Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ez is csak azt mutatja, amit már én is láttam személyesen és több videón.
Korlátozzák van tiltsák már le ezeket a szarokat.
A sztyok kis kerekükkel 20 km/h táján is istenkísértés menni, a legkisebb út hiba is végzetes lehet.
De még anélkül is. Számtalanszor látok olyat, hogy képtelenek akár egyenesen és stabilan menni velük. Irányjelzést leadni nem tudnak, mert a kormányt el kell engedni, ami tuti perecelés. Láttam már aki a lábával jelzett, ő is majdnem elesett.

Lábbal hajtott gyerekjátékokból csinálnak 1-3 kW-os motorral felszerelt vackokat. Agyrém.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 977
19 237
113
Ez is csak azt mutatja, amit már én is láttam személyesen és több videón.
Korlátozzák van tiltsák már le ezeket a szarokat.
A sztyok kis kerekükkel 20 km/h táján is istenkísértés menni, a legkisebb út hiba is végzetes lehet.
De még anélkül is. Számtalanszor látok olyat, hogy képtelenek akár egyenesen és stabilan menni velük. Irányjelzést leadni nem tudnak, mert a kormányt el kell engedni, ami tuti perecelés. Láttam már aki a lábával jelzett, ő is majdnem elesett.

Lábbal hajtott gyerekjátékokból csinálnak 1-3 kW-os motorral felszerelt vackokat. Agyrém.

Minap parkoló autók közül beszáguldott elém egy ilyen kb 20+mk/h-s sebességgel, néhány autóval a gyalogátkelő előtt (amúgy belátható kivételesen, nem parkolnap ráállva), gyerekét maga előtt ezen a szaron szállítva. Ha nem akkor fordultam volna egy másik utcáról oda csigatempóban, akkor kilapulnak, én meg legalábbis járhatok a bíróságra.

Nem csak a járgás veszélyes, kifejezetten hülyék használják.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Tudjátok, a Szent Elektromobilitás miatt van ez a sok roller. Külön kedvenceim a kerékpárúton eldobált példányok. A minap röhögtünk egy faszin, aki akkurátusan leszállt a bringájáról, és úgy elhajította a susnyásba az otthagyott rollert, hogy még Toldi Miklós is megsüvegelte volna. Mindebben az is szomorú, hogy az autózás racionális kiváltása, csökkentése helyett csak pofozgatjuk a szart ezekkel a vackokkal. De a városházi jelentésekben jól mutat, biztos van valami bullshit-képlet a villanyrollerek száma és a város "zöld mutatójának" összefüggéseire.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 090
10 303
113
Ez is csak azt mutatja, amit már én is láttam személyesen és több videón.
Korlátozzák van tiltsák már le ezeket a szarokat.
A sztyok kis kerekükkel 20 km/h táján is istenkísértés menni, a legkisebb út hiba is végzetes lehet.
De még anélkül is. Számtalanszor látok olyat, hogy képtelenek akár egyenesen és stabilan menni velük. Irányjelzést leadni nem tudnak, mert a kormányt el kell engedni, ami tuti perecelés. Láttam már aki a lábával jelzett, ő is majdnem elesett.

Lábbal hajtott gyerekjátékokból csinálnak 1-3 kW-os motorral felszerelt vackokat. Agyrém.

És mivel dinamikusabban startolnak mint egy bringás minden lámpánál megeloznek.
Pénteken 35el nem tudtam utolérni egyet a Tétényi úton, pedig elvileg 25 a maximum tempója, na ha azzal perecel az érdekes lesz, én kipróbáltam egy ilyen bérelhető zöldet, ezek ócska járművek amikkel nagyon könnyű száguldani.
És ok a kozlekedes LEGO tudatosabb résztvevői mára...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tudjátok, a Szent Elektromobilitás miatt van ez a sok roller. Külön kedvenceim a kerékpárúton eldobált példányok. A minap röhögtünk egy faszin, aki akkurátusan leszállt a bringájáról, és úgy elhajította a susnyásba az otthagyott rollert, hogy még Toldi Miklós is megsüvegelte volna. Mindebben az is szomorú, hogy az autózás racionális kiváltása, csökkentése helyett csak pofozgatjuk a szart ezekkel a vackokkal. De a városházi jelentésekben jól mutat, biztos van valami bullshit-képlet a villanyrollerek száma és a város "zöld mutatójának" összefüggéseire.

Főleg azért hasznos, mert olyanok használják akik amúgy gyalog és/vagy közösségi közlekedéssel mennének a céljukhoz.
 
M

molnibalage

Guest
És mivel dinamikusabban startolnak mint egy bringás minden lámpánál megeloznek.
Hát engem aztán nem. :)
Főleg azért hasznos, mert olyanok használják akik amúgy gyalog és/vagy közösségi közlekedéssel mennének a céljukhoz.
Csak akkor használják már ésszel és rendesen. De 20 km/h-val is veszélyesek, amikor eltakonynak egy úthibán, amit én bringával meg sem érzek.
 
M

molnibalage

Guest
Ezek a "megoldások" vagy túl drágák, vagy túl rosszul optimalizáltak valamelyik paraméter terén.
Az elektromos rollerrel semmi baj nincs, csak....

  • Felejtsük már el a 20 km/h feletti tartományt... Még nagy kerékkel is rollernél. Veszélyes. És felesleges.
  • Teljesen felesleges ezeket úgy tervezni, hogy egy utazás több ideig tartson vele, mint 5-6 km. Azon felül iszonyatosan kényelmetlen, le kell ülni.
  • Ezek alapján kell a kapacitást belőni akku terén, hogy ne legyen drága.
  • Jelenlegi üzem alapján ezeket belső égésű motoros furgon szedi össze tölteni és viszi ki. Amikor pont ezek töltéséhez kéne fing teljesítmény, ami olcsóvá tenné magát a járművet, ha csak kis motor és ki akku kell bele. Tessék ennek helyi töltési pontokat adni. Nem minden lehetevési ponthoz, de jutalmazhatná a rendszer, ha oda teszed le.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Ezek a "megoldások" vagy túl drágák, vagy túl rosszul optimalizáltak valamelyik paraméter terén.
Az elektromos rollerrel semmi baj nincs, csak....

  • Felejtsük már el a 20 km/h feletti tartományt... Még nagy kerékkel is rollernél. Veszélyes. És felesleges.
  • Teljesen felesleges ezeket úgy tervezni, hogy egy utazás több ideig tartson vele, mint 5-6 km. Azon felül iszonyatosan kényelmetlen, le kell ülni.
  • Ezek alapján kell a kapacitást belőni akku terén, hogy ne legyen drága.
  • Jelenlegi üzem alapján ezeket belső égésű motoros furgon szedi össze tölteni és viszi ki. Amikor pont ezek töltéséhez kéne fing teljesítmény, ami olcsóvá tenné magát a járművet, ha csak kis motor és ki akku kell bele. Tessék ennek helyi töltési pontokat adni. Nem minden lehetevési ponthoz, de jutalmazhatná a rendszer, ha oda teszed le.
Ám ezeket a projekteket a startup-logika mentén tervezik, azaz egy olcsón fejlesztett, valamennyire ígéretes és működő termék kell a befektetőknek, hogy legyen exit. Ráadásul biztosra veszem, hogy egy csomó ilyen fejlesztésben valamilyen zöldcímkés támogatási pénz is van, ami egylövetű, azaz nem a rendszerszintű fejlesztésre sarkall, hanem csak egy látávnyos prototípusig tolja a projektet. Ezzel lehet pózolni ilyen konferenciákon, meg további zöld mobilitási pénzekért folyamodni.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
Ám ezeket a projekteket a startup-logika mentén tervezik, azaz egy olcsón fejlesztett, valamennyire ígéretes és működő termék kell a befektetőknek, hogy legyen exit. Ráadásul biztosra veszem, hogy egy csomó ilyen fejlesztésben valamilyen zöldcímkés támogatási pénz is van, ami egylövetű, azaz nem a rendszerszintű fejlesztésre sarkall, hanem csak egy látávnyos prototípusig tolja a projektet. Ezzel lehet pózolni ilyen konferenciákon, meg további zöld mobilitási pénzekért folyamodni.
Én ezt állmai támogatott lopásnak hívom. Ezt pontosan olyan rablógazdálkodás, aminek nincs jövője és csak fost állít elő, ami nem jó.
A hosszútávú gondolkodás teljesen kivesző nyugaton. Vagy amit annak álcáznak, az meg nettó bullshit.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 756
4 685
113
Én ezt állmai támogatott lopásnak hívom. Ezt pontosan olyan rablógazdálkodás, aminek nincs jövője és csak fost állít elő, ami nem jó.
A hosszútávú gondolkodás teljesen kivesző nyugaton. Vagy amit annak álcáznak, az meg nettó bullshit.
És ami külön fura, hogy sok esetben már ismert zsákutcába vagy problémába fut bele a fejlesztés. Pl. engedélyt kapnak a rollercégek Budapesten, mikor már más városokban rég kiderültek a problémák -- aztán nálunk is jönnek a bajok, amiket csak utólag próbálnak így-úgy orvosolni.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest
És ami külön fura, hogy sok esetben már ismert zsákutcába vagy problémába fut bele a fejlesztés. Pl. engedélyt kapnak a rollercégek Budapesten, mikor már más városokban rég kiderültek a problémák -- aztán nálunk is jönnek a bajok, amiket csak utólag próbálnak így-úgy orvosolni.
Minden egyes alkalommal fel kell találni a melegvizet, amivel az újra feltalált kereket mossuk le...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 090
10 303
113
Én voltam a vasúti pálya engedélyezési terveinek elkészítője pár évvel ezelőtt, mi tartottunk lakossági fórumot, a tisztelt lakosságból egyetlen szegedi sem volt képes eljönni, a szentmihályiak képviselője sem, 2016 vagy 2016 volt.
Valamint ismét a kérdés: vasúti pálya mellé költöztek, mi a fenére számítottak?! Az sejthető volt hogy a régi állapota nem marad meg a vonalnak, mert az semmire nem volt jó. Pár év múlva kapnak rá egy vasútvillamost és az nem csak a pályaudvarra viszi el az utasokat értelmetlen menetrenddel mint a 2015ig járó szerelvény.
Féltik a gyerekeiket, ez én értem, de annyira ne legyen már hülye senki hogy a kölkök a vasúti pályán játszanak. (értem hogy most volt hét év amikor alig jártak vonatok arra)
A Szabadkai út árjárója meg valóban szar, de ha nem lenne ez a vasútfejlesztés akkor is szar lenne. Sajnos mintha 2. rendű árvízvédelmi vonal lenne a vasúti pálya itt, ezért felüljárót akarnak, az meg nagyon sok házat ütne el.
A környezetvédelmi vizsgálat során valóban kevés tehervonattal számoltunk emlékeim szerint, mert akkor még nem volt rá igény. A tehervonati forgalom pár évig valóban extra szar lesz, van engedélyezési terve a Baja-Csikéria-Szabadka vasútvonalnak, meg kell építeni belőle a hiányzó részt és akkor lehet arra is mozgatni valamennyi tehervonatot.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 759
17 781
113
A teutonoknál már az a divat, hogy ketten mennek egy ilyen szaron. Egyik ismerős a sürgősségin orvos, mondja, hogy hétvégén minden este van egy-két komolyabb esett.

Részegen nyomja neki, majd egy csatornatető vagy benézi a padka magasságát, aztán bumm. A kulcscsont törés az egyszerűbb eset, az állkapocs elintézése viszont egyre gyakoribb.

A másik "kedvencem", amikor ész nélkül lebaszkodják ezeket a szarokat. Tegnap vihar volt, estére volt pár autó, aminek a baloldali szélvédőjét benyomta egy roller. Ilyenkor jön a kérdés, hogy ki fizet - mert egy bírósági ügy alapján nem feltétlenül az a felelős, aki utoljára ment a rollerral és ott hagyta. Más is hozzányúlhatott, így indul a mismásolás.

Csináltak kijelölt parkolót, reggel még rendben van, délután már őskáosz, estére meg mindenfelé rollerek. Újabban már este otthagyják a kereszteződésben vagy a villamos síneken is, de már a szökőkút medencéjében is volt...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 949
15 688
113
Újabb Vitézy projekt, újabb kudarc, újabb elúsztatott milliárdok...

VEKE

2 d ·

A helyreállítási alapból (RRF) már biztosan nem fog HÉV-fejlesztés megvalósulni, ezt a tényt immár a mindenre is felkent Vitézy Dávid is kénytelen volt beismerni miniszterének, Palkovics Lászlónak. Kb. 750 milliárd forintnyi közlekedésfejlesztési forrás elvesztéséről van szó. Más kérdés, hogy a tervek amúgy bődületesen túlárazott és szakmailag katasztrofális elképzeléseken alapultak, így végül is annyira nem nagy baj, ha át kellene az egészet alakítani, persze a Főmterv a tízmilliárdos kaliberű tervezési pénzeket még bezsebelheti.
Miért is nem lesz pénz?
Navracsics Tibor, EU pénzek megszerzésére szakosított miniszter Luxemburgban járt egyeztetésen és a következőket nyilatkozta utána az MTI-nek:
"A kormány mindent megtesz azért, hogy az év második felében, legkésőbb az év vége felé alá tudja írni a koronavírus-helyreállítási alap megérkezéséhez szükséges megállapodást az Európai Bizottsággal", illetve "törekednek arra is, hogy az uniós operatív programok – köztük a területi, a gazdasági és innovatív vagy az emberi erőforrással kapcsolatos programok – finanszírozását lehetővé tevő partnerségi megállapodásokat Magyarország és az Európai Bizottság szintén az év második felében alá tudja írni. A partnerségi megállapodásokról folytatott tárgyalások jól haladnak."
Fordítsuk le magyar nyelvre a nyilatkozatot.
Magyarországnak két megállapodást kellene tető alá hoznia, az egyik a helyreállítási alapról (RRF) szóló, a másik az operatív programokat leíró ún. Partnerségi megállapodás. Mind a kettő esetében már csak Magyarországgal nem tudott megegyezni a Bizottság, amelynek az oka a Magyarországgal szembeni jogállamisági eljárás és a "Jó kormányzás" alapelvekbe való ütközés. Magyarán szólva, nincsenek meggyőződve arról, hogy a magyarok nem lopják el az uniós forrásokat, a garanciaként kért jogszabály-változtatásokra pedig a magyar kormány nem reagált. Hiába egyeztetnek szakértői szinten és egyeznek meg sok részletkérdésben - erre utal a jól haladnak a tárgyalások kitétel - ha az alapvető politikai kérdésben az álláspontok inkább távolodnak.
Navracsics mondandójában pontosan ezért szerepel a "mindent megteszünk" meg a "törekedni kell rá" szófordulat, ami pontosan azt jelenti, amit, tehát azt, hogy nincs megegyezés és nem is akaródzik azt megtenni.
De tegyük fel, hogy ez év végére tényleg sikerül megállapodni. Ekkor az RRF végrehajtására kb. 3,5 év marad, ott minden projekttel 2026. augusztus 31-ig pénzügyileg is el kell számolni. Ez olyan projektek esetében, ahol még a közbeszerzéseket sem írták ki, legyen az infrastruktúra-fejlesztés, vagy járműbeszerzés, már régóta a lehetetlennel volt egyenértékű, de a kormány hülyítése azért ment ezerrel. Mégis, ment a kampány, a vigyor, a szájtépés, az ígérgetés, hogy a H5, H6, H7 HÉV-ek fejlesztése és járműcseréje RRF forrásból megvalósulhat. Akkor is, amikor a járműtendert a miniszterelnök már tavaly tavasszal töröltette (erről sokat írtunk).
Az operatív programok tervezetét akkor lehet beadni, ha a Partnerségi megállapodást jóváhagyták. Ezután az OP-k jóváhagyása is minimum fél év. Időben, optimális esetben, ha semmi sem jön közbe (bár eddig mindig közbejött) akkor 2023 nyarán járunk, két és fél év elment már a ciklusból. Az OP-k utófinanszírozásúak, és még akkor is ha vannak benyújtható számláink, 2023 vége előtt akkor sem fog érkezni pénz.
Ezért függesztette fel a kormány az állami beruházásokat és mondja azt, hogy majd 2024-ben visszatérünk a témára.
A közlekedési operatív program (IKOP Plusz néven fut) központi régiós kohéziós forrásaiból máris átcsoportosítottak 25 milliárdot energetikai célokra. Ebbe a csökkentett keretbe (kb. 445 mrd Ft a fővároson belüli rész) kellene beleerőszakolni a 750 milliárdos HÉV fejlesztéseket. Vajon minek a helyére? Déli körvasút? Elővárosi vasútvonalak? Mind vitézista gigantomán pénztemető. Fővárosi projektek, vagy olyanok mint az M2G, Vitézy és a kormány jóvoltából már csak a vonal alatt kaphattak helyet eddig is. Sok sikert kívánunk a melyik ujjamat harapjam meg játékhoz az újdonsült államtitkárkának, akinek érdeklődési köre a hírek szerint a mellékvonali Bz menetrendek optimalizálásánál tart jelenleg az új birodalmában. Nem is lenne baj, ha csak azokkal foglalkozna...

283965593_10158408476151987_1047693534294919040_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Újabb Vitézy projekt, újabb kudarc, újabb elúsztatott milliárdok...

VEKE

2 d ·

A helyreállítási alapból (RRF) már biztosan nem fog HÉV-fejlesztés megvalósulni, ezt a tényt immár a mindenre is felkent Vitézy Dávid is kénytelen volt beismerni miniszterének, Palkovics Lászlónak. Kb. 750 milliárd forintnyi közlekedésfejlesztési forrás elvesztéséről van szó. Más kérdés, hogy a tervek amúgy bődületesen túlárazott és szakmailag katasztrofális elképzeléseken alapultak, így végül is annyira nem nagy baj, ha át kellene az egészet alakítani, persze a Főmterv a tízmilliárdos kaliberű tervezési pénzeket még bezsebelheti.
Miért is nem lesz pénz?
Navracsics Tibor, EU pénzek megszerzésére szakosított miniszter Luxemburgban járt egyeztetésen és a következőket nyilatkozta utána az MTI-nek:
"A kormány mindent megtesz azért, hogy az év második felében, legkésőbb az év vége felé alá tudja írni a koronavírus-helyreállítási alap megérkezéséhez szükséges megállapodást az Európai Bizottsággal", illetve "törekednek arra is, hogy az uniós operatív programok – köztük a területi, a gazdasági és innovatív vagy az emberi erőforrással kapcsolatos programok – finanszírozását lehetővé tevő partnerségi megállapodásokat Magyarország és az Európai Bizottság szintén az év második felében alá tudja írni. A partnerségi megállapodásokról folytatott tárgyalások jól haladnak."
Fordítsuk le magyar nyelvre a nyilatkozatot.
Magyarországnak két megállapodást kellene tető alá hoznia, az egyik a helyreállítási alapról (RRF) szóló, a másik az operatív programokat leíró ún. Partnerségi megállapodás. Mind a kettő esetében már csak Magyarországgal nem tudott megegyezni a Bizottság, amelynek az oka a Magyarországgal szembeni jogállamisági eljárás és a "Jó kormányzás" alapelvekbe való ütközés. Magyarán szólva, nincsenek meggyőződve arról, hogy a magyarok nem lopják el az uniós forrásokat, a garanciaként kért jogszabály-változtatásokra pedig a magyar kormány nem reagált. Hiába egyeztetnek szakértői szinten és egyeznek meg sok részletkérdésben - erre utal a jól haladnak a tárgyalások kitétel - ha az alapvető politikai kérdésben az álláspontok inkább távolodnak.
Navracsics mondandójában pontosan ezért szerepel a "mindent megteszünk" meg a "törekedni kell rá" szófordulat, ami pontosan azt jelenti, amit, tehát azt, hogy nincs megegyezés és nem is akaródzik azt megtenni.
De tegyük fel, hogy ez év végére tényleg sikerül megállapodni. Ekkor az RRF végrehajtására kb. 3,5 év marad, ott minden projekttel 2026. augusztus 31-ig pénzügyileg is el kell számolni. Ez olyan projektek esetében, ahol még a közbeszerzéseket sem írták ki, legyen az infrastruktúra-fejlesztés, vagy járműbeszerzés, már régóta a lehetetlennel volt egyenértékű, de a kormány hülyítése azért ment ezerrel. Mégis, ment a kampány, a vigyor, a szájtépés, az ígérgetés, hogy a H5, H6, H7 HÉV-ek fejlesztése és járműcseréje RRF forrásból megvalósulhat. Akkor is, amikor a járműtendert a miniszterelnök már tavaly tavasszal töröltette (erről sokat írtunk).
Az operatív programok tervezetét akkor lehet beadni, ha a Partnerségi megállapodást jóváhagyták. Ezután az OP-k jóváhagyása is minimum fél év. Időben, optimális esetben, ha semmi sem jön közbe (bár eddig mindig közbejött) akkor 2023 nyarán járunk, két és fél év elment már a ciklusból. Az OP-k utófinanszírozásúak, és még akkor is ha vannak benyújtható számláink, 2023 vége előtt akkor sem fog érkezni pénz.
Ezért függesztette fel a kormány az állami beruházásokat és mondja azt, hogy majd 2024-ben visszatérünk a témára.
A közlekedési operatív program (IKOP Plusz néven fut) központi régiós kohéziós forrásaiból máris átcsoportosítottak 25 milliárdot energetikai célokra. Ebbe a csökkentett keretbe (kb. 445 mrd Ft a fővároson belüli rész) kellene beleerőszakolni a 750 milliárdos HÉV fejlesztéseket. Vajon minek a helyére? Déli körvasút? Elővárosi vasútvonalak? Mind vitézista gigantomán pénztemető. Fővárosi projektek, vagy olyanok mint az M2G, Vitézy és a kormány jóvoltából már csak a vonal alatt kaphattak helyet eddig is. Sok sikert kívánunk a melyik ujjamat harapjam meg játékhoz az újdonsült államtitkárkának, akinek érdeklődési köre a hírek szerint a mellékvonali Bz menetrendek optimalizálásánál tart jelenleg az új birodalmában. Nem is lenne baj, ha csak azokkal foglalkozna...

283965593_10158408476151987_1047693534294919040_n.jpg
Édes istenem... Te értelmezed, amit olvasol?
Bármit tervezherttek volna, ha a NER miatt indul az eljárás és amiatt nincs pénz rá.
Ebből te levezeted, hogy Vitézy a hülye.
Kb. olyan vagy, mint a viccben a fickó, aki minden képnen pinát lát, mert az akar...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 949
15 688
113
Édes istenem... Te értelmezed, amit olvasol?
Bármit tervezherttek volna, ha a NER miatt indul az eljárás és amiatt nincs pénz rá.
Ebből te levezeted, hogy Vitézy a hülye.
Kb. olyan vagy, mint a viccben a fickó, aki minden képnen pinát lát, mert az akar...

Nem tehetek róla, ha a vitézy szopkodáson-mentegetésen túl egyszerűen hiányzik a képességed a megértésre.

Nem véletlenül rakták ki azt az illusztrációt, amit...
 
M

molnibalage

Guest
Nem tehetek róla, ha a vitézy szopkodáson-mentegetésen túl egyszerűen hiányzik a képességed a megértésre.

Nem véletlenül rakták ki azt az illusztrációt, amit...
A VEKE képes volt tapsolni egy ostoba bírósági döntésnek és hazudni egy posztjában. Innetől fogva eleve vicces linkenli onnan bármit.
De mondjuk enyhén önhasonló poszt, ahogy a NER egyik csúcsintézményét állítod be hülyének a vezetőjével. Ezt hogyan dolgozod fel? :)