Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 658
113
Annyira imádom, amikor egyedi napokból indulnak ki. Az, hogy eső miatt ne tudjak tekerni az idei őszi szezonban kettőször volt eddig.
És egyesek aztán erre építik fel az életüket? Egy 1/30-ad valószínűségű esetre?
Lehet házhoz rendelni a vásárlást is.
Meg senki nem írt 4-5 főt. Nekem a leírás alapján 1 gyereknek tűnt a szitu.

Én is az alapján megyek bringával, BKV-val vagy éppen taxival, amilyen igény éppen van.

Ehhez képest aki bringával jár, valahogy a sok beszűkült ember úgy képzeli el, hogy mindenáron.
Nem így van. Minden utazásnál eldöntöm, hogy mi a jó éppen. Pedálig érő hóban nem tekerek, nagy esőben nem tekerek.
(Van esőálló cuccom még ettől, de ez inkább csak biztonsági dolog, a HO időszak óta egyszer sem vettem elő. )

Valahol elszomorítónak találom, hogy egyesek számára az élet szervezése az, hogy "ehhez autó kell"
Bakker, mi HÁRMAN voltak tesók (iker + bátyus 1,5 idősebb) és autó nem is volt a családban. Mégis valahogy nem haltunk éhen...
Amikor meg kb. 10-12 évesek voltunk már mi mentünk boltba szombaton. Mert három gyerek már haza tud vinni akár 10 kg-ot is három felé dobva.
Az egyik volt munkatársam (már nyugdíjas) szintén Felsőzsolcáról járt be Miskolcra dolgozni 64 évesen is, csak ő kerékpárral, én meg (pontosabban mi, mert a párommal ketten járunk dolgozni, már ha ez enyhítő körülménynek számít) autóval.
Világéletében irodában dolgozott az öreg, én meg - abban a profilban - felfűthetetlen dízel mikrobuszokkal dolgoztam.
Nyilván genetika, adottság is, de neki mai napig nincs problémája az ízületeivel, a csípőjével, a térdével,(dolgoztál már Nysaval, meg Roburral, meg széthajtott Transittal?). Nekem fagypont alatt nem fázik a térdem: FÁJ.
Nyári délutánokon a munkahely környékének jellegzetes klimatikus viszonyai miatt (rendre ott csapódik ki a nyári zivatar, meg a jégeső) elég sokat bent maradt a kerékpárja, ilyenkor én hoztam haza, meg másnap reggel vettem fel.
Ez a jobbik eset volt, mert azért törekedett bringával hazamenni, de nem mindig jött ki a matek...
Ennyit a tervezhetőségről.

Amúgy igazad van; régen nem volt autó, mi több kerékpár sem. A már sajnos elhunyt szomszéd bácsi mesélte, hogy a harmincas években Felsőzsolcáról a Diósgyőri Gépgyárba (12 km) gyalog jártak az emberek dolgozni, mégis valahogy nem haltak éhen...
Ne akarjunk már a hiányosságból, szegénységből, elmaradottságból erényt faragni, ha kérhetném.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 658
113
Nem kötekedésből kérdezem, de a kis, belső postát, miért nem kerékpárral viszitek (vagy akkor olyan elektromos triciklivel, mint a posta), a raklapot targoncával, ha meg nagy ritkán kell a terheléses nagyobb út, akkor meg bérszállítással?
Világos.
Mottó; soha nem lehet eléggé részletes egy leírás.

1, Nyilván azzal dolgozunk, amit kapunk. Igencsak elcsodálkoztunk a logisztikán, amikor megkaptuk az egyik Golfot, miközben még szétrohadt I.-es Golfot, meg GOlf IV-et is használnak a kórházi összekötök. Mint írtam, nem mi döntöttünk, megfogsz lepődni; nem tiltakoztunk.

2, Kerékpárt a TMK-sok használtak régen, de már elmúlt...

3, A kis csomag nálunk olyanokat jelent, mint: EKG-készülék, Infúziós pumpa, egyéb kényes műszer, mikró, nyomtató, számítógép, pillekönnyű, de terjedelmes (még éppen befér a Golf hátsó ülésére, a csomagtartója egy vicc az elektromos verziónak) dobozok, amik műtéti eszközöket tartalmaznak csomagban elküldve a forgalmazótól (sebészeti varrógépek, endoszkóp alkatrészek, stb.)
A belső posta (számlák, megrendelők 1-3 kg papíron....) ezek után már csak kerekítési hiba.

Nekünk olyan eszköz kell, ami szállításkor megvédi az időjárás viszontagságaitól a gyógyászati eszközöket, anyagokat.

4, S itt rátérek a a targoncás ötletedre.
Egy kórházi osztály havi anyaga (ebben nincs benne a gyógyszer, infúzió, steril) 5-8 db fél-másfél méter magas raklap.
A Covid osztályoké meg 2-3 naponta, de amúgy nincs is járvány, mer' Bilgécc, meg Soros.
(Nem csak könnyen összeállítható egységrakomány egy raklap; zsákok, puha dobozok, sérülékeny tartalom stb. ezért vannak alacsony raklapok is).
A kórház belső útjai gödrösek, a targonca meg ugye nem rugózik, nem minden rakomány élné túl.
De ami fontosabb, az életben nem végeznénk, ha a targonca szállítaná ki egyesével a raklapokat az épületek bejáratához (Plusz ugye a másik két miskolci kórházi telephely)
S akkor még kellene vagy minden épületbe béka a belső mozgatásra, vagy egy újabb kanyarral azt is kivinni...
Amúgy - tegnap számoltuk meg - 123 ún. költségvetési hely (osztály, részleg stb.) van csak a három miskolci kórházi telephelyen. S persze mindig van pót igény, meg prompt igény, no meg beszállítói késedelem. S erre van összesen két emelőhátfalasunk. A Golfot meg nem csak mi használjuk. Szóval nem unatkozunk.
Tehát a targoncák raktáron kívüli használata életszerűtlen.

A nagy ritkán azt jelenti, hogy havi egy alkalom a mezőkövesdi kórház, de ott van még a szikszói kórház is. S mindig, minden sürgős...
Mire szereznél egy bérszállítót, aki viszi magával oda-vissza is az átadót, mivel Mezőkövesden már a fene nagy központosításban raktáros sincs...
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
De én valahogy azt látom, hogy mindig csak annak kifogás kereséses megy, hogy miért ne.
Ahelyett, hogy feltolnák a seggüket és kipróbálnák párszor.
Nézd adott egy alaphelyzet, most így december 11-én: van egy 160 magas, 55 kilós, terhes törékeny feleség, egy alig több mint 2 éves gyerekkel. (félreérthetően fogalmaztam, csak 1 pöcsös van kint:) ), van autója neki is. Kint lakunk a 15. kerületben, itt nincs dugó, és parkolóhely is van dögivel.
Kocsija volt-van-lesz, egyszerűen azért, mert SOKKAL egyszerűbb és biztonságosabb NEKI így a gyerekkel, mint kerékpározni a kocsik közt.

És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a munkahelyére nem mehet bicajjal, szépségipar zugló előkelő részén, egyrészt a presztízs, másrészt meg nem megengedhető hogy ne legyen mindig tökéletes a kinézet.
Ez konkrét példa, amikor a vendégei megkérdezték, hogy miért nem kocsival jár, amikor annyi vendég jár hozzá..
Igen, anyus egyébként, a gyerek előtt tömegközlekedett.

El kell fogadnom, hogy vannak élethelyzetek, lakóhelyek, ahol hülyeség a mindenki autóval közlekedik dolog, belvárosban laknék nekem se lenne 2 autóm, de másnak is el kell fogadnia, hogy vannak helyzetek amikor viszont csak az jöhet szóba..
Valahol elszomorítónak találom, hogy egyesek számára az élet szervezése az, hogy "ehhez autó kell"
Bakker, mi HÁRMAN voltak tesók (iker + bátyus 1,5 idősebb) és autó nem is volt a családban. Mégis valahogy nem haltunk éhen...
Amikor meg kb. 10-12 évesek voltunk már mi mentünk boltba szombaton. Mert három gyerek már haza tud vinni akár 10 kg-ot is három felé dobva.
Persze, senki sem mondta, hogy nem lehet megoldani anélkül, de azért az én édesanyám is örült, amikor lett neki is egy kispolszkija, és hirtelen miden gyorsabb lett.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113

Az utasok azért dühösek, mert a vasútvonalon közlekedő vonatokat üzemeltető magánvasút bejelentette, hogy személyzethiány miatt a hétvégi menetrendváltástól mindegyik vonatát megszünteti a bánsági vonalon. „Jelenleg nincsenek mozdonyvezetőink” – közölte a társaság szóvivője.


