Az új 12 000 tonnás gigapress már elvileg egyben nyomja a karosszériát ÉS az alvázat, ez a legújabb iteráció, és ebbe ragasztják bele a strukturális tartóelemmé váló akkucellákat. Ahogy én hallottam, 5-10 év után ha nem is az összes cellát, de jelentős részét cserélni kellett az elektromos autókban (de ezek még nem strukturális akkuk voltak), szóval ez, hogy az akkucellák a strukturális tartószerkezet részévé válnak, ez így első ránézésre szépen megbonyolítja a dolgot, és a felvetésre még Elon sem adott értelmes választ...Nem.
A lényeg, hogy nem egy önhordó karosszériát állítanak össze rengeteg hegesztéssel, hanem 3 modulban préseléssel hozzák létre.
Tulajdonképpen visszatérnek az alvázas karosszériára, csak nem úgy...
Maga a battery pack lesz olyan merev, hogy alvázként fog funkcionálni. Arra fogják felrögzíteni az autó elejét, meg a hátulját.
2020-as Battery Dayről:
Elon Musk Clarifies Repair Concerns Linked To New Body Structure
Elon Musk answered questions on how easy to repair the new structural battery pack and mega casts may be on Twitter.
insideevs.com
How Repairable Will Structural Battery Be?
That doesn’t seem like a good analogy because Tesla increasingly runs its own body shops — and its own insurance. Both are somewhat nascent today, but should mature around the same time as the structural battery. Your rebuttal about my analogy is to mention Tesla insurance that is only offered...
teslamotorsclub.com