Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 173
4 978
113
Nem ártana megtanulni értelmezni az általános iskolai szintű fizikát.Ott az energiatartalom,700 bar nyomású H gáz literje 5 MJ-szemben a dizel 35,7 MJ energiatartalmával......Fajlagos tömeg.Hidrogénnek az egy kicsit alacsony.Hiába sokkal jobb tömegegységre vetitve a hidrogén energiatartalma,ha az alacsony fajlagos tömeg miatt ez térfogat egységre vetitve sokkal rosszabb,mint a dizelolajé.6x akkora üzemanyag tároló kapacitás kell ürtartalomra ugyanannyi energiatartalmú üzemanyag tárolásához 700 bar nyomású H gázbol,mint dizelolaj esetén.
Capise?


Oldjuk fel ezt a hidrogéncella problémát.

Használjunk LPG-t. Az biztosan magába foglalja a hidrogén cella és a dízel összes hátrányát. Ott is nagy nyomású rendszerekkel kell dolgozni de találat esetén biztosan ég vagy robban.

A motor pont akkora mint egy Diesel. Olyan nehéz és olyan méretű is.

Ráadásul fedett helyen nem lehet vele parkolni így nincs szükség fedezékre sem.

Kiegészítve hogy a Dacianak van LPG változata így román barátaink piacra dobhatnák Loyalty márkanévvel.

Ma mit szóltok?
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 649
113
Tüzér vagy VS felderitők azok manővererők.És bizonyos helyzetekben még meg is felelnek.De szerintem távlatilag szükség lesz komolyabb járművekre is.
Fene tudja,mi lesz az RM 8x8.Csak találgatok.Max remélem,hogy nem a @kamm vizionálta hidrogénhajtású csoda.
Erről a hidrogén hajtású csodáról azt írtátok, hogy a merci már alkalmazza nem?
 
K

kamm

Guest
Erről a hidrogén hajtású csodáról azt írtátok, hogy a merci már alkalmazza nem?
Ok is elkezdik bevezetni - mar vagy ket eve nyomjak az utakon a tesztprldanyok -, Volvo, Scania is fuel celled truckokra allnak at, DAF dettó. 2040-re nem akarnak mar fosszilis hajtású tgket az europai gyártók.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 649
113
Ok is elkezdik bevezetni - mar vagy ket eve nyomjak az utakon a tesztprldanyok -, Volvo, Scania is fuel celled truckokra allnak at, DAF dettó. 2040-re nem akarnak mar fosszilis hajtású tgket az europai gyártók.
És a töltő állomás hálózatra is van megoldásuk?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 382
46 181
113
És a töltő állomás hálózatra is van megoldásuk?
Itt kényszerhelyzet van.
Ahogy az motorok euro szabványai folyamatosan szigorodtak, úgy fogják a végül kivezetni a foszilis üzemanyagot is.
Részben belpolitikai, részben geopolitikai okokból.
A gyártók viszont nem fognak még egyszer egy olyan hibába beleesni, mint amibe az euro normákhoz való fejlesztésekkel elcsúsztak.
Ha nem így lett volna, akkot nem lett az egész európai járműipart megrengető dízel botrány.
Most előre menekülnek.
A Toyota (tényleg nem akarom fényesre nyalni a ....tányérjukat) volt az egyetlen gyártó, aki valamennyire időben reagált. Tekintve, hogy japán sem dúskál az olajban, így nem is meglepő, hogy a kormány már nagyon korán elkezdte őket támogatni ebben.
Az egyetlen gyartó, akinek van már hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos, és hidrogénes modelljük is. Mi több, ők előrehaladott állapotban vannak a hidrogénes belsőégésűek fejlesztésével is.
Szóval nem az a kérdés, hogy lesz-e hidrogénes hajtás, hanem hogy mikorra fog - stílszerűen mondva - berobbanni. A töltőállomások kiépítése pedig nem lesz sokkal nagyobb feladat, mint az LPG hálózat a benzinkútakon.

A németek nagyon utálják már, hogy az oroszok (és az amerikaiak) úgy szivatják őket, ahogy a kedvük tartja.
Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne az eredmény, ha Putyin nem tudná őket a gázzal és az olajjal zsarolni.
De ez már biztpol. és be is fejeztem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 180
119 669
113
Itt kényszerhelyzet van.
Ahogy az motorok euro szabványai folyamatosan szigorodtak, úgy fogják a végül kivezetni a foszilis üzemanyagot is.
Részben belpolitikai, részben geopolitikai okokból.
A gyártók viszont nem fognak még egyszer egy olyan hibába beleesni, mint amibe az euro normákhoz való fejlesztésekkel elcsúsztak.
Ha nem így lett volna, akkot nem lett az egész európai járműipart megrengető dízel botrány.
Most előre menekülnek.
A Toyota (tényleg nem akarom fényesre nyalni a ....tányérjukat) volt az egyetlen gyártó, aki valamennyire időben reagált. Tekintve, hogy japán sem dúskál az olajban, így nem is meglepő, hogy a kormány már nagyon korán elkezdte őket támogatni ebben.
Az egyetlen gyartó, akinek van már hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos, és hidrogénes modelljük is. Mi több, ők előrehaladott állapotban vannak a hidrogénes belsőégésűek fejlesztésével is.
Szóval nem az a kérdés, hogy lesz-e hidrogénes hajtás, hanem hogy mikorra fog - stílszerűen mondva - berobbanni. A töltőállomások kiépítése pedig nem lesz sokkal nagyobb feladat, mint az LPG hálózat a benzinkútakon.

A németek nagyon utálják már, hogy az oroszok (és az amerikaiak) úgy szivatják őket, ahogy a kedvük tartja.
Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne az eredmény, ha Putyin nem tudná őket a gázzal és az olajjal zsarolni.
De ez már biztpol. és be is fejeztem.
Ahhoz kéne értelmes energiatermelés házon belül addig magukat szopatják meg európát..
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 649
113
Itt kényszerhelyzet van.
Ahogy az motorok euro szabványai folyamatosan szigorodtak, úgy fogják a végül kivezetni a foszilis üzemanyagot is.
Részben belpolitikai, részben geopolitikai okokból.
A gyártók viszont nem fognak még egyszer egy olyan hibába beleesni, mint amibe az euro normákhoz való fejlesztésekkel elcsúsztak.
Ha nem így lett volna, akkot nem lett az egész európai járműipart megrengető dízel botrány.
Most előre menekülnek.
A Toyota (tényleg nem akarom fényesre nyalni a ....tányérjukat) volt az egyetlen gyártó, aki valamennyire időben reagált. Tekintve, hogy japán sem dúskál az olajban, így nem is meglepő, hogy a kormány már nagyon korán elkezdte őket támogatni ebben.
Az egyetlen gyartó, akinek van már hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos, és hidrogénes modelljük is. Mi több, ők előrehaladott állapotban vannak a hidrogénes belsőégésűek fejlesztésével is.
Szóval nem az a kérdés, hogy lesz-e hidrogénes hajtás, hanem hogy mikorra fog - stílszerűen mondva - berobbanni. A töltőállomások kiépítése pedig nem lesz sokkal nagyobb feladat, mint az LPG hálózat a benzinkútakon.

A németek nagyon utálják már, hogy az oroszok (és az amerikaiak) úgy szivatják őket, ahogy a kedvük tartja.
Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne az eredmény, ha Putyin nem tudná őket a gázzal és az olajjal zsarolni.
De ez már biztpol. és be is fejeztem.
Az a baj, hogy túl értékelitek az olaj üzemanyag szerű felhasználását. Ez kb 30 %-t tesz ki a felhasználásból. Másik kb 30 % a repülés és a maradék az vegyipar és egyéb. A gáznál szintén a probléma, hogy nagyon nagy a vegyipari részaránya illetve fűtésre a legjobb. Az pedig baromság (egy bizonyos százalékos arány után), ahogy molni már többször kifejtette, hogy alternatívokkal áramot csinálok, majd ezzel az árammal állítok elő hidrogént, amit belekeverek a földgázba. Mekkora hatásfokkal? Ez a legnagyobb baromság a világon. Bőcsészeknek ezt be lehet adni egy idei, de ki fogja ezt finanszírozni? Oroszország megkerülhetetlen lesz még jó pár évtizedik és a többi olaj exportáló. Tény, hogy az usa azért nyitotta meg a lezárt olaj kútjait, mert látta hogy most még nagy pénzért el lehet majd adni ebben az átmeneti időszakban (ami simán 100 év is lehet) nem hiába szankcionálja iránt venezuellát, verik fel az árat és a saját árújának csinálja a piacot. A másik két állam sokkal olcsóbban felszínre hozható készletekkel rendelkezik, ezért kell felverni az árakat!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and dkes

