Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mondjuk kezdetnek elég lenne az is, ha mindezt nem EGYSZERRE, egy időben próbálnák meg! Nem? :rolleyes:
Miért nem lehetett megvárni a 3-as felújításával a Lanchíd Budai alsórakpartos melóinak a végét?
Vagy mondjuk nem teljes hosszában kellett volna elindítani a melót!
A Március 15.-e téren korábban is volt fordító. De a Vámház körúti aluljáróban is pik-pak ki lehetne alakítani.
A pótlóbuszok meg járhatnának először a Jászai-Vámház krt., majd Vámház krt.-Közvágóhíd között.
Cserébe intenzívebben folyhatna a meló a rövidebb szakaszokon.
A BKK szervezte régen ezt.
A BKK-t szétverte tarlós.
Tőle kérdezd mire volt ez jó.
Tarlóst csak azért írtam bele, hogy egy olyan ellenpéldát hozzak, akinek eztán a jelenlegi szervezési káoszhoz végképp nincs köze...
De, a BKK ezeket régen összefogta. Már nem.
Megint a teljes szervezetlenség van emiatt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Mondjuk kezdetnek elég lenne az is, ha mindezt nem EGYSZERRE, egy időben próbálnák meg! Nem? :rolleyes:
Miért nem lehetett megvárni a 3-as felújításával a Lanchíd Budai alsórakpartos melóinak a végét?
Vagy mondjuk nem teljes hosszában kellett volna elindítani a melót!
A Március 15.-e téren korábban is volt fordító. De a Vámház körúti aluljáróban is pik-pak ki lehetne alakítani.
A pótlóbuszok meg járhatnának először a Jászai-Vámház krt., majd Vámház krt.-Közvágóhíd között.
Cserébe intenzívebben folyhatna a meló a rövidebb szakaszokon.



Nem célom ebbe politikát belevinni, de Karigeri vonta vissza az aláírt szerződést, és csinált helyette drágábban, késve újat.
Tarlóst csak azért írtam bele, hogy egy olyan ellenpéldát hozzak, akinek eztán a jelenlegi szervezési káoszhoz végképp nincs köze...
Ha nem egyszerre csinálják, soha nem végeznek. Nyilván nem úgy kell fel a városvezetés hogy "mi a faszt csináljak hogy többet ne válasszanak meg?".

A Lánchíd meg politikai ügy is , egyrészt a fővárostól vontak el és vonnak el forrásokat folyamatosan, így nyilván nincsen pénz. És Tarlós is visszadobott közbeszerzési ajánlatokat mert túl drágának találta, a Lánchídra kétszer is.
És ráadásul ez a felújítás 20-25 évre lesz jó, aztán úgyis el kell bontani és beolvasztani az egész Lánchídat sajnos, a mostani acélszerkezetben nincsen több.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 402
36 386
113
A 3,5 tonna alatti kisteherre akkor nincs korlátozás csak kis kombira?

Nem tudom, a cikkben személyautót írnak, bár jogilag gondolom a 3,5 tonnáig a furgon, kisteher is az, hiszen B-s jogsival vezethető.
Szerintem ha valaki egy nap alatt leüríti a tankot (pl. futárral előfordulhat, aki járja az egész országot), akkor simán tankolhat aznap máshol, nincs rendszámellenőrzés, hogy ez a kocsi ma már tankolt 50 litert... (ugyanúgy, ha lefejti a benzint és úgy tankol újra, akkor sem)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nálunk az autós két dolgot utál, ha kátyú van meg ha pont eltüntetik a kátyút.
A felújításokat mindig nyárra időzítik ha lehetséges.
A Lánchíd felújítása Tarlós alatt csúszott meg, az M3 metró szintúgy.
A Blaha átépítését is Tarlós terveztette meg, az épül amit alatta találtak ki. Hogy szar a munkaszervezés, az lehet, de hogy a főpolgármesternek abba beleszólása nincsen, az is biztos.

Karigerinek akkor lesz egy jó éve ha csak 4 év szopás lesz a dugóban? Ha az az uccsó akkor nyerni fog! :)
Ha alaposan átolvasod a korábban általam írtakat, akkor rájössz, hogy nem csak autósként szopás jelenleg Budapest belvárosa de tömegközlekedve is!
Az nem a munkaszervezéshez tartozik, hogy mikorra időzítem a projektet!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 410
113
Nemcsak budapesti probléma ez .
Egyszerűen ez az autótömeg megbénítja a városokat.
Ha lehet én szoktam helyijáratozni, de a busz is áll a dugóban (nem BP)
Szóval ez összetett dolog
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha nem egyszerre csinálják, soha nem végeznek. Nyilván nem úgy kell fel a városvezetés hogy "mi a faszt csináljak hogy többet ne válasszanak meg?".
Pedig Gerivel kapcsolatban egyre erősebb érzések támadnak bennem, hogy tőle ez a legjobb, ami kitelik.
A jobboldal külön kampányt húzott fel a "dugós Budapest" sztorira.
Erre most még dafke rájátszik a szerencsétlen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Ha alaposan átolvasod a korábban általam írtakat, akkor rájössz, hogy nem csak autósként szopás jelenleg Budapest belvárosa de tömegközlekedve is!
Az nem a munkaszervezéshez tartozik, hogy mikorra időzítem a projektet!
A metrófeljúítás csúszása mindenbe belerúg.
Aztán, ha majd épülni fog az északi szakasz. Remélem befejezik már, ha megtervezik.
Egy kisebb sportcsarnok árának kb. a felébe fájna.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 402
36 386
113
A metrófeljúítás csúszása mindenbe belerúg.
Aztán, ha majd épülni fog az északi szakasz. Remélem befejezik már, ha megtervezik.
Egy kisebb sportcsarnok árának kb. a felébe fájna.

A Káposztásmegyerig meghosszabbításra gondolsz? Vitézyéknél nem prioritás, ő M5-öt akar, meg vasúti alagutat, meg az M2-őt összekötni a HÉV-vel stb.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 402
36 386
113
Pedig Gerivel kapcsolatban egyre erősebb érzések támadnak bennem, hogy tőle ez a legjobb, ami kitelik.
A jobboldal külön kampányt húzott fel a "dugós Budapest" sztorira.
Erre most még dafke rájátszik a szerencsétlen.

Gerit sajnos ettől még simán több cikluson át újra fogja választani a "liberális város", mint Demszkyt. "A kormány elvonta a pénzt" mindenre működő válasz, a szimbolikus politizálásban meg erősek. Ha a jobboldal méhlegelőzik meg sokallja a kerékpársávokat és a dugókat, akkor dafke csinál még többet, ahogy mondod, és zabálják. Gondolom a pesti alsó rakpart után a budait is végig autómentesíteni akarja majd stb. Na de ez belpol téma.
 
M

molnibalage

Guest
A Káposztásmegyerig meghosszabbításra gondolsz? Vitézyéknél nem prioritás, ő M5-öt akar, meg vasúti alagutat, meg az M2-őt összekötni a HÉV-vel stb.
Dehogynem prioritás. Azért zajlik a kiviteli tervezése. Nem merő passzióból.
Ráadásul ez kis projekt, erre könnyebb pénzt találni és a várható társadalmi haszna is nagyon magas, mert Újpest P/R létét is megszűntetné, ha kintebb lenne a vége.

A gond az, hogy mire marad pénz, amikor összevissza adóemeléssekkel és megszorítással működik az ország.
Az, hogy persze nem ezt kommunikálják, az megint más.
A stadionokra elbaszott pénzekből kb. állhatna a közlekedés fele készen már...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 402
36 386
113
Dehogynem prioritás. Azért zajlik a kiviteli tervezése. Nem merő passzióból.
Ráadásul ez kis projekt, erre könnyebb pénzt találni és a várható társadalmi haszna is nagyon magas, mert Újpest P/R létét is megszűntetné, ha kintebb lenne a vége.

Honnan vesztek ilyen hülyeségeket amúgy?

