Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
A Speedzone azt irja, hogy a Volvo szerint egy elektroautó előállitàsa 70%-al környezetszennyezőbb, mint egy benzinesé. :(
Ne izélj!! Megmondták, hogy ez a jövő pont. Legalább nem minden városban pöfög, csak ott szennyez ahol gyártják, meg energiát termelnek hozzá.
 
M

molnibalage

Guest
A Speedzone azt irja, hogy a Volvo szerint egy elektroautó előállitàsa 70%-al környezetszennyezőbb, mint egy benzinesé. :(
Az akkupak mérete nélkül ez értelmezhetetlen.
Mert lehet egy kis villanyautó 15-20 kWh-s pakkal és 1,3 tonnával vagy egy szutyok 2,5 tonnás tesla 100 kWh-val.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Az akkupak mérete nélkül ez értelmezhetetlen.
Mert lehet egy kis villanyautó 15-20 kWh-s pakkal és 1,3 tonnával vagy egy szutyok 2,5 tonnás tesla 100 kWh-val.
20kWh 1,3 tonnával nem lesz nagyon praktikus városban sem szerintem. Az nem a régi villamos eUp kategória? Az 100km hatótáv kb. Ha nem tudod kb. minden használat után tölteni, még a városban is szívás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell
M

molnibalage

Guest

Gyakorlati hátulütői az elektromos autózásnak :cool:
Mikor jön majd el az a pillanat egyébként, amikor az "olcsó üzemanyagnál" számításba veszik azt, hogy:

  1. a világ nem csak Mo. Tessék megnézni pl. a németeknél mibe kerülne otthon tankolni...
  2. És, ha majd lesz rajta jövedéki adó, mint a benzinen? Mikor lesz azonos feltételekkel összemérve a kettő?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 195
60 040
113
Mikor jön majd el az a pillanat egyébként, amikor az "olcsó üzemanyagnál" számításba veszik azt, hogy:

Amit itt fölvázoltak éppenséggel az sem olcsó. Sőt elég horror sztorik.
Plusz ehhez jön még az elektromos autó magasbab ára.
Igazából marginális az a réteg akinek megéri.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
"Szombaton a légszennyezettség mértéke az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által javasolt határérték nyolcszorosa volt."
MTI

Miközben az németekkel az élen az EU-ban meg reszelik a fingot .
Remélem gyalog már elindultak a zöldek segíteni Indiába egy kis reform oda is ráférne.:D

Persze Indiában is vannak tudósok és kormány, így tudnának a saját problémájukra megoldást találni,
de lehet nem ártana segíteni nekik valami frappáns megoldás kidolgozásában.
Kezdésnek betiltania tarlóégetést, a kétütemű járgányok forgalmazását meg szabályozni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
bgtvp2e4yp151.jpg


Delamain Taxi...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tegnap este munkába menet üresek voltak a benzinkutak, pedig pl. az OMV-nél is folyamatosan áll 4-5 autó.
Reggel hazafele jövet a Lukoil-nál már az úton állt a sor vége, az OMV-nél szerencsére be tudtam állni egy kútfejhez, ráadásul olyanhoz ahol volt sima E10-es (a 10-ből csak 6-nál lehet Super 95-öst vételezni).
DE.
Gyorsan átfutva kút oldalára apróbetűkkel kirakott árakat a Maxxmotion 95-öst is 479,9-ért adják, normál esetben 20 ft-tal drágább, mint a sima, némi extra adalék miatt.
Úgyhogy amíg tart a 480ft-ozás megvan hol tankolok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
"...már a kisebbik akku esetén is 180, a nagyobbnál 240 kW-os villámtöltés érhető el. Utóbbit akár tudhatnák az Ionity töltőoszlopai, ám a hazai próbán, amikor egyszerre 4 autóval töltöttünk a bábolnai 4-es egységnél, még a negyede sem jött ki: 40-41 kW-tal töltöttek az autók, 5 perc alatt mindössze 15 kilométernyi hatótávot nyertünk, holott a gyári ígéret az akár 18 perces 80%-ra töltés, csak ahhoz bizony megfelelő töltő és erőművi kapacitás is kellene, ami bizony olyan drága, hogy az a hazai - ilyen mértékű villámtölthetőséget tudó - villanyautó-parkból még nem kitermelhető. Ha tehát töltés: ki kell építeni a 3x16 amperes csatlakozást, meg kell venni egy (néhány százezer forintos, tehát az autó árához mérten egyáltalán nem tetemes) töltőt, s bizony leginkább az otthoni töltésre kell berendezkedni. A villanyautózás azzal a leginkább kényelmes - és rentábilis, főként napelemmel kombinálva..."


Négy sz.ros vellanyautót nem tudunk egyszerre 40 kW-nál nagyobbal tölteni egy parkolóban, de vegyél csak vellanyautót; minden NICE lesz!
(Ahogy Nice kolléga mondaná...)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Ha tehát töltés: ki kell építeni a 3x16 amperes csatlakozást, meg kell venni egy (néhány százezer forintos, tehát az autó árához mérten egyáltalán nem tetemes) töltőt, s bizony leginkább az otthoni töltésre kell berendezkedni.
Aztán ha van már 4 gyorstöltő az utcában... akkor az lesz mint a bábolnai kútnál!
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
"...már a kisebbik akku esetén is 180, a nagyobbnál 240 kW-os villámtöltés érhető el. Utóbbit akár tudhatnák az Ionity töltőoszlopai, ám a hazai próbán, amikor egyszerre 4 autóval töltöttünk a bábolnai 4-es egységnél, még a negyede sem jött ki: 40-41 kW-tal töltöttek az autók, 5 perc alatt mindössze 15 kilométernyi hatótávot nyertünk, holott a gyári ígéret az akár 18 perces 80%-ra töltés, csak ahhoz bizony megfelelő töltő és erőművi kapacitás is kellene, ami bizony olyan drága, hogy az a hazai - ilyen mértékű villámtölthetőséget tudó - villanyautó-parkból még nem kitermelhető. Ha tehát töltés: ki kell építeni a 3x16 amperes csatlakozást, meg kell venni egy (néhány százezer forintos, tehát az autó árához mérten egyáltalán nem tetemes) töltőt, s bizony leginkább az otthoni töltésre kell berendezkedni. A villanyautózás azzal a leginkább kényelmes - és rentábilis, főként napelemmel kombinálva..."


Négy sz.ros vellanyautót nem tudunk egyszerre 40 kW-nál nagyobbal tölteni egy parkolóban, de vegyél csak vellanyautót; minden NICE lesz!
(Ahogy Nice kolléga mondaná...)
Nettó kertén ez az írás is.