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 961
30 839
113
Ahhoz kéne értelmes energiatermelés házon belül addig magukat szopatják meg európát..
Hát ezaz.A legtöbb hidrogént földgázbol állitják elő.Plusz technológiai folyamat,plusz költség,tulajdonképpen különösebb értelem nélkül.Földgázimport ugyanúgy kell hozzá,környezetvédelmi hatása 0.De lagalább a hidrogén sokkal nehezebben kezelhető a földgáznál.Politikai szinjáték ez csak,nem rentábilis cselekmény.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 382
46 181
113
Ahhoz kéne értelmes energiatermelés házon belül addig magukat szopatják meg európát..
Az északi-tengeri országokon kívül minden európai ország masszív szénhidrogén importőr. Alapvetően mindenkinek az az érdeke, hogy függetleníteni tudják magukat a monopol helyzettől. Addig nem lesz Európában nyugalom, amíg két oldalról basztathatják őket.
Előbb utóbb minden európai embernek el kell jutnia addig, hogy elege legyen abból, hogy évszázadonként minimum 1x az egész kontinenst felégetik.
Elindultak már azok a konszolidáló folyamatok (a franciák atomlobbija, a hidrogénes technológiák elérhetősége), ami picit tompítja majd az átállás kínjait. De inkább heti 2x nem lesz villany, mint hogy egy újabb világháború bölcsje legyünk. Mert akkor akár évekig is sötét lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 180
119 669
113
Az északi-tengeri országokon kívül minden európai ország masszív szénhidrogén importőr. Alapvetően mindenkinek az az érdeke, hogy függetleníteni tudják magukat a monopol helyzettől. Addig nem lesz Európában nyugalom, amíg két oldalról basztathatják őket.
Előbb utóbb minden európai embernek el kell jutnia addig, hogy elege legyen abból, hogy évszázadonként minimum 1x az egész kontinenst felégetik.
Elindultak már azok a konszolidáló folyamatok (a franciák atomlobbija, a hidrogénes technológiák elérhetősége), ami picit tompítja majd az átállás kínjait. De inkább heti 2x nem lesz villany, mint hogy egy újabb világháború bölcsje legyünk. Mert akkor akár évekig is sötét lehet.
Az atomlobbit abszolút pártolom, kár hogy a németek nem..
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 120
33 403
113
szerintem marketingileg is egy hybrid hybrid jármű lenne az ésszerű megoldás 1. rendelésre.
a kombinált tervezésnek hála. megrendelő igényei szerint el lehet menni az alternatíív meghajtás vagy a hagyományos belsőégésű motort preferálja.
nem mellesleeg így az alapjárműben egy konnyebb kisebbbteljesítményű olcsóbb strapabíróbb motor helyezhető el kombinált megoldásesetén.
ha viszonylag egyszerű az alternatív rendszer vagy az üzemanyag kompatibilis a moor eggyes részeivel. tehát nem túl bonyolult az alternatív rendszer. olcsó lehet olcsó üzemeléssel/üzemeltetéssel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 120
33 403
113
tehát szerintem biztos lessz olyan megrendelő ami teljes alternatív vagy alternatív súlyozott energiatermelésben kéri majd a járművet (ami törvényszerűen minimum pár db os megrendeléssel jelen lessz a honvédségnél...) a hadiipar ezzel is jár) és biztos lessz olyan amelyik megrendelő tisztán vagy súlyozottan belsőégésű megoldásokat fogja preferálni. (tehát ez is megtalálható lessz nállunk.) de nállunk már csak a technikai lépcsőfokok és techdemo miatt egy kisebb tétel köztesmegoldásos halytásrendszeresből egész biztos kell rendszeresítenünk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 961
30 839
113
Az északi-tengeri országokon kívül minden európai ország masszív szénhidrogén importőr. Alapvetően mindenkinek az az érdeke, hogy függetleníteni tudják magukat a monopol helyzettől. Addig nem lesz Európában nyugalom, amíg két oldalról basztathatják őket.
Előbb utóbb minden európai embernek el kell jutnia addig, hogy elege legyen abból, hogy évszázadonként minimum 1x az egész kontinenst felégetik.
Elindultak már azok a konszolidáló folyamatok (a franciák atomlobbija, a hidrogénes technológiák elérhetősége), ami picit tompítja majd az átállás kínjait. De inkább heti 2x nem lesz villany, mint hogy egy újabb világháború bölcsje legyünk. Mert akkor akár évekig is sötét lehet.
Európa uránbányákban és ritka földfémekben sem duskál.A gazdasági súlypont is áttevődik KeletÁzsiába,nyersanyagimportjuk nőtön nő.
Szépek ezek a mindenféle karbonsemleges elképzelések,csak nem rentábilisak.Gazadságilag és technológiailag sem.És most ugyan háttérbe szorultak,de vannak más megoldások is.Pl az USAF algábol állit elő biokerozint.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 382
46 181
113
Az a baj, hogy túl értékelitek az olaj üzemanyag szerű felhasználását. Ez kb 30 %-t tesz ki a felhasználásból. Másik kb 30 % a repülés és a maradék az vegyipar és egyéb. A gáznál szintén a probléma, hogy nagyon nagy a vegyipari részaránya illetve fűtésre a legjobb. Az pedig baromság (egy bizonyos százalékos arány után), ahogy molni már többször kifejtette, hogy alternatívokkal áramot csinálok, majd ezzel az árammal állítok elő hidrogént, amit belekeverek a földgázba. Mekkora hatásfokkal? Ez a legnagyobb baromság a világon. Bőcsészeknek ezt be lehet adni egy idei, de ki fogja ezt finanszírozni? Oroszország megkerülhetetlen lesz még jó pár évtizedik és a többi olaj exportáló. Tény, hogy az usa azért nyitotta meg a lezárt olaj kútjait, mert látta hogy most még nagy pénzért el lehet majd adni ebben az átmeneti időszakban (ami simán 100 év is lehet) nem hiába szankcionálja iránt venezuellát, verik fel az árat és a saját árújának csinálja a piacot. A másik két állam sokkal olcsóbban felszínre hozható készletekkel rendelkezik, ezért kell felverni az árakat!

Hát ezaz.A legtöbb hidrogént földgázbol állitják elő.Plusz technológiai folyamat,plusz költség,tulajdonképpen különösebb értelem nélkül.Földgázimport ugyanúgy kell hozzá,környezetvédelmi hatása 0.De lagalább a hidrogén sokkal nehezebben kezelhető a földgáznál.Politikai szinjáték ez csak,nem rentábilis cselekmény.
A hatásfok molni tízparancsolatának legelső helyén van. Ismerjük. (ezt is személyezkedésnek fogja venni :)).
A német politikust meg hidegen hagyja. Neki nem az a feladata, hogy hatásfokdiagrammokat bújjon. A német fogyasztó pénztárcája elbírja a magasabb energiaárakat, cserébe viszont nem kell Hansnak bezupálni, hogy 5-6 Hadosztályra növeljék a haderőt. Mert ha Hansnak (lehet hogy fél éve még Brigitte volt) a nemi identitástudati problémájával BW felszerelést kell húznia, akkor az nagyon összeb@ssza a chi-jét.

DE kezdd el kiszámolni, hogy csak az, hogy ha a németek úgy döntenek, hogy jövő évtől - egy kardsuhintással - feltornásszák 2%-ra a GDP arányos költéseiket a korábbi 1,1-1,2% szintről, az éves szinten 25Mrd euro-s plusz kiadást jelentene.
Mugg-graph.png

És ez még csak az a minimum lenne, amivel még mindig külső (NATO) biztonsági függésbe lennének. Ha meg felmennének 3%-ra, akkor az valahol évi 55-60Mrd euro lenne. Tegyük hozzá, ha Németország felmenne éves szinten 3%-ra, akkor a lengyeleket meg a franciákat megüti a guta.

Na ők emiatt azt választották, hogy valahogy megpróbálják fegyverek nélkül függetleníteni magukat.

És ezzel semmi nem lenne megoldva. Ez inaktív költés a gazdaság szempontjából, pláne úgy, hogy a drága technológiákat eléggé elengedték a németek.
A katona a direkt GDP termelés szempontjából inaktív. Inkább csak tovább csökkenti a különben is szűkös optimális korban lévő munkaerőt.
Nem véletlenül csesztetik az amerikaiak a németeket fegyvervásárlással. Tehát az oroszok a szénhidrogénekkel fejik őket, az amerikaiak meg drága fegyverrendszerekkel (Patriotba visszakényszerítés, a nuki fegyverek hordozása miatti gépbeszerzés és emiatti F35 presszionálás, CH-53K), és liberális politikai irányvonal erőteljes támogatásával azt érik el, hogy a német politika a saját hadiiparukat is többszörösen tökön rúgja.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 382
46 181
113
Európa uránbányákban és ritka földfémekben sem duskál.A gazdasági súlypont is áttevődik KeletÁzsiába,nyersanyagimportjuk nőtön nő.
Szépek ezek a mindenféle karbonsemleges elképzelések,csak nem rentábilisak.Gazadságilag és technológiailag sem.És most ugyan háttérbe szorultak,de vannak más megoldások is.Pl az USAF algábol állit elő biokerozint.
Az, hogy valami rentábilis, vagy nem az csak egy bizonyos fokig számít.
Számítottál rá, hogy idő előtt odacsapod a laptopodat?
Az hogy most venned kell egy új laptopot az mennyire rentábilis?
Kibírnád laptop nélkül? Persze! De te a nem rentábilissága ellenére mégis veszel egy újat, mert torrentezett filmet nézni csak kell valamin... :oops:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 206
67 079
113
Az atomlobbit abszolút pártolom, kár hogy a németek nem..
Fukshima megoldódott vagy csak nem beszélünk róla? :rolleyes: Csernobilra száz év múlva ki rak új kipolát? 1000 év múlva? Jó az atom amíg valami kis hiba be nem üt. Kellenének azok a kurva fúziós erőművek. Bár gondolom azoknaknis meglesz a maguk halálos veszélye.
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco and krisss