Nézzük végig a folyamatot....
Ha Keresztes Péter MÁV-HÉV vezérigazgatón múlna - ő az, aki az utasokat sértegető stílusú rajzfilmben örökíttette meg magát, MÁV egyenruhában - örökké a képen látható járgányok közlekednének a HÉV-eken. De mivel ez nem lehet, inkább kifejlesztet egy ehhez hasonlót, hogy örökké megmaradhasson a szigetüzem, és még csak véletlenül se lehessen integrált hálózata Budapestnek. Ez persze kábé a duplájába kerül, mint egy metrókocsi, de hát pénz van rogyásig az adófizetők zsebében. Ehhez az akcióhoz lelkes partnerre talált abban a Vitézy Dávidban, aki meg főpolgármesteri álmokat dédelget és azt gondolja, azzal, hogy végleg szétcseszi a főváros közlekedését, majd még meg is választják. A gigantomániája neki is közismert, elég csak az 1-es villamos brutál beton megállóira rámutatni. Nos, ez a díszes duó "természetesen" leigazolta a tizensokmilliárdos tervezési játszadozáshoz a szimplán a beton szóval jellemezhető, fővárosi tervezési ügyekben gyakorlatilag kartellező Főmtervet (szokásos módon aki merne még jelentkezni azt kizárják), lerágtuk a körmünket akkora verseny volt... De végül összeállt a gigatrió, együttesen végre garantált a sokszoros túlárazás, a betonépítmények tonnáinak tízezrei, gurulni fognak a százmilliárdok, az építőipari cégek nagy-nagy örömére. Azoknak, akiknek még nyitva egy kicsit a szeme, szorult beléjük még némi értelem, és nem szekértábor-logika meg a szokásos ostobaságok mentén gondolkodnak, még februárban összefoglaltuk, mi is a baj ezzel az egésszel:
Első felvonás, menetrend és infrastruktúra:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156702644801987
Második felvonás, a jármű:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156702693496987
Harmadik felvonás, az alagút:
https://www.facebook.com/.../a.1370651.../10156702751366987/
A Népszava nem nézett utána és azt a címet adta a cikkének, hogy:
"Metró lesz a HÉV-ből – Nagy pénz, nagy tervek"
https://nepszava.hu/3083642_metro-lesz-a-hev-bol--nagy...
(nem szokásunk, de azért ezt most ideírjuk, mert külön szépsége a dolognak ahogyan a Népszava és Szalai Anna megtolja egy kicsit Vitézyt... micsoda románc bontakozik itt ki...)
De nem, ez nem metró lesz. A metró szót leírni sem lehet, tabunak számít. Maguk is "gyorsvasút"-nak nevezik, hiába nincs ilyen kategória. Már a tervezési kiírásban is így tettek. A nagy pénz igaz, az el fog menni rá, ezért leginkább pénztemető lesz.
Itt pedig egy régebbi szavazás arról, mit is szeretnének a népek. Akiket "természetesen" nem kérdeznek meg semmiről:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156162081941987
VEKE
3 July 2020 ·Ha Keresztes Péter MÁV-HÉV vezérigazgatón múlna - ő az, aki az utasokat sértegető stílusú rajzfilmben örökíttette meg magát, MÁV egyenruhában - örökké a képen látható járgányok közlekednének a HÉV-eken. De mivel ez nem lehet, inkább kifejlesztet egy ehhez hasonlót, hogy örökké megmaradhasson a szigetüzem, és még csak véletlenül se lehessen integrált hálózata Budapestnek. Ez persze kábé a duplájába kerül, mint egy metrókocsi, de hát pénz van rogyásig az adófizetők zsebében. Ehhez az akcióhoz lelkes partnerre talált abban a Vitézy Dávidban, aki meg főpolgármesteri álmokat dédelget és azt gondolja, azzal, hogy végleg szétcseszi a főváros közlekedését, majd még meg is választják. A gigantomániája neki is közismert, elég csak az 1-es villamos brutál beton megállóira rámutatni. Nos, ez a díszes duó "természetesen" leigazolta a tizensokmilliárdos tervezési játszadozáshoz a szimplán a beton szóval jellemezhető, fővárosi tervezési ügyekben gyakorlatilag kartellező Főmtervet (szokásos módon aki merne még jelentkezni azt kizárják), lerágtuk a körmünket akkora verseny volt... De végül összeállt a gigatrió, együttesen végre garantált a sokszoros túlárazás, a betonépítmények tonnáinak tízezrei, gurulni fognak a százmilliárdok, az építőipari cégek nagy-nagy örömére. Azoknak, akiknek még nyitva egy kicsit a szeme, szorult beléjük még némi értelem, és nem szekértábor-logika meg a szokásos ostobaságok mentén gondolkodnak, még februárban összefoglaltuk, mi is a baj ezzel az egésszel:
Első felvonás, menetrend és infrastruktúra:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156702644801987
Második felvonás, a jármű:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156702693496987
Harmadik felvonás, az alagút:
https://www.facebook.com/.../a.1370651.../10156702751366987/
A Népszava nem nézett utána és azt a címet adta a cikkének, hogy:
"Metró lesz a HÉV-ből – Nagy pénz, nagy tervek"
https://nepszava.hu/3083642_metro-lesz-a-hev-bol--nagy...
(nem szokásunk, de azért ezt most ideírjuk, mert külön szépsége a dolognak ahogyan a Népszava és Szalai Anna megtolja egy kicsit Vitézyt... micsoda románc bontakozik itt ki...)
De nem, ez nem metró lesz. A metró szót leírni sem lehet, tabunak számít. Maguk is "gyorsvasút"-nak nevezik, hiába nincs ilyen kategória. Már a tervezési kiírásban is így tettek. A nagy pénz igaz, az el fog menni rá, ezért leginkább pénztemető lesz.
Itt pedig egy régebbi szavazás arról, mit is szeretnének a népek. Akiket "természetesen" nem kérdeznek meg semmiről:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/10156162081941987