Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Na, ez mitől lehetett...?



De amúgy ilyenkor mindig azon gondolkodok el, hogy ha te hibátlanul csinálsz mindent is, akkor vétlenként mekkora anyagi veszteség ér így?
A biztosító tuti nem fizet annyit, amiből egy új kocsi kijön és az egész ügyintézéssel és minden fossal töltött időt meg aztán senki nem fizeti meg.
És mivel fakezűekkel és barokkal van teli az út...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Na, ez mitől lehetett...?



De amúgy ilyenkor mindig azon gondolkodok el, hogy ha te hibátlanul csinálsz mindent is, akkor vétlenként mekkora anyagi veszteség ér így?
A biztosító tuti nem fizet annyit, amiből egy új kocsi kijön és az egész ügyintézéssel és minden fossal töltött időt meg aztán senki nem fizeti meg.
És mivel fakezűekkel és barokkal van teli az út...
Az élethez szerencse is kell. Apám pl. vett egy 3 hónapos kocsit (hitelcsapdáb időben felismerők visszadták a kereskedőnek), és újabb három hónap múlva oldalról egy elsőbbséget meg nem adó miatt totálkár. Mi volt a gondolatunk? Szerencsére apám élve kiszállt pár borda töréssel. Vettünk egy 10+ éves csotrogányt munkába járni, amíg nem rendeződött a helyzet. Amúgy a biztosító meg a bontó együtt a kár kb 75%-át hozta ki. Ja, és amíg lábadozott, talált egy jobb állást, mint ahol korábban volt. Az élethez szerencse is kell, meg meg is kell ragadni.
 
M

molnibalage

Guest
Az élethez szerencse is kell. Apám pl. vett egy 3 hónapos kocsit (hitelcsapdáb időben felismerők visszadták a kereskedőnek), és újabb három hónap múlva oldalról egy elsőbbséget meg nem adó miatt totálkár. Mi volt a gondolatunk? Szerencsére apám élve kiszállt pár borda töréssel. Vettünk egy 10+ éves csotrogányt munkába járni, amíg nem rendeződött a helyzet. Amúgy a biztosító meg a bontó együtt a kár kb 75%-át hozta ki. Ja, és amíg lábadozott, talált egy jobb állást, mint ahol korábban volt. Az élethez szerencse is kell, meg meg is kell ragadni.
Ezek jó közhelyek arra, hogy ha meg nem, akkor IJ...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Na, ez mitől lehetett...?



De amúgy ilyenkor mindig azon gondolkodok el, hogy ha te hibátlanul csinálsz mindent is, akkor vétlenként mekkora anyagi veszteség ér így?
A biztosító tuti nem fizet annyit, amiből egy új kocsi kijön és az egész ügyintézéssel és minden fossal töltött időt meg aztán senki nem fizeti meg.
És mivel fakezűekkel és barokkal van teli az út...

Megfizeti, ha beperled kártérítésre a károkozót. Persze bizonyos összeg alatt nem biztos hogy rövidtávon megéri, mert az elején sokat kell bele anyagilag önteni, tipikus kárszakértős eset ahol a szakértő sem dolgozik ingyen.

De vannak olyan CASCO-k is, amelyek az újkori árat térítik meg.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Hát, ez is ostoba cikk lett.
És igen, a gazdagok támogatásának tűnik az egész.
De amúgy olyan vicces, hogy ha lenne elég töltőpont, akkor meg oda jutunk el megint hamar, hogy delej honnan lesz benne és mennyiért?
Meddig tartható az, hogy nincs (?) jövedéki adó az áramon, de benzin és go-n meg igen?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Meddig tartható az, hogy nincs (?) jövedéki adó az áramon, de benzin és go-n meg igen?
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)
Szerintem csak akarni kell.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)
Szerintem csak akarni kell.
Megnyugtat, hogy minden problémára univerzálisan a megfigyelési társadalom a megoldás!

