Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az.
A telefonáló hülye a buszsávban, a balfasz futár, aki azt se tudja mi merre, a vontatott koris. Anyám...

Astoriánál tényleg minden szinte minden kétkerekűs hülye. Ne, fogja fel a hülye balfaszja, hogy azért vált úgy a lámpa, hogy a bringa és a négykerekű eltérő időben megy, hogy ne legyen az, ami a videón. De nem. Mennek el mellettem mikkor arra járok, életveszély, majd 20 sec múlva utolértam a sok öntudatos parasztot. Mert persze én tempót megyek.

Az egyetlen értelmes a kerékpáros volt talán 3:45-nél. Na én ezt mezei útrészen is meglépem, ha nagy jármű van mögöttem. Jobb az úgy mindenkinek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Az.
A telefonáló hülye a buszsávban, a balfasz futár, aki azt se tudja mi merre, a vontatott koris. Anyám...

Astoriánál tényleg minden szinte minden kétkerekűs hülye. Ne, fogja fel a hülye balfaszja, hogy azért vált úgy a lámpa, hogy a bringa és a négykerekű eltérő időben megy, hogy ne legyen az, ami a videón. De nem. Mennek el mellettem mikkor arra járok, életveszély, majd 20 sec múlva utolértam a sok öntudatos parasztot. Mert persze én tempót megyek.

Az egyetlen értelmes a kerékpáros volt talán 3:45-nél. Na én ezt mezei útrészen is meglépem, ha nagy jármű van mögöttem. Jobb az úgy mindenkinek.
Csak kamion mellett a lámpánál ne jönnének fel jobbrol a cangások.Mert azon kivűl,hogy tilos is,pont ott,ahol megállnak,holtérben vannak.Aztán azt se szokták látni,hogy villog az indeksz,jobbra fog fordul a gép,csak csodálkozik hogy megy felé az a nagy dög......
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
A bringások és rolleresek nagyrészét végképp nem értem. Tényleg ennyire nincs semmi veszélyérzetük? Félelmük? De 0:21-től a suv-os is félelmetes. Dupla busz sávba kanyarodik be, és eszébe nem jut belenézni abba a méretes tükrébe. Tényleg nem csodálom, hogy a busz sofőrök nagy része folyamatosan síkideg.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Én jelenleg egy emelőhátfalas Movanot vezetgetek, meg egy e-Golfot a munkahelyemen.
Nyilván van más, hasonló profil is, mint ahogy én használom/mi használjuk az e-Golfot, de még az is szűk keresztmetszet...

Tehát az én profilom a Golffal - igen; az adófizetők pénzén, de erről ugye nem én döntöttem - az, hogy egy jó nagy kórházi telephelyen szaladgálok vele kisebb csomagokkal, postával stb. Meg naponta, pár naponta elszaladok a városban 2-5 kilométerre valamit sürgősen beszerezni, átvinni másik telephelyre stb.
Ugyanezt teszik a kórház közi összekötők is, csak ott hangsúlyosabb a 2-5 kilométer. Meg ők lecsavarnak egy nap így 40-80 kilométert (cserébe naponta töltik).
Ennek a kettőnek van értelme igazából:
Az összekötők a belvárosban nem pöfögnek, én meg rövid távokat megyek - de csak pár óránként (mert a többi az emelőhátfalassal történik; nem fér bele a Golfba a másfél méter magas raklap:D).
Ez a profil örök hideg üzemi állapotot jelentene egy belsőégésű motornak a hozzátartozó káros anyag összetétellel...
Ilyen szempontból azért nem bánnánk, ha az AdBlue dízel Movano is elektromos lenne, mert a kétszáz méteres utak és az épületek bejáratánál (meg az ablakai alatt...) szinte állandó alapjáraton járatás sem részecskeszűrő, meg egészségbarát profil.
(Járatni a hátfalat tápláló akkumulátor miatt kell; napi akár harmincszor akár 700 kilogrammot nem fog amúgy bírni megemelni).
...mondjuk egy hónapban egyszer 130 kilométert is tenni kell országúton teljes terheléssel, tehát akkor az elektromos emelőhátfalas is kiesne, tehát akkor kéne egy dízel is havi egy alkalomra:confused:

