Nem értetted meg.Az új 12 000 tonnás gigapress már elvileg egyben nyomja a karosszériát ÉS az alvázat, ez a legújabb iteráció, és ebbe ragasztják bele a strukturális tartóelemmé váló akkucellákat. Ahogy én hallottam, 5-10 év után ha nem is az összes cellát, de jelentős részét cserélni kellett az elektromos autókban (de ezek még nem strukturális akkuk voltak), szóval ez, hogy az akkucellák a strukturális tartószerkezet részévé válnak, ez így első ránézésre szépen megbonyolítja a dolgot, és a felvetésre még Elon sem adott értelmes választ...
Elon Musk Clarifies Repair Concerns Linked To New Body Structure
Elon Musk answered questions on how easy to repair the new structural battery pack and mega casts may be on Twitter.insideevs.comHow Repairable Will Structural Battery Be?
That doesn’t seem like a good analogy because Tesla increasingly runs its own body shops — and its own insurance. Both are somewhat nascent today, but should mature around the same time as the structural battery. Your rebuttal about my analogy is to mention Tesla insurance that is only offered...teslamotorsclub.com
Sajnálom.
A Giga Cast nem az egész önhordó alvázat önti/préseli.
Ilyen darabokat munkálnak meg egyben:
Ez ha jól látom az autó hátulja, de az eleje is egyben fog készülni. Az újítás az, hogy eddig volt egy padlólemez a saját merevítő funkcióival, de "mostantól" maga az akkupack és a kerete lesz olyan merev, hogy egyszerűen ráakasztják az autó elejét, meg a hátulját, és el fogja bírni az erőhatásokat.
A hagyományos autógyártók több lemezből alakítják ki az autó alját. A padlólemezt préselik, meg össze vissza hegesztik. A teszla meg minnél kevesebb alkatrészből akar összerakni egy kocsit. Az autó önhordó alváza összesen 3 elemből fog állni. Eleje, hátulja, meg az őket összekötő merev akkupak.
Ezután is ki lehet cserélni az akkupakkot, csak egyben az egészet. Tulajdonképpen most a padlólemezt kell kicserélni az akkuval együtt.
Itt egy magyarázó videó:
Itt meg Musk maga magyarázza el a dolgot a fenti palival együtt:
Ez meg maga az önhordó padlólemez/battery pack:
Ennek az egybe szerkezetnek az a további előnye (ahogy a videókban már ki is fejtették), hogy egy csomó struktúrális szerkezet kerülhet ki az akkupackból, meg nem kell külön padlólemezt gyártani. Márpedig az így megnyert helyet tisztán ki tudják használni extra akku cellák beépítésére. Azaz, egységnyi térfogatba több tárolási kapacitást lehet belezsúfolni.