Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ilyen kretén hogy lehet valaki, hogy megáll az autópálya közepén a belső sávban (!) forgalommal szemben (!!) KEREKET CSERÉLNI!!! Miközben ott van vele a családja és a kislánya.
Kb. egy életre elvenném az ilyennek a jogsiját.
A többi közlekedő is elég furán viselkedik. Esélyt sem adtak az akadaly megszüntetésre. Csak menni, menni, csak ez számít. Lásd a vak furgonost...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
A többi közlekedő is elég furán viselkedik. Esélyt sem adtak az akadaly megszüntetésre. Csak menni, menni, csak ez számít. Lásd a vak furgonost...

Azért mert balfaszapu egyedül rambózva kicsikocsimentésbe kezdett ahelyett, hogy megvárta volna a profi mentést senkinek nem kell a saját / családja életét kockáztatnia. A pályán ebből az akcióból jó eséllyel csak annyi látszódik egy röpke pillanat alatt a többieknek, hogy van egy bolond aki a belső sávban szaladgál meg egy kocsi orral a rossz irányba... itt a legjobb dolog az, ha kikerülöd és továbbhaladsz mielőtt összehoztok egy fincsi tömegkarambolt, vagy téged rezesoválnak seggbe, a mélyebb társadalmi igazságokon nem kell és nincs is idő gondolkodni. Autópályán megállni atompara és életveszélyes még a leállósávban is, mert azonnal beléd szállhatnak hátulról, ezen okból tilos is... 1:30-nál látszik is hogy miért.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 564
35 972
113
⚡
Holnap szolgálatba áll az első két elektromos busz!
1f68d.png
Az Ikarus gyárában összeszerelt, több mint fele részben magyar hozzáadott értéket képviselő 12 darabos flotta első két példánya megkapta a hivatalos, városi "ruháját" és holnaptól menetrendszerinti forgalomba áll. Egy kis érdekesség, hogy az Ikarus-nosztalgia jegyében a buszok ajtócsengője a klasszikus Ikarus 260-asokat idézi.
További tíz ilyen busz érkezik, tervezetten szeptemberben válik teljessé a városi flotta. A buszok természetesen alacsonypadlósak, légkondicionáltak, modern utastájékoztatási rendszerrel felszereltek.
Afelől nincs kétség, hogy mind utazási komfortban, mind a városi levegő tisztaságának érdekében előrelépést jelentenek ezek a buszok, de mint minden új technológiánál és típusnál, itt is vannak ismeretlenek, lehetnek gyermekbetegségek. A Volán és mi is egy ideig még tanulni fogjuk az új jövevények pontos lehetőségeit és határait, ezért ha lenne fennakadás, akkor mindenkitől türelmet kérek, egyben azt, hogy

290896146_584797813002773_7712056352453605062_n.jpg
292118267_584797873002767_5802272630709511344_n.jpg
 
M

molnibalage

Guest
T

Törölt tag 1711

Guest
Mi lesz így az amerikai csodával, ami most már bukja az európai co2 milliárdokat is?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 482
20 766
113
Mi lesz így az amerikai csodával, ami most már bukja az európai co2 milliárdokat is?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Majd meglátjuk, hogy az Európai meg USA piacokra be tud-e törni. A SAIC vagy a Geely is elég nagy volumenben termelnek, de ezen a piacon nincs jelenlétük. A Tesla amúgy pár éve még a FIAT-nak adta el a "CO2 kvótáját", és nekem úgy tűnik, hogy a Stellantis még nem áll úgy EUlektromos autókínálattal, hogy ezt a kvótát ne venné át továbbra is, ha lehetősége van rá.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
T

Törölt tag 1711

Guest
Majd meglátjuk, hogy az Európai meg USA piacokra be tud-e törni. A SAIC vagy a Geely is elég nagy volumenben termelnek, de ezen a piacon nincs jelenlétük. A Tesla amúgy pár éve még a FIAT-nak adta el a "CO2 kvótáját", és nekem úgy tűnik, hogy a Stellantis még nem áll úgy EUlektromos autókínálattal, hogy ezt a kvótát ne venné át továbbra is, ha lehetősége van rá.

Mivel most már a földgáz is zöld jelentősen csökkent az olasz ipar co2 terhelése (lol).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 482
20 766
113
Mivel most már a földgáz is zöld jelentősen csökkent az olasz ipar co2 terhelése (lol).
A földgáz mindenképp zöldebb, mint a szén, technikai oldalról nézve, de a az ipar CO2 kvótája külön van a járművek árába beépítendő büntetőadótól, amit a gyártott flotta átlagos CO2 kibocsájátsa alapján ró ki az EU (ami miatt a Teslak 0 kibocsájtását valamekkora darabszámra átvette a Fiat... az egész EU ezekkel a virtuális faszságok kereskedésével és végtelen papírmunka excelbűvölésre típusú faszságokkal semmit nem ért el, csak egyik zsebből másikba tetette a pénzt, és egy részét kitolatta az EU-ból. )
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 684
26 955
113
A nyilvános megkorbácsolást be kellene vezetni ezekre, akik közvetlenül előidézték az eseményeknek. Szerintem fel sem fogják, hogy mennyi kárt okoznak.

Lehet, hogy már csak ez segítene a szabályok betartatásában.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A földgáz mindenképp zöldebb, mint a szén, technikai oldalról nézve, de a az ipar CO2 kvótája külön van a járművek árába beépítendő büntetőadótól, amit a gyártott flotta átlagos CO2 kibocsájátsa alapján ró ki az EU (ami miatt a Teslak 0 kibocsájtását valamekkora darabszámra átvette a Fiat... az egész EU ezekkel a virtuális faszságok kereskedésével és végtelen papírmunka excelbűvölésre típusú faszságokkal semmit nem ért el, csak egyik zsebből másikba tetette a pénzt, és egy részét kitolatta az EU-ból. )

Ja, csak mostmár lehet meg tudja oldani "házon belül", hogy a gázüzemű acélfeldogozótól vagy erőműtől veszi meg a kvótát, nem külföldre megy a pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 564
35 972
113

  • Lőkösházán és Biharkeresztesnél átfogó pályafelújítás és a transzeurópai korridorok kiépítése zajlik Erdély, Románia felé.
  • A Budapest–Belgrád vonal hazai szakasza is épül, a Szeged-Szabadka vonalon pedig hamarosan elindulhat a tehervonatok közlekedése.
  • A nyugati határnál, Hegyeshalom, Bécs felé egy digitalizációs fejlesztésen dolgozunk, hogy a határon megállás nélkül haladjanak át az EuroCityk és a railjetek.
  • Elkészült az Összekötő vasúti híd harmadik hídszerkezete is, amely a legfontosabb hazánkat átszelő transzeurópai korridorok metszéspontjában van.
  • Érkeznek az emeletes vonatok a MÁV-Start állományába, és érkeznek a további tram-train szerelvények is a Szeged–Hódmezővásárhely vasútvillamosra.
  • Ugyanennyire fontosak a távlati tervek is, mint a nagysebességű hálózat, a V0 teherforgalmi vonal, a Duna alatti alagút vagy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia által a központi régiót érintő többi fejlesztés.
  • A fejlesztéseket a nemsokára a kormány elé kerülő Országos Vasúti Stratégia fogja egybe.
  • A MÁV járműparkjának megújítását is tervezzük: új motorvonat-beszerzés és a távolsági flotta teljes megújítása szerepel a terveinkben.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
  • Lőkösházán és Biharkeresztesnél átfogó pályafelújítás és a transzeurópai korridorok kiépítése zajlik Erdély, Románia felé.

Beleölhetjük a milliárdokat, ha a túloldalon napos időben 55km/h-val mennek a vonatok és Curtici a rendelkező állomás.
A rendelkező egy személyben dönt, hogy a 120-as vonalról melyik vonatot fogadja be, ráadásul átlagosan 8-12 óra egy rendőri szemle a románoknál befele jövet, ahol a sorrendről megint a román dönt...
Nálunk mindenki csak pislogott, mikor az olasz NATO vonatnak odavert 10 órát, mert neki a magyar ne mondja meg mit csináljon...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 518
4 073
113
A legparasztabb kisteheres fajtából való.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A BMWs egyértelműen feltart mindenkit, ráadásul egy olyan helyen, ahol elfogy az egyik sáv. A furgonos okkal lett ideges, én is az lettem volna.

Az már persze más kérdés, hogy ezzel utána mit kezdett. Megállni mindenkit feltartva, és kiszállni hőzöngeni a legnagyobb hülyeség, bunkóság, parasztság, teljességgel védhetetlen cselekedet.

A végén az a narancssárgán átmenés az én világképembe még épp belefér, ezzel még nem veszélyeztetett senkit. Egy-két másodperccel később már én is azt mondanám, hogy nem ok.
 
M

molnibalage

Guest
A BMWs egyértelműen feltart mindenkit, ráadásul egy olyan helyen, ahol elfogy az egyik sáv. A furgonos okkal lett ideges, én is az lettem volna.

Az már persze más kérdés, hogy ezzel utána mit kezdett. Megállni mindenkit feltartva, és kiszállni hőzöngeni a legnagyobb hülyeség, bunkóság, parasztság, teljességgel védhetetlen cselekedet.

A végén az a narancssárgán átmenés az én világképembe még épp belefér, ezzel még nem veszélyeztetett senkit. Egy-két másodperccel később már én is azt mondanám, hogy nem ok.
A piros volt. Pont.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros