Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Ez tök jó lista, de nem derült ki számomra a hatásfok, hogy hogyan jön ki az, hogy 30%-os hatásfokú motorral töltés és még 2x0,9 hatásfok vesztás hatásfoka hogyan magasabb azonos sebességnél...
Ez komoly?
Szerinted a forgalomban hány százalékban hajtod a kocsit optimális nyomaték és teljesítmény viszonyok között?
Egy sima belsőégésű esetén a fékezéskor felemésztett energia nettó veszteség, de a visszagyorsításkor sem optimális a fogyasztás.
 
M

molnibalage

Guest
Ez komoly?
Szerinted a forgalomban hány százalékban hajtod a kocsit optimális nyomaték és teljesítmény viszonyok között?
Egy sima belsőégésű esetén a fékezéskor felemésztett energia nettó veszteség, de a visszagyorsításkor sem optimális a fogyasztás.
Nem csak városi forgalom létezik...
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Jobbkezes utca, lassítás nélkül...

szerk. STOP táblás utca...

Közlekedni öröm...


És fogja tovább csinálni, mert a technika megmentette az életét, amiben 30 éve sanszosan belerokkan és mást is megöl...
jobb-k-z.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Nem csak városi forgalom létezik...
Jaja. Én is már olyan kocsit vettem, ahol ki lehet szerelni a fékpedált. Mielőtt felhajtok az autópalyára, vagy elhagyom a településtáblát, kicsit félreállok, és ki is szerelem azt.
Viccet félretéve:
Ha ennyire komolyan változtatható a PEHV üzemmódjai, akkor magad döntöd el, hogy menetközben mikor és hogyan akarod az akkut tölteni. Pl. ha mondjuk tudod, hogy 5km múlva elérsz egy elektromos töltőhöz, akkor kiürítheted tisztán elektromos módban az akkut. Vagy pl. ha mész fel egy nagyobb hegyre, majd tudod, hogy a másik oldalon leereszkedés lesz, akkor is érdemes lemeríteni az akkut, mert ha a hegy tetejét tele akkuval éred el, akkor kárba vész az ereszkedés fékezési energiája.
De az is elképzelhető, hogy egy sík egyenes úton csorogsz 80-nal. A benzin motorod ezen a tempón nem feltétlen hatékony, de ha mondjuk 95-tel mennél, akkor optimális tartományba kerülnél. Na ilyenkor ha hibrid-elektromos módba kapcsol a gép, akkor optimálisan tartható a fogyasztás, ha a felesleges 15km/h-nyi teljesítményt leveszi a generátor, és visszatölti az akkut. A legoptimálisabb az lenne ebben az esetben, ha felváltva kapcsolgatja a rendszer a full EV módot, és a hibrid generátorost.
A full EV módban 0 az üzemanyag fogyasztás, míg a hibrid generátoros meg úgy van belőve, hogy optimális legyen a fogyasztás.
A Volvonál pl. A 2 tengely külön-külön hajtást kap.
A Toyota a hagyományos hibridjeit látja el nagyobb akkukkal, és a generátorok is használhatók fogyasztóként (motor). Így van tisztán EV módja is, amiben akár a korábbi 100 helyett, 135km/h-s sebességet is el tud érni tiszta EV módban.
Ha lemerül, akkor meg hagyományos 1,8-as hibridként üzemel...
 
M

molnibalage

Guest
Jaja. Én is már olyan kocsit vettem, ahol ki lehet szerelni a fékpedált. Mielőtt felhajtok az autópalyára, vagy elhagyom a településtáblát, kicsit félreállok, és ki is szerelem azt.
Viccet félretéve:
Ha ennyire komolyan változtatható a PEHV üzemmódjai, akkor magad döntöd el, hogy menetközben mikor és hogyan akarod az akkut tölteni. Pl. ha mondjuk tudod, hogy 5km múlva elérsz egy elektromos töltőhöz, akkor kiürítheted tisztán elektromos módban az akkut. Vagy pl. ha mész fel egy nagyobb hegyre, majd tudod, hogy a másik oldalon leereszkedés lesz, akkor is érdemes lemeríteni az akkut, mert ha a hegy tetejét tele akkuval éred el, akkor kárba vész az ereszkedés fékezési energiája.
De az is elképzelhető, hogy egy sík egyenes úton csorogsz 80-nal. A benzin motorod ezen a tempón nem feltétlen hatékony, de ha mondjuk 95-tel mennél, akkor optimális tartományba kerülnél. Na ilyenkor ha hibrid-elektromos módba kapcsol a gép, akkor optimálisan tartható a fogyasztás, ha a felesleges 15km/h-nyi teljesítményt leveszi a generátor, és visszatölti az akkut. A legoptimálisabb az lenne ebben az esetben, ha felváltva kapcsolgatja a rendszer a full EV módot, és a hibrid generátorost.
A full EV módban 0 az üzemanyag fogyasztás, míg a hibrid generátoros meg úgy van belőve, hogy optimális legyen a fogyasztás.
A Volvonál pl. A 2 tengely külön-külön hajtást kap.
A Toyota a hagyományos hibridjeit látja el nagyobb akkukkal, és a generátorok is használhatók fogyasztóként (motor). Így van tisztán EV módja is, amiben akár a korábbi 100 helyett, 135km/h-s sebességet is el tud érni tiszta EV módban.
Ha lemerül, akkor meg hagyományos 1,8-as hibridként üzemel...
Te kinézed a gyok2 userbol, hogy erre képes és hajlandó? Feltölteni nem hajlandók sokan. ..
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ez tök jó lista, de nem derült ki számomra a hatásfok, hogy hogyan jön ki az, hogy 30%-os hatásfokú motorral töltés és még 2x0,9 hatásfok vesztás hatásfoka hogyan magasabb azonos sebességnél...
First and second generation Prius (Atkinson cycle) - 37% thermal efficiency.
Third generation Prius - 38% thermal efficiency.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 148
357
83
Megmértem.
Csak az egyik mutat min. ellenállást, a másik 3 szakadás.
Akkor izzítógyertya csere?
Speci szerszám kell hozzá?
Köszi.

Mielőtt nekiesel, tudnod kell, hogy az izzítógyergya csere lehet az egyik legnagyobb szopás. Ha rendszeresen jársz az autóval, akkor csepegtess egy kevés motorolajat a furathoz, járj úgy egy hétig a kocsival, ha nem probléma, akkor pár naponta megint olajozd be. Jó lenne egy nyomaték kulcs 5-20 nm vagy 10-40 nm. Álltalában úgy 10 és 20 Nm között szokás meghúzni a gyergyát. Ennek vagy utánanézel vagy sokszor a gyergya gyártója is megadja a honlapjukon, vagy a gyergya csomagolásán is felszokták tüntetni. Példaként, ha 15 Nm a megadott nyomaték, akkor beállítod erre a nyomatékra a kulcsot és próbáld meg kiengedni ( lehetőleg meleg motornál, nem sokkal a leállítás után). Ha átugrig a kulcs, akkor még egy hétig olajozgasd és újból az előbbi módszer. Én megszoktam rizikózni, hogy adok pluszba 5 Nm nyomatékot a kulcson, de a haveromnak már előfordult, hogy beletörött a gyergya a megadott nyomatékon.

Érdemes egy ilyen kerámia zsírt venni : https://i.ebayimg.com/images/g/0nUAAOSwIddb7uwS/s-l400.jpg és az új gyergyát átkenni, mielőtt becsavarod, de vigyázz, hogy az izzószálra ne kerüljön belőle! Ha valamelyik beletörik, akkor jön a szopás.

Érdemes még egy biztosítékot is beszerezni, néha az új gyergyák szeretik kisütni az öreg, elhasznált biztosítékot.

Az alábbi videón szemléltetik mindazt, amit az előbb leírtam:

 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 156
10 578
113
Köszi!

Mielőtt nekiesel, tudnod kell, hogy az izzítógyergya csere lehet az egyik legnagyobb szopás. Ha rendszeresen jársz az autóval, akkor csepegtess egy kevés motorolajat a furathoz, járj úgy egy hétig a kocsival, ha nem probléma, akkor pár naponta megint olajozd be. Jó lenne egy nyomaték kulcs 5-20 nm vagy 10-40 nm. Álltalában úgy 10 és 20 Nm között szokás meghúzni a gyergyát. Ennek vagy utánanézel vagy sokszor a gyergya gyártója is megadja a honlapjukon, vagy a gyergya csomagolásán is felszokták tüntetni. Példaként, ha 15 Nm a megadott nyomaték, akkor beállítod erre a nyomatékra a kulcsot és próbáld meg kiengedni ( lehetőleg meleg motornál, nem sokkal a leállítás után). Ha átugrig a kulcs, akkor még egy hétig olajozgasd és újból az előbbi módszer. Én megszoktam rizikózni, hogy adok pluszba 5 Nm nyomatékot a kulcson, de a haveromnak már előfordult, hogy beletörött a gyergya a megadott nyomatékon.

Érdemes egy ilyen kerámia zsírt venni : https://i.ebayimg.com/images/g/0nUAAOSwIddb7uwS/s-l400.jpg és az új gyergyát átkenni, mielőtt becsavarod, de vigyázz, hogy az izzószálra ne kerüljön belőle! Ha valamelyik beletörik, akkor jön a szopás.

Érdemes még egy biztosítékot is beszerezni, néha az új gyergyák szeretik kisütni az öreg, elhasznált biztosítékot.

Az alábbi videón szemléltetik mindazt, amit az előbb leírtam:

Nyomatékkulcsom nincs, úgyhogy szervíz lesz!
Már olajozgatom a gyertyákat! :)

Köszi!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 462
113
Vasuttal hivatásszerűen foglalkozó olvtársakat kérdezném, hogy ez a cikk mennyire valós?
Túl van árazva, 100milliárd még elmenne, de ez nagyon durva. Nem is tudom felfogni.