Az utasok nagy része a temesvári megyei kórházban dolgozik. Ha megszűnik a vonat, nem tudnak bejutni a reggeli műszakkezdésre. „Nem tudunk mivel jönni. Nincs autónk, nem engedhetjük meg magunknak” – panaszkodott a vonatok egyik utasa.

Mehetnének biciklivel... Nem a szegénység jele az! Nem kifogásokat kéne keresniük.
 
M

molnibalage

Guest
Nézd adott egy alaphelyzet, most így december 11-én: van egy 160 magas, 55 kilós, terhes törékeny feleség, egy alig több mint 2 éves gyerekkel. (félreérthetően fogalmaztam, csak 1 pöcsös van kint:) ), van autója neki is. Kint lakunk a 15. kerületben, itt nincs dugó, és parkolóhely is van dögivel.
Kocsija volt-van-lesz, egyszerűen azért, mert SOKKAL egyszerűbb és biztonságosabb NEKI így a gyerekkel, mint kerékpározni a kocsik közt.

És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a munkahelyére nem mehet bicajjal, szépségipar zugló előkelő részén, egyrészt a presztízs, másrészt meg nem megengedhető hogy ne legyen mindig tökéletes a kinézet.
Ez konkrét példa, amikor a vendégei megkérdezték, hogy miért nem kocsival jár, amikor annyi vendég jár hozzá..
Igen, anyus egyébként, a gyerek előtt tömegközlekedett.

El kell fogadnom, hogy vannak élethelyzetek, lakóhelyek, ahol hülyeség a mindenki autóval közlekedik dolog, belvárosban laknék nekem se lenne 2 autóm, de másnak is el kell fogadnia, hogy vannak helyzetek amikor viszont csak az jöhet szóba..

Persze, senki sem mondta, hogy nem lehet megoldani anélkül, de azért az én édesanyám is örült, amikor lett neki is egy kispolszkija, és hirtelen miden gyorsabb lett.
Nem ment át az üzenet.
A probléma azon helyzetekkel van, ami simán letudható lenne bringával, de azok dumálnak annak lehetetlenségéről, akik ki sem próbálták.

Amikor én elkezdtem bringával járni, akkor kb. az első tapasztalatom az volt, hogy "csak ennyi"?
Mert nem volt sem fárasztó, se nem körülményes. Ellenben olcsó és gyors volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Nem ment át az üzenet.
A probléma azon helyzetekkel van, ami simán letudható lenne bringával, de azok dumálnak annak lehetetlenségéről, akik ki sem próbálták.

Amikor én elkezdtem bringával járni, akkor kb. az első tapasztalatom az volt, hogy "csak ennyi"?
Mert nem volt sem fárasztó, se nem körülményes. Ellenben olcsó és gyors volt.
Simán, itt is van olyan aki napi szinten 3* letekeri azt a távot.
Próbáltam én is,de emelkedik vagy 1 km-t a munkahelyig, nyáron leizzad az ember, télen elgázolják vagy összefröcskölik latyakkal, mindjárt mehet zuhanyozni. Úgy már kicsit nagy időveszteség+életveszély. Nem tudom ki hogy van vele, de este fűúton vagy letakarítatlan, árvízzel rendszereen elötött susnyásban/erdőben vezetett kerékpárúton nem feltétlenül öröm a munkábajárás. És gyanítom nálam már nem lenne "csak ennyi?" pedig bicikliztem sokat fiatalon, de most a megöregedett ízületek nem ösztökélik az embert tempót kerékpározni. Még ha a fiatalon valóban lehetett örömkerékpározás is. Akkor marad a kocsi vagy a tömegközlekedés, az utóbbi legalább 1 órával többet vesz el az ember idejéből, igaz többet letet sétálni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 658
113
Kedves Molni, az gond az, hogy egészséges, életerős, gyermektelen (ez nem kritika, ténymegállapítás) kerékpárosok nem tudnak és nem akarnak mások fejével gondolkodni. Plusz abból indulnak ki, hogy mi volt a saját gyerekkorukban vagy 30 évvel ezelőtt.
A világ változott, az arányok, a tehetősségek, lehetőségek, no meg az igények változtak.
Ha majd beüt az armageddon, vagy az akkori kormány agyondotálja újra a tömegközlekedést, meg bevezeti a havonta mért autóhasználati nap progresszív adót, (meg betiltja a közösségi médiát, meg az egót hergelő reklámokat) majd megint mindenki gyalog meg tömegközlekedéssel fog járni. Vagy kerékpárral. Ahogy a vietnamiaiak is kerékpárral jártak, most meg autóval...
 
M

molnibalage

Guest
Kedves Molni, az gond az, hogy egészséges, életerős, gyermektelen (ez nem kritika, ténymegállapítás) kerékpárosok nem tudnak és nem akarnak mások fejével gondolkodni. Plusz abból indulnak ki, hogy mi volt a saját gyerekkorukban vagy 30 évvel ezelőtt.
Az a baj, hogy akik nem láttak még gyerekes szülőket kerékpáron és maguk sem tekernek csak autós fejjel tudnak gondolkodni...
A világ változott, az arányok, a tehetősségek, lehetőségek, no meg az igények változtak.
Főleg az utóbbi.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Az a baj, hogy akik nem láttak még gyerekes szülőket kerékpáron és maguk sem tekernek csak autós fejjel tudnak gondolkodni...
Sokszor fordultam meg az utóbbi pár évben a Nánási út-Királyok útja vonalon (autóval). Mindig döbbenettel figyeltem azokat a "felelős" szülőket, akik beteszik az 1-2 gyereket kerékpáros utánfutóba és ott kepesztenek.
Aki nem ismerné a helyet, ez egy nem túl széles útszakasz, Buda egyik fő útjának (11) a "menekülőútja", nem mellesleg a Római-part ütőere is. Rengeteg autó jár ott (busz is). Szerintem felelőtlenség ott egyáltalán biciklizni, nemhogy gyereket vontatni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 658
113
Az a baj, hogy akik nem láttak még gyerekes szülőket kerékpáron és maguk sem tekernek csak autós fejjel tudnak gondolkodni...

Főleg az utóbbi.
Amíg nekem nem lett jogosítványom, addig nem volt a családban autó. Így viszont rendszeresen nyomorogtam kicsiként a vázra szerelt, acélszalagokból tákolt ülőkében, később meg a csomagtartón (semmi lábvédő, semmi háttámla, biztonsági öv).
Nem volt sem kényelmes, sem biztonságos.
Ezek az emlékek nem fordítottak el a gyermekkel kerékpározástól, hanem levontuk a tanulságokat, olyannyira, hogy amikor beújítottunk a párommal annak idején két új (akkor még) Schwinn-Csepel Landrider kerékpárt, az első hétvégén eltekertünk 30 kilométerre a feleségem szüleihez vidéki mellékutakon, úgy, hogy az akkor vagy négyéves kislányunk hátul ült egy kerékpáros gyerekülésben.

