Szerinted vákuumban tekerek évi sokezer km-et a városban vagy mi?
Beszarok, hogy akkor ezek szerint nálad a kerékpáros "nem valós forgalmi szituációkat tapasztal meg".
Nézd, én örülök, hogy van itt valaki (meg a családomban is egy), aki rutinos bicajos, és az ő (=Te) szemével is láthatjuk a forgalmi szituációkat, problémákat.
Az viszont ismert, hogy te nem vezetsz aktívan, így az autós részét szerintem nem tudod megítélni. Szerintem próbáljuk a másik véleményét jobban befogadni, mert más szemmel látjuk a világot.
Én pl. kifejezetten haragszom azokra a biciklisekre, akik este lámpa nélkül közlekednek, vagy csak valami pislákoló szar van rajtuk, önmaguk megnyugtatására, vagy a szabálynak "megfelelésért". Ha egy ilyen idiótát elcsapok, akkor engem vesznek elő, ő pedig csak pislog, hogy miért lett feltrancsírozva az útra, pedig rajta múlik a dolog elsősorban.
(Hozzáteszem azokra az autós gyökerekre is ugyanúgy haragszom, akik hibás világítással közlekednek, akár megélhetés szerűen is, pl. taxis is sokszor. Valahogy nem esik le nekik, hogy ez nem csak veszélyes, hanem még messzire hirdeti is azt róluk, hogy mennyire igénytelenek és buták...)
Döbbenetes, hogy előttem nem mernek lelépni már sehol a zebráról és mutogatni kell. Kettőt lehet találni, hogy ez mitől van. Nem a kerékpárral közlekedők miatt. Ide sikerült visszazuhanni, hogy védett helyen nem mernek lelépni a gyalogosok túlnyomó többségben.
Nem lehet, hogy nem azért van a dolog, amiért gondolod, legalábbis az esetek egy jó részében? Én például gyalogosként sokszor intek az autósnak, hogy menjen már, le ne fékezzen miattam 1.5-2 tonnát negyvenről, csak azért, hogy 2 másodperccel hamarabb átjussak a zebrán. A "big picture"-t nézve bizony az esetek nagy részében az a hatékonyabb, ha a gyalogos vár egy picit.
Hozzáteszem, én úgy tudom (javítsatok ki ha tévedek), hogy a gyalogosnak onnantól van elsőbbsége, hogy ha lelépett a járdáról. Mert addig nem tudhatod, hogy mi a szándéka, az is lehet, hogy pont azért nem lép le, mert szeretne elengedni... Vagy csak vár valakit...
Persze vannak egyértelmű szituációk, és vannak tahó autósok is, ez is kétségtelen. De a szitu szerintem közel sem fekete-fehér!
Eszemfaszom megáll, hogy egyesek az elsőbbségadás elmulasztásának még mindig képesek ezzel jönni.
Nézd, simán lehet, hogy az autós ezt benézte, pl. kitakarta a bicóst az A oszlop. Nekem is volt már hasonló, és mindenki hibázhat. Az is lehet, hogy valóban felelőtlen volt, mobilozott, piás volt, stb... bármi lehet, innen nem mondjuk meg.
De most tényleg, olyan komoly elvárás az, hogy ésszel közlekedjen mindenki, hogy a másik esetleges hibáját is megússzuk? Igenis, ha egy bicósnak kedves az élete, akkor a saját érdekében bizony legalább egy gyorsat pillant balra az ilyen szituációkban, és nem vakon megy bele a nagy világba! Én autósként is millió olyan helyzetben voltam, hogy rajtam múlt, hogy nem lett crash, de ha lett volna, az nem az én hibám lett volna. Egyszerűen számítanod kell rá, hogy hibázhat a másik is, és mivel kedves az életed, meg a járműved épsége, ezért figyelsz.
(Hozzáteszem, volt, hogy én hibáztam, és nagyon-nagyon örültem, hogy a közlekedő társam figyelt, és megoldotta a szitut amit okoztam, így mindenki megúszta. Ezekből meg tanulni kell.)