https://telex.hu/belfold/2022/06/07...yauto-vasarlonak-magyar-nemzeti-bank-javaslat
Villanyautós finanszírozási dilemmák level 1000.
Villanyautós finanszírozási dilemmák level 1000.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az élethez szerencse is kell. Apám pl. vett egy 3 hónapos kocsit (hitelcsapdáb időben felismerők visszadták a kereskedőnek), és újabb három hónap múlva oldalról egy elsőbbséget meg nem adó miatt totálkár. Mi volt a gondolatunk? Szerencsére apám élve kiszállt pár borda töréssel. Vettünk egy 10+ éves csotrogányt munkába járni, amíg nem rendeződött a helyzet. Amúgy a biztosító meg a bontó együtt a kár kb 75%-át hozta ki. Ja, és amíg lábadozott, talált egy jobb állást, mint ahol korábban volt. Az élethez szerencse is kell, meg meg is kell ragadni.Na, ez mitől lehetett...?
De amúgy ilyenkor mindig azon gondolkodok el, hogy ha te hibátlanul csinálsz mindent is, akkor vétlenként mekkora anyagi veszteség ér így?
A biztosító tuti nem fizet annyit, amiből egy új kocsi kijön és az egész ügyintézéssel és minden fossal töltött időt meg aztán senki nem fizeti meg.
És mivel fakezűekkel és barokkal van teli az út...
Ezek jó közhelyek arra, hogy ha meg nem, akkor IJ...Az élethez szerencse is kell. Apám pl. vett egy 3 hónapos kocsit (hitelcsapdáb időben felismerők visszadták a kereskedőnek), és újabb három hónap múlva oldalról egy elsőbbséget meg nem adó miatt totálkár. Mi volt a gondolatunk? Szerencsére apám élve kiszállt pár borda töréssel. Vettünk egy 10+ éves csotrogányt munkába járni, amíg nem rendeződött a helyzet. Amúgy a biztosító meg a bontó együtt a kár kb 75%-át hozta ki. Ja, és amíg lábadozott, talált egy jobb állást, mint ahol korábban volt. Az élethez szerencse is kell, meg meg is kell ragadni.
Igen, ilyen az élet. Nem lehet minden percet latolgatva meg félve élni.Ezek jó közhelyek arra, hogy ha meg nem, akkor IJ...
Na, ez mitől lehetett...?
De amúgy ilyenkor mindig azon gondolkodok el, hogy ha te hibátlanul csinálsz mindent is, akkor vétlenként mekkora anyagi veszteség ér így?
A biztosító tuti nem fizet annyit, amiből egy új kocsi kijön és az egész ügyintézéssel és minden fossal töltött időt meg aztán senki nem fizeti meg.
És mivel fakezűekkel és barokkal van teli az út...
Érdekesen összefésülődő komment ez azzal, hogy mindenhova kocsival vinni a gyereket.Igen, ilyen az élet. Nem lehet minden percet latolgatva meg félve élni.
Hát, ez is ostoba cikk lett.https://telex.hu/belfold/2022/06/07...yauto-vasarlonak-magyar-nemzeti-bank-javaslat
Villanyautós finanszírozási dilemmák level 1000.
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)Meddig tartható az, hogy nincs (?) jövedéki adó az áramon, de benzin és go-n meg igen?
Megnyugtat, hogy minden problémára univerzálisan a megfigyelési társadalom a megoldás!Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)
Szerintem csak akarni kell.
Elrendelte, hogy mindenkinek: kicsinek-nagynak, szegénynek-gazdagnak, szabadnak
és szolgának jelöljék meg jobb karját és homlokát, s hogy senkise adhasson-vehessen, ha nem viseli a vadállat jelét: nevét vagy nevének számát.
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)
Szerintem csak akarni kell.
Van aki nem fél kimenni a forgalomba, akár a gyerekkel is a kocsiban.Érdekesen összefésülődő komment ez azzal, hogy mindenhova kocsival vinni a gyereket.
USA-ban már pár államban feláras évenkénti műszakiztatás van már villanyautókra, amikor befizettetik velük azt a kieső jövedéki adót amit normál esetben az üzemanyaggal fizetnének.
Úgyhogy precedens már van.
Ez is olyan lesz, mint a szankciók. 2030-ra nyilvánvaló lesz, hoyg a dolog nem jó ötlet ebben a formában. Még 2035-ben se fogják tudni eldönteni, hogy most betiltsák, nem tiltsák, mi legyen. Az EU autógyárai két szék közt a padlón. A koreaiak, kínaiak, oroszok afrikaiak majd kaszálnak, mert a gazdaság nem állhat meg, és majd okosban megoldják a népek.Az EU ismét megment önmagadtól. Jöhet az obligát villanybuzulás.
2035-től már csak elektromos autót vehetünk az EU-ban
A cél 2050-re elérni a klímasemlegességet.index.hu
Ez is olyan lesz, mint a szankciók. 2030-ra nyilvánvaló lesz, hoyg a dolog nem jó ötlet ebben a formában. Még 2035-ben se fogják tudni eldönteni, hogy most betiltsák, nem tiltsák, mi legyen. Az EU autógyárai két szék közt a padlón. A koreaiak, kínaiak, oroszok afrikaiak majd kaszálnak, mert a gazdaság nem állhat meg, és majd okosban megoldják a népek.
Ezzel még egyet is értek. A többivel egyáltalán nem.Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve.
A mai SUV-ok és egyéb nagy szarok akkorák, hogy szűk utcában az egyik parkoló mellett az egy sávon lépésben alig tudott elmenni a másik úgy, hogy ott szemből még bringás is jöhetett.Ezzel még egyet is értek. A többivel egyáltalán nem.
Környezetvédelem, városi közlekedés nehézségei meg miegymás; aztán meg gyártják és vásárolják a marha nehéz, nagy és feleslegesen erős autókat. Persze, úgy is egyre kevesebben tudják majd megfizetni így az autózás talán visszatér a kezdetekhez, amikor szinte csak a gazdagok tudták megfizetni. Aztán majd lesz hely is a városban a kerékpárosoknak -igaz cserében lesz egy csomó hülye elektromos biciklis, mert a mentalitás nem, csak az eszköz fog változni. Úgyhogy, még lehet, hogy Balázs is megéri még a kerékpáros reneszánszt. Vagy nem és nem kerékpárra, vagy más hasonló kaliberű elektronyos izére, hanem bérautóba szállnak a népek.
USA-ban legtöbb helyen nincs olyan hogy rendszeres "műszakiztatás" tudtommal.
Ez pl. Ohio állam:
Do you have to get your car inspected in Ohio?
Ohio Car Safety Inspections. If you're a new resident in Ohio, or you recently moved to a new county within the state, you may have to go through a car safety inspection in order to register your vehicle. Only certain Ohio counties require emission inspections, and they tend to be counties...askinglot.com
Csak beköltözőnek kell a jármű regisztrálásához átesnie egy biztonsági ellenőrzésen. Csak bizonyos ohiói megyékben kötelező a károsanyag-kibocsátási vizsgálat, és ezek általában a városi területeken található megyék.
Ma limoztam Smart EQ 2 fantázianevű izével... A bérautózás lehetne jó, de amíg körbe kell foózzam azt bizonyítandó, hogy nem én zúztam meg, nem egy smooth élmény. Valamint kevés a kocsi. Városon belül élő urbanitáknak talán, de továbbra sem vonzó opció ha a zónán kívül is van dolgod.A mai SUV-ok és egyéb nagy szarok akkorák, hogy szűk utcában az egyik parkoló mellett az egy sávon lépésben alig tudott elmenni a másik úgy, hogy ott szemből még bringás is jöhetett.
Akkora autókat gyártanak már, hogy a meglevő közlekdési és parkolási rendben ezek a szarok mást és egymást is feltarják.
2+ tonna környezhetvédelem nevében.
Ehhez mekkora kreténnek kell lenni?