Friss példa kevesebb, mint 20 perccel ezelőttről. Vajon ki a veszélyesebb az úton: én, aki 130-140-el megyek belső sávban négysávos úton 110-es tábla mellett, vagy az a Hans (bár vszeg vmi albán csak német rendszámmal), aki kamion mögött kint szmöttyög külsőn egy olyan oszcilláló lakókocsival, amelyik tényleg bármelyik pillanatban bebicskázhat. Plusz mivel a delikvens utólag jött rá, hogy lófaszt sem lát, így gyorsan hozzászigszalagozott egy-egy kamiontükröt a kombi Mondeo elejére, bár azt inkább csak a Szentlélek tartotta. Miközben igen, én 20-30-al a megengedett felett megyek, de nem tolok le senkit, nem megyek agresszíven, követési távolságot betartom (inkább amúgy az itthon a probléma, valahogy nagyon szeretik egymást az autósok seggbeszexuálni), ha meg bejönnek elém pl kamiont előzve akkor sem tologatok vagy ilyesmi. Plusz igen, ha nálam sietősebb jön őt is elengedem, és ha kell meg tudok állni.
Azt mondom nem annyira sebességen múlik, sokkalta inkább magán a vezetőn, a helyzeten meg persze a műszaki állapoton. Egyszerűen tudni kell a saját határokat, balfaszként/agresszívkent sebhatár alatt is lehet veszélyesen vezetni vagy balesetet okozni. Kezdőként én sem nyomtam a gázt, mint süket az ajtót, sokat kellett vezessek, megszokjam a forgalmat, felvegyem a ritmust, ilyesmik és akkor jött meg a rutin. Plusz a Golf rendszeresen van karbantartva, szervízbe jár, megkapja a törődést, így azért nem egy szétrohadt shitbox. Mert igen, tegnap meg ugyanezen szakaszon előzött meg egy, vszeg nálam is öregebb Skoda Felicia, amit sztem megint csak a Szentlélek tartott össze, annál fixen nem szabadna így menni. Vagy bárhogy. Vagy ott van Fater kocsija, egy Opel Meriva, hiába van mindig full rendesen karban tartva, annál egyszerűen érezni, hogy nem biztonságos annyira gyorsan menni vele, így nem erőltetjük. Az autópálya meg megint csak egy külön világ, ott tényleg csak annyit mondok, hogy lengyeleknél 140 a határ, oroszok most akarják felvinni 150-re és még sincs belőle apokalipszis. Ha az ember tud és képes rá az autó is, és nem okoz senkinek sem kárt, akkor hadd menjen gyorsabban. Cserébe ha hibázik akkor arányosan kapja is meg érte a büntetést. Illetve hát igen, azért a műszakiztatásnál meg a jogsi kiadásnál kéne feljebb vinni a határokat
150-nél, ha valaki hibázik, akkor utána már senki nem nagyon fogja hibáztatni, jó eséllyel inkább a sírjára lehet már csak köpni.
Meg sajnálkozni azok, akit megölt a hülyéje, mert annyira fontos volt a tempó.
Ezt nem érti meg a többség. A biztonság hamis érzete van, mert azokat a felvételek tolják fel, amikor csodával határos módon túlélte azt, amit pár szerencsés, de sokszor hülye. Lásd a videót, pl. az öv bekötéséről, amikor az adott évben csak az halt meg, aki nem kötötte be magát.
Meg ez a rutin megszerzése is egy jópofa megközelítés. Csak a mai forgalom mellett mit jelent?
Egy közeli ismerős céges kocsit kapott és az első hetekben kapásból összetörte. Kapott egy másikat, bele van kalkulálva egy nagy cégnél.
OK. És, ha a sajátja lett volna? Telt volna másikra? Gondolom nem tartotta be a követési távolságot, mert éppen a rádióval babrált és mire felnézett belement az előtte levőbe. Tanult belőle? Háááááááááááááááááát...
Aztán egyszer utaztam vele autópályán, pénteken ki M5. Agyfasz, próbált ő is menni, aztán persze egyszer kellett neki akkorát fékezni, hogy a kocsi elkezdett már keresztbefordulni. Utána végre nem lett annyira sietős. És az egész sávváltás, menjünk gyorsan hülyeséggel mennyit nyertünk volna Szegedig? 3-4 percet? Ezért megéri? A követési távolságot is kb. azóta tartja rendesen, az említett esetben 5-10 méterre volt 100+ tempóval más seggében.
Az emberek 90%-a olyan segghülye, hogy ezt nem képes megérteni.
Én meg nem értem, hogy ennyi ostobával hogyan tart a civilizáció ott és ahol és miből telik kocsira ennyire sok ostoba embernek?
Én, ha valaha is elkezdek vezetni megint, akkor nem fogok sietni sehova csak azért, mert másnak siethetnékje van.
Szeretném rongy életem és kocsimat is megőrizni a jövőnek és mást meg végképp nem veszélyeztetni azzal, ahogy szarul előznék sanszosan.
Amúgy csodálatos látni
már bringások között is a letolom előzöm mentalitást. A Margit sziget magasságában Pesten dél felé múlt héten egy bringás pont úgy kivágott és előzgetni kezdett, hogy szemből majd lefékeznek, mert őkelme menni akar. Én még nála is gyorsabb lettem volna, de kivártam míg senki nem jön szembe. kb. 700-1000 méter múlt utolértem és leelőztem őt is, teljesen szabályosan a Parlament déli részénél, de valahol a Margit hídtól északra kezdett erőszakoskodni.
De szembe jövet is láttam ostoba picsát így használni rollert. Állóra kellett fékeznem a hátsómat, hogy ne akadjuk össze. És még nézett rá hülyén, mikor visszafordulva megkérdeztem, hogy "hülye vagy bazdmeg...? A bringával is úgy közekedek, hogy ha előttem sor van és lassan megyünk, akkor IJ.
A közlekedés ilyen. Ha ezt nem képes valaki elfogadni, akkor
NE KÖZLEKEDJEN.
Ehhez képest megnézni a videó alatt kommenteket, hogy nehogymá az legyen, hogy akkor 5 km/h túllépésnél büntessenek. Amíg fejben itt tartunk, addig mit várunk ebben a tetves országban BÁRMIRE? Egyesek bármilyen szabályt, bármilyen területen úgy fogják fel, mintha a tökeik lennének satuban és az ő szent személyes szabadságát korlátozzák.