Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
5 méteres kocsival nem állsz be egy 4,5 méteres helyre, akármilyen kényelmes is vezetni.Itt valami (kb. minden) erősen összekeveredik az alapoknál.
A nyomatékot nem a fordulatszám generálja (az teljesítmény, ha úgy tetszik a lóerő, a fordulatszám és a nyomaték szorzata), hanem fordítva: a nyomaték a henger által végzett egységnyi ütemre elvégzett munka.
Nagy teljesítmény származ(hat) nagy fordulatszámból, de a dieselmotorok ezen a ponton hangosan felröhögnek, mert ott a nagyon magas kompresszióból származó nagy nyomaték van kombinálva alacsony fordulatszámmal és hosszú áttételezéssel.
A nyomaték ugyanis csak attól függ, hogy mennyi munkát végez el a henger egységnyi ütemen (kompresszióarány), illetve mennyi üzemanyagot tud elégetni adott ütemen (végső soron abból van a kraft) - akár úgy, hogy nagyköbcentis, "nagytüdejű" szívómotor, akár úgy, hogy kisebb köbcentis, feltöltött, "lélegeztetőgépes" turbós vagy mechanikus kompresszoros a motor, hiszen az optimális üzemanyag / levegő arány állandó: egységnyi üzemanyag optimális elégetéséhez egységnyi levegő kell, az már tökmindegy, hogy ez egy nagy égéstérben légköri nyomás mellett, vagy történetesen a légkörinél magasabb nyomás (= azonos térfogaton több levegő) mellett történik.
Amiről egyébként te beszélsz, az maximum a szívómotorok korában volt érvényes. Ott a teljesítményt a köbcentik és a fordulatszám adták, sok varázslat nem volt. A maximum fordulatszám minden motorban kb. ugyanannyi, a kompresszióviszonyokban sem volt nagy diffi azon túl, hogy benzines vagy diesel, feltöltés nem nagyon volt, így maradt a lökettérfogat, hiszen az adott szükséges teljesítményt csak ezzel lehetett elérni, ha a hatékonyság kellett, ott az alacsony fordulaton kerepelő, nagy kompressziós dieselek voltak a nyerők. Persze a nagyobb motorok alacsony fordulaton több üzemanyagot égettek, az áttétek pedig fixek voltak.
Teljesítményt persze sokféleképpen el lehet érni, ezek közül a hatásfok szempontjából legkedvezőtlenebb a kisköbcentis, magas fordulatszámon vinnyogó szívómotor, ennek a veszteségei a legnagyobbak és a hatásfoka is a legalacsonyabb. Mivel szívó és kisköbcentis, alul nincs ereje, tehát folyton pörgetni kell, ott a magas fordulatszám - nagyobb súrlódási és hőveszteségek miatt pedig nem lesz hatékony.
Ehhez képest ma van lényegében változtatható / nagyon sok áttétellel rendelkező váltók, a szívótérnyomást tetszés szerint változtató turbós motorok, sőt változó kompressziójú motorok is... ezek persze mind-mind extra berendezéseket és tömeget jelentenek, de az egész rendszer hatékonysága sokkal magasabb.
Nem véletlen, hogy a motorfejlesztés a downsizing (kisköbcentis, de alul is nyomatékos turbós motorok) illetve a rightsizing (nagy köbcentis, magas kompressziós szívómotorok) irányába ment el - az előbbit követi szinte mindenki (több, kevesebb sikerrel), az utóbbit a Mazda nyomatja a Skyactivval.
Összességében azonban látható hogy mindenki a kisteljesítményű, magas fordulaton visító fűnyírómotorok helyett az alacsony fordulaton is nyomatékos, ezért sok és hosszú átteleken is alacsony fordulaton is hajtható motorok irányába haladt.
Akinek ez probléma ne vezessen itthon, mert nem tud. A parkolóhelyek mérete szabványos. Az hogy nem férsz el a szűk utcában, maximum ott szempont ahol történelmileg szűk utcaszerkezet van, pl. Olaszország, Japán, ott nem véletlen hogy kisméretű autók vannak nagy számban.
Van, éspedig fordított, a kisméretű autók okozzák arányaiban a legtöbb koccanásos balesetet, elég megnézni a biztosítási díjaikat. Aránytalanul magasak a kisautókra, aminek az az oka, hogy a biztosítónak az ő általuk okozott balesetekre kell várhatóan a legnagyobb kockázatot vállalnia. Ennek persze számtalan oka van (műszaki, társadalmi).
Elméletgyártás. Semmilyen problémát nem jelent a forgalomban a kikerülés, ha igen, akkor nem kellene vezetni, mert már a szlalomozás sem ment a tesztpályán.. egyébként jellemzően a legkisebb miniautók mellett a legnagyobb dögökkel lehet a legjobban parkolni. Pl. azért, mert a nagy dögben már van elég hely a futóműnek is, és sokkal jobban ki lehet téríteni. Ha nem próbáltál olyat akkor persze mindent el lehet képzelni (maximum semmi köze a valósághoz), de egyszer azért próbálj ki egy 5 méteres autót, garantáltan meg fogsz lepődni, hogyan parkol be.
Most az a kérdés hogy melyikhez kell vagy az, hogy melyikben van? Értelemszerűen a két és fél tonnás SUV megállításához nagyobb és jobb tárcsák kellenek, más kérdés, hogy az ára eleve jobban elbírja majd a drágább és jobb féket, így abban benne is van (benne lehetne a Vitarában is, csak úgy em jönne ki az az ár, amit megcéloztak) és sokkal hamarabb meg is fog állni, mint a gyakran vegyes tárcsa / dob fékkel szerelt olcsó kisautó.
Ez megint két külön kérdés. A 70-80 ezer km. élettartalmú féktárcsa nem termel számottevő fékport. Ha termelne, folyamatosan cserélgetnéd, mert eltűnne a tárcsa. A fékbetét viszont igen, mert annak pontosan az a dolga, hogy kopjon. Fékbetétből persze sokfajta van, van fém, kerámia (drága, nem nagyon porlik), meg mindenféle környezetvédő mix. És egészen a közelmúltig ez a fékbetéteknek bizony komoly azbeszt tartalma volt. A fémpor nem különösebben rákkeltő, az azbeszt viszont nagyon is az.
Így a helyes válasz az általánosítás helyett bizony a te 1075 kg-os szívó 1.6-os Vitarád az abba annó domini még vidáman beépített, azbesztet szétteregető fékbetétjeivel. Gondolom most sietsz kicserélni az egészet a féktárcsákkal együtt (2-300-ból megvan).
Sztem nem ez a baj, hanem hogy a Részeg Kukarugdosás helyett az új népi sport a Részeg Rollerdobálás. És a Lime rollerei a legkönnyebbek
Amúgy tényleg irritáló az, hogy ezek úgy vannak szétszórva az utcán, mint valami szemét.
Mondjuk egy részük úgy is néz ki.
Most jött több új cég, aminek ki lehet támasztani rendesen a rollerét, de a a zöld fekete szar, az valami hulladék.
Hogy spóroljanak rajta két fityinget olyan fost a kitámasztója, hogy lényegében bárhol eldől. Sima aszfalton is egy kis szellőtől.
Amúgy tényleg irritáló az, hogy ezek úgy vannak szétszórva az utcán, mint valami szemét.
Az államigazgatás hozta megint az elvárt szintjét...
Mennék átíratni, a kocsi műszakija lejárt, csak a rendkívüli helyzet (vagy mi a neve) miatt érvényes.
A hagyatéki viszont megvolt, tehát mindenképpen a nevemre kell venni a jogszabály szerint 15 nap után.
Az, hogy az ügyintézés sebessége miatt ebből kicsúszik az ember eleve muris. Persze ezért nem rúgja rám senki az ajtót, de nevetséges.
Mondja, hogy OK, átírja, de akkor nem kap így műszakit, mert tulajdonoscsere történik.
Fasza, akkor meg nem lehet elvinni lábon műszakoztatni.
De a biztosítása meg már az én nevemen van. Na, a rendőr megállít, akkor erre a helyzetre mit mondana...
Tapsvihar. Egy kalap szar az egész.
A legalapvetőbb helyzeteknél is önellentmondásos a rendszer...
Elvisszük műszakoztatni és akkor utána írom át.Bemész rendőrségre, kapsz papírt, hogy elviheted műszakoztatni...
És 15 napon belül.
Nemsokára kalapos skodás leszel!Elvisszük műszakoztatni és akkor utána írom át.
Jobbat nem tudott az ügyintéző sem.
De azért bakker.
Ennyit érnek a jogszabályok, a gyakorlati alkalmazhatósága 0.
Azt nézve, hogy a nőcit aki balesetet okozott évekre leültették és kőgazdag volt, nos, nem valószínű.És megússza majd fél év felfüggesztettel
Ezt soha nem fogom megérteni ! Az autópályáért fizetünk hiszen valaki üzemelteti azt ! Van kerítés amit az üzemeltetőnek rendbe kell tartania ! Na most ha egy zárt pályán ilyen történhet akkor ezért simán a kezelőnek kellene fizetnie a kárért !
Vadisznó gázolás az M3-on..
Bizony ez elvileg így van de ugye ez Magyarország.....Ezt soha nem fogom megérteni ! Az autópályáért fizetünk hiszen valaki üzemelteti azt ! Van kerítés amit az üzemeltetőnek rendbe kell tartania ! Na most ha egy zárt pályán ilyen történhet akkor ezért simán a kezelőnek kellene fizetnie a kárért !
Az egész országon, az államigazgatástól kezdve ez az érzés jár át.Bizony ez elvileg így van de ugye ez Magyarország.....
Videó: Szarvast gázolt az M3-ason és nincs felelős egyelőre! Ez most komoly??? Utánajárunk... - autosjog.hu
hirdetés A bpiautosok.hu-n írtunk még róla 2019 októberében, hogy az M3-as autópályán, a bagi kihajtó közelében egy autós elgázolt egy szarvast. Már akkor megdöbbentő és rendhagyó balesetnek tűnt ez számunkra, hiszen alapvetően az ember azért veszi meg az autópálya matricát, hogy ilyen eset ne...autosjog.hu
Az egész országon, az államigazgatástól kezdve ez az érzés jár át.
Fizetsz, jogkövető vagy és mit kapsz érte? Semmit vagy lófaszt a seeggedbe..
Azt autópályán hogy a véreres faszba csinálod, ahol 60 alatt nem mehetsz és indokolatlan lassú hajtás az is?Ha kint van a szarvas tábla, akkor az autósnak "megfelelő körültekintéssel" kell haladnia, szóval úgy járt, még ő fizethet a végén a vadásztársaságnak a milliós kárukért. Autópályán is szokott lenni, pl. az M7-en is van ilyen szakasz. Balaton déli part, mindkét oldalon vadkerítés, de kitették a táblát is.
Kivégezni! Dögkútba dobni.
ez hogy történhetett, ld helyszínelés képei,
majd ha nem jogállamban élünk, bár akkor a szomszédod is lelőhet, ha nem nyírod sövényt.Kivégezni! Dögkútba dobni.