Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 133
33 329
113
Egy táblázatosan összefoglalt villanyrobogó teszt, értékelés. Megéri-e ma Budapesten villanyrobogózni? És ha nem, miért igen.

Szövegesen, részletesebben, benne a táblázattal:
 
M

molnibalage

Guest
Csal erős idegzettel a kommenteket.
Egészen elképesztő, hogy az hozzászólók kb. ötöde vak vagy hülye,
Tolja át a zebrán kommentek sorjáznak, amikor int van a macisajt, az úton a festés és még kiegészítő tábla is.

 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: fishbed and alali77

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Csal erős idegzettel a kommenteket.
Egészen elképesztő, hogy az hozzászólók kb. ötöde vak vagy hülye,
Tolja át a zebrán kommentek sorjáznak, amikor int van a macisajt, az úton a festés és még kiegészítő tábla is.

Azzal együtt, hogy egyértelmű a szituáció az alaposan kitáblázott helyzetbe (tudniillik jelzett bringaútas helyzet van és ott nem kell áttolni a bringasbak), tegyük hozzá, hogy a bringásnak is alapos felelőssége lett volna, ha mondjuk átment volna a nyakán az autós. Sötétben, kapucniban nem teheti meg, hogy se hall, se lát Dömötör módjára szétnézés nélkül (hogy megbizonyosodjon, hogy megkapta-e az elsőbbséget) belehajt egy ilyen forgalmas kereszteződésbe.
Szóval, ha ebből nagyobb grima lett volna, akkor az autósnak ez egy enyhítő körülmény lett volna.
 
M

molnibalage

Guest
Azzal együtt, hogy egyértelmű a szituáció az alaposan kitáblázott helyzetbe (tudniillik jelzett bringaútas helyzet van és ott nem kell áttolni a bringasbak), tegyük hozzá, hogy a bringásnak is alapos felelőssége lett volna, ha mondjuk átment volna a nyakán az autós. Sötétben, kapucniban nem teheti meg, hogy se hall, se lát Dömötör módjára szétnézés nélkül (hogy megbizonyosodjon, hogy megkapta-e az elsőbbséget) belehajt egy ilyen forgalmas kereszteződésbe.
Szóval, ha ebből nagyobb grima lett volna, akkor az autósnak ez egy enyhítő körülmény lett volna.
Az elsőbbség meg nem adásánál nem enyhítő körülmény, hogy a másik nem nézett körül.
Kurvára elegem van ebből a mosdatásból, hogy "annak van elsőbbsége, akinek megadják".
Remélem te sem vezetsz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Az elsőbbség meg nem adásánál nem enyhítő körülmény, hogy a másik nem nézett körül.
Kurvára elegem van ebből a mosdatásból, hogy "annak van elsőbbsége, akinek megadják".
Remélem te sem vezetsz.
A baleset súlyossága miatti büntetési tételt viszont erősen befolyásolja.
A zebrán gázolásos esetek egy jelentős részénél is vizsgálják azt is, hogy ki hogyan viselkedett.
Pl. a szerencsétlen LL Junior gyerekenek balesetekor sem lehetett kihozni az autóst vétkesnek, mivel esélye sem volt az autósnak megállni.

Én viszont abban reménykedem, hogy végre nem csak hőbörögni jársz ebbe a topicba, hanem veszel magadon egy kis erőt, és saját bőrödön is megtapasztalod a valós forgalmi szituációkat. Másrészt pedig biciklivel nem ész nélkül, egy vak teveként közlekedsz - mint ez a bringás -, mert nem biztos, hogy megéred a Covid veszélyeztetett életkort.
Szétnézés nélkül nem mehetsz bele egy ilyen (sötét, csúszós út, veszélyes kereszteződés, messze nem kihalt út) szituációba.
Hogy a kocsi továbbhajtott az egy megint másik szituáció....
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Csal erős idegzettel a kommenteket.
Egészen elképesztő, hogy az hozzászólók kb. ötöde vak vagy hülye,
Tolja át a zebrán kommentek sorjáznak, amikor int van a macisajt, az úton a festés és még kiegészítő tábla is.


