Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Egy szóval nem mondtam, hogy a biciklis, szabályt szegett.

De még egy adalék.
Viszonylag gyakran járok arra, és visszagondolva, nemcsak az nem dereng, hogy ott valaha biciklist láttam volna, de még a bringaút sem igazán ugrik be.
És az a kemény, hogy tulajdonképpen nincs is rendesen kijelölt bringaút ott - nekem is meg kellett néznem streetview-on.
Mutatom.
Még nappal sem könnyű kiszúrni, ugyanis nem klasszikus bringaút van ott, hanem egy járda, amire utólag - nagy kegyesen - felfestettek egy csíkot (osztott felület), ami persze azóta már egyáltalán nem látszik.
Magára a bringaútra pedig semmi egyéb nem utal, mint a zebrát jelző tábla alatti kiegészítő tábla.
Ilyen esetben fel szoktak rakni egy ilyen táblát.
Ez itt ebben az esetben hiányzik is.
Szóval az üzemeltető mindent megtett, hogy ez egy potenciális baleseti gócpont legyen. :hadonaszos:

Tehát még egyszer:
Ki volt a hibás: a Kresz szerint egyértelműen az autós.
Ki tehetett volna azért, hogy ne történjen meg az incidens?
  • az autós: figyelmesebben vezet, és betartja a szabályokat
  • a kerékpáros: körbenéz, mielőtt az úttestre hajt
  • és igen komoly mértékben a közút kezelője: hogy nem teremt egy fantom kerékpárutat, és rendesen kitáblázza.
Igaz.
A közút vagy terület kezelőjét is egy kicsit fenéken lehetne billenteni, ha nem is pótolják a teljes kerékpár és gyalogos úton az elválasztó vonalat, de azt legalább megcsinálhatnák, hogy az ilyen kereszteződések előtt legalább 50 méteren figyelik és felújítják,
esetleg piktogramokkal ellátják, az adott szakaszt, így egy autósnál aki közelít a kereszteződéshez is könnyebben tudatosul, hogy ez egy olyan kereszteződés amit kerékpár út is keresztezhet.

0q0a7411-scaled.jpg


Elvileg van olyan tábla GM link, de van pár tábla amit nem sikerül a láthatóság vagy észlelés szempontjából az ideális helyre szerelni, Vannak olyan forgalmi helyzetek amikor az ember figyelme több fele oszlik , de pl egy ilyen tábla a villanyoszlopon már lehet elkerüli a figyelmét, mivel van előtte egy kanyar amit kitakar egy ház, majd rögtön egy kereszteződés és a jobbra sorolásra jobban koncentrál.

Amúgy a streetview-on is pont egy hasonló Opel oson :D
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
ugy latszik hogy nem.
tobb ilyen videot lattam, de nem probaltam meg.
lehet szerencse kerdese, egyszer megrepedtet..
Nekem egyszer ónos eső képzett 3-4 mm vastag jégburkot az egész autón, amíg az utcán állt. Ha nem látom, nem is hiszem. Az ajtókat sem tudtam kikapirgálni, hogy valahogy bejussak, és beindítsam a motort.
Na, akkor tértem vissza egy vödör vízzel, de volt annyi eszem, hogy nem forróval, hanem csak a hideg vizes csapból. Az is bőven elég volt ahhoz, hogy itt-ott megolvadjon, megrepedjena burok, és utána már ajtó méretű táblákban, könnyedén lejött. XD
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Igaz.
A közút vagy terület kezelőjét is egy kicsit fenéken lehetne billenteni, ha nem is pótolják a teljes kerékpár és gyalogos úton az elválasztó vonalat, de azt legalább megcsinálhatnák, hogy az ilyen kereszteződések előtt legalább 50 méteren figyelik és felújítják,
esetleg piktogramokkal ellátják, az adott szakaszt, így egy autósnál aki közelít a kereszteződéshez is könnyebben tudatosul, hogy ez egy olyan kereszteződés amit kerékpár út is keresztezhet.

0q0a7411-scaled.jpg


Elvileg van olyan tábla GM link, de van pár tábla amit nem sikerül a láthatóság vagy észlelés szempontjából az ideális helyre szerelni, Vannak olyan forgalmi helyzetek amikor az ember figyelme több fele oszlik , de pl egy ilyen tábla a villanyoszlopon már lehet elkerüli a figyelmét, mivel van előtte egy kanyar amit kitakar egy ház, majd rögtön egy kereszteződés és a jobbra sorolásra jobban koncentrál.

Amúgy a streetview-on is pont egy hasonló Opel oson :D
Az a tábla, ami a kanyarban van kirakva, az a Lővy Izsák utcára értendő. A figyelemfelhívó táblát meg kellett volna ismételni az Árpád úti kereszteződés előtt közvetlenül. Mondjuk a Lővy utca előtti tábla is teljesen értelmezhetetlen. 62 méterre van a kereszteződéstől. Nooormális??!?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 045
113
Úúú erről mesélhetnék.
A korábbi kocsim egy '99-es Corolla volt a híresen agyonverhetetlen 1,6-os benzines motorral.
Ennek tükrében nem is gondoltam, hogy motorikusan komoly baja lehet. Egyszer azt vettem észre, hogy a kocsi a nagy melegben egyik pillanatról a másikra elkezdte forralni a vizet. De úgy, hogy egyszer majdnem forrt, majd hirtelen leesett a vízhőmérő jóval az üzemi hőmérséklet alá.
Elég érdekesen nézett ki. Utánanéztem, és kiderült, hogy ez egy viszonylag ritka, de létező hiba volt ennél a típusnál. Azt írták, hogy a termosztát hibás, és egy termosztát csere megoldja. Szerelővel kicseréltettem. Majd a frissiben leszervizelt hűtőrendszerrel kezdtem el járni. Nem telt bele 3 hónap, megint kísértetiesen hasonló para. Na mondom, ez hogy lehet frissiben cserélték a termosztátot. Újra kicseréltettem a szerelőmmel. Gondoltam van ilyen, hogy az utángyártott alkatrész hamar tönkre megy. (Asszem vissza is vette a Bárdi). Na, a csere után eltelt újabb 3-4 hónap, és megint jött ugyan az a hiba.
Na mondom, akkor épp itt az ideje, hogy elmenjünk a márkaszervizbe. Vicces volt, hogy az akkor 15-16 éves kocsimmal megjelentem a csitti-fitti új járgányok között.
Leadtam a kocsit, és nem telt bele 1 óra (biztos, még megkávéztak, mielőtt nekikezdtek), és hív a szerelő, hogy mikor lett a kocsiba hűtővíz töltve. Hát mondom, én alapvetően nyár előtt mindig megnézem, meg hát ugye most cseréltek benne többször is termosztátot, és akkor úgy is feltöltik a rendszert.
Azt mondja, hogy az érdekes, mert gyakorlatilag alig volt a rendszerben hűtővíz.
Kiderült, hogy a vízpumpa tömítése feladta a harcot, és eleresztette a hűtővizet. A kocsi meg letolta velem az egész tavasztól őszig tartó időszakot úgy, hogy alig volt benne víz, és a végére gyakorlatilag alig volt benne hűtővíz. Na akkor kezdett el kerekedni a szemem, hogy a többszöri megfőzéssel akkor leáraztam a hengerfej tömítéseket is. Szóval kinéz minimum egy tömítés csere, meg egy síkra köszörülés.
Erre mondja a szerelő, hogy ne essek pánikba, mert ő ebből a motorból nagyon sok mindent kinéz. Azt mondta, hogy lecseréli a vízpumpát (külön tömítést nem lehet), és majd figyeljük, hogy fogy-e a hűtővíz (mert ugye a hengerfejtömítés hibája esetén a hűtővíz beszivárog a hengerbe, és szintén fogyasztja a vizet). Mellesleg ami kevés víz volt benne az olajtól mentes volt (ha olaj van benne az azt jelenti, hogy átjárás van a víz- és az olajrendszer között)
Na onnantól hetente 2x ellenőriztem a hűtővizet aztán 3 hónap múlva meguntam. A kocsi onnantól még vagy 3 évig megvolt. Bár az eladásnál szóltam az új tulajnak, hogy időnként azért nézzen rá, de ő még a márkaszervizben beletöltött hűtőfolyadékkal vitte el, a minimum és a maximum között mértani középállásban. :rolleyes:

Bocs, hogy hosszú voltam, de azt akartam jelezni, hogy még egy ilyen szarvashibát - mint hogy nem volt benne "víz" - is megbocsájtott nekem, úgy hogy útszélen sosem hagyott. Olyan volt, hogy nem indult el , de az is kizárólag a saját marhaságom miatt (lemerült akku, úgy hagyott világítás miatt 2x, aztán beleszereltettem egy sípolót :cool:), de olyan soha, hogy nem vitt volna el a végcélomig.

@Terminator : ha akarod, tedd át az autós topicban, csak a téma miatt kalandoztam el.
A műszaki eszközök időnként elképesztő tortúrát el tudnak viselni, máskor meg rögtön büntetnek.

A Renault Trafic 2.0 dCi motorja, hogyha nem cseréltetsz benne 120-130 ezer kilométerenként (biciklilánc vékonyságú egysoros) vezérműláncot, kíméletlenül büntet; átugrik a vezérlés, anyagi csőd. De legalább a motor kiszerelése és szétborítása kell e megelőző karbantartáshoz.
Méregdrága szervizköltség, minimum többnapi munkából kiesés. Egy haszonjárműnél. Ezt komolyan gondolták a Renaultnál!?

Bezzeg a korábbi verzió; az 1.9-es dCi!!!
Már csak a telephelyen használjuk az öreget, meg úgy max. két kilométeres utakra, kulcsos autóként...
Húzza a belét is, de mindig beindul, működik.
Van benne több, mint 400000 kilométer, a vezérműszettje a korábbi szállításvezető szerint is soha nem volt cserélve...
Pedig amit azt kapott!
Elődöm használta a Bp-i, meg annak 60 kilométeres környékére Miskolcról beszerző utakra; minden alkalommal 13-16 random cím.
Laborminták időre szállítása oda, szükséges anyagok, eszközök, műszerek "Ha itt lenne is késő lenne!" az akkori miskolci kórházba vissza.
Én már csak ráfejeltem:
Kétszer használtam két héten belül. Iiiiigeeen; az öt évvel fiatalabb 2.0 dCi motorja volt szétborítva a lánc csere miatt, úgyhogy reggel hatkor irány Budapest!
Tatabányára tovább a kánikulai nap délutánján indultam volna. Araszoltam a budai rakparton a dugóban, amikor rácsodálkoztam a folyadékhőmérőre (abban még van, az utódjában nincs...), ami kiakadt, mint a sezlonyrugó.
Hurrá. A motor járt, a megjavított gyerekőrző monitorokat a szülészet várja, meg kell próbálni.
A Hegyalja úton szintén araszolás, a motor pedig egyre nehezebben járt; kezdett megszorulni...Szóval volt melegem így is (klíma nem működött volna amúgy sem), meg úgy is.
Felvonszolta magát a tetőre, onnan szerencsére beindult a forgalom.
Az Osztyapenkónál (nekem már csak az marad) megmoccant a hőmérő! Mire elértem az M1-M7 elágazást, visszaállt a mutató középre, s visszatért a "power". Tőgáz, neki az M1 partjainak, hiszen a szerviz nemsokára zár!
Mondanom sem kell, gond nélkül hazaértem estére Miskolcra.
Hűtő ventilátor megjavítva, két héttel később (2.0 dCi még mindig szétborítva) újrázás!
Kánikula, megint Tatabánya is, hazafele M0, araszoló dugó, inkább állnánk. Mint utólag kiderült, egy kamionos halt meg utolérve egy másikat a Pesti út és a Péceli út között.
Csak az M5-től araszoltunk, a sor a lehajtóknál mindig meglódult, hogy utána megint araszolás legyen... persze utólag okos az ember, hogy le kellett volna kanyarodni a falvak felé, de akkor ez erősen kétesélyes volt.
...amikor is csikorgással leállt a hűtőventilátor:confused::eek:, a hőmérséklet mutató megint sezlony rugó...
Felnyitott motorháztetővel araszoltam ezután, de biztos, ami biztos a Véda kapunál átmenetileg visszacsuktam...
Balesetet elhagytuk, simán hazaértünk. A rekkenő hőségben mellettem darvadozó boncmester azt mondta, hogy neki ez nem való...

Mint írtam, az 1.9 dCi azóta is (eltelt vagy öt év) dacosan kitart, az utódom alatt a 2.0 dCi motorja pedig 230000 kilométernél átugrott.
Azóta is ott van szétborítva egy szerviz udvarán, mert nem kicsi a kár...

Szóval a fene sem tud elmenni ezeken a méretezéseken.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy nem, kevés az ajtó, lassú az utascsere. Nézd meg a szegedi Pesákat, azt kéne Bp-i méretben, és úgy lenne igazából használható.
Nem ismerem, de szinte csak CAF-ot használok.
Soha nem volt gond az utascserével se a fonódó vonalain, se dél Budán, se az 1-esen.
A Comibon meg mindig is egy rohadás szar volt. Iszonyatosan szűk folyosók és az ajtó terén is kevés hely.

A CAF a Combino szemüvegén keresztül egy megfejthetetlen csoda.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Soha nem volt gond az utascserével se a fonódó vonalain, se dél Budán, se az 1-esen.
Nekem villamossofőr ismerősöm mondta, hogy nem szeretik, mert a kevés ajtó és az alulfékezettség miatt nagyon nehéz vele a menetrendet tartani. És valóban kevés az ajtó. De amúgy semmi baj vele, szeretem én is. Csak nem tökéletes.
Ő a szegedi csoda.
Pestre így kicsi lenne, bár nem mindenhova, de igazság szerint amikor megjelent, Mo legjobb villamosa volt (12 táján, picit utána jöttek a CAFok)
Am a hétvégén őt is kipróbáltam. Tök szupcsi
 
M

molnibalage

Guest
Nekem villamossofőr ismerősöm mondta, hogy nem szeretik, mert a kevés ajtó és az alulfékezettség miatt nagyon nehéz vele a menetrendet tartani. És valóban kevés az ajtó. De amúgy semmi baj vele, szeretem én is. Csak nem tökéletes.
Ő a szegedi csoda.
Pestre így kicsi lenne, bár nem mindenhova, de igazság szerint amikor megjelent, Mo legjobb villamosa volt (12 táján, picit utána jöttek a CAFok)
Am a hétvégén őt is kipróbáltam. Tök szupcsi
Ezt a kevés ajtót nem tudom értelmezni.
7 db ajtó van az 1-es, a hosszabb CAF villamoson.
Pontosan ennyi van a Combinon-n is, ahol sokkal több utas van, mint bármelyik villamosvonalon és rohadt kicsik a peronjai.
És érzése és szemre is szűkebb az ajtó a Combinon...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Pontosan ennyi van a Combinon-n is, ahol sokkal több utas van, mint bármelyik villamosvonalon és rohadt kicsik a peronjai.
És érzése és szemre is szűkebb az ajtó a Combinon...
Nézd, számomra a Combino örökre a kiégett vízágyúra írt Combino feliratott jelenti. Mindent elmond. Nem kell bemutatnod ismerem. Kb életfogytokat kellene osztani azoknak akik megrendelték, és átvették. Ahhoz képest a CAF sokkal jobb.
Viszont elővárosi viszonylatokra tervezték, így a hosszához képest messze vannak az ajtók, és kevesebb is 2vel mint kéne. Legalábbis vilisofőr ismerőseim szerint. Elhiszem nekik.
Én am együtt tudok ezzel élni, és örülnék, ha ez lenne a legnagyobb gond a BKV-val.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Itt kényszerhelyzet van.
Ahogy az motorok euro szabványai folyamatosan szigorodtak, úgy fogják a végül kivezetni a foszilis üzemanyagot is.
Részben belpolitikai, részben geopolitikai okokból.
A gyártók viszont nem fognak még egyszer egy olyan hibába beleesni, mint amibe az euro normákhoz való fejlesztésekkel elcsúsztak.
Ha nem így lett volna, akkot nem lett az egész európai járműipart megrengető dízel botrány.
Most előre menekülnek.
A Toyota (tényleg nem akarom fényesre nyalni a ....tányérjukat) volt az egyetlen gyártó, aki valamennyire időben reagált. Tekintve, hogy japán sem dúskál az olajban, így nem is meglepő, hogy a kormány már nagyon korán elkezdte őket támogatni ebben.
Az egyetlen gyartó, akinek van már hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos, és hidrogénes modelljük is. Mi több, ők előrehaladott állapotban vannak a hidrogénes belsőégésűek fejlesztésével is.
Szóval nem az a kérdés, hogy lesz-e hidrogénes hajtás, hanem hogy mikorra fog - stílszerűen mondva - berobbanni. A töltőállomások kiépítése pedig nem lesz sokkal nagyobb feladat, mint az LPG hálózat a benzinkútakon.

A németek nagyon utálják már, hogy az oroszok (és az amerikaiak) úgy szivatják őket, ahogy a kedvük tartja.
Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne az eredmény, ha Putyin nem tudná őket a gázzal és az olajjal zsarolni.
De ez már biztpol. és be is fejeztem.
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
"Ellenállnak" a besték, mert egy terméket akarnak rájuk erőltetni, ami drága és cserébe használhatatlan.
Nem lenne használhatatlan egy munkába járó elektromos kisautó, csak az ára lene nagyautós és vagy otthoni, vagy munkahelyi töltés lehetőségét kéne hozzátársítani. Na meg fenntartani melette egy normálisat. És akkor már minek az elektromosra költeni sok plusz milliót?
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Hát, ha a pénztelenséget "ellenállásnak" hívjuk...
Vagy azt, hogy pl. a felhasználók számottevő része nem tudja otthon tölteni.
"Ellenállnak" a besték, mert egy terméket akarnak rájuk erőltetni, ami drága és cserébe használhatatlan.
Pont ezt írom, hogy a mi ügyfeleinknek egy elektromos autó felára nem nagy összeg, csillagos márka..
Az ügyfeleink nagy része tudná tölteni otthon, de mondjuk egy 8 személyes kisbuszt azért veszel, hogy el tudj menni a családdal nyaralni együtt, de az elektromos verzió nyáron, klímázva tud 280km-t, míg a dízel verzió 5 millával olcsóbban tud 800 km-t.
Az elektromosat vevők jelentős része a feleségének veszi városi rohangálós autónak. A 20 millás eSUV-ot..o_O
 
M

molnibalage

Guest
Az elektromosat vevők jelentős része a feleségének veszi városi rohangálós autónak. A 20 millás eSUV-ot..o_O
Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 741
61 100
113
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Gyanitottam valami hasonlót. :)
 
  • Tetszik
Reactions: gatya