Jaja. Én is már olyan kocsit vettem, ahol ki lehet szerelni a fékpedált. Mielőtt felhajtok az autópalyára, vagy elhagyom a településtáblát, kicsit félreállok, és ki is szerelem azt.
Viccet félretéve:
Ha ennyire komolyan változtatható a PEHV üzemmódjai, akkor magad döntöd el, hogy menetközben mikor és hogyan akarod az akkut tölteni. Pl. ha mondjuk tudod, hogy 5km múlva elérsz egy elektromos töltőhöz, akkor kiürítheted tisztán elektromos módban az akkut. Vagy pl. ha mész fel egy nagyobb hegyre, majd tudod, hogy a másik oldalon leereszkedés lesz, akkor is érdemes lemeríteni az akkut, mert ha a hegy tetejét tele akkuval éred el, akkor kárba vész az ereszkedés fékezési energiája.
De az is elképzelhető, hogy egy sík egyenes úton csorogsz 80-nal. A benzin motorod ezen a tempón nem feltétlen hatékony, de ha mondjuk 95-tel mennél, akkor optimális tartományba kerülnél. Na ilyenkor ha hibrid-elektromos módba kapcsol a gép, akkor optimálisan tartható a fogyasztás, ha a felesleges 15km/h-nyi teljesítményt leveszi a generátor, és visszatölti az akkut. A legoptimálisabb az lenne ebben az esetben, ha felváltva kapcsolgatja a rendszer a full EV módot, és a hibrid generátorost.
A full EV módban 0 az üzemanyag fogyasztás, míg a hibrid generátoros meg úgy van belőve, hogy optimális legyen a fogyasztás.
A Volvonál pl. A 2 tengely külön-külön hajtást kap.
A Toyota a hagyományos hibridjeit látja el nagyobb akkukkal, és a generátorok is használhatók fogyasztóként (motor). Így van tisztán EV módja is, amiben akár a korábbi 100 helyett, 135km/h-s sebességet is el tud érni tiszta EV módban.
Ha lemerül, akkor meg hagyományos 1,8-as hibridként üzemel...