Láthatod; én tudok kerékpáros fejjel gondolkodni, te viszont nem tudsz szülőfejjel, beleragadtál a prekoncepciódba.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 658
113
Főleg az utóbbi.
Válaszoltad erre:
"...A világ változott, az arányok, a tehetősségek, lehetőségek, no meg az igények változtak...."
Na látod ez is a te prekoncepciód:
A világ változott; nem kicsit: Mindenki számára könnyen működtethetővé, kezelhetővé, napi szinten üzembiztosan használhatóvá váltak az autók. Azért ez a 80-as években nagyon nem volt így a KGST-ben.
Az arányok változtak: mennyi is volt az egy főre/családra eső autók aránya?
Tehetősség:
Mennyi volt az üzemanyagköltség vs. buszbérlet aránya?
1996-ban (07. 13-án) 32.76 liter benzint tankoltam a Nagypolszkiba 443 kilométerre (azért az nem volt rossz átlagfogyasztás...) 3921 forintért. Ekkoriban 15000 forintot kerestem a kórházban.
Nem emlékszem rá, hogy mennyi lehetett a buszbérlet, de fix, hogy nem volt úgy 2000-2500 Forintnál több, hiszen akkor nem busszal zötyögtem volna át minden munkanap a városon a 18 kilométerre levő munkahelyemre több, mint egy óra alatt... (Valószínűleg elutaztunk valahova, hogy ilyen ménkű sokat ment abban a hónapban az autó...)
Most kettőnk városi bérletei együtt 36400 forintba kerülnének Miskolcon. 20000-ből 100-as benzinnel teletankolok, eljárunk dolgozni, nagyszülőkhöz, kirándulni, etc.
Ami költség van a maradék 16400 forinton felül (értékvesztés, egyéb összesített üzemeltetési költségek), az a kényelmi díj. Pont.
Relatíve az autó beszerzése is olcsóbb lett úgy tavalyig (2006-ban új autó) a 90-es évek elejéhez képest, pláne a nyolcvanas évekhez képest, amikor a hiánygazdaság torz használt autó árakat eredményezett.
Igényesség:
Igen, magam is utaltam rá, hogy a megváltozott szemlélet - közösségi média, fogyasztói társadalom - változtatott az emberek hozzáállásán.

De egyvalami nem változott:
Az emberek mindig is vágyakoztak és törekedtek a könnyebb, kényelmesebb, módosabb életre.

Tehát ebben sincs igazad.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Ebbe hol tartozik bele a városi autózás...?
Mondjuk ott, hogy fele vagy estenként harmadannyi idő alatt megteszem kocsival ugyanazt az utat, aminél a földi purgatórium - aka M3 metrópótló - esetében feleslegesen cseszem el az időmet. Ráadásul nincs az a probléma sem, hogy csak a harmadik buszra vagyok képes felférni, de ott is szardíniakonzerv-szerűen az emberi evolúció minden lépcsőfokán tartózkodó humanoiddal kell Mortal Kombatozzak a végesnek számító, viszont a felszálló utasok által végtelennek tekintett belső téren. Érdemes megnézni mekkora tömeg szokott a Lehel téren akár egy átlagos nap, akár simán hétvégén kialakulni. Nincs az a probléma sem, hogy hiába nyomom a leszálló gombot, mint süket az ajtót, az ajtó nem nyílik ki, és jobb esetben talán a következő megállónál át tudok furakodni. Ja mert igen, a drága utastársak valahogy nem érzik szükségét annak, hogy a leszálló utasoknak helyet biztosítsanak, aztán jobb esetben csak az ajtókat állják el, rosszabban meg még odébb is löknének, hogy hogyan van merszem egyáltalán leszállni. Kapaszkodási lehetőség úgyis a gyengéknek való, próbálj nem másra esni. Komolyan mondom, ahol lehet én ezt a vonalat kerülöm, pedig alapvetően szívesen metrózok/nék, amikor normálisan lenne rá lehetőség. Viszont ami átlagosan az M3 esetén évek óta megy, annál még a dugóban ülés vagy a gyaloglás is jobb.

Ui: Vélhetően sokak számára a megállók/aluljárók/kimondott vonalak környékén tartózkodó szociokulturális elemek és termékeik sem éppen hívogatóak, avagy érthetően nem mindenkinek van ingere a hatalmas csulákat illetve hányásmaradványokat kerülgetni.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk ott, hogy fele vagy estenként harmadannyi idő alatt megteszem kocsival ugyanazt az utat, aminél a földi purgatórium - aka M3 metrópótló - esetében feleslegesen cseszem el az időmet.
Aka M3 metrópótló pont a sok szabályszegő autós miatt nem tud menni.
A Corvinnál a sok gyök2 állandóan behajt a kereszteződésbe és a busz nem tud menni.
A napokban betett videón is volt a buszsofőr kommentje, hogy van hogy 12 percig nem mozdult.
Így valóban nehéz.

Ki kéne vezérelni rendőrt oda és minden ilyen ember jogsiját a helyszínen kettévágni.
Meg esetleg adni egy rohadt nagy tockost. Abból talán végre tanulja a parasztja.
Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha máshogy nem megy, majd akkor ebből fog.

Lásd itt.
Biztos ezen a videón is az "haladó autózást látni"...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby