Rengeteg autó tűnt el a magyar piacról, Európa végén kullogunk
Az új autók hiánya a használtak iránti keresletet is megdobta, ami szintén komoly drágulással járt.
index.hu
A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Kicsit a szarból erénykovácsolás esete amit most írok, de azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest, így feltételezhetjük, hogy ha nálunk az autók átlagéletkora - teoretikusan - 1 éve lenne, akkor se volnánk előrébb.
Hanem azt is meg kéne nézni a trendbűvölgető bürokrata statisztikusoknak, hogy ugyanezen 14 év alatt mondjuk a permanensen újautó-habzsoló német piac vajon mennyivel járult hozzá a környezet károsításához azáltal, hogy rendre új és új gépjárműveket állítanak elő miatta az autógyárak?
Mert értem én, hogy egy új és modern kocsi elviekben jobban újrahasznosítható, de magának az újrahasznosításnak (ami amúgy még mindig messze van a 100 százaléktól) és az abból kiinduló új autó gyártásnak is megvan a saját ökológiai lábnyoma.
Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.