2 hülye összecsattant, nincs itt semmi látnivaló. Ilyenek miatt rühellek nagyobb városokban vezetni.
 
M

molnibalage

Guest
Pl. a szerencsétlen LL Junior gyerekenek balesetekor sem lehetett kihozni az autóst vétkesnek, mivel esélye sem volt az autósnak megállni.
És ez ennél az esetnél hol áll fenn...???
Én viszont abban reménykedem, hogy végre nem csak hőbörögni jársz ebbe a topicba, hanem veszel magadon egy kis erőt, és saját bőrödön is megtapasztalod a valós forgalmi szituációkat.
Szerinted vákuumban tekerek évi sokezer km-et a városban vagy mi?
Beszarok, hogy akkor ezek szerint nálad a kerékpáros "nem valós forgalmi szituációkat tapasztal meg".
Biztos én egy alternatív univerzumban vagyok, ahol a STOP, az elsőbbségadás tábla, a közlekedési lámpa, a jobb kéz szabály nem számít semmit?
Meg a kedvemért mindenki eltakarodik az utakról?

Az igen.

Kb. 3-4 napja volt, hogy a Mester utcában a villamos megállóhoz vezető zebránál én megálltam, de mögöttem négy autóval közlekedő úgy ment át 30+ os tempóban, mintha ez lenne a követendő. Ott álltam az út szélén a zebránál.
Biztos ők sem tapasztaltak "valós forgalmi szituációkat"...

Most akkor vagy mind vak volt és el kéne takarodnia az útról, mert ez nem megy csak csak ennyire szarnak a szabályokra és akkor is.
Döbbenetes, hogy előttem nem mernek lelépni már sehol a zebráról és mutogatni kell. Kettőt lehet találni, hogy ez mitől van. Nem a kerékpárral közlekedők miatt. Ide sikerült visszazuhanni, hogy védett helyen nem mernek lelépni a gyalogosok túlnyomó többségben.

Mehetek hányni?
Szétnézés nélkül nem mehetsz bele egy ilyen (sötét, csúszós út, veszélyes kereszteződés, messze nem kihalt út) szituációba.
Eszemfaszom megáll, hogy egyesek az elsőbbségadás elmulasztásának még mindig képesek ezzel jönni.
Hogy a kocsi továbbhajtott az egy megint másik szituáció....
Az már csak a had a tortán volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
És ez ennél az esetnél hol áll fenn...???

Szerinted vákuumban tekerek évi sokezer km-et a városban vagy mi?
Beszarok, hogy akkor ezek szerint nálad a kerékpáros "nem valós forgalmi szituációkat tapasztal meg".
Biztos én egy alternatív univerzumban vagyok, ahol a STOP, az elsőbbségadás tábla, a közlekedési lámpa, a jobb kéz szabály nem számít semmit?
Meg a kedvemért mindenki eltakarodik az utakról?

Az igen.

Kb. 3-4 napja volt, hogy a Mester utcában a villamos megállóhoz vezető zebránál én megálltam, de mögöttem négy autóval közlekedő úgy ment át 30+ os tempóban, mintha ez lenne a követendő. Ott álltam az út szélén a zebránál.
Biztos ők sem tapasztaltak "valós forgalmi szituációkat"...

Most akkor vagy mind vak volt és el kéne takarodnia az útról, mert ez nem megy csak csak ennyire szarnak a szabályokra és akkor is.
Döbbenetes, hogy előttem nem mernek lelépni már sehol a zebráról és mutogatni kell. Kettőt lehet találni, hogy ez mitől van. Nem a kerékpárral közlekedők miatt. Ide sikerült visszazuhanni, hogy védett helyen nem mernek lelépni a gyalogosok túlnyomó többségben.

Mehetek hányni?

Eszemfaszom megáll, hogy egyesek az elsőbbségadás elmulasztásának még mindig képesek ezzel jönni.

Az már csak a had a tortán volt.
Háát ha te az autós valós forgalmi szituációkat átéled a bringán, akkor szerintem abba a bringaboltba ne menj megint, ahol a mostani cangát vetted! Nagyon átb@sztak. Ráhegesztettek neked A, B, és C oszlopot is? :rolleyes: :D
Tőlem pattoghatsz a fejeden is akár.
Nem az elsőbbségi helyzetet kérdőjeleztem meg, de a közlekedési balesetek esetén a komplex forgalmi helyzetet szokták díjazni a bíróságon.
Minden Kresz könyv azzal kezdődik, hogy bár az elsőbbségi szituációk egyértelműen meghatározhatók, de a balesetek elkerülése miatt meg is kell bizonyosodni arról, hogy megkaptad az elsőbbséget.
Ezért van benne a Kresz rendelkezésében, hogy a gyalogosnak hiába van elsőbbsége, attól függetlenül az úttestre lépve (a zebra is az úttest része) meg kell bizonyosodnia, hogy megkapta az elsőbbséget. Hiába fokozottan védett útvonalon közlekedik.
Íme a Kerékpáros Klub ide vonatkozó ajánlása:
  • Nézz balra hátra, mikor megközelíted a kereszteződést!
    Nézz hátra jóval azelőtt, hogy a kereszteződésbe érsz. Amikor már bent vagy a kereszteződésben, arra kell nagyon figyelned, ami előtted van. A párhuzamos úton közlekedő járművek vezetői sokszor tévesen állapítják meg a kerékpárúton haladók sebességét, és megpróbálnak a kerékpáros elé bevágni. Ilyen esetekben inkább engedd el őket, mint hogy harcolj az elsőbbségedért.
  • Lassíts!
    Lassíts le eléggé, hogy teljesen meg tudj állni, ha szükséges. Hiába van elsőbbséged, ha nem adják meg, utólag már sovány vigasz, hogy neked volt igazad.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 049
113
Szerinted vákuumban tekerek évi sokezer km-et a városban vagy mi?
Beszarok, hogy akkor ezek szerint nálad a kerékpáros "nem valós forgalmi szituációkat tapasztal meg".

Nézd, én örülök, hogy van itt valaki (meg a családomban is egy), aki rutinos bicajos, és az ő (=Te) szemével is láthatjuk a forgalmi szituációkat, problémákat.
Az viszont ismert, hogy te nem vezetsz aktívan, így az autós részét szerintem nem tudod megítélni. Szerintem próbáljuk a másik véleményét jobban befogadni, mert más szemmel látjuk a világot.

Én pl. kifejezetten haragszom azokra a biciklisekre, akik este lámpa nélkül közlekednek, vagy csak valami pislákoló szar van rajtuk, önmaguk megnyugtatására, vagy a szabálynak "megfelelésért". Ha egy ilyen idiótát elcsapok, akkor engem vesznek elő, ő pedig csak pislog, hogy miért lett feltrancsírozva az útra, pedig rajta múlik a dolog elsősorban.

(Hozzáteszem azokra az autós gyökerekre is ugyanúgy haragszom, akik hibás világítással közlekednek, akár megélhetés szerűen is, pl. taxis is sokszor. Valahogy nem esik le nekik, hogy ez nem csak veszélyes, hanem még messzire hirdeti is azt róluk, hogy mennyire igénytelenek és buták...)

Döbbenetes, hogy előttem nem mernek lelépni már sehol a zebráról és mutogatni kell. Kettőt lehet találni, hogy ez mitől van. Nem a kerékpárral közlekedők miatt. Ide sikerült visszazuhanni, hogy védett helyen nem mernek lelépni a gyalogosok túlnyomó többségben.

Nem lehet, hogy nem azért van a dolog, amiért gondolod, legalábbis az esetek egy jó részében? Én például gyalogosként sokszor intek az autósnak, hogy menjen már, le ne fékezzen miattam 1.5-2 tonnát negyvenről, csak azért, hogy 2 másodperccel hamarabb átjussak a zebrán. A "big picture"-t nézve bizony az esetek nagy részében az a hatékonyabb, ha a gyalogos vár egy picit.
Hozzáteszem, én úgy tudom (javítsatok ki ha tévedek), hogy a gyalogosnak onnantól van elsőbbsége, hogy ha lelépett a járdáról. Mert addig nem tudhatod, hogy mi a szándéka, az is lehet, hogy pont azért nem lép le, mert szeretne elengedni... Vagy csak vár valakit...
Persze vannak egyértelmű szituációk, és vannak tahó autósok is, ez is kétségtelen. De a szitu szerintem közel sem fekete-fehér!

Eszemfaszom megáll, hogy egyesek az elsőbbségadás elmulasztásának még mindig képesek ezzel jönni.

Nézd, simán lehet, hogy az autós ezt benézte, pl. kitakarta a bicóst az A oszlop. Nekem is volt már hasonló, és mindenki hibázhat. Az is lehet, hogy valóban felelőtlen volt, mobilozott, piás volt, stb... bármi lehet, innen nem mondjuk meg.
De most tényleg, olyan komoly elvárás az, hogy ésszel közlekedjen mindenki, hogy a másik esetleges hibáját is megússzuk? Igenis, ha egy bicósnak kedves az élete, akkor a saját érdekében bizony legalább egy gyorsat pillant balra az ilyen szituációkban, és nem vakon megy bele a nagy világba! Én autósként is millió olyan helyzetben voltam, hogy rajtam múlt, hogy nem lett crash, de ha lett volna, az nem az én hibám lett volna. Egyszerűen számítanod kell rá, hogy hibázhat a másik is, és mivel kedves az életed, meg a járműved épsége, ezért figyelsz.
(Hozzáteszem, volt, hogy én hibáztam, és nagyon-nagyon örültem, hogy a közlekedő társam figyelt, és megoldotta a szitut amit okoztam, így mindenki megúszta. Ezekből meg tanulni kell.)
 
M

molnibalage

Guest
Háát ha te az autós valós forgalmi szituációkat átéled a bringán, akkor szerintem abba a bringaboltba ne menj megint, ahol a mostani cangát vetted! Nagyon átb@sztak. Ráhegesztettek neked A, B, és C oszlopot is? :rolleyes: :D
Tőlem pattoghatsz a fejeden is akár.
Nem az elsőbbségi helyzetet kérdőjeleztem meg, de a közlekedési balesetek esetén a komplex forgalmi helyzetet szokták díjazni a bíróságon.
Minden Kresz könyv azzal kezdődik, hogy bár az elsőbbségi szituációk egyértelműen meghatározhatók, de a balesetek elkerülése miatt meg is kell bizonyosodni arról, hogy megkaptad az elsőbbséget.
Ezért van benne a Kresz rendelkezésében, hogy a gyalogosnak hiába van elsőbbsége, attól függetlenül az úttestre lépve (a zebra is az úttest része) meg kell bizonyosodnia, hogy megkapta az elsőbbséget. Hiába fokozottan védett útvonalon közlekedik.
Íme a Kerékpáros Klub ide vonatkozó ajánlása:
  • Nézz balra hátra, mikor megközelíted a kereszteződést!
    Nézz hátra jóval azelőtt, hogy a kereszteződésbe érsz. Amikor már bent vagy a kereszteződésben, arra kell nagyon figyelned, ami előtted van. A párhuzamos úton közlekedő járművek vezetői sokszor tévesen állapítják meg a kerékpárúton haladók sebességét, és megpróbálnak a kerékpáros elé bevágni. Ilyen esetekben inkább engedd el őket, mint hogy harcolj az elsőbbségedért.
  • Lassíts!
    Lassíts le eléggé, hogy teljesen meg tudj állni, ha szükséges. Hiába van elsőbbséged, ha nem adják meg, utólag már sovány vigasz, hogy neked volt igazad.
Egy ajánlás az ajánlás.

És arra mit mond a javaslat amúgy, hogy a teljesen idiótán kialakított helyek vezetnek ide?
Pl. a Petőfi hídról Pest felé lejövet a bringásnak tették ki a macisajtot. Régen nem ez volt.
Csak a mostani állapotról van.

De mivel a tábla megtévesztő lehet egyeseknek, hogy kinek szól és jó vastag vörös sáv van az úton emiatt én hiába adom meg az elsőbbséget bringával kb. 90%-nak NEKEM adnak elsőbbséget... Volt, hogy emiatt majdnem belerohant egy kocsi a másikba.

Én egyre inkább az látom, hogy egy csomó erre alkalmatlan ember vezet vagy alkalmatlan sebességgel arra, hogy észleljen és döntsön.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1711

Guest

Én tudatlan paraszt eddig jég/hómentesítettem az autót kívül-belül mielőtt elindultam, de mostantól ha elcsapok valakit mert szart se látok majd erre a cikkre fogok hivatkozni.
 
M

molnibalage

Guest
A c

Én tudatlan paraszt eddig jég/hómentesítettem az autót kívül-belül mielőtt elindultam, de mostantól ha elcsapok valakit mert szart se látok majd erre a cikkre fogok hivatkozni.
Cikk nem azt írja, hogy nem kell jégtelen és hómentesíteni, hanem csak azt, hogy egyes országokban hogy nem szabad.
Mondjuk az számomra vicces, hogy amikor oda van fagyva a cenis vastag jég, akkor az mivel szedi le...
Mert, ha alá van fűtve, akkor egy idő útán kb. letolod az ablakról.

Majd csákánnyal verik le vagy mi?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Cikk nem azt írja, hogy nem kell jégtelen és hómentesíteni, hanem csak azt, hogy egyes országokban hogy nem szabad.
Mondjuk az számomra vicces, hogy amikor oda van fagyva a cenis vastag jég, akkor az mivel szedi le...
Mert, ha alá van fűtve, akkor egy idő útán kb. letolod az ablakról.

Majd csákánnyal verik le vagy mi?

EU konform jégoldóval amiből a -22°-osnak hirdetett ráfagy az ablakra -10°-ban...
Szerencsére múlt héten volt a Tesco-ban jófajta ukrán (büdös is meg mérgező is), betáraztam 10 litert.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 610
37 003
113
Csal erős idegzettel a kommenteket.
Egészen elképesztő, hogy az hozzászólók kb. ötöde vak vagy hülye,
Tolja át a zebrán kommentek sorjáznak, amikor int van a macisajt, az úton a festés és még kiegészítő tábla is.


Én ezen azt látom, hogy a biciklis gyök 2-vel nekiment az autónak, mint aki nem látja, hogy az jön, és nem fog megállni, ahogy az előtte haladó is átment, ha kicsit gyorsabban teker, annak ment volna, ez meg ment utána gondolkodás nélkül. Valószínűleg nem regisztrálta egyáltalán az autós, hogy ott egy bicikliút keresztezi az utat a zebra után, talán nem ismerte a helyszínt, telefonált, gps-t nézte stb... Gyalogosként is belépnél ilyen tempóval közeledő kocsi elé a zebrán?
 
T

Törölt tag 2361

Guest
A c

Cikk nem azt írja, hogy nem kell jégtelen és hómentesíteni, hanem csak azt, hogy egyes országokban hogy nem szabad.
Mondjuk az számomra vicces, hogy amikor oda van fagyva a cenis vastag jég, akkor az mivel szedi le...
Mert, ha alá van fűtve, akkor egy idő útán kb. letolod az ablakról.

Majd csákánnyal verik le vagy mi?
nem epp par cm jegre valo, de mukodik..