Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest

Dinamittal robbantotta fel a Teslát, mert drága javítani....​


Ez tipikusan egy olyan eset, amikor majomra még volt pénz, banánra azonban már nem futotta. Átvitt értelemben még Elon Muskot is felrobbantotta.

2021.12.21.

Finoman szólva paprikás hangulatba került egy Tesla Model S finnországi tulajdonosa. Kálváriája ott indult, hogy 2013-as évjáratú autója folyamatosan hibaüzenetekkel bombázta, majd végképp elszakadt a cérna, amikor kiderült, hogy csak akkumulátorcserével orvosolható a probléma, és mindez 20 ezer eurójába, vagyis cirka 7,5 millió forintjába kerülne.

Ezek után fogta magát, 30 kilogrammnyi dinamitot rákötözve felrobbantotta a Teslát.
A meglehetősen piromán indíttatású kísérlet áldozatául esett egy Elon Musk-bábu is, amit egy helikopterből dobtak ki. A produkciót megörökítették az utókornak, bár az nem derül ki a videóból, mennyit kóstált a művelet.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezek után fogta magát, 30 kilogrammnyi dinamitot rákötözve felrobbantotta a Teslát.
A meglehetősen piromán indíttatású kísérlet áldozatául esett egy Elon Musk-bábu is, amit egy helikopterből dobtak ki. A produkciót megörökítették az utókornak, bár az nem derül ki a videóból, mennyit kóstált a művelet.

Remélem kiszámlázzák neki mennyit ártott a környezetnek, mivel itt nem csak co2 került a légkörbe...
 
M

molnibalage

Guest

Dinamittal robbantotta fel a Teslát, mert drága javítani....​


Ez tipikusan egy olyan eset, amikor majomra még volt pénz, banánra azonban már nem futotta. Átvitt értelemben még Elon Muskot is felrobbantotta.

2021.12.21.

Finoman szólva paprikás hangulatba került egy Tesla Model S finnországi tulajdonosa. Kálváriája ott indult, hogy 2013-as évjáratú autója folyamatosan hibaüzenetekkel bombázta, majd végképp elszakadt a cérna, amikor kiderült, hogy csak akkumulátorcserével orvosolható a probléma, és mindez 20 ezer eurójába, vagyis cirka 7,5 millió forintjába kerülne.

Ezek után fogta magát, 30 kilogrammnyi dinamitot rákötözve felrobbantotta a Teslát.
A meglehetősen piromán indíttatású kísérlet áldozatául esett egy Elon Musk-bábu is, amit egy helikopterből dobtak ki. A produkciót megörökítették az utókornak, bár az nem derül ki a videóból, mennyit kóstált a művelet.

Tehát egy 8 éves kocsira kellett volna lényegében annyit rákölteni, amennyiért kb. egy olyan belső égéssel működő kocsit kapsz, ami a nem luxusautó kategóriában fullextrás, kb. nem tudnál mit kiválasztani szinte, hogy 7,5 millát csengess ki érte.

És egyesek szerint ez a jövő?

Remélem kiszámlázzák neki mennyit ártott a környezetnek, mivel itt nem csak co2 került a légkörbe...
Hét igen, amikor a jól egyesek agyára megy nyugaton.
 
W

Wilson

Guest
Remélem kiszámlázzák neki mennyit ártott a környezetnek, mivel itt nem csak co2 került a légkörbe...
Finnek, azok pedig a saját tapasztalataim szerint kicsit "őrültek" amúgy ha jól látom ez az akció valami bánya terültén volt, és ahogy látom, a végén elkezdték összeszedni a darabokat, de abban igazad van, hogy történt a robbantással valamilyen méretű környezetszennyezés.A kérdés az, hogy erre volt-e engedélyük....Azt is el tudom képzelni, hogy igen és azt is, hogy nem...
 
W

Wilson

Guest
Tehát egy 8 éves kocsira kellett volna lényegében annyit rákölteni, amennyiért kb. egy olyan belső égéssel működő kocsit kapsz, ami a nem luxusautó kategóriában fullextrás, kb. nem tudnál mit kiválasztani szinte, hogy 7,5 millát csengess ki érte.

És egyesek szerint ez a jövő?
Pontosan....
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Tehát egy 8 éves kocsira kellett volna lényegében annyit rákölteni, amennyiért kb. egy olyan belső égéssel működő kocsit kapsz, ami a nem luxusautó kategóriában fullextrás, kb. nem tudnál mit kiválasztani szinte, hogy 7,5 millát csengess ki érte.

És egyesek szerint ez a jövő?


Hét igen, amikor a jól egyesek agyára megy nyugaton.
Két éve kb az lett volna, amit mondasz, de mostanra sajna már nem adja ki a számokat, nagyon felmentek az autók árai, meg a szállítási határidők is. Most a középkategória alja ez az összeg. (már nem a teteje, ahogy te becsülted)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Két éve kb az lett volna, amit mondasz, de mostanra sajna már nem adja ki a számokat, nagyon felmentek az autók árai, meg a szállítási határidők is. Most a középkategória alja ez az összeg. (már nem a teteje, ahogy te becsülted)

Jó, de kb. minden hónapban volt eddig egy muskovita aki bizonygatta mekkora hülyeség az akkucserével riogatni, mert garanciális meg amúgy is filléres történet, mert csak a rossz cellát kell kivenni.
 
M

molnibalage

Guest
Két éve kb az lett volna, amit mondasz, de mostanra sajna már nem adja ki a számokat, nagyon felmentek az autók árai, meg a szállítási határidők is. Most a középkategória alja ez az összeg. (már nem a teteje, ahogy te becsülted)
Ettől a nagy összkép nem változik. Itt egy kurvadrága autóra költsél el egy igen jól felszerelt új autó árát.
Azt vagy jó lesz még 7 évig, vagy nem.
Ma egy 14 éves kocsi a "meh" kategória. Tömegek járnak ilyen korú autóval.
Ezt meg felrobbantották poénból.

Bocs, a láthatáron nincs a megfizethető villanymobilitás nemhogy tiszta legyen.

Most azon rugózni, hogy akkor csak majdnem full extrás vs ennyit ért a Finnországban (!) a tulajának a 7 éves villanycsodája...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Ettől a nagy összkép nem változik. Itt egy kurvadrága autóra költsél el egy igen jól felszerelt új autó árát.
Azt vagy jó lesz még 7 évig, vagy nem.
Ma egy 14 éves kocsi a "meh" kategória. Tömegek járnak ilyen korú autóval.
Ezt meg felrobbantották poénból.

Bocs, a láthatáron nincs a megfizethető villanymobilitás nemhogy tiszta legyen.

Most azon rugózni, hogy akkor csak majdnem full extrás vs ennyit ért a Finnországban (!) a tulajának a 7 éves villanycsodája...
Nem kéne túl nagy segget keríteni a finn faszi robbantásának. Ilyen kretének mindig voltak (amolyan attention whore-félék), veszik a félöreg, újonnan viszonylag sokba kerülő kocsijukat, felbasszák magukat valami evidencián ("Mennyibe kerül a szerviz!"; "A márkaképviselet nem cserélte ki a kocsit, pedig az ablakemelő kapcsolója BERAGADT"; stb), majd utána készül egy youtube videó, ahogy pöröllyel-csákánnyal-gépkarabéllyal szétbarmolják az autót.
Biztos megéri.

Ha valóban akart volna még járni a Teslájával, megtehette volna, nem került volna annyiba, mint amennyit említ. Rengetegen járnak Teslával, léteznek third-party szervizek, és megoldások mindenfajta problémára. A világ egyik legnépszerűbb és legkiforrottabb villanyautója ez.

Egyébként bőven a láthatáron van a megfizethető villanymobilitás. A mostani trenddel nemsokára az ICE középkategóriások szintjén lesz egy középkategóriás villanyos is.
 
M

molnibalage

Guest
third-party szervizek, és megoldások mindenfajta problémára.
Igen, olvashattuk korábban, egy szaros lengőkar cseréhez felxelni kell.
Meg aztán vagy van gari rá vagy sem. Ja, és bontott használt alkatrész kerül be, mert a mightly tesla nem ad el semmit senkinek.
A világ egyik legnépszerűbb és legkiforrottabb villanyautója ez.
Ez alapján akkor elégtelen, ha tömegautózás a cél.
Nem a nyugati tömegekre gondolok.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Igen, olvashattuk korábban, egy szaros lengőkar cseréhez felxelni kell.
Meg aztán vagy van gari rá vagy sem. Ja, és bontott használt alkatrész kerül be, mert a mightly tesla nem ad el semmit senkinek.
A Tesla tulajok általában elégedettek a szervizzel, amit a Teslától kapnak. Az, hogy mit adnak el third partynak, változni fog hamarosan.

Ez alapján akkor elégtelen, ha tömegautózás a cél.
Nem a nyugati tömegekre gondolok.
A Tesla nem akar "tömegautózást" kiszolgálni, legalábbis nem úgy ahogy te gondolod.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Ma egy 14 éves kocsi a "meh" kategória. Tömegek járnak ilyen korú autóval.
Nekem a 14 éves kocsim (nekem legalábbis) nem meh kategória :D Van benne szinte minden ami kell (tekerhető kormány, nyomható pedál, légkondi, abs, esp, légzsákok hada). (ülés és kormányfűtés kéne csak, meg olcsóbb E5-ös benzin :) Persze ha hátul hajtana azt is elviselném, meg a V6-os motort is a sor-4 helyett)

Igaziból egy 10-15 éves középkategória tetjéről való kocsi szinten minden fontos dolgot tud.
 
M

molnibalage

Guest
A Tesla nem akar "tömegautózást" kiszolgálni, legalábbis nem úgy ahogy te gondolod.
Nem azért, mert nem akar.
Nem tud.
Más sem fog tudni, ameddig az unverzalitás, meg 600 km+ hatótávval bohóckodás megy.

Amúgy meg valahol vicces, hogy a Tesla "sikereiből" vezeti a le a plebs és az "újságíró" is, hogy a tömeges villanyutózás itt van küszöbön.
Van egy f*szt. Ahhoz első körben tölteni tudni kéne ezeket a vackokat. Ami a városi lakosság magas aránya miatt eleve lehetetlen.
Ha meg menne, akkor a mai gridet lehet kukázni városi szinten, ahogy van.

Ahogy már írtam.
Én Bp-i lakóparkban lakom.
Cirka 200 autónak van parkoló, kb. 20%-a üres.
1 db parkolóhelyen van konnektor, az utóbbi 3-4 hónapban húzták ki.
Navajon elbírná a ház elosztója, ha 50-et kéne kihúzni és egyszerre menne?
Egy fenét.

Navajon a cella, n+1 új lakóparkot felhúzva mikor torzítaná és merítené le a tartalékot, ha ott is nagyhirtelen 50 kocsi csinálná ezt?

Aztán a cellához menő kábel kapacitása mikor fogyna el?

ÉS így tovább.

Nekem a 14 éves kocsim (nekem legalábbis) nem meh kategória :D Van benne szinte minden ami kell (tekerhető kormány, nyomható pedál, légkondi, abs, esp, légzsákok hada). (ülés és kormányfűtés kéne csak, meg olcsóbb E5-ös benzin :) Persze ha hátul hajtana azt is elviselném, meg a V6-os motort is a sor-4 helyett)

Igaziból egy 10-15 éves középkategória tetjéről való kocsi szinten minden fontos dolgot tud.
Ezt úgy értem, hogy egy nem leszart 14 éves kocsi erőlködés nélkül fog 20 évesen is menni.
Itt meg azt látjuk, hogy 7-8 éves kocsikra 5-10 misiket kell elverni ~5 év után. Nevetséges.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Nem azért, mert nem akar.
Nem tud.
Más sem fog tudni, ameddig az unverzalitás, meg 600 km+ hatótávval bohóckodás megy.

Amúgy meg valahol vicces, hogy a Tesla "sikereiből" vezeti a le a plebs és az "újságíró" is, hogy a tömeges villanyutózás itt van küszöbön.
Van egy f*szt. Ahhoz első körben tölteni tudni kéne ezeket a vackokat. Ami a városi lakosság magas aránya miatt eleve lehetetlen.
Ha meg menne, akkor a mai gridet lehet kukázni városi szinten, ahogy van.
Ott van az "olcsó" villany clio: 3x annyiba került amikor kijött, mint a benzines, állami támogatással csak a duplájába. egyszerűen magasabb a TCO-ja. Az akku nagy, drága, nehéz, és most úgy néz ki, hogy a jelenlegi technológia elérte határait.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Egyébként bőven a láthatáron van a megfizethető villanymobilitás. A mostani trenddel nemsokára az ICE középkategóriások szintjén lesz egy középkategóriás villanyos is.
Ha így szopatják a belső égésű autót gyártókat/vásárlókat hatóságilag, és a befolyt (meg máshonnan beszedett) pénzt villanyautókra költik, akkor valóban!

Részemről "az én adómból" akkor már inkább (amúgy fizetős, őrzött) parkolóházat meg bicikliutat építsenek, ne azoknak adjanak belőle, akiknek amúgy is futja. (jómódú polgárok, illetve külföldi cégek termékeinek dotálása.)

A bicikliút/parkolóház itt marad az adónkból, és mindenkinek jobb lesz, ha rendesen csinálják. Vagy simán kátyúzzák ki az utakat, meg mondjuk Nógrádban is újítsák fel az utakat. Vagy simán ennyivel több pénzt toljanak az energetikai-otthonfelújítási pályázatokba, az önrész miatt ott is a jobbmódúak tmogatják inkább, de a külker mérlegünkre középtávon jobb hatással lesz)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ettől a nagy összkép nem változik. Itt egy kurvadrága autóra költsél el egy igen jól felszerelt új autó árát.
Azt vagy jó lesz még 7 évig, vagy nem.
Ma egy 14 éves kocsi a "meh" kategória. Tömegek járnak ilyen korú autóval.
Ezt meg felrobbantották poénból.

Bocs, a láthatáron nincs a megfizethető villanymobilitás nemhogy tiszta legyen.

Most azon rugózni, hogy akkor csak majdnem full extrás vs ennyit ért a Finnországban (!) a tulajának a 7 éves villanycsodája...
Kapjál már az agyadhoz! Ne viselkedj már facebook meg insta idiótaként!
Ilyen demonstratív marhaságokból miért általánosítasz?
Hogy poénból egy hülye (vagy nem is annyira hülye) megbízta a finn jackass-t hogy robbantsanak már egyet, miközben a videóban a csávó az építőipari cége logós sapkájában (az ugyan arra) felmatricázott furgonnal vontatja be a láthatóan szétbontott Tesla-ját.
Ez egy marketing kampány.
A robbantó csapat nem egészen 48 ezres feliratkozó táborával, rendszeresen 10-20ezres megtekintéseket produkál, majd ennek a videónak lesz hirtelen 1,1M megtekintője 3 nap alatt.
És ennek még nincs itt a vége. 2 hét alatt fel fog ez kúszni 10M-ra is. Na egy ilyen marketing kampányt mennyi pénzből hozol össze?
És hogy minimalizáljuk tovább a költségeket: Az a Model S teljesen szét volt berhelve. Ez már onnan is látszik, hogy amikor még a traileren volt, már akkor is csomagtér ajtókat gyakorlatilag a saját súlyuk tartotta valamicskét a helyükön. Elöl is, hátul is.
DE el is mondja, hogy miután megvette, akkor elég fasza kis kocsi volt. Majd 1500km után elkezdte dobálni a hibaüzeneteket (többfélét is!!).
Majd 1 hónapig kotlott rajta a helyi Tesla szerviz, és végül most úgy dötött, felrobbantja....
Hallllllóóóó egy 2013-as Tesla-ról beszélünk. Ugye nem gondolod, hogy 8 év alatt tette bele gondos első gazdaként az 1500km-t?

Nyilvánvalóan, vett egy - valószínűleg vízkáros - széthajtott Model S-t szarér'-húgyér', merthogy az biztosan nagy királyság lesz.
Hát nem lett. Aztán meg most megy a kármentés. A kurrensebb alkatrészeket elbontották, még talán az ominózus hibás akkut is elpasszolta olyannak, aki cellákat cserél Tesla aksikba, és az egész ügyet elkönyveli a finn adóhivatal felé, mint marketing költséget, és leírja az adójából a francba.

Te meg hüledezel, meg értetlenkedsz.

Mondom, javaslok pár ennél sokkal gyakoribb, csak kevésbé porondon lévő problémát.
(felhívnám a használt BMW ára és a javítás költségei közötti relációra a figyelmed!)
Az egyik ügyfelem feleségének vagy 4-5 éve lett - 1,5 évesen - turbóhibás az egyes BMW-je. Csakhogy sima turbócserével ez nem volt orvosolható. Komplett motorcsere.
Óriási mákja volt, hogy még gari időn belül volt, de pár hónappal később már a komplett motort neki kellett volna állnia.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and cirqle
M

molnibalage

Guest
A robbantó csapat nem egészen 48 ezres feliratkozó táborával, rendszeresen 10-20ezres megtekintéseket produkál, majd ennek a videónak lesz hirtelen 1,1M megtekintője 3 nap alatt.
Ez kb. jó esetben is 3300 USD bevétel, cserébe egy nullázott kocsi.
Biztos megérte üzletileg...
És ennek még nincs itt a vége. 2 hét alatt fel fog ez kúszni 10M-ra is.
Hát, vannak kétségeim.
Ez eleve egy 5+ napos videó.
Ekkora a videók elérik nézettségük kb. felét. Az utána következő kb. 1 hónap az első két hét nézettségének 5-8%-a vagy annyi sem.
Na egy ilyen marketing kampányt mennyi pénzből hozol össze?
A cégének esetleg jó, de pusztán egy új autóra gyűjtésre pocsék.
A dinamit és a stáb árát nem tudom, ami felvette ezt az egészet főleg a helivel.
Hát, nem két fillér.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez kb. jó esetben is 3300 USD bevétel, cserébe egy nullázott kocsi.
Biztos megérte üzletileg...
Ha ez egy vízkáros Tesla volt, akkor mélyen ár alatt jutott hozzá egy bulikocsihoz. És igen, egy 8 éves (lassan 9) elektromos autó akkujától már különben sem kell csodákat várni.
Ha ez nem egy szétbontott Tesla lett volna, akkor a hatóságok vazelin nélkül vették volna őket kezelésbe, szándékosan egy Li-on akkut tűznek és robbanásnak kitenni nem életbiztosítás (hosszan ég, mérgező égéstermékekkel, miegymás). Erre szerintem akkor sem adnak engedélyt , ha ez a finn bagázs csinálta volna a teljes Holywood minden filmjének pirotechnikai trükjét - vagy 10éve.
El tudod képzelni, hogy mennyire lehetett kipucolva és eladva a belseje, ha csomagtérzárakat leszedték. Ha benne lett volna, akkor nem lifeg egyik csomagtrér fedél sem.
A cégének esetleg jó, de pusztán egy új autóra gyűjtésre pocsék.
A dinamit és a stáb árát nem tudom, ami felvette ezt az egészet főleg a helivel.
Hát, nem két fillér.
A csatorna, ahova ez felkerült, az ilyen f@szságokkal foglalkozik.
Ők is tudták, hogy ez nekik is "nagy durranás" lesz. Még azt is kinézem ebből az ügyből, hogy még ők fizettek a Tesla vázért, valami csekély összeget.
Egy ilyen Milliós nagyságrendű videó akkora nézettséget generál (nem azonnal, hanem az új feliratkozók révén), hogy bőven megéri még ez a nevetséges befektetés is.
Már ott kellett volna szólni a kicsi csengőnek a fejünkben, amikor beöltöztetett Musk bábuval bohóckodnak...

Annak idején a kínai állami média is csinált egy pici kampányt a Tesla ellen. Valami megállapodás előtt némi alkupozíció gyanánt.
Ott asszem valami szétverés volt (szervezett siratóasszonyokkal), meg hirtelen váratlan tűzesetek is. Sem előtte, sem utána semmi.
Nincs itt semmi látnivaló. Showbiz as usual...

Szerk.: Mert vannak ilyen hülyék is ám!