Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113

44005812_7970e15a74dee14ee7d07ce410716f28_wm.jpg


A jó édes anyukáját annak, aki ezt kitalálta.
A cikk kb. csak annyit ír, hogy most 175 és 525 között van a parkolás, és ez emelkedne 200-600 közé. Nem tűnik soknak a változás, igaz?
Arról viszont nagyon kussol a cikk, hogy:
1. a D zóna elhanyagolható méretű
2. az új C zóna (300HUF/h) az a mostani 175/órás helyen lesz, ez majdnem duplázás
3. az új B zóna (450HUF/h) az a mostani 265/órás helyeket fedi majd le, DE
4. az új A zóna (600HUF/h, este 10-ig!) is sok helyen a mostani 265/órás helyeket váltja.

Ez utóbbi pont igaz a lakóhelyemre is. Jelenleg 265/óra, és 8-18h között fizetős. Ebből lesz 600/óra, 8-22h között. A barátnőmnél hasonló, ott most 350/óra és 8-18h, és ott is 600/h és 8-22h lesz. Normálisak ezek?

Amúgy meg a magánvéleményem, hogy a parkolási cégek eddig is az egyik legnagyobb sikkasztó helyek voltak, ezután még inkább azok lesznek.

(összehasonlításhoz, a jelenlegi zónarendszer)
 
M

molnibalage

Guest

44005812_7970e15a74dee14ee7d07ce410716f28_wm.jpg


A jó édes anyukáját annak, aki ezt kitalálta.
A cikk kb. csak annyit ír, hogy most 175 és 525 között van a parkolás, és ez emelkedne 200-600 közé. Nem tűnik soknak a változás, igaz?
Arról viszont nagyon kussol a cikk, hogy:
1. a D zóna elhanyagolható méretű
2. az új C zóna (300HUF/h) az a mostani 175/órás helyen lesz, ez majdnem duplázás
3. az új B zóna (450HUF/h) az a mostani 265/órás helyeket fedi majd le, DE
4. az új A zóna (600HUF/h, este 10-ig!) is sok helyen a mostani 265/órás helyeket váltja.

Ez utóbbi pont igaz a lakóhelyemre is. Jelenleg 265/óra, és 8-18h között fizetős. Ebből lesz 600/óra, 8-22h között. A barátnőmnél hasonló, ott most 350/óra és 8-18h, és ott is 600/h és 8-22h lesz. Normálisak ezek?

Amúgy meg a magánvéleményem, hogy a parkolási cégek eddig is az egyik legnagyobb sikkasztó helyek voltak, ezután még inkább azok lesznek.

(összehasonlításhoz, a jelenlegi zónarendszer)

Azért ezt tényleg agyatlan mértékű emelésnek tűnik, de azért nekem a következő kérdéseim / észrevételeim lennének:

  • Mivel eleve 3 órás időlimited van, akkor ez max. hosszúságú parkolásonként +1000 Ft. Ha valaki kocsival jár és havonta nem fér bele az a + 3-5 ezer forint, akkor szerintem erőn felül autózik.... Mert aki ennél gyakrabban jár be, az nem 3 órát parkol, hanem többet.
  • Mikor volt utoljára áremelés? Mert egyesek a BKV napijegy emelésre is felhorkantak, amkor vagy fél évtizede nem emeltek árat, tehát valójában egyre olcsóbb volt
  • A BKV-t ki finanszírozza és milyen arányban?
  • A BKV hatósági áron jut amúgy üzemanyaghoz? Ha nem, akkor valamiből azt is fizetni kell. A hatósági ár miatt rekordfogyasztás van benzinnél, miközben dugó dugó hátn. Hmhmhmhm...
  • A főváros bevételei mennyire csökkentek az COVID és elvonások miatt?
Amúgy még mindig ott vagyunk, hogy az autózás valódi költségeit kb. a nem autózokkal fizettettik ki.
A benzinár támogatással és a kvázi ingyenesen osztogatott parkolási helyekkel.
Aki meg nem autózik, az lófaszt kap a seggébe, meg szívja azt, amit a kocsik okoznak.
Ez nagyon elcseszték.

Na, ezt vajon ki fogja állni?
Jogsi is ugrik vagy ejnyebejnye lesz?
Bár ez nem itthon volt.
 
M

molnibalage

Guest


, azonban a korábbi vitában új helyzetet teremt, hogy az engedélyező hatóság az előírt „változatelemzés” során a V0 vasúti elkerülőt mint alternatívát megvizsgálhatja

Mi ez a hülyeség már megint..?

Az Körvasút lényege az, hogy a fővárosBA tartó és azon BELÜLI átjárhatóságot fejlessze. Hogy a búbánatba lehet alternatíva arra egy olyan vonal, ami a fővárost ELKERÜLŐ valami leenne? (Ami amúgy természetvédelmi és NATURA 2000 területen halad át...)
Ha ezt bíróság komolyan gondolta, a szívküldi agyalapi taslimat kérem továbbítsa valaki és a bírót meg vágják ki. Kivéve, ha a kereténség elvárás a pozíciójához, akkor maradhat. Komolyan mondom, ennyire hülyén hogyan lehet valaki bíró...?
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Mivel eleve 3 órás időlimited van, akkor ez max. hosszúságú parkolásonként +1000 Ft. Ha valaki kocsival jár és havonta nem fér bele az a + 3-5 ezer forint, akkor szerintem erőn felül autózik.... Mert aki ennél gyakrabban jár be, az nem 3 órát parkol, hanem többet.

A 3 órás időlimit a gyakorlatban azt jelenti, hogy 3 óránként újra kell menned az automatához. Mikor ideköltöztem, kb. egy hétig még nem volt bérelt parkoló helyem, így minden nap 2 óránként (akkor ennyi volt a limit) jártam le dobálgatni az apróimat...

  • A BKV-t ki finanszírozza és milyen arányban?
  • A BKV hatósági áron jut amúgy üzemanyaghoz? Ha nem, akkor valamiből azt is fizetni kell. A hatósági ár miatt rekordfogyasztás van benzinnél, miközben dugó dugó hátn. Hmhmhmhm...
  • A főváros bevételei mennyire csökkentek az COVID és elvonások miatt?

Attól félek, hogy az automatákba bedobott pénz közel sem olyan hatásfokkal hasznosul, mint ahogy annak illene... És akkor finom voltam.

Az "ingyenes helyekkel" amúgy nekem az a gondom, hogy valahogy szabályozni kéne, hogy azért hónaponta egyszer megmozduló roncsokat ne lehessen csak úgy tárolni a belvárosi utcákon. Sacc/kb az autók 10% csak áll, anélkül, hogy bárki is használná őket. (Jól láthatóak melyek ezek, pl. a kerekük és az aszfalt koszosságáról)

Egyébként az én környékemen pont hétköznap munkaidőben a legtöbb a szabad parkolóhely, szóval a fizetős parkolás eredeti célját, a forgalomszabályzást/csökkentést pont nem éri el. Késő este már viszont igencsak keresgélni kell a helyeket...
Ha a mostani 265 felmenne mondjuk 350-re, egy szót sem szólnék. De 600-ra? És este 10-ig? Barmok.

Na, ezt vajon ki fogja állni?
Jogsi is ugrik vagy ejnyebejnye lesz?
Bár ez nem itthon volt.

Szerintem a tgk kötelező biztosítója kell, hogy fizessen. Nem lesz olcsó, egy új heli jópár százezer euró... (fél perc keresés után 700ezer-1.5millió€ közti árakat találtam)
Egyébként baromi mázlijuk van, a rotor szétrepülő darabjai simán kinyírhattak volna akár több embert is. Részemről az is felmerül, hogy nem kellett volna-e földi biztosító ember egy ilyen helyen.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
A 3 órás időlimit a gyakorlatban azt jelenti, hogy 3 óránként újra kell menned az automatához. Mikor ideköltöztem, kb. egy hétig még nem volt bérelt parkoló helyem, így minden nap 2 óránként (akkor ennyi volt a limit) jártam le dobálgatni az apróimat...
Mobilfizetéssel nem kell leugrálni azt automatához.
 
M

molnibalage

Guest
Azért ezt tényleg agyatlan mértékű emelésnek tűnik, de azért nekem a következő kérdéseim / észrevételeim lennének:

  • Mivel eleve 3 órás időlimited van, akkor ez max. hosszúságú parkolásonként +1000 Ft. Ha valaki kocsival jár és havonta nem fér bele az a + 3-5 ezer forint, akkor szerintem erőn felül autózik.... Mert aki ennél gyakrabban jár be, az nem 3 órát parkol, hanem többet.
  • Mikor volt utoljára áremelés? Mert egyesek a BKV napijegy emelésre is felhorkantak, amkor vagy fél évtizede nem emeltek árat, tehát valójában egyre olcsóbb volt
  • A BKV-t ki finanszírozza és milyen arányban?
  • A BKV hatósági áron jut amúgy üzemanyaghoz? Ha nem, akkor valamiből azt is fizetni kell. A hatósági ár miatt rekordfogyasztás van benzinnél, miközben dugó dugó hátn. Hmhmhmhm...
  • A főváros bevételei mennyire csökkentek az COVID és elvonások miatt?
Amúgy még mindig ott vagyunk, hogy az autózás valódi költségeit kb. a nem autózokkal fizettettik ki.
A benzinár támogatással és a kvázi ingyenesen osztogatott parkolási helyekkel.
Aki meg nem autózik, az lófaszt kap a seggébe, meg szívja azt, amit a kocsik okoznak.

Na, ezt vajon ki fogja állni?
Jogsi is ugrik vagy ejnyebejnye lesz?
Bár ez nem itthon volt.
A BKV-ra úgy látom nem vonatkozik a hatósági ár.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha ezt bíróság komolyan gondolta, a szívküldi agyalapi taslimat kérem továbbítsa valaki és a bírót meg vágják ki. Kivéve, ha a kereténség elvárás a pozíciójához, akkor maradhat. Komolyan mondom, ennyire hülyén hogyan lehet valaki bíró...?

Hááát, a kreténség alapelvárás, de ide az nem elég, kell valami mérnök is aki ezt mondta a szakvéleményében, hogy nem felel meg az ilyen-olyan szabványoknak, t.i. a bíró szakkérdésben nem dönt, arra szakértőt rendel ki, jellemzően valami kellően kretén mérnököt, aki történetesen igazságügyi szakértő is, és mint erre felkent személy majd mond valamit, pl. azt hogy a szabványoknak megfelel ugyan de szubjektíve zavaró lesz a zajterhelés (miheztartás vègett van ilyen szakértő mérnök úr is)- és ezt szépen aggálytalanul elfogadják, mert a mérnök urak ugye értenek ehhez (is).

Száz szónak is egy a vége, megint el lett baszva pár év meg néhány milliárd, és nyilván itt is mindenki hibás lesz, csak Dávdika nem, aki azóta már megint máshol van. :D
 
M

molnibalage

Guest
Hááát, a kreténség alapelvárás, de ide az nem elég, kell valami mérnök is aki ezt mondta a szakvéleményében, hogy nem felel meg az ilyen-olyan szabványoknak, t.i. a bíró szakkérdésben nem dönt, arra szakértőt rendel ki, jellemzően valami kellően kretén mérnököt, aki történetesen igazságügyi szakértő is, és mint erre felkent személy majd mond valamit, pl. azt hogy a szabványoknak megfelel ugyan de szubjektíve zavaró lesz a zajterhelés (miheztartás vègett van ilyen szakértő mérnök úr is)- és ezt szépen aggálytalanul elfogadják, mert a mérnök urak ugye értenek ehhez (is).

Száz szónak is egy a vége, megint el lett baszva pár év meg néhány milliárd, és nyilván itt is mindenki hibás lesz, csak Dávdika nem, aki azóta már megint máshol van. :D
Az, hogy egyes műszaki megoldásaiban problémáznak, az érv lehet.
De az, hogy amit leírta, arra mit kell vizsgálódni? A V0 annyira alternatíva a személyszállításban, mint a belga sör helyett a lóhúgy.
Ezen nincs mit vizsgálni.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Sajnos ez mindennapos, és évről évre rosszabb. Nálunk ugyan még nem fordult elő, de megy a para, hogy mikor lesz meg az első.
Nem semmi, a "rendes autós" beengedi a belsőben ácsorgókat csak épp a mögötte jövő kamionos erre nem számított, a kamion nem mai gyerek ha még ABS sincs benne.
Én már rég leszoktam ezekről az udvariassági dolgokról, mert többször volt félre értés és balaeset közeli helyzet belőle.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Tegnap előttem M3 bevezetőn (kivezetőn, Hatvan felé) M0-ról áttérve a gyorsítósávban a sáv elfogyása miatt satuzott mazsolanéni akinek tartottam a külső sávot miután már besoroltam rég, de ét a két sáv közt az elválasztó vonalon bepánikolt... Lehet, hogy mégsem lehet ezt a képességet megtanulni, vannak akiknek nem való ez a tevékenység. (A nature versus nurture vitába a nurture irányú kilengésem kezd végetértni)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én ültem olyan autóban hátsó ülésen, ahol kezdő sofőr autópálya gyorsítósávján nyomott egy kövér féket ~85-tel, hogy elengedje a külső sávban jövő kamiont, én meg azért imádkoztam belénk ne szálljon vki hátulról.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Nem videó kell, hanem 4-5 napig állandó rendőri jelenlét. Lenne némi bevétel is... Win-win!
Nem tudnának megbüntetni senkit sem, mivel eleve el van rontva az egész, mert a KRESZ-ben nincs olyan, hogy "BKK-sáv", csak buszsáv van. :rolleyes:
Hát, pedig nem kell hozzá fogyatékosnak lenni, könnyen el lehet téveszteni az irányt, mert ez egy teljesen új felhajtó. Az elmúlt hónapokban sokszor változott a forgalmi rend is, és aki még nem járt arra, annak tényleg nem egyszerű:
584210e13be73eccf34d9809b2542fac.png

Ja, meg a kertek mellett sok kátyú van, és az egyik akkora, ami simán kikapja a jobboldali futóművet, szóval még ezért is nehezebb figyelni. Hogy később miért nem veszi észre mi a baj, az persze már más kérdés...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Hát, pedig nem kell hozzá fogyatékosnak lenni, könnyen el lehet téveszteni az irányt, mert ez egy teljesen új felhajtó. Az elmúlt hónapokban sokszor változott a forgalmi rend is, és aki még nem járt arra, annak tényleg nem egyszerű:
584210e13be73eccf34d9809b2542fac.png
Nem hiszem, hogy ezt a csomópontot nem lehetett egyszerűbben megoldani. Rendszeresen járok arra, használom is a Waze-t.
Azon az útszakaszon még az M4 Zagyva pihenő is igazi "csemege". Ott se az egyszerűség és a költségtakarékosság vezette a ceruzát.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113

És egy efféle formátum még hazánknál hat-hétszer nagyobb népességű országok számára is bőven elegendőnek bizonyul.

Remélem nem akarnak (német mintára) minden elektromos rollerre rendszámot tenni... :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby