyan jön ki az, hogy 30%-os hatásfokú motorral töltés és még 2x0,9 hatásfok vesztás hatásfoka hogyan magasabb azonos sebességnél...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Vasuttal hivatásszerűen foglalkozó olvtársakat kérdezném, hogy ez a cikk mennyire valós?

Menj ki és nézd meg hol épül, fő probléma, hogy üzemszerű működés közben kell elvégezni a projektet.
Drasztikusan csökkenthető lenne a költség, ha leállna a vasút 1-2 évre, de hát izé...
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek and fip7