Elrendelte, hogy mindenkinek: kicsinek-nagynak, szegénynek-gazdagnak, szabadnak
és szolgának jelöljék meg jobb karját és homlokát, s hogy senkise adhasson-vehessen, ha nem viseli a vadállat jelét: nevét vagy nevének számát.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve. Esetleg nem csak évek, hanem futásteljesítmény alapon is kiírni a vizsgát, amit lőerő alapon megállapított díj alapján fizetünk. Vagy minden autóba egy doboz ami figyeli hogy merre jársz, és ez alapján fizettettetni útdíjat. többet mész, csúcs időben, nehezebb és nagyobb autóval akkor nyilván többet is kelljen fizetni. (amiből akár vissza is lehetne osztani használat arányosan az utak kezelőjének, helló 21. század)
Szerintem csak akarni kell.

USA-ban már pár államban feláras évenkénti műszakiztatás van már villanyautókra, amikor befizettetik velük azt a kieső jövedéki adót amit normál esetben az üzemanyaggal fizetnének.
Úgyhogy precedens már van.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Érdekesen összefésülődő komment ez azzal, hogy mindenhova kocsival vinni a gyereket.
Van aki nem fél kimenni a forgalomba, akár a gyerekkel is a kocsiban.

Tapasztalatok (és még sokaké szerint) az autóforgalom biztonságosabb, mint egy cigánygalerivel együtt utazni a zónázó vonaton.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
USA-ban már pár államban feláras évenkénti műszakiztatás van már villanyautókra, amikor befizettetik velük azt a kieső jövedéki adót amit normál esetben az üzemanyaggal fizetnének.
Úgyhogy precedens már van.

USA-ban legtöbb helyen nincs olyan hogy rendszeres "műszakiztatás" tudtommal.

Ez pl. Ohio állam:


Csak beköltözőnek kell a jármű regisztrálásához átesnie egy biztonsági ellenőrzésen. Csak bizonyos ohiói megyékben kötelező a károsanyag-kibocsátási vizsgálat, és ezek általában a városi területeken található megyék.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
Az EU ismét megment önmagadtól. Jöhet az obligát villanybuzulás.

Ez is olyan lesz, mint a szankciók. 2030-ra nyilvánvaló lesz, hoyg a dolog nem jó ötlet ebben a formában. Még 2035-ben se fogják tudni eldönteni, hogy most betiltsák, nem tiltsák, mi legyen. Az EU autógyárai két szék közt a padlón. A koreaiak, kínaiak, oroszok afrikaiak majd kaszálnak, mert a gazdaság nem állhat meg, és majd okosban megoldják a népek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez is olyan lesz, mint a szankciók. 2030-ra nyilvánvaló lesz, hoyg a dolog nem jó ötlet ebben a formában. Még 2035-ben se fogják tudni eldönteni, hogy most betiltsák, nem tiltsák, mi legyen. Az EU autógyárai két szék közt a padlón. A koreaiak, kínaiak, oroszok afrikaiak majd kaszálnak, mert a gazdaság nem állhat meg, és majd okosban megoldják a népek.

De addig legalább okoz egy csomó kárt.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and fip7

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 128
33 300
113
Fel kell nyomni a teljesítményadót (helló 400-500 lőerős villanyautók), az autó tömegét is figyelembe véve.
Ezzel még egyet is értek. A többivel egyáltalán nem.

Környezetvédelem, városi közlekedés nehézségei meg miegymás; aztán meg gyártják és vásárolják a marha nehéz, nagy és feleslegesen erős autókat. Persze, úgy is egyre kevesebben tudják majd megfizetni így az autózás talán visszatér a kezdetekhez, amikor szinte csak a gazdagok tudták megfizetni. Aztán majd lesz hely is a városban a kerékpárosoknak -igaz cserében lesz egy csomó hülye elektromos biciklis, mert a mentalitás nem, csak az eszköz fog változni. Úgyhogy, még lehet, hogy Balázs is megéri még a kerékpáros reneszánszt. Vagy nem és nem kerékpárra, vagy más hasonló kaliberű elektronyos izére, hanem bérautóba szállnak a népek.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fip7
M

molnibalage

Guest
Ezzel még egyet is értek. A többivel egyáltalán nem.