Hát a médiaszereplésekben utóbbi időből ezekre emlékszem, mint tervekre, az M3-ról nem emlékszem, hogy beszélt volna. Meg a vasútépítésre, hídépítésre.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 402
36 386
113
Nemcsak budapesti probléma ez .
Egyszerűen ez az autótömeg megbénítja a városokat.
Ha lehet én szoktam helyijáratozni, de a busz is áll a dugóban (nem BP)
Szóval ez összetett dolog

Hatósági benzinárnál meg egyébként szerintem a jegyrendszer lenne a megoldás, elektronikusan megoldható lenne, telefonos applikációval. Ha már ragaszkodnak a hatósági ár megtartásához. Rendszámhoz és forgalmihoz kötve. Napi 50 liter helyett jóval alacsonyabban meghúzva a határt. Ennyit talán elbírna a MOL. Ahogy elbírják az élelmiszer kiskerek is azt a pár hatósági áras cikket (bár kisboltban ilyeneket nemigen kapsz).
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Gerit sajnos ettől még simán több cikluson át újra fogja választani a "liberális város", mint Demszkyt. "A kormány elvonta a pénzt" mindenre működő válasz, a szimbolikus politizálásban meg erősek. Ha a jobboldal méhlegelőzik meg sokallja a kerékpársávokat és a dugókat, akkor dafke csinál még többet, ahogy mondod, és zabálják. Gondolom a pesti alsó rakpart után a budait is végig autómentesíteni akarja majd stb. Na de ez belpol téma.
Azért erre ne vegyél mérget!
A mostani választás kapcsán is kiderült, hogy annak ellenére, hogy több mandátumot vitt a bal oldal, az összes szavazat arányában komolyan javítottak Orbánék.
Igazság szerint Karigeri kapcsán az is előfordulhat, hogy muszáj lesz függetlenként elindulnia (ha újrázni akar), mert még pár hónap pártpolitikai marakodás, és nem marad mögötte párt ami támogathatná.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Hatósági benzinárnál meg egyébként szerintem a jegyrendszer lenne a megoldás, elektronikusan megoldható lenne, telefonos applikációval. Ha már ragaszkodnak a hatósági ár megtartásához. Rendszámhoz és forgalmihoz kötve. Napi 50 liter helyett jóval alacsonyabban meghúzva a határt. Ennyit talán elbírna a MOL. Ahogy elbírják az élelmiszer kiskerek is azt a pár hatósági áras cikket (bár kisboltban ilyeneket nemigen kapsz).
Havi kvóta kéne akkor már. Például nekem 60l a kocsim üzemanyagtartálya :D Viszont havi szinten nem szoktam sokat tankolni. (mondjuk amúgy is csak E5 megy bele, szóval nekem mindegy, de a probléma érinthet mást is. Én mindig tele rakom, úgy könnyű fogyasztást számolni.)
 
M

molnibalage

Guest
Amikor metrópótlóztam, akkor igen, láttam mennyi fogalmatlan ember jár arra.
Szomorú, hogy erről videó kell.

 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Szerintem a bp-i felújításokkal már az a helyzet, hogy ekkora városban és benne ennyi autóval képtelenség úgy szervezni, hogy valaki ne hőbörögjön. Feltételezem, hogy teljesen más prioritások vannak, pl. a kivitelezők, gépparkok rendelkezésra állása, pótlóbuszok mennyisége, cash flow, pályázati kötelmek meg hasonlók. Mindig ilyen kaotikus meg idegesítő lesz ez a mi szempontunkból nézve, egyszerűen túl sok az autó, a város nem bírja. Ha egy mérnöktündér egy csapásra minden felújítást megoldana, és mindent optimalizálna, akkor is lenne dugó.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a bp-i felújításokkal már az a helyzet, hogy ekkora városban és benne ennyi autóval képtelenség úgy szervezni, hogy valaki ne hőbörögjön. Feltételezem, hogy teljesen más prioritások vannak, pl. a kivitelezők, gépparkok rendelkezésra állása, pótlóbuszok mennyisége, cash flow, pályázati kötelmek meg hasonlók. Mindig ilyen kaotikus meg idegesítő lesz ez a mi szempontunkból nézve, egyszerűen túl sok az autó, a város nem bírja. Ha egy mérnöktündér egy csapásra minden felújítást megoldana, és mindent optimalizálna, akkor is lenne dugó.
Ezt nem érti meg a többség. A múltban élnek.