Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 619
55 374
113
Ez a kép A Dózsa György út - Váci út kereszteződésénél készült elvileg....
Szerintetek mennyire normális az aki ezt így kitalálta? o_O
287701733_396681335825932_1865827464265950198_n.jpg
Nyilvânvalóan részeg volt...:)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 942
15 644
113
Ez a kép A Dózsa György út - Váci út kereszteződésénél készült elvileg....
Szerintetek mennyire normális az aki ezt így kitalálta? o_O
287701733_396681335825932_1865827464265950198_n.jpg

Ahogy elnézem, elsőre durva de ugyanaz a sáv csak lefordulni nem lehet (arra meg lesz tábla).

Amúgy tökmindegy, mert a COVID/Geri óta làtványosan nem festik újra egy csomó helyen a lekopott sávokat, mindenki érzésre megyy. az Üllői befelé az M3 felújításkor meg egyenesen életveszély volt, egymást cikázták keresztbe az átalakított sávok, este/esőben nem is lehetett látni mi az új rendszer, átjött előtted keresztbe a busz és hasonlók.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 537
55 932
113
Amúgy tökmindegy, mert a COVID/Geri óta làtványosan nem festik újra egy csomó helyen a lekopott sávokat, mindenki érzésre megyy. az Üllői befelé az M3 felújításkor meg egyenesen életveszély volt, egymást cikázták keresztbe az átalakított sávok, este/esőben nem is lehetett látni mi az új rendszer, átjött előtted keresztbe a busz és hasonlók.

Én úgy látom külső szemlélőként, hogy a Geri óta látványosan pusztul le az egész város, de ez nem meglepő.
Amihez az a garnitúra hozzányúlt az általában szarrá változott.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 650
113
Ez a kép A Dózsa György út - Váci út kereszteződésénél készült elvileg....
Szerintetek mennyire normális az aki ezt így kitalálta? o_O
287701733_396681335825932_1865827464265950198_n.jpg
Elvileg most már nem ilyen. Kicsit rosszabb a helyzet... :rolleyes:
Eléggé dinamikusan alakítgatják a dolgot.
Északról a váci irányából megszüntették a balra kanyarodás lehetőségét. Szóval aki Vác felől balra akar fordulni, annak túl kell menni a kereszteződésen, és 3x jobbra fordulva a mellékutakon lehet rákanyarodni a Dózsa Györgyre...
Különben, ha benne vagy a forgalomban, akkor egész jól el lehet rajta igazodni. :cool:
A friss állapot frissen van felvasalva, és az elég jól látszik, hogy merre kell menni...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 650
113
Én úgy látom külső szemlélőként, hogy a Geri óta látványosan pusztul le az egész város, de ez nem meglepő.
Amihez az a garnitúra hozzányúlt az általában szarrá változott.
Hát a Bálna környékét valami brutál mód sikerült elkúrni.
Ha északról érkezel arra, akkor a különben 2 sávos Közraktár utcát most a kivállóan időzített 2-es villamos vonalának felújítása miatt beszűkítették 1 sávra. Teljesen indokolatlanul, mert érdemi munkavégzés nincs, csak a sávlezáró terelőelemek foglalják a helyet. 0-24-ben. Annyi eszük nem volt, hogy amikor nincs meló, akkor beszedjék a terelő elemeket...
Adalék. Északről érkezve ennek az 1 sávnak kell elvinnie az alsó rakpart, a Március 15-e térről, az Erzsébet hídról a rakpartra lehajtó forgalmat, valamint a csarnok felől érkező Szabadság hídi forgalmat is. Kedden olyan dugó volt, hogy a Borárostól a Lánchídig torlódott vissza a sor.
Hja ugye ne mondjam, hogy jelenleg a budai alsó rakpart is félbe van vágva, emiatt az átmenő forgalom számára értelmezhetetlen. Tehát az átmenő forgalom szempontjából sikerült 2 rakpart valamint a hidakról érkező forgalom számára egyetlen sávot biztosítani a Bálna mellet...
Mondjam tovább? Mindehhez a Zsíl utcai kereszteződés gyalogos nyomógombos üzemű, és igen nagy forgalmú - folyamatosan nyomkodják, egy elég népszerű közpark forgalmát bonyolítja. A legtöbb ami észak déli forgalmú autó átment a kereszteződésben 1 zöld jelzés alatt, az 4 autó volt. Well Done.