Szerintem írtam már régebben, hogy volt arra eset, hogy fagypont alatti téli napon kellett egy laptopnyi kis műszert azonnal egy 80 kilométerre levő másik kórházba vinni.
A szállítás minden autója foglalt volt, a munkahelyi vezetőm nem engedett el a teljesen feltöltött e-Golffal, mert vagy szinte egész műszakban úton lettem volna, miközben volt még mit dolgozni, vagy még az autó szerint sem tartott volna ki a hatótáv - utastér fűtés nélkül...
Tehát maradt az emelőhátfalas.

Ennyit az elektromos autókról.
 

winter

Active Member
2011. november 19.
115
221
43
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.

Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.

Prohardveren/ITCafén volt múlt héten egy cikk, az alatt gyűlt rengeteg komment a témában, váltig állították hogy márpedig ez milyen jó, meg csak elektromos legyen, mert nehogy már ne lehessen azon a MOL kúton ahol 5 kút van még 15 elektromos töltőt kiépíteni a belvárosban, meg a lakótelepen miért ne lehetne tölteni 500 villanyautót esténként. Meg amúgy se kell teljesen feltölteni. Meg amúgy se egyszerre töltik. Meg amúgy is elég 10 kWh akksi. Meg amúgy is miért baj hogy annyira drága, nem alanyi jog hogy autózzunk. Meg amúgy is miért nem elég 200 km hatótáv, ha utána fél óra alatt feltöltöd, közben meg kávézol. A dugóban meg a porsche elektromos suv ezerszer jobb mint egy dízeles kisautó. Meg amúgy is jobb, mert környezetkímélő. Meg majd a használt elektromos piac megoldja, úgyis 20+ évet bírnak az akksik. Meg amúgy is nézzük meg, elmegyünk meló után a tescoba, rádugjuk a 3 töltő valamelyikére, aztán mire kijövünk belement 60 km hatótáv.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Prohardveren/ITCafén volt múlt héten egy cikk, az alatt gyűlt rengeteg komment a témában, váltig állították hogy márpedig ez milyen jó, meg csak elektromos legyen, mert nehogy már ne lehessen azon a MOL kúton ahol 5 kút van még 15 elektromos töltőt kiépíteni a belvárosban, meg a lakótelepen miért ne lehetne tölteni 500 villanyautót esténként. Meg amúgy se kell teljesen feltölteni. Meg amúgy se egyszerre töltik. Meg amúgy is elég 10 kWh akksi. Meg amúgy is miért baj hogy annyira drága, nem alanyi jog hogy autózzunk. Meg amúgy is miért nem elég 200 km hatótáv, ha utána fél óra alatt feltöltöd, közben meg kávézol. A dugóban meg a porsche elektromos suv ezerszer jobb mint egy dízeles kisautó. Meg amúgy is jobb, mert környezetkímélő. Meg majd a használt elektromos piac megoldja, úgyis 20+ évet bírnak az akksik. Meg amúgy is nézzük meg, elmegyünk meló után a tescoba, rádugjuk a 3 töltő valamelyikére, aztán mire kijövünk belement 60 km hatótáv.

A budapesti (plusz 60 kilométeres környéke) ügyintéző útjaimon egy nap csak 570-650 kilométereket mentem, (azért csak annyit, mert a többi idő az ügyintézés volt).
Végül is hogy örült volna a 13-16 cím (kórházak, hivatalok, cégek, szervizek, laborok, egyetemek stb,) ha mindenhol esdeklő/fontoskodó tekintettel kilöktem volna az ott parkoló, céges, vezetői, dolgozói autókat a töltőről, hogy amperszagú gyors töltéssel szerezzek újabb 40 kilométeres hatótávot.
"Vérszállítás" felirattal közlekedtem, a hatvani MOL kútnál is mindenki félreállna, mert JÖN A KÓRHÁZI AUTÓ!
Ja; nem.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Ennek a kettőnek van értelme igazából:
Az összekötők a belvárosban nem pöfögnek, én meg rövid távokat megyek - de csak pár óránként (mert a többi az emelőhátfalassal történik; nem fér bele a Golfba a másfél méter magas raklap:D).
Ez a profil örök hideg üzemi állapotot jelentene egy belsőégésű motornak a hozzátartozó káros anyag összetétellel...
Ilyen szempontból azért nem bánnánk, ha az AdBlue dízel Movano is elektromos lenne, mert a kétszáz méteres utak és az épületek bejáratánál (meg az ablakai alatt...) szinte állandó alapjáraton járatás sem részecskeszűrő, meg egészségbarát profil.
(Járatni a hátfalat tápláló akkumulátor miatt kell; napi akár harmincszor akár 700 kilogrammot nem fog amúgy bírni megemelni).
...mondjuk egy hónapban egyszer 130 kilométert is tenni kell országúton teljes terheléssel, tehát akkor az elektromos emelőhátfalas is kiesne, tehát akkor kéne egy dízel is havi egy alkalomra:confused:
Igen, bármilyen szentségtörés is, ilyen használatban van értelme az elektromosnak, ahogy mondjuk a feleségemnek az otthon-bölcsi-óvoda-munkahely-bolt-óvoda-bölcsi-otthon útvonal, ami etaponként nem több 2 km-nél, oda is nagyon jó lenne egy elektromos kocsi. Nulla helyi kibocsájtás, nincs hidegüzemi magasabb kopás és magasabb károsanyag kibocsájtás-fogyasztás, hosszabb bemelegedés, részecskeszűrő (már az 1 literes benzines Clio-jában is van!!), katalizátor felmelegedés problémája.. Automata, hangtalan stb..

Szerintem írtam már régebben, hogy volt arra eset, hogy fagypont alatti téli napon kellett egy laptopnyi kis műszert azonnal egy 80 kilométerre levő másik kórházba vinni.
A szállítás minden autója foglalt volt, a munkahelyi vezetőm nem engedett el a teljesen feltöltött e-Golffal, mert vagy szinte egész műszakban úton lettem volna, miközben volt még mit dolgozni, vagy még az autó szerint sem tartott volna ki a hatótáv - utastér fűtés nélkül...
Tehát maradt az emelőhátfalas.
Ennyit az elektromos autókról.
Hát igen, a megállok 200km után 45-60 percre tölteni és milyen jó, mert addig kajálunk-hoz csak annyit, hogy addig letolok 140km-t amíg ők töltenek..
Saját tapasztalatom, hogy a nyári klímázás, egy csillagost 8 személyes kisbusznál 350-ről, 280km-re csökkenti a hatótávot, és a téli fűtés is hasonló.
Töltési idő egy 22kw-os töltőn úgy 4,5 óra.. Annyi idő alatt majdnem leugrok Erdélybe..
Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.
Természetesen én sem értek egyet a 2 tonnás böszme SUV-al a belvárosban jaszkarizzunk me'csak hozzáállással, de, próbaképp az asszonnyal kipróbáltatva, egy SUV-ba a magasabb üléspozíció és a magasabb tető vonal miatt könnyebbnek érezte a 1,5 éves gyerek, gyerekülésbe való behelyezését, a második gyerekkel terhesen. Csomagtérbe könnyebben behelyezhető volt neki, az összecsukható, fasztuggya' hány kilós babakocsi. Az ajtó rálóg a küszöbre kívülről, így koszos autónál nem koszolja össze a nadrágját, magasabb üléspozícióból jobban átlátja a forgalmat, és a " látom a kocsi elejét" faszság is elhagyta a száját. (ez konkrétan egy 2020-as saját Clio és egy 2021 új Captur összehasonlítás volt)
Mind olyan dolog ami férfi embernek, lehet, hogy észébe se jut, mert én izomból bedobom a babakocsit bárhova, és a 10 kilós gyerek megtartása se okoz gondot soha (ugyan terhes se vagyok;)), és én sokkal jobban szeretek lent az úthoz közel ülni, nyújtott láb pozícióban..

Ezzel a sok sületlenséggel csak azt akartam mondani, hogy belvárosba, elektromos VW Up, Fiat 500 kategóriának látom értelmét, csendes, nem büdös, automata, talán nem is foglal sok helyet. De bemenni ilyen Kodiaq, meg Q5, meg GLE autókkal, háát véleményes..
Máshova meg csak a belsőégésű :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Én jelenleg egy emelőhátfalas Movanot vezetgetek, meg egy e-Golfot a munkahelyemen.
Nyilván van más, hasonló profil is, mint ahogy én használom/mi használjuk az e-Golfot, de még az is szűk keresztmetszet...

Tehát az én profilom a Golffal - igen; az adófizetők pénzén, de erről ugye nem én döntöttem - az, hogy egy jó nagy kórházi telephelyen szaladgálok vele kisebb csomagokkal, postával stb. Meg naponta, pár naponta elszaladok a városban 2-5 kilométerre valamit sürgősen beszerezni, átvinni másik telephelyre stb.
Ugyanezt teszik a kórház közi összekötők is, csak ott hangsúlyosabb a 2-5 kilométer. Meg ők lecsavarnak egy nap így 40-80 kilométert (cserébe naponta töltik).
Ennek a kettőnek van értelme igazából:
Az összekötők a belvárosban nem pöfögnek, én meg rövid távokat megyek - de csak pár óránként (mert a többi az emelőhátfalassal történik; nem fér bele a Golfba a másfél méter magas raklap:D).
Ez a profil örök hideg üzemi állapotot jelentene egy belsőégésű motornak a hozzátartozó káros anyag összetétellel...
Ilyen szempontból azért nem bánnánk, ha az AdBlue dízel Movano is elektromos lenne, mert a kétszáz méteres utak és az épületek bejáratánál (meg az ablakai alatt...) szinte állandó alapjáraton járatás sem részecskeszűrő, meg egészségbarát profil.
(Járatni a hátfalat tápláló akkumulátor miatt kell; napi akár harmincszor akár 700 kilogrammot nem fog amúgy bírni megemelni).
...mondjuk egy hónapban egyszer 130 kilométert is tenni kell országúton teljes terheléssel, tehát akkor az elektromos emelőhátfalas is kiesne, tehát akkor kéne egy dízel is havi egy alkalomra:confused:

Szerintem írtam már régebben, hogy volt arra eset, hogy fagypont alatti téli napon kellett egy laptopnyi kis műszert azonnal egy 80 kilométerre levő másik kórházba vinni.
A szállítás minden autója foglalt volt, a munkahelyi vezetőm nem engedett el a teljesen feltöltött e-Golffal, mert vagy szinte egész műszakban úton lettem volna, miközben volt még mit dolgozni, vagy még az autó szerint sem tartott volna ki a hatótáv - utastér fűtés nélkül...
Tehát maradt az emelőhátfalas.

Ennyit az elektromos autókról.
Nem kötekedésből kérdezem, de a kis, belső postát, miért nem kerékpárral viszitek (vagy akkor olyan elektromos triciklivel, mint a posta), a raklapot targoncával, ha meg nagy ritkán kell a terheléses nagyobb út, akkor meg bérszállítással?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Igen, bármilyen szentségtörés is, ilyen használatban van értelme az elektromosnak, ahogy mondjuk a feleségemnek az otthon-bölcsi-óvoda-munkahely-bolt-óvoda-bölcsi-otthon útvonal, ami etaponként nem több 2 km-nél, oda is nagyon jó lenne egy elektromos kocsi.
Lehetek szemét? Ilyen távolságokra kocsi sem kell.
Mire parkolni tud, parkol stb. régen odaérne bringával olyan erőkifejtéssel, ami sétához kell.
Természetesen én sem értek egyet a 2 tonnás böszme SUV-al a belvárosban jaszkarizzunk me'csak hozzáállással, de, próbaképp az asszonnyal kipróbáltatva, egy SUV-ba a magasabb üléspozíció és a magasabb tető vonal miatt könnyebbnek érezte a 1,5 éves gyerek, gyerekülésbe való behelyezését, a második gyerekkel terhesen. Csomagtérbe könnyebben behelyezhető volt neki, az összecsukható, fasztuggya' hány kilós babakocsi. Az ajtó rálóg a küszöbre kívülről, így koszos autónál nem koszolja össze a nadrágját, magasabb üléspozícióból jobban átlátja a forgalmat, és a " látom a kocsi elejét" faszság is elhagyta a száját. (ez konkrétan egy 2020-as saját Clio és egy 2021 új Captur összehasonlítás volt)
Mind olyan dolog ami férfi embernek, lehet, hogy észébe se jut, mert én izomból bedobom a babakocsit bárhova, és a 10 kilós gyerek megtartása se okoz gondot soha (ugyan terhes se vagyok;)), és én sokkal jobban szeretek lent az úthoz közel ülni, nyújtott láb pozícióban..

Ezzel a sok sületlenséggel csak azt akartam mondani, hogy belvárosba, elektromos VW Up, Fiat 500 kategóriának látom értelmét, csendes, nem büdös, automata, talán nem is foglal sok helyet. De bemenni ilyen Kodiaq, meg Q5, meg GLE autókkal, háát véleményes..
Máshova meg csak a belsőégésű :D
És ez oda fog vezetni, hogy tornyos autókkal járnak az emberek, hogy kilássanak? Mert, ha minden SUV, akkor annál is magasabb kell majd?

Amúgy pont azért is baj a SUV, mert a többi közlekedő meg SEMMIT nem lát tőled. A BP- szűk utcás forgalomban folyamatos fékcsikorgatás az, hogy ki kell dogni a kocsi orrát, hogy lássa ki jön. És mivel sokaknak a jobbkéz szabály vagy a tábla is homály...

Szóval lehet, hogy így kényelmes a SUV, csak parkolni vele halál és mindenki más szop körülötte.
A parkoóban asszem lövök majd egy képet, tanulságos lesz. Egy ilyen batár tulaja minden alkalommal alig tud leparkolni vele...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Saját tapasztalatom, hogy a nyári klímázás, egy csillagost 8 személyes kisbusznál 350-ről, 280km-re csökkenti a hatótávot, és a téli fűtés is hasonló.

Ugyanez megvan belső égésűnél is, csak az emberek nem figyelik a fogyasztásuk, nem veszik észre se.
Az én autómon +1 litert dob a klíma, ez hatótávolságban 15-18%... Mondhatnám úgyis, hogy mínusz 200km tankolásonként! Azért az nekem sok...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Lehetek szemét? Ilyen távolságokra kocsi sem kell.
Mire parkolni tud, parkol stb. régen odaérne bringával olyan erőkifejtéssel, ami sétához kell.

Molni, azért ennyire ne magadból indulj ki...
Csak nézd meg a gatya által leírt szitut.
Te elindulnál egy esős novemberi napon egy bölcsödéssel, meg egy óvodással a nyakadban biciklivel? Aztán dolgoznál, 4-5 főre bevásárolnál, majd a biciklire ezt, meg még a két gyereket felakasztva, hazatekernél a vízszintes 5fokos esőben? Noormális? :)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Túl lassan jársz, 90 felett már a nyitott ablak fogyaszt többet :)

Na ezt még nem mondták, hogy lassú vagyok. :)
Amúgy zömében városban járok, ott azért általában valóban 90 alatt megyek. Pályán sokszor vontatok, akkor lassú vagyok, az igaz.
De amúgy ha indokolt, simán bekapcsolom a klímát, csak nem megy éjjel-nappal. Az év 9 hónapjában megvagyok nélküle.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gafzhu
M

molnibalage

Guest
Molni, azért ennyire ne magadból indulj ki...
Csak nézd meg a gatya által leírt szitut.
Te elindulnál egy esős novemberi napon egy bölcsödéssel, meg egy óvodással a nyakadban biciklivel? Aztán dolgoznál, 4-5 főre bevásárolnál, majd a biciklire ezt, meg még a két gyereket felakasztva, hazatekernél a vízszintes 5fokos esőben? Noormális? :)
Annyira imádom, amikor egyedi napokból indulnak ki. Az, hogy eső miatt ne tudjak tekerni az idei őszi szezonban kettőször volt eddig.
És egyesek aztán erre építik fel az életüket? Egy 1/30-ad valószínűségű esetre?
Lehet házhoz rendelni a vásárlást is.
Meg senki nem írt 4-5 főt. Nekem a leírás alapján 1 gyereknek tűnt a szitu.

Én is az alapján megyek bringával, BKV-val vagy éppen taxival, amilyen igény éppen van.

Ehhez képest aki bringával jár, valahogy a sok beszűkült ember úgy képzeli el, hogy mindenáron.
Nem így van. Minden utazásnál eldöntöm, hogy mi a jó éppen. Pedálig érő hóban nem tekerek, nagy esőben nem tekerek.
(Van esőálló cuccom még ettől, de ez inkább csak biztonsági dolog, a HO időszak óta egyszer sem vettem elő. )

Valahol elszomorítónak találom, hogy egyesek számára az élet szervezése az, hogy "ehhez autó kell"
Bakker, mi HÁRMAN voltak tesók (iker + bátyus 1,5 idősebb) és autó nem is volt a családban. Mégis valahogy nem haltunk éhen...
Amikor meg kb. 10-12 évesek voltunk már mi mentünk boltba szombaton. Mert három gyerek már haza tud vinni akár 10 kg-ot is három felé dobva.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 943
113
Annyira imádom, amikor egyedi napokból indulnak ki. Az, hogy eső miatt ne tudjak tekerni az idei őszi szezonban kettőször volt eddig.
És egyesek aztán erre építik fel az életüket? Egy 1/30-ad valószínűségű esetre?
Lehet házhoz rendelni a vásárlást is.
Van eső. Van hó. Van kánikula. Vannak kemény mínuszok. Egyikben sem jó tekerni, még egy stramm, fiatal embernek sem. A BKV sok helyen nem opció, mert 30-40 percenként közlekedik, vagy épp nincs is. Ahol én nőttem fel, ott a domborzat is adhat kihívásokat...
Vannak élethelyzetek, életállapotok, amikor pont az 1/30-ad lenne a valószínűsége annak, hogy valakinek megoldás a bringa. De ott van a másik 29/30-ad, amikor a bringa nem megoldás, a helyzetet viszont meg KELL oldani. Azaz autó ígyis-úgyis kell. Maximum a használatát lehetne ritkítani.

Mellesleg ha a vásárlást házhoz rendeled, akkor megint a szarnak adtál egy pofont, hogy az 5 kilós cuccodat furikázza egy 3 tonnás furgon.

Azzal egyetértek, hogy biztos lenne néhány ember, akiket egyes jóidős napokon át lehetne ültetni bringára. Talán a dugóban ülőknek 10%-át is. De az autóra nekik is szükségük van, amikor nem épp a jóidős tavaszi/őszi napok vannak. És mivel a bringa csak ritkán lenne opció nekik, így nincs is benne rutinjuk, tán még bicajuk sem. Egy belvárosi lakásban még a tárolása is problémás lehet... Nem olyan fekete-fehér ez, mint ahogy te látod.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Van. Éves szinten néhány alkalommal esik pont és pont akkor, amikor menni kéne.
Még ritkábban.
Az elmúlt 8 évben 2 vagy 3 olyan alkalom volt, amikor ónos eső vagy hó miatt nem volt alkalmas az út.
Ja, mert kocsiban állni a dugóban az jobb ugye?
Már 2017-ben is jót röhögtem, mint du. fél 5-kor a Szerémin álló kocsisor mellett húztam el.

Vannak kemény mínuszok.
Eszméletlen ritka Bp-n.
2014 tele óta nem volt igazán hideg. Azóta nem tekertem -3/4 fok alatt, akkor volt -10 is.
Konkrétan az elmúlt években nem tudok felidézni hosszan tartó kemény hideget.
Amikor 2008/9 telén dolgoztam, akkor hetekig volt Bp-n is -10 fok alatti reggel. Tavaly volt talán kettő ilyen nap, fent a hegyekben és nem a városban.

A BKV sok helyen nem opció, mert 30-40 percenként közlekedik, vagy épp nincs is.
Nagyon kevés olyan busz van, ami ilyen ritkán jár. Megint olyan fasza, hogy a vonalvastagságnyi példa van kiextrapolálva.
Ahol én nőttem fel, ott a domborzat is adhat kihívásokat...
Bp-n ez se sok, Buda töredéke.
Mellesleg ha a vásárlást házhoz rendeled, akkor megint a szarnak adtál egy pofont, hogy az 5 kilós cuccodat furikázza egy 3 tonnás furgon.
Nem. Egy 3 tonnás furgon viszi ki akár 20-30 vagy még több ember cuccát.
Azzal egyetértek, hogy biztos lenne néhány ember, akiket egyes jóidős napokon át lehetne ültetni bringára. Talán a dugóban ülőknek 10%-át is.
Nem tudnék számot mondani, a tied min alapul?
Konkrétan én Kelenföldről csúcsidőben volt, hogy hamarabb érte haza bringán, mint bátyám kocsval. Ez volt 2012ben. Azóta +30% autó van az utakon.
Egy belvárosi lakásban még a tárolása is problémás lehet..
Nálam az előszobában van. Elfér úgy, hogy nem is a normál monti méret. De az erkélyre is ki lehet tenni.
. Nem olyan fekete-fehér ez, mint ahogy te látod.
Nem is úgy látom, te állítod be úgy meg n+1 más ember.
Leírtam, hogy én sem csak tekerek.

De én valahogy azt látom, hogy mindig csak annak kifogás kereséses megy, hogy miért ne.
Ahelyett, hogy feltolnák a seggüket és kipróbálnák párszor.

Én 2011-ben pattantam fel, hogy "lássuk mire jó".
És sokkolódtam.
Kb. mintha megtanultam volna teleportálni nemhogy a BKV, de néha a kocsihoz képest is.
Csak egy kocsihoz képest nem kerül kb. semmibe.

Viszonyításképpen. Az örökölt kocsim a szerv köcsögsége miatt is eddig 70k UF volt úgy, hogy egy centit nem mentem még vele.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Molni, azért ennyire ne magadból indulj ki...
Csak nézd meg a gatya által leírt szitut.
Te elindulnál egy esős novemberi napon egy bölcsödéssel, meg egy óvodással a nyakadban biciklivel? Aztán dolgoznál, 4-5 főre bevásárolnál, majd a biciklire ezt, meg még a két gyereket felakasztva, hazatekernél a vízszintes 5fokos esőben? Noormális? :)
Mindezt várandósan...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Ja, mert kocsiban állni a dugóban az jobb ugye?
Egyébként jobb. Hallgatod a klasszikus zenét a légkondícionált térben, és vársz. Ha nincsnek dudálós idegbeteg kretének teljesen nyugis.

Nem. Egy 3 tonnás furgon viszi ki akár 20-30 vagy még több ember cuccát.
Csak nem azt hozza amit rendeltél, a 800 ft-os darabárú karfiol kisebb mint asszony ökle, stb...

Nálam az előszobában van. Elfér úgy, hogy nem is a normál monti méret. De az erkélyre is ki lehet tenni.
Már akinek van pl. erkélye!

De én valahogy azt látom, hogy mindig csak annak kifogás kereséses megy, hogy miért ne.
Ahelyett, hogy feltolnák a seggüket és kipróbálnák párszor.
Vegyen egy kerékpárt, rendezze át az otthonát, vegyen biciklizős ruhát, stb, hogy kipróbálhassa! Vagy simán csinálja ami már bevált. A BKV-ra átszállás valószínűbb amúgy.
Csak egy kocsihoz képest nem kerül kb. semmibe.
Ez tény. Annak akinek alkalmas olcsó és gyors megoldás.