T
Törölt tag 1711
Guest
Mert az áram az csak úgy van. Az a falban terem.
Majd azt is hordják elektromos kamionokkal.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert az áram az csak úgy van. Az a falban terem.
Igen, pontosan ez a bajom nekem is az összes technooptimista hülyével és sötétzölddel.Százéves problémát éleszt fel a villanyautó
A villanyautózás jövőjének kulcsa nem a hatótáv, és nem az autók előállítási ára, hanem valami egészen más.totalcar.hu
A cikkben két sajátos alapvető hiba van. Az egyiket idézem:
"...Szerintem az elektromos autók jövőjével és töltésükkel kapcsolatban is a legfontosabb kérdés nem műszaki, hanem pénzügyi jellegű. A technikai problémákat a mérnökök és más szakemberek előbb-utóbb megoldják, beleértve az olcsóbb előállítást is..."
Ennyi, ezzel lazán át is ugrottuk a lényeget. A mérnök azért van, hogy előbb, vagy utóbb mindent megoldjon. Azt is, ami fizikailag lehetetlen.
A nagy autók visszaszorítása segítene a kisautók ismételt elterjesztésében is, emrt most sokan fegyverkezési verseny miatt vesznek angy autót - tegnap kishíján elkapott balról "I LOVE HYBRID" anyuci a joggkézszabályt nem ismerve 50+-al a 30-as zónában... Másmost nagyobb autóban kevésbé félek a fogyatékosoktól...Senki nem vitatja, csak 10x-es a különbség, arról nem beszélve hogy a Tipoból (és hasonlókból) sokkal, sokkal több van, mint csillardos orias SUV-ból. Erre mondom, hogy aránytévesztés az ilyen, amivel maximum az irigy proli katetorias valasztoinak akar imponalni a politikus, mert ertelmes celja nincs.
a Golfot nem ismerem ilyen behatóan, de ha a relé a gond , akkor a sárga izzószál villogni szokott. Mondjuk, ha megtalálod a relét és megfogod izzításkor , akkor simán érezni, amikor kattan. Esetleg húzd le az izzítógyergyákról a dugót és hidegen mérd meg az ellenállást, ha nincs vagy valamelyik nagyon eltér a többitől, akkor megvan a probléma . Akár az is lehet a gond, hogy a vezeték megtört vagy lecsúszott a gyertyáról.
Ez kérlek fejtegesd a sok napenergia fannak...
Akinek a közösség dobja össze lényegében az egészet...
Ha feltöltik.Aztán sok helyen, főleg céges környezetben úgy találták, hogy nem töltik fel őket árammal.
Simán megvette a pénzen user, hogy élvezze a zöld rendszám előnyeit full benzines üzemmel...
A nagy autók visszaszorítása segítene a kisautók ismételt elterjesztésében is, emrt most sokan fegyverkezési verseny miatt vesznek angy autót - tegnap kishíján elkapott balról "I LOVE HYBRID" anyuci a joggkézszabályt nem ismerve 50+-al a 30-as zónában... Másmost nagyobb autóban kevésbé félek a fogyatékosoktól...
Igen pont erről van szó, miután a szabványokat úgy hoztuk meg, hogy suvot legyen értelme fejleszteni, és ne kisautót.De érted a
A rendszer hatásfoka hogyan lenne jobb, ha a benzinmotor tölti az akksit...????????Azért nem ugyanaz a tészta. A napelemes buliba azért kell raknod rendesen saját pénzt (áttételesen időt, munkát).
Olyan nem nagyon van, hogy full benzinesként működik és akksi nem megy. Elég komplex üzemmódok vannak (felváltva-együtt mennek a motorok sebességtől, töltöttségtől függően. PHEV-ekben de a "sima" hibridben is a motor generátorként, kedvező hatásfokon üzemelve tölti az akksikat, ami aztán a nagy hatásfokon működő elektromos motort működteti. Ezért van ezekben sokszor Atkinson ciklusú motor, ami önmagában hajtásra nem annyira ideális, de genetorként viszont jobb, és ha kell "besegít" az alapértelmezett elektromotornak. A rendszer teljesítménye úgy is jobb lesz, mintha csak a motor menne egy rosszabb hatásfokú üzemmódban. Persze még jobb, ha vezetékről töltöd.
Őszintén szólva nem értem az összefüggést, 50-es csattnál csúnya törés lesz akármiben is ülsz, a hülyeség/bénaság meg nem attól függ, milyen kocsiban ül. Nyilván mindig lesz egy vadkantermészetű- és értelmű réteg, aki le akar majd tolni és az megveszi az aktuálisan erre legalkalmasabb kocsit, ennek a költségei meg annyira eddig sem érdekelték őket szerintem.
Ami tök jó érték egy 15+ éves autóhoz képest. Ha az én szedánomhoz mérjük akkor minimum 2 literrel jobban fogyaszt városban a haverod SUV-ja.Haver közepkategorias hibrid SUV-ja pl 5-6 literrel megy el városban.
Igen pont erről van szó, miután a szabványokat úgy hoztuk meg, hogy suvot legyen értelme fejleszteni, és ne kisautót.
Gondold végig, ha egy 1980as passat b2 tudott 6 literrel ketyegni, igaz dizel üzemmel, városban, akkor a mai technológiával hol lenne?
Igazából 2-3 l/100 km biztos kijönne.
Ami tök jó érték egy 15+ éves autóhoz képest. Ha az én szedánomhoz mérjük akkor minimum 2 literrel jobban fogyaszt városban a haverod SUV-ja.
De azért felhívnám a figyelmet arra, hogyha haverod SUV helyet vett volna egy új hibrid Yarist akkor 4 liter alatt fogyasztana. Vagyis a haverod autója 2 literrel eszik többet, mint ami elérhető lenne....
A rendszer hatásfoka hogyan lenne jobb, ha a benzinmotor tölti az akksit...????????
Ez kb. kényszer, hogy a lusta user helyett feltölti, de milyen áron?
Akkor már csak az a kérdés, ki tallálja fel az 50 km hatótávú olcsó elektromos autót?Úgy, hogy az egyik változatban minden rendszer kedvezőtlen hatásfokú üzemben működik, a másikban pedig mindegyik a legkedvezőbb hatásfokú üzemben. Ez nem lustaság, a PHEV-ek alapvetően abban különböznek a "sima" hibridtől, hogy nagyobb akksi, erősebb elektromotor + ugye lehet tolteni is konnektorból, így már rövidebb távokat is meg tud tenni nagyobb sebesség mellett tisztán vagy nagyrészt elektromosan. Persze nem annyira autonóm ilyen szempontból mint egy sokkal nagyobb akksikapacitású tisztán elektromos kocsi, viszont pl. ez a hatótáv elektromos üzemben már elég a napi mászkáláshoz, így ha nagyon fillérbasszer a user, akkor otthoni töltéssel szinte soha nem is fog bekapcsolni a benzines motor.
Akkor már csak az a kérdés, ki tallálja fel az 50 km hatótávú olcsó elektromos autót?
Kérlek vezesd le, hogy a :Úgy, hogy az egyik változatban minden rendszer kedvezőtlen hatásfokú üzemben működik,ű
Ha megfinanszírozod nekem, akkor simánViszont! Te még mindig eladhatod a régebbi típusú szedánodat és vehet helyette hibrid Yarist, így máris 4 literrel kevesebb lesz kapásból a fogyasztásod.
Társadalmilag mindenképp megérné, hiszen most fogyasztotok 8+6 azaz 14 litert. Ha a haver venne Yarist, akkor 12 litert, viszont ha te veszel Yarist, akkor ketten már csak 10 litert esztek (4+6)...
Ez a példa azért szerintem elég jól szemlélteti, hogy ha nagyon környezetvédősdit akarunk játszani, akkor nem feltétlenül a divatos SUV-oknak kell mennie, hanem elsősorban a régebbi kocsiknak.
Azok kb euro 3ig valóban kórnyezetvédelmi szabványok voltak. Amióta a tömeg/kibocsájtás arányosítás benne vannak nem azok. Nekem nem fogod tudni elmagyarázni, hogy valami jó, amiben a vw bogár a legújabb motorral se felel meg, de a T-72es meg simán megkapja rá a plecsnit, mert nehéz.Mármint a környezetvédelmi szabványok?
Tehát lényegében a környezetvédelem ellen hat. Tudod, 3 tonnás suv az kb nagyságrenddel nagyobb ökológiai lábnyom, mint az 1 tonnás mini... Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy a szabványok se basszák meg a fizikát, és innentől kezdve egy modern kisautó pont ugyanolyan aránnyal fogyasztana kevesebbet, mint egy altmodis az akkori nagyautó.Igen, az a magasabb árkategóriának kedvez, a kicsi olcsót meg kinyírja üzletileg. És...?
A kisméretű szutykok az valami öncél?
Úgy hogy az egyikben egy Atkinson ciklusú motor ketyeg alapjárat környékén generátorként a másikban meg egy Otto motor megy nyomatékgörbe optimumon olyan 2-3000 ford/perc körül. Nem ugyanazok a tényezők van a két egyenletben..
A villanyautósok oldalon pl. leírta vmi kommenter az OPTIMA PHEV üzemmódjait. Hát, van egy pár, azon túl hogy 6-os gang és pálya 110.
- az autónak az alábbi üzemmódjai vannak (nem hekkelt hanem gyári szoftverrel)
a./ full EV ==>bármilyen időben és nincs 120km/h -nál sesesség korlátozva, 150-el is megy FULL EV-ben
valós hatótáv: 50-73km között még a 90e km-t futott aksival is (ja és mindennap töltöm, még 90%-nál is)
b./ generátoros EV==>: benzinmotor megy alapjáratnál erősebben, kb. 2,5-3kW-al tölt és villannyal hajt
Ha nincs lekapcsolva a benzinmotor, akkor fűtési igénynél ezt az üzemmódot használja.
Érdekesség: 30-40km/h-s sebesség korlátozásnál képes generátoros-villany módban menni, nem merül az aksi
c./ párhuzamos EV==>: kézi váltás állásban EV módban 4-5 liter közé beáll a benzines fogyasztás és villannyal pótolja ki. Annyira szegény keverék képzéssel megy, hogy szinte megáll a benzinmotor és a villanyos rásegítés tartja életben. Itt mindegy mekkora a sebesség, lehet 200-is. A benzint max. 5,5l/100km-ig emeli fel, villanyból gazdálkodik. 150-170km/h körül BP-Kecskemét alatt kb. 35km villanyt kér csak, még 25km áram marad. Ha a végén átlövöm full EV-re, ilyen tempó mellett is lemegy 5 liter közelébe vagy az alá a fogyasztás.
d./kisgenerátoros visszatöltés==> : automata állás-HEV mód 60km/h feletti tempó. Amikor átvált HEV-re EV-ből, át kell kézzel kapcsolni EV-ra majd egyből vissza HEV-re. Kis gáz és újra tölt. Lassú de SZeged-BP autópálya alatt kb. 25km-t tud így visszatölteni
e./ FULL visszatöltés nagy generátorral==>. Leghatékonyabb országút, 80-85km/h , HEv-kézi mód.
A visszatöltés ilyenkor kb. 20-30 perc között. Ugyanez autópálya 110km/h 5.fokozat HEV-kézi mód kb. 35-45perc között
f./ generátoros EV-mód jelzés ha az alap állás HEV : autópálya tempónál generátoros EV (nem áll le a benzinmotor soha csak alapjáratnál erősebb töltés módra kapcsol miközben 50kW-os EV motorral hajt.
h./HEV ==> tölt-kivesz-tölt-kivesz mintegy hagyományos hibrid. Országúti tempóban kb. 20-30%-ot megy így villannyal, fogyasztás 4-5 között de nagyobb forgalom sűrűségnél, lassabb haladással 2-3 kötött.
- DCT váltó van az autóban. Azért nem ránt HEV módban EV és HEV közötti átkapcsolásoknál, mert EV-ben sem áll meg a benzinmotor hanem generátoros módban megy. Amikor vissza kell kapcsolnia a benzinmotornak, csak összeszinkronizálja a tengelyfordulatot.
Vasuttal hivatásszerűen foglalkozó olvtársakat kérdezném, hogy ez a cikk mennyire valós?
Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Nemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.g7.hu