Másnap megpróbáltam tömegközlekedéssel. A 15-ös buszra Victor Hugó utcánál szálltam fel. 50 perc volt, mire leértem a Borárosra. Ebből majdnem 20 perc volt, mire elértünk a Szabadság hídtól a Kálvinig....
(Normálisan, működő 3-as metró esdetén a standard 2-2,5 perc/megállóval 10-13 perc lenne)
A 2-es villamosnak kitaláltak egy elég kultúráltnak kinéző pótlását. Csak azt felejtették el, hogy akkor már menjünk végállomástól végállomásig. Valami miatt azt gondolták, hogy jó ötlet csak a Kossuth térig (illetve csak a Garibaldi utca) vinni a pótlót Tehát aki eddig mondjuk a Jászairól el akart menni a Borárosra, az mehet 4-6-ossal. Vagy a pótló kiegészítő járatával...OMFG
A Garibaldi-Jászai távolság lesétálható kb. 15 perc. Nem - lenne - tragédia, ha mindezt nem a kb. 50 fokos Kossuth téren keresztül kellene abszolválni.
Az meg külön szopó, ha nem csak a Jászaiig kell menni, hanem tovább...
Mindjárt adtunk is így a szarnak egy pofont, amikor a légkondis korrekt villamospótlóból kiszállva a 2 villamosmegállónyit lesétálva a végére úgy nézel ki, mint egy csapzott kacsa.
Hja várjál, a 4-6 sem jó! Tegnap az is meg volt szakítva az Oktogonnál. Az Oktogon és a Jászai között szintén pótló járt.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
M

molnibalage

Guest
Én úgy látom külső szemlélőként, hogy a Geri óta látványosan pusztul le az egész város, de ez nem meglepő.
Amihez az a garnitúra hozzányúlt az általában szarrá változott.
  1. Az őt megelőző korszakban is volt olyan.
  2. COVID alatt a pénz is kevesebb lett.
  3. Egyáltalán ez fővárosi hatáskör? Ha nem, akkor a korreláció nem ok és okozat, csak hát azt akarod látni, amit látni akarsz, vágyvezérelt gondolkodás. És akkor ami szép, az kinek az érdeme? Mert olyan is van. Ja tudom, azok biztos nem ők. Az nem lehet, lehetetlen, mert világképbe nem fér bele ugye?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Ha északról érkezel arra, akkor a különben 2 sávos Közraktár utcát most a kivállóan időzített 2-es villamos vonalának felújítása miatt beszűkítették 1 sávra. Teljesen indokolatlanul, mert érdemi munkavégzés nincs, csak a sávlezáró terelőelemek foglalják a helyet. 0-24-ben. Annyi eszük nem volt, hogy amikor nincs meló, akkor beszedjék a terelő elemeket...
Tegnap előtt a Balhánál volt a buszsáv zárva. Én délután 3 tájt jártam arra, munkavégzés semmi, a teljes lezárt - amúgy tökéletes, nem felbontott - sávon egyetlen egy Bobcat parkolt.
Érted, azért mert egyetlen kib. Bobcatet nem tudtak a rohadt nagy feltúrt téren máshova parkolni, ezért minimum másnapig egy teljes sáv zárva volt. Az Erzsébet hídtól volt a szokásosnál is sokkal lassabb araszolás végig. Simán 5-10 perc bukta minden egyes autósnak, azaz óránként jó pár száznak. Azért mert valakik a meló végén lusták 15 méterrel arrébb leparkolni azt a szart, és bevenni a terelés táblát. És délután 3 az még nem is a csúcsforgalom volt...
És hiába a buszsáv volt zárva, a sűrűn járó, lámpa előtt a fősávba bekéredzkedő buszok, taxisok minimum megfelezték a kereszteződés áteresztő képességét. Az volt a szép, hogy a csuklós busz a buszsávból a külső sávba besoroláskor konkrétan még a belső sávot is megállította, csak úgy tudott átsorolni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 705
28 177
113
Ez a kép A Dózsa György út - Váci út kereszteződésénél készült elvileg....
Szerintetek mennyire normális az aki ezt így kitalálta? o_O
287701733_396681335825932_1865827464265950198_n.jpg
mindenki érzésre megyy
Ez itt amúgy a trükk benne, mert én hetente rendszeresen járok arra kondiba és csak úgy lehet menni. Érzésre saccperkábé, ahogy előttem mennek :D Nem értem amúgy, hogy mi az anyjukat tudnak már egy éve annyit pöcsmörögni azzal a rohadt lifttel vagy mivel amit ott építenek, de mióta a metrópótlót is ráengedték azóta pokol. Kifele először a külső sáv szűnik meg, majd a metrópótlónak is a külsőbe kell a forgalom mellé behúzni, aminek eredményeképpen feltorlódik arra minden. Cserébe utána ha ki akarnál menni a szervizútra az lényegében lehetetlen és azt a rohadt következő lámpát is fixen úgy kalibrálták, hogy megfogja az egész forgalmat ami épp átjutott volna a Dózsán. Ha le akarnál még a felüljáró előtt menni jobbra nincs más opciód mint bemenni a buszsávba, ami megint szétkúr mindent, bár már megszoktam mert haza is csak úgy tudok menni a Bank utcának. Hétfőn mentem volna ki Újpestre hát 4 idegfaszt minimum elmorzsoltam mire átjutottam, lassan India-tier ami itt megy. Arról nem is beszélve, hogy a Belvárosban meg az Arany Jánost túrják majd Isten tudja meddig, így minden ami a Bajcsyra menne rászabadul az amúgy is túlterhelt Nádor-József Attila kombóra, amihez meg csatlakozik a metrópótlós szépség. De a metró meg juszt se képes elkészülni, mondom duplán lediplomázok egy év kihagyás mellett és még mindig nem nyitják meg végig
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and BJani
M

molnibalage

Guest
Hát a Bálna környékét valami brutál mód sikerült elkúrni.
Ha északról érkezel arra, akkor a különben 2 sávos Közraktár utcát most a kivállóan időzített 2-es villamos vonalának felújítása miatt beszűkítették 1 sávra. Teljesen indokolatlanul, mert érdemi munkavégzés nincs, csak a sávlezáró terelőelemek foglalják a helyet. 0-24-ben. Annyi eszük nem volt, hogy amikor nincs meló, akkor beszedjék a terelő elemeket...
Adalék. Északről érkezve ennek az 1 sávnak kell elvinnie az alsó rakpart, a Március 15-e térről, az Erzsébet hídról a rakpartra lehajtó forgalmat, valamint a csarnok felől érkező Szabadság hídi forgalmat is. Kedden olyan dugó volt, hogy a Borárostól a Lánchídig torlódott vissza a sor.
Hja ugye ne mondjam, hogy jelenleg a budai alsó rakpart is félbe van vágva, emiatt az átmenő forgalom számára értelmezhetetlen. Tehát az átmenő forgalom szempontjából sikerült 2 rakpart valamint a hidakról érkező forgalom számára egyetlen sávot biztosítani a Bálna mellet...
Mondjam tovább? Mindehhez a Zsíl utcai kereszteződés gyalogos nyomógombos üzemű, és igen nagy forgalmú - folyamatosan nyomkodják, egy elég népszerű közpark forgalmát bonyolítja. A legtöbb ami észak déli forgalmú autó átment a kereszteződésben 1 zöld jelzés alatt, az 4 autó volt. Well Done.

Másnap megpróbáltam tömegközlekedéssel. A 15-ös buszra Victor Hugó utcánál szálltam fel. 50 perc volt, mire leértem a Borárosra. Ebből majdnem 20 perc volt, mire elértünk a Szabadság hídtól a Kálvinig....
(Normálisan, működő 3-as metró esdetén a standard 2-2,5 perc/megállóval 10-13 perc lenne)
A 2-es villamosnak kitaláltak egy elég kultúráltnak kinéző pótlását. Csak azt felejtették el, hogy akkor már menjünk végállomástól végállomásig. Valami miatt azt gondolták, hogy jó ötlet csak a Kossuth térig (illetve csak a Garibaldi utca) vinni a pótlót Tehát aki eddig mondjuk a Jászairól el akart menni a Borárosra, az mehet 4-6-ossal. Vagy a pótló kiegészítő járatával...OMFG
A Garibaldi-Jászai távolság lesétálható kb. 15 perc. Nem - lenne - tragédia, ha mindezt nem a kb. 50 fokos Kossuth téren keresztül kellene abszolválni.
Az meg külön szopó, ha nem csak a Jászaiig kell menni, hanem tovább...
Mindjárt adtunk is így a szarnak egy pofont, amikor a légkondis korrekt villamospótlóból kiszállva a 2 villamosmegállónyit lesétálva a végére úgy nézel ki, mint egy csapzott kacsa.
Hja várjál, a 4-6 sem jó! Tegnap az is meg volt szakítva az Oktogonnál. Az Oktogon és a Jászai között szintén pótló járt.
És ennek mi köze Karigerihez? Szerinted ő a kivitelezési vezető?
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
M

molnibalage

Guest
Amúgy előjött a pakliból a pikk ász megint. Egy pirosbahajtó köcsög elcsapott előttem egy szabályosan közlekedő bringást.
Itt.

Északról jött egy 16 éves forma srác, viszonylag tempósan.
Én a déli oldalon álltam. Már zöld volt, amikor még kb a kereszteződésbe kezdett fordulni a kocsi.
Nekem csak kiabálni volt időm. A srác pont tudott még fékezni és a kocsi is, de azért átfordult a motorháztetőn és lecsúszott a kocsi elé.
A srácnak semmi baja nem lett szerencsésre, sisak is volt rajta. Megkérdezte mindenki, hogy OK, de rendőrd b*meg senki nem akart hívni.

Pirosba hajtva elütnek egy bringást és aztán a felelős simán elhajthat.
Eszemfaszom megáll.

2E62lWs.png
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: fishbed and alali77

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 650
113
És ennek mi köze Karigerihez? Szerinted ő a kivitelezési vezető?
Szerinted az kinek a felelőssége, hogy bevállalnak egy 3-as villamos vonal rekonstrukciót (teljes hosszában) annak plusz villamospótlós forgalmával, miközben a budai oldalon lemattolják az alsó rakpartot ezzel egy időben? (Miközben a Körúton meg az Andrássy-n továbbra is csak 2x1 sáv járható.)
Mer' szerintem Tarlósé!
Tarlós is egy paraszt volt, de Karigeri meg egy nímand.
Mert hidd el nekem, hogy a következő választás alkalmával nem arra fognak emlékezni az emberek, hogy mekkora király a sok elkészült felújítás a ciklus végére, hanem hogy 4 évet szoptak a dugóban.
És jelenleg nem csak az autósok szopnak - annak ellenére, hogy a külső kerületekben tényleg érezhető az iskolaszüneti csökkent forgalom -, hanem a tömegközlekedők is. Vastagon!
 
M

molnibalage

Guest
Szerinted az kinek a felelőssége, hogy bevállalnak egy 3-as villamos vonal rekonstrukciót (teljes hosszában) annak plusz villamospótlós forgalmával, miközben a budai oldalon lemattolják az alsó rakpartot ezzel egy időben? (Miközben a Körúton meg az Andrássy-n továbbra is csak 2x1 sáv járható.)
Mer' szerintem Tarlósé!
Tarlós is egy paraszt volt, de Karigeri meg egy nímand.
Mert hidd el nekem, hogy a következő választás alkalmával nem arra fognak emlékezni az emberek, hogy mekkora király a sok elkészült felújítás a ciklus végére, hanem hogy 4 évet szoptak a dugóban.
És jelenleg nem csak az autósok szopnak - annak ellenére, hogy a külső kerületekben tényleg érezhető az iskolaszüneti csökkent forgalom -, hanem a tömegközlekedők is. Vastagon!
Azért beszarok, egyesek úgy beszélnek, mintha tarlós alatt nem lett volna dugó és ostobán szervezett felújítások sora.

Amúgy szerinted mi a megoldás arra, hogy 2010 óta +35-40% kocsi van, de az utakat fel kell újítani és nyár közepén a legkisebb forgalom és jó az idő ehhez.
Csinálják iskolakezdéskor? Vagy tél közepén?
A 3-as metró felújítását is kinek regnálása alatt baszták el és csúszott meg? Ej...
A Lánchíd felújítása eredetileg 2013-ra volt tervezve. Kinek is az időszaka volt? Ej...

Unalmas mindig ez a másra mutogatás...

Bp. úthálózata annyira túlterhelt, hogy két parkoló kocsi egymás után egy szűk utcában fél km-es körben képes mini dugót csinálni az többi balfasz sofőr viselkedése maitt is. A legkisebb zavarra összeomlik az egész.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 274
113
Szerinted az kinek a felelőssége, hogy bevállalnak egy 3-as villamos vonal rekonstrukciót (teljes hosszában) annak plusz villamospótlós forgalmával, miközben a budai oldalon lemattolják az alsó rakpartot ezzel egy időben? (Miközben a Körúton meg az Andrássy-n továbbra is csak 2x1 sáv járható.)
Mer' szerintem Tarlósé!
Tarlós is egy paraszt volt, de Karigeri meg egy nímand.
Mert hidd el nekem, hogy a következő választás alkalmával nem arra fognak emlékezni az emberek, hogy mekkora király a sok elkészült felújítás a ciklus végére, hanem hogy 4 évet szoptak a dugóban.
És jelenleg nem csak az autósok szopnak - annak ellenére, hogy a külső kerületekben tényleg érezhető az iskolaszüneti csökkent forgalom -, hanem a tömegközlekedők is. Vastagon!
Nálunk az autós két dolgot utál, ha kátyú van meg ha pont eltüntetik a kátyút.
A felújításokat mindig nyárra időzítik ha lehetséges.
A Lánchíd felújítása Tarlós alatt csúszott meg, az M3 metró szintúgy.
A Blaha átépítését is Tarlós terveztette meg, az épül amit alatta találtak ki. Hogy szar a munkaszervezés, az lehet, de hogy a főpolgármesternek abba beleszólása nincsen, az is biztos.

Karigerinek akkor lesz egy jó éve ha csak 4 év szopás lesz a dugóban? Ha az az uccsó akkor nyerni fog! :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 650
113
Amúgy szerinted mi a megoldás arra, hogy 2010 óta +35-40% kocsi van, de az utakat fel kell újítani és nyár közepén a legkisebb forgalom és jó az idő ehhez.
Csinálják iskolakezdéskor? Vagy tél közepén?
Mondjuk kezdetnek elég lenne az is, ha mindezt nem EGYSZERRE, egy időben próbálnák meg! Nem? :rolleyes:
Miért nem lehetett megvárni a 3-as felújításával a Lanchíd Budai alsórakpartos melóinak a végét?
Vagy mondjuk nem teljes hosszában kellett volna elindítani a melót!
A Március 15.-e téren korábban is volt fordító. De a Vámház körúti aluljáróban is pik-pak ki lehetne alakítani.
A pótlóbuszok meg járhatnának először a Jászai-Vámház krt., majd Vámház krt.-Közvágóhíd között.
Cserébe intenzívebben folyhatna a meló a rövidebb szakaszokon.


A Lánchíd felújítása eredetileg 2013-ra volt tervezve. Kinek is az időszaka volt? Ej...
Nem célom ebbe politikát belevinni, de Karigeri vonta vissza az aláírt szerződést, és csinált helyette drágábban, késve újat.
Tarlóst csak azért írtam bele, hogy egy olyan ellenpéldát hozzak, akinek eztán a jelenlegi szervezési káoszhoz végképp nincs köze...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 856
5 094
113