Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 528
93 826
113
Olvastam egy érdekes prezit a Tesla berlini gyáráról. Nagyon leegyszerűsítve

Musk az autógyártásban is hasonló reformra készül, mint ami az elektromos meghajtás volt. Kevesebb mint fele annyi idő alatt tervez 1 autót összerakni, mint ami a jelenlegi modern gyárakban a gyártási idő. Nagyon leegyszerűsíti a karosszériagyártást is. 20-30 lemez összehegesztése stb. helyett aluminiumöntéssel 2-3 elemet tervez összeilleszteni és kész az alváz.

Ha ez bejön neki, le fogja tudni nyomni az árakat, főleg ha a meglévő minimál autopalettáját, 6 modell??, azonos vagy közel azonos alvázra varázsolja.

Egyre inkább fordul a véleményem a paliról. Totál, segghülye pojácának tartottam, aki a pénzügyi sikerei után, azt hiszi mindenben ő a Jani. Háát, lehet tényleg ő korunk vátesze. Legalabbis a legjobb koponyákat meg tudja fizetni és a tehetségüket, tudásukat anyagi haszonra, technológmegújításra használja.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 284
113
Én is így látom, viszont van hátultöltője is a dolognak - egy kezdeti komoly fejlesztési és gyártástechnológiai beruházás után a gyártás sokkal olcsóbb lesz, de.... mi van ha pl. belédjönnek hátulról, a hagyományos kocsikon kicseréltek egy két elemet, nyúlványt, itt meg majd az egész első/hátsó részt..? Hogyan lehet ezt majd javítani, pláne, ha alumínium öntvény?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 528
93 826
113
Én is így látom, viszont van hátultöltője is a dolognak - egy kezdeti komoly fejlesztési és gyártástechnológiai beruházás után a gyártás sokkal olcsóbb lesz, de.... mi van ha pl. belédjönnek hátulról, a hagyományos kocsikon kicseréltek egy két elemet, nyúlványt, itt meg majd az egész első/hátsó részt..? Hogyan lehet ezt majd javítani, pláne, ha alumínium öntvény?
Ez alapvetően az alvázról szól. A felépítmény továbbra is több lemezből áll. De jogos kérdés!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
Amúgy a legviccesebb az, hogy USA, Kanada és az összes olyan országban, ahol lényegében autó nélkül nincs életed a suburbiában...
Ahol kettő autó is kell, akkor az "életmódot" hogyan folytatják, amikor az autók árát az elektrobuzulással úgy 2-3-szorosára tolják fel?
Szép öntökönszúrás no.

Mondjuk én el nem tudom képzelni azt az "életet", ami egy olyan környezetben van.
Ehhez képest még Bp legszarabb része is rémálomból felébredés utáni megkönnyebbüléssel ér fel.
Erre majd emlékeztetünk... :)
 
  • Vicces
Reactions: enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Én is így látom, viszont van hátultöltője is a dolognak - egy kezdeti komoly fejlesztési és gyártástechnológiai beruházás után a gyártás sokkal olcsóbb lesz, de.... mi van ha pl. belédjönnek hátulról, a hagyományos kocsikon kicseréltek egy két elemet, nyúlványt, itt meg majd az egész első/hátsó részt..? Hogyan lehet ezt majd javítani, pláne, ha alumínium öntvény?
Csere. Viszont az egész egyszerre csere. Aminek az esetén szintén jóval olcsóbb lesz az alkatrész.
A közepesen nagy csattanások esetén jelent majd ez elsősorban problémát.
A kisebbeket felfogja a lökhárító, míg a nagyobbak esetén (megsérülnek a hossztartók) a javítás gyakran gazdasági totálkárba fulladhat.
Az újabb módszer szerint viszont egyben cserélik az egészet. Kevesebb munkadíj lesz, és maga az alkatrész is sokkal olcsóbban legyártható. Ugyebár a hagyományos alapú autóépítésnél 20-30 lemezből van összehegesztve az elem.
Ráadásul a komplett elemcsere azt is eredményezi, hogy nem igazán lesz olyan, hogy a karosszéria lakatos ügyességén múlik, hogy hogyan áll a kocsi eleje/hátulja.
De jobban belegondolva, lehet, hogy a közepesen nagy csattanás sem fog többe kerülni, mert az alkatrész olcsósítása, valamint az elemek összelegózásának az ideje egyértelműen csökken.
És pont emiatt nem hiszem, hogy egybe értelme lesz az egész önhordó héjat legyártani, mert 3 elem összelegózása nem drágítja annyira a folyamatot, mint amennyire az utólagos javítások megdrágulnának.
Elvileg Musk azt írta, hogy továbbra is lehet majd hegeszteni a karosszériát, de ez nekem nem annyira egyértelmű, különösen, ha spéci alu ötvözeteket alkalmaznak.
Az egybe fröccsöntés esetén brutálisan olcsóbbá kellene tenni az autókat, hogy ez egy józanul gondolkodó vásárlót meggyőzzön. Mondjuk féláron. De azt hiszem ekkora lauf nincsen a karosszéria gyártásában.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Olvastam egy érdekes prezit a Tesla berlini gyáráról. Nagyon leegyszerűsítve

Musk az autógyártásban is hasonló reformra készül, mint ami az elektromos meghajtás volt. Kevesebb mint fele annyi idő alatt tervez 1 autót összerakni, mint ami a jelenlegi modern gyárakban a gyártási idő. Nagyon leegyszerűsíti a karosszériagyártást is. 20-30 lemez összehegesztése stb. helyett aluminiumöntéssel 2-3 elemet tervez összeilleszteni és kész az alváz.

Ha ez bejön neki, le fogja tudni nyomni az árakat, főleg ha a meglévő minimál autopalettáját, 6 modell??, azonos vagy közel azonos alvázra varázsolja.

Egyre inkább fordul a véleményem a paliról. Totál, segghülye pojácának tartottam, aki a pénzügyi sikerei után, azt hiszi mindenben ő a Jani. Háát, lehet tényleg ő korunk vátesze. Legalabbis a legjobb koponyákat meg tudja fizetni és a tehetségüket, tudásukat anyagi haszonra, technológmegújításra használja.
Gyakorlatilag ugyan az a fejlődésgörbe, mint amit a SpaceX-szel csinált az űriparban. Az elképzelései amellett, hogy elképesztően forradalmiak, valahogy megérzi, hogy - annak ellenére, hogy gyakran finomítani kell rajtuk - mi az ami (akár komoly fejlesztési meló után, de) működhetnek.
Vagy inkább úgy is mondhatnám, hogy meglátja azokat a pontokat a technológiai/rendszer folyamatokban, ahol akár komoly fejlesztési pénzek árán is, de hatalmasat fejlődhet egy iparág, vagy akár csak egy termék.
Persze ebben benne van az is, hogy gyakran a vátészi szerep miatt egy taplónak/pojácának tűnik. De szerintem ez őt kevésbé zavarja (gondolom a spektrum zavar ebben segít), illetve a kormányzat, közvélemény ezt elég jól tolerálja, mert ott vannak azok a dolgok, amiket letett az asztalra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 528
93 826
113
Alapvetően azonban a Tesla belső, nem a digitális, felszereltsége at árához képest gagyi. Alapvető kényelmi funkciók hiányoznak belőle (pohártarto, kapaszkodó...) , a borítások minősége nem prémium kategória, sőt... . Legalabbis amit próbáltam, 2017es. De ezek finomhangolásához nem kell mestertev. csak kopizni a meglévő vezető márkákat. Elég ha felvesz Berlinbe pár tapasztalt fejlesztő és Q mérnököt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Csere. Viszont az egész egyszerre csere. Aminek az esetén szintén jóval olcsóbb lesz az alkatrész.
A közepesen nagy csattanások esetén jelent majd ez elsősorban problémát.
A kisebbeket felfogja a lökhárító, míg a nagyobbak esetén (megsérülnek a hossztartók) a javítás gyakran gazdasági totálkárba fulladhat.
Az újabb módszer szerint viszont egyben cserélik az egészet. Kevesebb munkadíj lesz, és maga az alkatrész is sokkal olcsóbban legyártható. Ugyebár a hagyományos alapú autóépítésnél 20-30 lemezből van összehegesztve az elem.
Ráadásul a komplett elemcsere azt is eredményezi, hogy nem igazán lesz olyan, hogy a karosszéria lakatos ügyességén múlik, hogy hogyan áll a kocsi eleje/hátulja.
De jobban belegondolva, lehet, hogy a közepesen nagy csattanás sem fog többe kerülni, mert az alkatrész olcsósítása, valamint az elemek összelegózásának az ideje egyértelműen csökken.
És pont emiatt nem hiszem, hogy egybe értelme lesz az egész önhordó héjat legyártani, mert 3 elem összelegózása nem drágítja annyira a folyamatot, mint amennyire az utólagos javítások megdrágulnának.
Elvileg Musk azt írta, hogy továbbra is lehet majd hegeszteni a karosszériát, de ez nekem nem annyira egyértelmű, különösen, ha spéci alu ötvözeteket alkalmaznak.
Az egybe fröccsöntés esetén brutálisan olcsóbbá kellene tenni az autókat, hogy ez egy józanul gondolkodó vásárlót meggyőzzön. Mondjuk féláron. De azt hiszem ekkora lauf nincsen a karosszéria gyártásában.
A biztosítókat kell meggyőzze!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Alapvetően azonban a Tesla belső, nem a digitális, felszereltsége at árához képest gagyi. Alapvető kényelmi funkciók hiányoznak belőle (pohártarto, kapaszkodó...) , a borítások minősége nem prémium kategória, sőt... . Legalabbis amit próbáltam, 2017es. De ezek finomhangolásához nem kell mestertev. csak kopizni a meglévő vezető márkákat. Elég ha felvesz Berlinbe pár tapasztalt fejlesztő és Q mérnököt.
Ezt honnan vetted, hogy nincs benne pohártartó?
Most gyorsan végigkerestem, és tulajdonképpen mindegyikben van.