Környezetvédelem, városi közlekedés nehézségei meg miegymás; aztán meg gyártják és vásárolják a marha nehéz, nagy és feleslegesen erős autókat. Persze, úgy is egyre kevesebben tudják majd megfizetni így az autózás talán visszatér a kezdetekhez, amikor szinte csak a gazdagok tudták megfizetni. Aztán majd lesz hely is a városban a kerékpárosoknak -igaz cserében lesz egy csomó hülye elektromos biciklis, mert a mentalitás nem, csak az eszköz fog változni. Úgyhogy, még lehet, hogy Balázs is megéri még a kerékpáros reneszánszt. Vagy nem és nem kerékpárra, vagy más hasonló kaliberű elektronyos izére, hanem bérautóba szállnak a népek.
A mai SUV-ok és egyéb nagy szarok akkorák, hogy szűk utcában az egyik parkoló mellett az egy sávon lépésben alig tudott elmenni a másik úgy, hogy ott szemből még bringás is jöhetett.

Akkora autókat gyártanak már, hogy a meglevő közlekdési és parkolási rendben ezek a szarok mást és egymást is feltarják.
2+ tonna környezhetvédelem nevében.

Ehhez mekkora kreténnek kell lenni?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
USA-ban legtöbb helyen nincs olyan hogy rendszeres "műszakiztatás" tudtommal.

Ez pl. Ohio állam:


Csak beköltözőnek kell a jármű regisztrálásához átesnie egy biztonsági ellenőrzésen. Csak bizonyos ohiói megyékben kötelező a károsanyag-kibocsátási vizsgálat, és ezek általában a városi területeken található megyék.

Elég nagy szórás van:

Sok államban elektromos autóval is el kell menni zöldkártyát csináltatni, de csak pecsételnek meg beszedik a pénzt, mivel mérni ugye nincs mit.

Na meg az extra adók:
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 448
20 680
113
A mai SUV-ok és egyéb nagy szarok akkorák, hogy szűk utcában az egyik parkoló mellett az egy sávon lépésben alig tudott elmenni a másik úgy, hogy ott szemből még bringás is jöhetett.

Akkora autókat gyártanak már, hogy a meglevő közlekdési és parkolási rendben ezek a szarok mást és egymást is feltarják.
2+ tonna környezhetvédelem nevében.

Ehhez mekkora kreténnek kell lenni?
Ma limoztam Smart EQ 2 fantázianevű izével... A bérautózás lehetne jó, de amíg körbe kell foózzam azt bizonyítandó, hogy nem én zúztam meg, nem egy smooth élmény. Valamint kevés a kocsi. Városon belül élő urbanitáknak talán, de továbbra sem vonzó opció ha a zónán kívül is van dolgod.

Aztán ez a kocsi meg... balra a holttérbe nem látok hátra a vastag B/C oszloptól. Zaklat fasz kvízzel, hogy hogy akarom a töltést és az akkupakk klimatizálást ütemezni... honna tudjam, én használom, nem üzemeltetem ezt a dodgemet... majd amíg zeneszámot akarok váltani és nyomogatom a gombokat a kormányon vezetés közben, sikeresen felhívott valami helpdesket amit balesetnél hívnak... persze angolul beszéltek, ezzel egy magyar (vagy horvát, szlovák, stb...) fejreállt autós nem biztos, hogy félig sokkban sokra megy. Elbúcsúztam tőlük.

Hogy ne csak rosszat mondjak róla: a gumi rajta nem egy nagy eresztés, sőt, kifejezetten szar, viszont ez a kis gyösz hátul hajt, és nagyon nyomatékos a villanymotor miatt: lehet rendesen driftelni vele a vizes úton. :oops: