Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én ezen azt látom, hogy a biciklis gyök 2-vel nekiment az autónak, mint aki nem látja, hogy az jön, és nem fog megállni, ahogy az előtte haladó is átment, ha kicsit gyorsabban teker, annak ment volna, ez meg ment utána gondolkodás nélkül. Valószínűleg nem regisztrálta egyáltalán az autós, hogy ott egy bicikliút keresztezi az utat a zebra után, talán nem ismerte a helyszínt, telefonált, gps-t nézte stb... Gyalogosként is belépnél ilyen tempóval közeledő kocsi elé a zebrán?
Én nem lépnék le.
De ez megint csak a mentegetés.
És én ettől a mentalitástól hányok.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ha elcsapja, ő a hibás, tiszta sor. Ha netán a videó alapján megtalálja a rendőrség és jól megbüntetik, bevonják a jogsiját, nagyon is megérdemli, nem ezt vitatom.
Hanem mit? Igazából ilyenkor a komment szekció azon tagjait, akik szerint csak annak van elsőbbsége... egy hónapra napi 100-szor arra kéne kényszeríteni, h ne adjanak elsőbbséget a Szegedi IC-nek. Hiszen tuti megáll, mert csak annak van elsőbbsége nem?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Hanem mit? Igazából ilyenkor a komment szekció azon tagjait, akik szerint csak annak van elsőbbsége... egy hónapra napi 100-szor arra kéne kényszeríteni, h ne adjanak elsőbbséget a Szegedi IC-nek. Hiszen tuti megáll, mert csak annak van elsőbbsége nem?
Mert ha fehéren villog a lámpa te akkor se nézel oldalra a vasúti kereszteződésben? Én még akkor is megnézem, hogy tényleg szabad-e az út... Na ez vonatkozik a gyalogosokra, kerékpárosokra is. Ahol reális az esélye, hogy esetleg nem kapod meg az elsőbbséget, ott úgy közelíted meg a helyszínt.

Van egy stop táblás kereszteződés a közelünkben, én a magasabb rendű úton szoktam járni, de sokszor van vakegér aki nem néz, és behajt. Egyszer még egy busz is elkapott valakit, mert nem adta meg az elsőbbséget. Én ott hiába van elsőbbségem, mindig úgy megyek, hogy számítok arra, hogy benézi valaki, hiába lenne nekem igazam, ha belém jönnének. Autósként többet feltételezek alapból, mert kivilágítva járok, tehát látnak messzebbről, stb, gyalogosként nem szabad ilyen erős feltételezésekkel élni, legalábbis általában nem viselnek láthatóságit a gyalogosok (amikor futok midnig figyelek, hogy több helyen fényvisszaverő legyen rajtam).

Hiába derpegtek, az érmének két oldala van, attól, hogy valaki nem hibás, se jogi, se erkölcsi értelemben, felelőtlen lehet. Vállalni kell a következményeket.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én ezen azt látom, hogy a biciklis gyök 2-vel nekiment az autónak, mint aki nem látja, hogy az jön, és nem fog megállni, ahogy az előtte haladó is átment, ha kicsit gyorsabban teker, annak ment volna, ez meg ment utána gondolkodás nélkül. Valószínűleg nem regisztrálta egyáltalán az autós, hogy ott egy bicikliút keresztezi az utat a zebra után, talán nem ismerte a helyszínt, telefonált, gps-t nézte stb... Gyalogosként is belépnél ilyen tempóval közeledő kocsi elé a zebrán?

Ha jól látom senki se írta le, de ilyen szituációban (kis ívben jobbra elsőbbségadás táblával), az utolsó pillanatig balra néz a sofőr mivel ELSŐBBSÉGET kell adnia a főbb úton jövőnek, ha tiszta akkor nagy gáz előre.
Közben egy balfasz biciklis jobbról nekiment egy hirtelen irányváltoztatást követően amiben nem győződött meg arról ahogy egyáltalán észlelték-e a jelzésadását...
Egyszerűen annyi kéne, ha már a tisztelt mérnök úr odabassza a bicikliutat akkor lámpázza is be rendesen.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Mert ha fehéren villog a lámpa te akkor se nézel oldalra a vasúti kereszteződésben?
De igen.
Ahol reális az esélye, hogy esetleg nem kapod meg az elsőbbséget, ott úgy közelíted meg a helyszínt.
Csak éppen az ország szégyene, hogy reális az esélye, hogy nem kapod meg. Erre néhány tényleges életfogytiglan, és pár felnégyelés megoldást jelentene. De valahogy nem akarjuk, pedig kéne.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 2361

Guest
a nagy hőmérséklet-különbségtől nem reped meg az üveg?
ugy latszik hogy nem.
tobb ilyen videot lattam, de nem probaltam meg.
lehet szerencse kerdese, egyszer megrepedtet..


ps.
amugy, mint vki aki sokat men bicajjal, mindig nevetsegesnek nezem azt hogy egy bicajos beszel az elsobsegrol (ez a gyalogosra is szamit)..
baszhassa az elsobseget amikor sok a tenylerg hulye autos az uton es konnyen megserulhet.
en mindig szetnezek, tobbszor is es figyelem mi van korulottem, baszhatom az elsobsegemet ha felszed vmi hulye mert neki sietnie kell vagy epp babralja a telefonjat vezetes kozbe (itt most nem az osszes autost fikazom, van sok normalis is aki tenyleg rendesen hajt, hanem azt a reszt ami azt gondolja az egesz uton csak az O nagysaga lettezik senki mas).

szoval, bicajoskent inkabb sajat magara figyeljen az ember mint az hogy mit mond a torveny vagy a kresz (inkabb megallok es atengedem, baszhatom a torvenyt a korhazbol).
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
a nagy hőmérséklet-különbségtől nem reped meg az üveg?
Mondjuk ha már van kőfelverődés az üvegen akkor érdemes vigyázni. Ugyanis egyik évben mikor télen valami ónos/fagyott eső szerű esett hazafele a pályán (kb leesett és azonnal hozzáfagyott az ablakhoz, aztán járhatott az ablaktörlő, semmit se ért) kb a maxra tekert ablakfűtés jelentette az egyetlen megoldást. Na viszont a külső és belső hőmérsékletkülönbség okozta feszültség hatására egy alig látható ponton lévő kőfelverődésből kiindulva szépen emberesen végigrepedt félig a szélvédő. Szerencsére szervizben gyorsan adtak időpontot és a casco is fizetett, de érdemes az ilyenekkel óvatosnak lenni.

Ui: lett kezelve ilyen carglass szerű módszerrel a felverődés, de annyit ért mint halottnak a szentelt víz
 
T

Törölt tag 4082

Guest
baszhassa az elsobseget amikor sok a tenylerg hulye autos az uton es konnyen megserulhet.
Igen. De ha a magyar jog végre a sarkára állna, és ilyen esetben odakötnék a felelős autóst a vonat végére, hogy hajrá, a nap végén leszedünk, ha még élsz, akkor egy nagyon rövid időn belül elkezdenének odafigyelni. Mert érdekes módon tőlünk nyugatabbra ez megy.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Kreszben oktatják, de qva felesleges.
Nem az sajnos, én úgy emlékszem (szerk: rosszul! :)), hogy múltkor volt meghibásodott (megrongált?) rendszer, ami szabadjelzést mutatott tévesen. Idén vagy tavaly volt a baleset emiatt emlékeim szerint.

szerk: nem volt a biztosító hibás: https://www.vezess.hu/hirek/2012/01/20/az-atjaroban-ragadt-az-auto-jott-a-vonat/
Erre emlékeztem, meg felénk rendszeresen lopták a cigók a kábelt, a biztosító rendszeresen nem üzemelt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
A baleset súlyossága miatti büntetési tételt viszont erősen befolyásolja.
A zebrán gázolásos esetek egy jelentős részénél is vizsgálják azt is, hogy ki hogyan viselkedett.
Pl. a szerencsétlen LL Junior gyerekenek balesetekor sem lehetett kihozni az autóst vétkesnek, mivel esélye sem volt az autósnak megállni.

Én viszont abban reménykedem, hogy végre nem csak hőbörögni jársz ebbe a topicba, hanem veszel magadon egy kis erőt, és saját bőrödön is megtapasztalod a valós forgalmi szituációkat. Másrészt pedig biciklivel nem ész nélkül, egy vak teveként közlekedsz - mint ez a bringás -, mert nem biztos, hogy megéred a Covid veszélyeztetett életkort.
Szétnézés nélkül nem mehetsz bele egy ilyen (sötét, csúszós út, veszélyes kereszteződés, messze nem kihalt út) szituációba.
Hogy a kocsi továbbhajtott az egy megint másik szituáció....
Háát, nem tudom, de szerintem az autós több szabályt áthágott, mint a kerékpáros.
Az autósnak látnia kellet volna, hogy vele párhuzamosan halad egy cangás is és figyelni rá, a kerékpáros nem túl szabályosan, de karral jelezte, hogy a jobbra folytassa az útját a bringa úton, körül nem nézett az igaz, de az autós az szinte, mint a gép befordult jobbra és kész, a cangás valamennyire a kézjelzés miatt sem tudott időben megállni, ha fék a kormányon van egykézel max lassítani tud, nem vész fékezni.

A kanyarodósáv csalóka az autósnak a kereszteződésben védett út hatását kelti, de az nem mentesíti az elsőbbségadási kötelezettség alól, miszerint
21. § Gyalogosok közlekedése
(7)
A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van.
Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.


12. § Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák

Scr2.png

"Ha a kiegészítő táblán a kerékpár közlekedésre utaló jelzés van (10/a ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés
céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni."

Van elvileg figyelmeztető tábla is
Scr3.png

"z/3. A z/2. pontban említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtábla (95/c. ábra) azt jelzi, hogy az úton olyan kereszteződés van, ahol fokozottan számítani kell kerékpárosok keresztirányú közlekedésére;"


Én is úgy nőttem fel, hogy csak filmekben láttam kerékpár utat, ahol vezetni tanultam akkoriban nem volt kerékpárút, de az évek alatt felszaporodtak szépen a kerékpárutak és a legproblematikusabb a jobbra kanyar.
Régen a gyalogosra elég volt a kanyarodás előtt figyelni kicsivel, mivel azok általában nem haladnak gyorsan, a kerékpárosokra muszáj magát treníroznia az embernek, hogy már előre sasolja van-e cangás aki odaérhet a kereszteződéshez amikor én kanyarodni akarok, mert ha kanyarodás előtt jut eszébe akkor már nem oké, mert kitekert fejjel jobb hátra nézni, miközben előre haladva kanyarodik az ember, hát nem túl biztonságos.
A cangásnak, meg egy tükör nem árt, mert az se túl biztonságos ha balra kitartott kézzel kanyarodna , miközben még balra hátra is kéne nézni közben, valszeg ezért és a kapucni miatt sem nézett balra az emberünk.

Amolyan Gyalog Galopp-san
"Jó, kiegyezek veled döntetlenben":D



más - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ma megyek hazafelé, elém keveredik egy autó aminek csak a jobb hátsó helyzetezője világít, mondom előfordul, remélem majd észreveszi mihamarább.
Az út során fékezünk és csak a 3. féklámpája világít, mondom ez faja, kéne neki szólni valahogy, ha az útkereszteződésig "velünk" tart ott kipattanok és szólok neki, de valamiért félre állt, gyors én is lehúzódok és oda sétálok, hogy szóljak neki, de valamit matat a hátsó ülésen, várok amíg előre figyel, résre nyitja az ajtót és ekkor mondom, hogy "Ne haragudj, de nézesd meg a hátsó világítást, mert 2 féklámpád és 1 helyzetjelződ nem világít", szabadkozik, de megköszöni, hogy majd megnézeti.
. . . .egy fiatal anyuka volt és a matatás tárgya az ajtó nyitás utána kiderült az oázó a kis poronty volt a hátsó ülésen egy kosárba. . . .
Hazafelé agyaltam, lehet hülyén hangzik, de már ott tartottam, hogy haza kellet volna kísérnem, rendes szarul éreztem magam és azon duzzogtam, hogy nincs egy férfi a családban aki ránézett volna arra az autóra :mad:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Ma megyek hazafelé, elém keveredik egy autó aminek csak a jobb hátsó helyzetezője világít, mondom előfordul, remélem majd észreveszi mihamarább.
Az út során fékezünk és csak a 3. féklámpája világít, mondom ez faja, kéne neki szólni valahogy, ha az útkereszteződésig "velünk" tart ott kipattanok és szólok neki, de valamiért félre állt, gyors én is lehúzódok és oda sétálok, hogy szóljak neki, de valamit matat a hátsó ülésen, várok amíg előre figyel, résre nyitja az ajtót és ekkor mondom, hogy "Ne haragudj, de nézesd meg a hátsó világítást, mert 2 féklámpád és 1 helyzetjelződ nem világít", szabadkozik, de megköszöni, hogy majd megnézeti.
. . . .egy fiatal anyuka volt és a matatás tárgya az ajtó nyitás utána kiderült az oázó a kis poronty volt a hátsó ülésen egy kosárba. . . .
Hazafelé agyaltam, lehet hülyén hangzik, de már ott tartottam, hogy haza kellet volna kísérnem, rendes szarul éreztem magam és azon duzzogtam, hogy nincs egy férfi a családban aki ránézett volna arra az autóra :mad:
Jobb kocsikban van erre diagnosztika. A sok "felesleges elektronika". Mondjuk idegesített amikor bizánci hibaként jött-ment a a hibajel, az izzó világított, a kontaktok jók voltak... végül pár nap után meguntam, vettem új izzót, és az izzócsere megoldotta. A komáromi tesco parkolóban néztek rám, hogy multitoollal izzót cserélek, míg mások gondolom hónapokig, akár évekig eljárnak világítás nélkül. Azóta fasza a 150 forintos tesco gazdaságos izzóval :) Az OSRAM pedig bekaphatja.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Háát, nem tudom, de szerintem az autós több szabályt áthágott, mint a kerékpáros.
Egy szóval nem mondtam, hogy a biciklis, szabályt szegett.

De még egy adalék.
Viszonylag gyakran járok arra, és visszagondolva, nemcsak az nem dereng, hogy ott valaha biciklist láttam volna, de még a bringaút sem igazán ugrik be.
És az a kemény, hogy tulajdonképpen nincs is rendesen kijelölt bringaút ott - nekem is meg kellett néznem streetview-on.
Mutatom.
Még nappal sem könnyű kiszúrni, ugyanis nem klasszikus bringaút van ott, hanem egy járda, amire utólag - nagy kegyesen - felfestettek egy csíkot (osztott felület), ami persze azóta már egyáltalán nem látszik.
Magára a bringaútra pedig semmi egyéb nem utal, mint a zebrát jelző tábla alatti kiegészítő tábla.
Ilyen esetben fel szoktak rakni egy ilyen táblát.
Ez itt ebben az esetben hiányzik is.
Szóval az üzemeltető mindent megtett, hogy ez egy potenciális baleseti gócpont legyen. :hadonaszos:

Tehát még egyszer:
Ki volt a hibás: a Kresz szerint egyértelműen az autós.
Ki tehetett volna azért, hogy ne történjen meg az incidens?
  • az autós: figyelmesebben vezet, és betartja a szabályokat
  • a kerékpáros: körbenéz, mielőtt az úttestre hajt
  • és igen komoly mértékben a közút kezelője: hogy nem teremt egy fantom kerékpárutat, és rendesen kitáblázza.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 773
113
Ahogy írták, ha
a nagy hőmérséklet-különbségtől nem reped meg az üveg?
Ahogy írták, ha nem repedt a szélvédőd, akkor nem.
Nekem a 30 év alatt egy szélvédő sem repedt meg, pedig a pl. a Nysa szélvédője álltó helyében, hozzáérés nélkül képes volt megrepedni (Elkopott gyártós sablonok, hitvány üvegminőség).
A víz ne legyen, csak langyos - legfeljebb többször egymás után megismétled a lögybölést - illetve én soha nem az üvegre csorgatom, hanem ösztönösen óvatosan felé, a karosszéria élére, tehát már azon is hűl, illetve nem lesz drasztikus hőkülönbség legalább ott.
Miért locsolgatom?
...biztos mindig agyonpakoltak a kórházak (nesze sánta, itt egy púp!) a szabadtéren lefagyott autók jégmentesítésére olyan úri huncutságokkal, mint szélvédő jégtelenítő spray, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 773
113
Az utóbbi két oldal hadakozását csak átolvastam.
A jogi része vitathatatlan.
Én annyit szoktam mondani a kivilágítatlan, sötét kapucnis selátsehalldömötör kerékpáros ismerőseimnek (sajnos ilyenek is vannak), hogy oké, hogy neked van elsőbbséged, s az autósé a felelősség, pláne, hogy 1+ tonnás fegyvert kezel, de te vagy a sérülékenyebb, Darwin meg kíméletlenül szelektál, s haldokolva az aszfalton aztán már mondhatod; de nekem volt elsőbbségem!
Nyugodjon nagymamám szokta mondogatni vadóc gyerekkoromban:
Őrizd magad ember; én is úgy őrizlek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
de durva hogy mit ki nem bírnak motorikusan.
Úúú erről mesélhetnék.
A korábbi kocsim egy '99-es Corolla volt a híresen agyonverhetetlen 1,6-os benzines motorral.
Ennek tükrében nem is gondoltam, hogy motorikusan komoly baja lehet. Egyszer azt vettem észre, hogy a kocsi a nagy melegben egyik pillanatról a másikra elkezdte forralni a vizet. De úgy, hogy egyszer majdnem forrt, majd hirtelen leesett a vízhőmérő jóval az üzemi hőmérséklet alá.
Elég érdekesen nézett ki. Utánanéztem, és kiderült, hogy ez egy viszonylag ritka, de létező hiba volt ennél a típusnál. Azt írták, hogy a termosztát hibás, és egy termosztát csere megoldja. Szerelővel kicseréltettem. Majd a frissiben leszervizelt hűtőrendszerrel kezdtem el járni. Nem telt bele 3 hónap, megint kísértetiesen hasonló para. Na mondom, ez hogy lehet frissiben cserélték a termosztátot. Újra kicseréltettem a szerelőmmel. Gondoltam van ilyen, hogy az utángyártott alkatrész hamar tönkre megy. (Asszem vissza is vette a Bárdi). Na, a csere után eltelt újabb 3-4 hónap, és megint jött ugyan az a hiba.
Na mondom, akkor épp itt az ideje, hogy elmenjünk a márkaszervizbe. Vicces volt, hogy az akkor 15-16 éves kocsimmal megjelentem a csitti-fitti új járgányok között.
Leadtam a kocsit, és nem telt bele 1 óra (biztos, még megkávéztak, mielőtt nekikezdtek), és hív a szerelő, hogy mikor lett a kocsiba hűtővíz töltve. Hát mondom, én alapvetően nyár előtt mindig megnézem, meg hát ugye most cseréltek benne többször is termosztátot, és akkor úgy is feltöltik a rendszert.
Azt mondja, hogy az érdekes, mert gyakorlatilag alig volt a rendszerben hűtővíz.
Kiderült, hogy a vízpumpa tömítése feladta a harcot, és eleresztette a hűtővizet. A kocsi meg letolta velem az egész tavasztól őszig tartó időszakot úgy, hogy alig volt benne víz, és a végére gyakorlatilag alig volt benne hűtővíz. Na akkor kezdett el kerekedni a szemem, hogy a többszöri megfőzéssel akkor leáraztam a hengerfej tömítéseket is. Szóval kinéz minimum egy tömítés csere, meg egy síkra köszörülés.
Erre mondja a szerelő, hogy ne essek pánikba, mert ő ebből a motorból nagyon sok mindent kinéz. Azt mondta, hogy lecseréli a vízpumpát (külön tömítést nem lehet), és majd figyeljük, hogy fogy-e a hűtővíz (mert ugye a hengerfejtömítés hibája esetén a hűtővíz beszivárog a hengerbe, és szintén fogyasztja a vizet). Mellesleg ami kevés víz volt benne az olajtól mentes volt (ha olaj van benne az azt jelenti, hogy átjárás van a víz- és az olajrendszer között)
Na onnantól hetente 2x ellenőriztem a hűtővizet aztán 3 hónap múlva meguntam. A kocsi onnantól még vagy 3 évig megvolt. Bár az eladásnál szóltam az új tulajnak, hogy időnként azért nézzen rá, de ő még a márkaszervizben beletöltött hűtőfolyadékkal vitte el, a minimum és a maximum között mértani középállásban. :rolleyes:

Bocs, hogy hosszú voltam, de azt akartam jelezni, hogy még egy ilyen szarvashibát - mint hogy nem volt benne "víz" - is megbocsájtott nekem, úgy hogy útszélen sosem hagyott. Olyan volt, hogy nem indult el , de az is kizárólag a saját marhaságom miatt (lemerült akku, úgy hagyott világítás miatt 2x, aztán beleszereltettem egy sípolót :cool:), de olyan soha, hogy nem vitt volna el a végcélomig.

@Terminator : ha akarod, tedd át az autós topicban, csak a téma miatt kalandoztam el.