Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 937
15 612
113
A Toyota általában híres a szigorú, japános minőségbiztosításáról, de most valamit nagyon elcseszhettek és szó szerint méteres csíkokban hámlik le Ausztráliában a fehér Toyotákról a festék.

 
  • Hűha
Reactions: BJani

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 205
113
A Toyota általában híres a szigorú, japános minőségbiztosításáról, de most valamit nagyon elcseszhettek és szó szerint méteres csíkokban hámlik le Ausztráliában a fehér Toyotákról a festék.

A gyilkos gázpedál is az ő művük volt...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 254
61 811
113
A gyilkos gázpedál is az ő művük volt...
Igen, bár érdekes, hogy utólag derült csak ki, hogy az USA-ban a "gyilkos Lexus gázpedál" kampányt a General Motors fújta nagyra, hogy elkendőzze a gyilkos slusszkulcs foglalat sztoriját. Jópár haláls baleset történt amiatt, hogy egy párdolláros alkatrész hibája miatt a kulcs menet közben kiesett, a kormányzár beállt a kanyarok meg szépen kiegyenesültek. És a zárhibáról tudtak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 205
113
Igen, bár érdekes, hogy utólag derült csak ki, hogy az USA-ban a "gyilkos Lexus gázpedál" kampányt a General Motors fújta nagyra, hogy elkendőzze a gyilkos slusszkulcs foglalat sztoriját. Jópár haláls baleset történt amiatt, hogy egy párdolláros alkatrész hibája miatt a kulcs menet közben kiesett, a kormányzár beállt a kanyarok meg szépen kiegyenesültek. És a zárhibáról tudtak.
viszont a gyilkos gázpedál mögött olyan szoftver módszertani hibák voltak (volt ugye a padlószőnyeges gyilkos gázpedálos toyota is amúgy), hogy nem is értem, hogy gyárthatnak autót még azután...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 386
10 960
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 968
19 205
113
Óóóó, ami konstrukciós, gyártási, minőség hibákat, benéztek/elkövettek autómárkák, akkor már egy sem létezhetne...

Ezek nagyon nagy része apró frissítés, ilyen méretű elbaszás azért hullámokat szokott vetni. Persze az nem hibázik csak, aki nem dolgozik, de ez nagyobb mint egy átlagos hiba (mint pl. a gumiszőnyeges esetük volt, az sima hétköznapi benézés, ami miatt sajnos valaki meghalt), de szoftveresnél sok rétegű védőhálón át sikerült elrontani.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 937
15 612
113
A gazdaságfejlesztési miniszter 3/2022. (VII. 13.) GFM rendelete azNKKNemzetiKözlekedésiKözpontNonprofitZártkörűen8MűködőRészvénytársaságtulajdonosi
joggyakorlójának kijelölése érdekében az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett
az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló 1/2022. (V. 26.) GFM rendelet módosításáról
Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. §
2. § 3. §
Az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló 1/2022. (V. 26.) GFM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. melléklete az 1. melléklet szerinti módosul.
Hatályát veszti a Rendelet 1. melléklet XII. pontjában foglalt táblázat 22. sora. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Nagy Márton István s. k., gazdaságfejlesztési miniszter
 
  • Hűha
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 725
113
Ezt va
A gazdaságfejlesztési miniszter 3/2022. (VII. 13.) GFM rendelete azNKKNemzetiKözlekedésiKözpontNonprofitZártkörűen8MűködőRészvénytársaságtulajdonosi
joggyakorlójának kijelölése érdekében az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett
az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló 1/2022. (V. 26.) GFM rendelet módosításáról
Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. §
2. § 3. §
Az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló 1/2022. (V. 26.) GFM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. melléklete az 1. melléklet szerinti módosul.
Hatályát veszti a Rendelet 1. melléklet XII. pontjában foglalt táblázat 22. sora. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Nagy Márton István s. k., gazdaságfejlesztési miniszter
Ezt valaki le tudja ide fordítani jogról magyarra? A google translate sajnos nem ismeri ezt a nyelvet...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 254
61 811
113
A sorok közöt az van elrejtve hogy Vitézy Dávidka mehet vissza a balettbe ugrálni. ;)
Nekem Vitézyről az 5-ös metró/hév és úgy általában az elővárosi közlekedésfejlesztés jut eszembe, amire amúgy nagy szüksége van ennek a városnak.
A "szigetüzemű" belvárosi metróink, meg úgy en block a teljesen integrálatlan közösségi közlekedés kiegészülve a túlburjánzott agglomerációs kitelepüléssel már tényleg tarthatatlan.
Ezen túl mi volt a bűne a srácnak?

Az életvitele egy dolog, de családfailag azért van benne egy biztos pont.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 704
28 166
113
Friss példa kevesebb, mint 20 perccel ezelőttről. Vajon ki a veszélyesebb az úton: én, aki 130-140-el megyek belső sávban négysávos úton 110-es tábla mellett, vagy az a Hans (bár vszeg vmi albán csak német rendszámmal), aki kamion mögött kint szmöttyög külsőn egy olyan oszcilláló lakókocsival, amelyik tényleg bármelyik pillanatban bebicskázhat. Plusz mivel a delikvens utólag jött rá, hogy lófaszt sem lát, így gyorsan hozzászigszalagozott egy-egy kamiontükröt a kombi Mondeo elejére, bár azt inkább csak a Szentlélek tartotta. Miközben igen, én 20-30-al a megengedett felett megyek, de nem tolok le senkit, nem megyek agresszíven, követési távolságot betartom (inkább amúgy az itthon a probléma, valahogy nagyon szeretik egymást az autósok seggbeszexuálni), ha meg bejönnek elém pl kamiont előzve akkor sem tologatok vagy ilyesmi. Plusz igen, ha nálam sietősebb jön őt is elengedem, és ha kell meg tudok állni.

Azt mondom nem annyira sebességen múlik, sokkalta inkább magán a vezetőn, a helyzeten meg persze a műszaki állapoton. Egyszerűen tudni kell a saját határokat, balfaszként/agresszívkent sebhatár alatt is lehet veszélyesen vezetni vagy balesetet okozni. Kezdőként én sem nyomtam a gázt, mint süket az ajtót, sokat kellett vezessek, megszokjam a forgalmat, felvegyem a ritmust, ilyesmik és akkor jött meg a rutin. Plusz a Golf rendszeresen van karbantartva, szervízbe jár, megkapja a törődést, így azért nem egy szétrohadt shitbox. Mert igen, tegnap meg ugyanezen szakaszon előzött meg egy, vszeg nálam is öregebb Skoda Felicia, amit sztem megint csak a Szentlélek tartott össze, annál fixen nem szabadna így menni. Vagy bárhogy. Vagy ott van Fater kocsija, egy Opel Meriva, hiába van mindig full rendesen karban tartva, annál egyszerűen érezni, hogy nem biztonságos annyira gyorsan menni vele, így nem erőltetjük. Az autópálya meg megint csak egy külön világ, ott tényleg csak annyit mondok, hogy lengyeleknél 140 a határ, oroszok most akarják felvinni 150-re és még sincs belőle apokalipszis. Ha az ember tud és képes rá az autó is, és nem okoz senkinek sem kárt, akkor hadd menjen gyorsabban. Cserébe ha hibázik akkor arányosan kapja is meg érte a büntetést. Illetve hát igen, azért a műszakiztatásnál meg a jogsi kiadásnál kéne feljebb vinni a határokat
 
M

molnibalage

Guest
Friss példa kevesebb, mint 20 perccel ezelőttről. Vajon ki a veszélyesebb az úton: én, aki 130-140-el megyek belső sávban négysávos úton 110-es tábla mellett, vagy az a Hans (bár vszeg vmi albán csak német rendszámmal), aki kamion mögött kint szmöttyög külsőn egy olyan oszcilláló lakókocsival, amelyik tényleg bármelyik pillanatban bebicskázhat. Plusz mivel a delikvens utólag jött rá, hogy lófaszt sem lát, így gyorsan hozzászigszalagozott egy-egy kamiontükröt a kombi Mondeo elejére, bár azt inkább csak a Szentlélek tartotta. Miközben igen, én 20-30-al a megengedett felett megyek, de nem tolok le senkit, nem megyek agresszíven, követési távolságot betartom (inkább amúgy az itthon a probléma, valahogy nagyon szeretik egymást az autósok seggbeszexuálni), ha meg bejönnek elém pl kamiont előzve akkor sem tologatok vagy ilyesmi. Plusz igen, ha nálam sietősebb jön őt is elengedem, és ha kell meg tudok állni.

Azt mondom nem annyira sebességen múlik, sokkalta inkább magán a vezetőn, a helyzeten meg persze a műszaki állapoton. Egyszerűen tudni kell a saját határokat, balfaszként/agresszívkent sebhatár alatt is lehet veszélyesen vezetni vagy balesetet okozni. Kezdőként én sem nyomtam a gázt, mint süket az ajtót, sokat kellett vezessek, megszokjam a forgalmat, felvegyem a ritmust, ilyesmik és akkor jött meg a rutin. Plusz a Golf rendszeresen van karbantartva, szervízbe jár, megkapja a törődést, így azért nem egy szétrohadt shitbox. Mert igen, tegnap meg ugyanezen szakaszon előzött meg egy, vszeg nálam is öregebb Skoda Felicia, amit sztem megint csak a Szentlélek tartott össze, annál fixen nem szabadna így menni. Vagy bárhogy. Vagy ott van Fater kocsija, egy Opel Meriva, hiába van mindig full rendesen karban tartva, annál egyszerűen érezni, hogy nem biztonságos annyira gyorsan menni vele, így nem erőltetjük. Az autópálya meg megint csak egy külön világ, ott tényleg csak annyit mondok, hogy lengyeleknél 140 a határ, oroszok most akarják felvinni 150-re és még sincs belőle apokalipszis. Ha az ember tud és képes rá az autó is, és nem okoz senkinek sem kárt, akkor hadd menjen gyorsabban. Cserébe ha hibázik akkor arányosan kapja is meg érte a büntetést. Illetve hát igen, azért a műszakiztatásnál meg a jogsi kiadásnál kéne feljebb vinni a határokat
150-nél, ha valaki hibázik, akkor utána már senki nem nagyon fogja hibáztatni, jó eséllyel inkább a sírjára lehet már csak köpni.
Meg sajnálkozni azok, akit megölt a hülyéje, mert annyira fontos volt a tempó.

Ezt nem érti meg a többség. A biztonság hamis érzete van, mert azokat a felvételek tolják fel, amikor csodával határos módon túlélte azt, amit pár szerencsés, de sokszor hülye. Lásd a videót, pl. az öv bekötéséről, amikor az adott évben csak az halt meg, aki nem kötötte be magát.

Meg ez a rutin megszerzése is egy jópofa megközelítés. Csak a mai forgalom mellett mit jelent?
Egy közeli ismerős céges kocsit kapott és az első hetekben kapásból összetörte. Kapott egy másikat, bele van kalkulálva egy nagy cégnél.
OK. És, ha a sajátja lett volna? Telt volna másikra? Gondolom nem tartotta be a követési távolságot, mert éppen a rádióval babrált és mire felnézett belement az előtte levőbe. Tanult belőle? Háááááááááááááááááát...

Aztán egyszer utaztam vele autópályán, pénteken ki M5. Agyfasz, próbált ő is menni, aztán persze egyszer kellett neki akkorát fékezni, hogy a kocsi elkezdett már keresztbefordulni. Utána végre nem lett annyira sietős. És az egész sávváltás, menjünk gyorsan hülyeséggel mennyit nyertünk volna Szegedig? 3-4 percet? Ezért megéri? A követési távolságot is kb. azóta tartja rendesen, az említett esetben 5-10 méterre volt 100+ tempóval más seggében.

Az emberek 90%-a olyan segghülye, hogy ezt nem képes megérteni.
Én meg nem értem, hogy ennyi ostobával hogyan tart a civilizáció ott és ahol és miből telik kocsira ennyire sok ostoba embernek?

Én, ha valaha is elkezdek vezetni megint, akkor nem fogok sietni sehova csak azért, mert másnak siethetnékje van.
Szeretném rongy életem és kocsimat is megőrizni a jövőnek és mást meg végképp nem veszélyeztetni azzal, ahogy szarul előznék sanszosan.

Amúgy csodálatos látni már bringások között is a letolom előzöm mentalitást. A Margit sziget magasságában Pesten dél felé múlt héten egy bringás pont úgy kivágott és előzgetni kezdett, hogy szemből majd lefékeznek, mert őkelme menni akar. Én még nála is gyorsabb lettem volna, de kivártam míg senki nem jön szembe. kb. 700-1000 méter múlt utolértem és leelőztem őt is, teljesen szabályosan a Parlament déli részénél, de valahol a Margit hídtól északra kezdett erőszakoskodni.

De szembe jövet is láttam ostoba picsát így használni rollert. Állóra kellett fékeznem a hátsómat, hogy ne akadjuk össze. És még nézett rá hülyén, mikor visszafordulva megkérdeztem, hogy "hülye vagy bazdmeg...? A bringával is úgy közekedek, hogy ha előttem sor van és lassan megyünk, akkor IJ.
A közlekedés ilyen. Ha ezt nem képes valaki elfogadni, akkor NE KÖZLEKEDJEN.

Ehhez képest megnézni a videó alatt kommenteket, hogy nehogymá az legyen, hogy akkor 5 km/h túllépésnél büntessenek. Amíg fejben itt tartunk, addig mit várunk ebben a tetves országban BÁRMIRE? Egyesek bármilyen szabályt, bármilyen területen úgy fogják fel, mintha a tökeik lennének satuban és az ő szent személyes szabadságát korlátozzák.