Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az.Tiszta Balkán
A Corvin negyedes rész az, ahol leszállnák és pofánverném az összes bentragadó faszt.
Csak kamion mellett a lámpánál ne jönnének fel jobbrol a cangások.Mert azon kivűl,hogy tilos is,pont ott,ahol megállnak,holtérben vannak.Aztán azt se szokták látni,hogy villog az indeksz,jobbra fog fordul a gép,csak csodálkozik hogy megy felé az a nagy dög......Az.
A telefonáló hülye a buszsávban, a balfasz futár, aki azt se tudja mi merre, a vontatott koris. Anyám...
Astoriánál tényleg minden szinte minden kétkerekűs hülye. Ne, fogja fel a hülye balfaszja, hogy azért vált úgy a lámpa, hogy a bringa és a négykerekű eltérő időben megy, hogy ne legyen az, ami a videón. De nem. Mennek el mellettem mikkor arra járok, életveszély, majd 20 sec múlva utolértam a sok öntudatos parasztot. Mert persze én tempót megyek.
Az egyetlen értelmes a kerékpáros volt talán 3:45-nél. Na én ezt mezei útrészen is meglépem, ha nagy jármű van mögöttem. Jobb az úgy mindenkinek.
Én jelenleg egy emelőhátfalas Movanot vezetgetek, meg egy e-Golfot a munkahelyemen.Inkább ide áthoztam.
Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..
Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..
Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Inkább ide áthoztam.
Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..
Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..
Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.
Prohardveren/ITCafén volt múlt héten egy cikk, az alatt gyűlt rengeteg komment a témában, váltig állították hogy márpedig ez milyen jó, meg csak elektromos legyen, mert nehogy már ne lehessen azon a MOL kúton ahol 5 kút van még 15 elektromos töltőt kiépíteni a belvárosban, meg a lakótelepen miért ne lehetne tölteni 500 villanyautót esténként. Meg amúgy se kell teljesen feltölteni. Meg amúgy se egyszerre töltik. Meg amúgy is elég 10 kWh akksi. Meg amúgy is miért baj hogy annyira drága, nem alanyi jog hogy autózzunk. Meg amúgy is miért nem elég 200 km hatótáv, ha utána fél óra alatt feltöltöd, közben meg kávézol. A dugóban meg a porsche elektromos suv ezerszer jobb mint egy dízeles kisautó. Meg amúgy is jobb, mert környezetkímélő. Meg majd a használt elektromos piac megoldja, úgyis 20+ évet bírnak az akksik. Meg amúgy is nézzük meg, elmegyünk meló után a tescoba, rádugjuk a 3 töltő valamelyikére, aztán mire kijövünk belement 60 km hatótáv.
Igen, bármilyen szentségtörés is, ilyen használatban van értelme az elektromosnak, ahogy mondjuk a feleségemnek az otthon-bölcsi-óvoda-munkahely-bolt-óvoda-bölcsi-otthon útvonal, ami etaponként nem több 2 km-nél, oda is nagyon jó lenne egy elektromos kocsi. Nulla helyi kibocsájtás, nincs hidegüzemi magasabb kopás és magasabb károsanyag kibocsájtás-fogyasztás, hosszabb bemelegedés, részecskeszűrő (már az 1 literes benzines Clio-jában is van!!), katalizátor felmelegedés problémája.. Automata, hangtalan stb..Ennek a kettőnek van értelme igazából:
Az összekötők a belvárosban nem pöfögnek, én meg rövid távokat megyek - de csak pár óránként (mert a többi az emelőhátfalassal történik; nem fér bele a Golfba a másfél méter magas raklap).
Ez a profil örök hideg üzemi állapotot jelentene egy belsőégésű motornak a hozzátartozó káros anyag összetétellel...
Ilyen szempontból azért nem bánnánk, ha az AdBlue dízel Movano is elektromos lenne, mert a kétszáz méteres utak és az épületek bejáratánál (meg az ablakai alatt...) szinte állandó alapjáraton járatás sem részecskeszűrő, meg egészségbarát profil.
(Járatni a hátfalat tápláló akkumulátor miatt kell; napi akár harmincszor akár 700 kilogrammot nem fog amúgy bírni megemelni).
...mondjuk egy hónapban egyszer 130 kilométert is tenni kell országúton teljes terheléssel, tehát akkor az elektromos emelőhátfalas is kiesne, tehát akkor kéne egy dízel is havi egy alkalomra
Hát igen, a megállok 200km után 45-60 percre tölteni és milyen jó, mert addig kajálunk-hoz csak annyit, hogy addig letolok 140km-t amíg ők töltenek..Szerintem írtam már régebben, hogy volt arra eset, hogy fagypont alatti téli napon kellett egy laptopnyi kis műszert azonnal egy 80 kilométerre levő másik kórházba vinni.
A szállítás minden autója foglalt volt, a munkahelyi vezetőm nem engedett el a teljesen feltöltött e-Golffal, mert vagy szinte egész műszakban úton lettem volna, miközben volt még mit dolgozni, vagy még az autó szerint sem tartott volna ki a hatótáv - utastér fűtés nélkül...
Tehát maradt az emelőhátfalas.
Ennyit az elektromos autókról.
Természetesen én sem értek egyet a 2 tonnás böszme SUV-al a belvárosban jaszkarizzunk me'csak hozzáállással, de, próbaképp az asszonnyal kipróbáltatva, egy SUV-ba a magasabb üléspozíció és a magasabb tető vonal miatt könnyebbnek érezte a 1,5 éves gyerek, gyerekülésbe való behelyezését, a második gyerekkel terhesen. Csomagtérbe könnyebben behelyezhető volt neki, az összecsukható, fasztuggya' hány kilós babakocsi. Az ajtó rálóg a küszöbre kívülről, így koszos autónál nem koszolja össze a nadrágját, magasabb üléspozícióból jobban átlátja a forgalmat, és a " látom a kocsi elejét" faszság is elhagyta a száját. (ez konkrétan egy 2020-as saját Clio és egy 2021 új Captur összehasonlítás volt)Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.
Nem kötekedésből kérdezem, de a kis, belső postát, miért nem kerékpárral viszitek (vagy akkor olyan elektromos triciklivel, mint a posta), a raklapot targoncával, ha meg nagy ritkán kell a terheléses nagyobb út, akkor meg bérszállítással?Én jelenleg egy emelőhátfalas Movanot vezetgetek, meg egy e-Golfot a munkahelyemen.
Nyilván van más, hasonló profil is, mint ahogy én használom/mi használjuk az e-Golfot, de még az is szűk keresztmetszet...
Tehát az én profilom a Golffal - igen; az adófizetők pénzén, de erről ugye nem én döntöttem - az, hogy egy jó nagy kórházi telephelyen szaladgálok vele kisebb csomagokkal, postával stb. Meg naponta, pár naponta elszaladok a városban 2-5 kilométerre valamit sürgősen beszerezni, átvinni másik telephelyre stb.
Ugyanezt teszik a kórház közi összekötők is, csak ott hangsúlyosabb a 2-5 kilométer. Meg ők lecsavarnak egy nap így 40-80 kilométert (cserébe naponta töltik).
Ennek a kettőnek van értelme igazából:
Az összekötők a belvárosban nem pöfögnek, én meg rövid távokat megyek - de csak pár óránként (mert a többi az emelőhátfalassal történik; nem fér bele a Golfba a másfél méter magas raklap).
Ez a profil örök hideg üzemi állapotot jelentene egy belsőégésű motornak a hozzátartozó káros anyag összetétellel...
Ilyen szempontból azért nem bánnánk, ha az AdBlue dízel Movano is elektromos lenne, mert a kétszáz méteres utak és az épületek bejáratánál (meg az ablakai alatt...) szinte állandó alapjáraton járatás sem részecskeszűrő, meg egészségbarát profil.
(Járatni a hátfalat tápláló akkumulátor miatt kell; napi akár harmincszor akár 700 kilogrammot nem fog amúgy bírni megemelni).
...mondjuk egy hónapban egyszer 130 kilométert is tenni kell országúton teljes terheléssel, tehát akkor az elektromos emelőhátfalas is kiesne, tehát akkor kéne egy dízel is havi egy alkalomra
Szerintem írtam már régebben, hogy volt arra eset, hogy fagypont alatti téli napon kellett egy laptopnyi kis műszert azonnal egy 80 kilométerre levő másik kórházba vinni.
A szállítás minden autója foglalt volt, a munkahelyi vezetőm nem engedett el a teljesen feltöltött e-Golffal, mert vagy szinte egész műszakban úton lettem volna, miközben volt még mit dolgozni, vagy még az autó szerint sem tartott volna ki a hatótáv - utastér fűtés nélkül...
Tehát maradt az emelőhátfalas.
Ennyit az elektromos autókról.
Lehetek szemét? Ilyen távolságokra kocsi sem kell.Igen, bármilyen szentségtörés is, ilyen használatban van értelme az elektromosnak, ahogy mondjuk a feleségemnek az otthon-bölcsi-óvoda-munkahely-bolt-óvoda-bölcsi-otthon útvonal, ami etaponként nem több 2 km-nél, oda is nagyon jó lenne egy elektromos kocsi.
És ez oda fog vezetni, hogy tornyos autókkal járnak az emberek, hogy kilássanak? Mert, ha minden SUV, akkor annál is magasabb kell majd?Természetesen én sem értek egyet a 2 tonnás böszme SUV-al a belvárosban jaszkarizzunk me'csak hozzáállással, de, próbaképp az asszonnyal kipróbáltatva, egy SUV-ba a magasabb üléspozíció és a magasabb tető vonal miatt könnyebbnek érezte a 1,5 éves gyerek, gyerekülésbe való behelyezését, a második gyerekkel terhesen. Csomagtérbe könnyebben behelyezhető volt neki, az összecsukható, fasztuggya' hány kilós babakocsi. Az ajtó rálóg a küszöbre kívülről, így koszos autónál nem koszolja össze a nadrágját, magasabb üléspozícióból jobban átlátja a forgalmat, és a " látom a kocsi elejét" faszság is elhagyta a száját. (ez konkrétan egy 2020-as saját Clio és egy 2021 új Captur összehasonlítás volt)
Mind olyan dolog ami férfi embernek, lehet, hogy észébe se jut, mert én izomból bedobom a babakocsit bárhova, és a 10 kilós gyerek megtartása se okoz gondot soha (ugyan terhes se vagyok), és én sokkal jobban szeretek lent az úthoz közel ülni, nyújtott láb pozícióban..
Ezzel a sok sületlenséggel csak azt akartam mondani, hogy belvárosba, elektromos VW Up, Fiat 500 kategóriának látom értelmét, csendes, nem büdös, automata, talán nem is foglal sok helyet. De bemenni ilyen Kodiaq, meg Q5, meg GLE autókkal, háát véleményes..
Máshova meg csak a belsőégésű
Saját tapasztalatom, hogy a nyári klímázás, egy csillagost 8 személyes kisbusznál 350-ről, 280km-re csökkenti a hatótávot, és a téli fűtés is hasonló.
Túl lassan jársz, 90 felett már a nyitott ablak fogyaszt többetUgyanez megvan belső égésűnél is, csak az emberek nem figyelik a fogyasztásuk, nem veszik észre se.
Az én autómon +1 litert dob a klíma, ez hatótávolságban 15-18%... Mondhatnám úgyis, hogy mínusz 200km tankolásonként! Azért az nekem sok...
Lehetek szemét? Ilyen távolságokra kocsi sem kell.
Mire parkolni tud, parkol stb. régen odaérne bringával olyan erőkifejtéssel, ami sétához kell.
Túl lassan jársz, 90 felett már a nyitott ablak fogyaszt többet
Annyira imádom, amikor egyedi napokból indulnak ki. Az, hogy eső miatt ne tudjak tekerni az idei őszi szezonban kettőször volt eddig.Molni, azért ennyire ne magadból indulj ki...
Csak nézd meg a gatya által leírt szitut.
Te elindulnál egy esős novemberi napon egy bölcsödéssel, meg egy óvodással a nyakadban biciklivel? Aztán dolgoznál, 4-5 főre bevásárolnál, majd a biciklire ezt, meg még a két gyereket felakasztva, hazatekernél a vízszintes 5fokos esőben? Noormális?
Van eső. Van hó. Van kánikula. Vannak kemény mínuszok. Egyikben sem jó tekerni, még egy stramm, fiatal embernek sem. A BKV sok helyen nem opció, mert 30-40 percenként közlekedik, vagy épp nincs is. Ahol én nőttem fel, ott a domborzat is adhat kihívásokat...Annyira imádom, amikor egyedi napokból indulnak ki. Az, hogy eső miatt ne tudjak tekerni az idei őszi szezonban kettőször volt eddig.
És egyesek aztán erre építik fel az életüket? Egy 1/30-ad valószínűségű esetre?
Lehet házhoz rendelni a vásárlást is.
Van. Éves szinten néhány alkalommal esik pont és pont akkor, amikor menni kéne.Van eső.
Még ritkábban.
Ja, mert kocsiban állni a dugóban az jobb ugye?Van kánikula.
Eszméletlen ritka Bp-n.Vannak kemény mínuszok.
Nagyon kevés olyan busz van, ami ilyen ritkán jár. Megint olyan fasza, hogy a vonalvastagságnyi példa van kiextrapolálva.A BKV sok helyen nem opció, mert 30-40 percenként közlekedik, vagy épp nincs is.
Bp-n ez se sok, Buda töredéke.Ahol én nőttem fel, ott a domborzat is adhat kihívásokat...
Nem. Egy 3 tonnás furgon viszi ki akár 20-30 vagy még több ember cuccát.Mellesleg ha a vásárlást házhoz rendeled, akkor megint a szarnak adtál egy pofont, hogy az 5 kilós cuccodat furikázza egy 3 tonnás furgon.
Nem tudnék számot mondani, a tied min alapul?Azzal egyetértek, hogy biztos lenne néhány ember, akiket egyes jóidős napokon át lehetne ültetni bringára. Talán a dugóban ülőknek 10%-át is.
Nálam az előszobában van. Elfér úgy, hogy nem is a normál monti méret. De az erkélyre is ki lehet tenni.Egy belvárosi lakásban még a tárolása is problémás lehet..
Nem is úgy látom, te állítod be úgy meg n+1 más ember.. Nem olyan fekete-fehér ez, mint ahogy te látod.
Mindezt várandósan...Molni, azért ennyire ne magadból indulj ki...
Csak nézd meg a gatya által leírt szitut.
Te elindulnál egy esős novemberi napon egy bölcsödéssel, meg egy óvodással a nyakadban biciklivel? Aztán dolgoznál, 4-5 főre bevásárolnál, majd a biciklire ezt, meg még a két gyereket felakasztva, hazatekernél a vízszintes 5fokos esőben? Noormális?
Egyébként jobb. Hallgatod a klasszikus zenét a légkondícionált térben, és vársz. Ha nincsnek dudálós idegbeteg kretének teljesen nyugis.Ja, mert kocsiban állni a dugóban az jobb ugye?
Csak nem azt hozza amit rendeltél, a 800 ft-os darabárú karfiol kisebb mint asszony ökle, stb...Nem. Egy 3 tonnás furgon viszi ki akár 20-30 vagy még több ember cuccát.
Már akinek van pl. erkélye!Nálam az előszobában van. Elfér úgy, hogy nem is a normál monti méret. De az erkélyre is ki lehet tenni.
Vegyen egy kerékpárt, rendezze át az otthonát, vegyen biciklizős ruhát, stb, hogy kipróbálhassa! Vagy simán csinálja ami már bevált. A BKV-ra átszállás valószínűbb amúgy.De én valahogy azt látom, hogy mindig csak annak kifogás kereséses megy, hogy miért ne.
Ahelyett, hogy feltolnák a seggüket és kipróbálnák párszor.
Ez tény. Annak akinek alkalmas olcsó és gyors megoldás.Csak egy kocsihoz képest nem kerül kb. semmibe.