Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
150-nél, ha valaki hibázik, akkor utána már senki nem nagyon fogja hibáztatni, jó eséllyel inkább a sírjára lehet már csak köpni.
Meg sajnálkozni azok, akit megölt a hülyéje, mert annyira fontos volt a tempó.

Ezt nem érti meg a többség. A biztonság hamis érzete van, mert azokat a felvételek tolják fel, amikor csodával határos módon túlélte azt, amit pár szerencsés, de sokszor hülye. Lásd a videót, pl. az öv bekötéséről, amikor az adott évben csak az halt meg, aki nem kötötte be magát.

Meg ez a rutin megszerzése is egy jópofa megközelítés. Csak a mai forgalom mellett mit jelent?
Egy közeli ismerős céges kocsit kapott és az első hetekben kapásból összetörte. Kapott egy másikat, bele van kalkulálva egy nagy cégnél.
OK. És, ha a sajátja lett volna? Telt volna másikra? Gondolom nem tartotta be a követési távolságot, mert éppen a rádióval babrált és mire felnézett belement az előtte levőbe. Tanult belőle? Háááááááááááááááááát...

Aztán egyszer utaztam vele autópályán, pénteken ki M5. Agyfasz, próbált ő is menni, aztán persze egyszer kellett neki akkorát fékezni, hogy a kocsi elkezdett már keresztbefordulni. Utána végre nem lett annyira sietős. És az egész sávváltás, menjünk gyorsan hülyeséggel mennyit nyertünk volna Szegedig? 3-4 percet? Ezért megéri? A követési távolságot is kb. azóta tartja rendesen, az említett esetben 5-10 méterre volt 100+ tempóval más seggében.

Az emberek 90%-a olyan segghülye, hogy ezt nem képes megérteni.
Én meg nem értem, hogy ennyi ostobával hogyan tart a civilizáció ott és ahol és miből telik kocsira ennyire sok ostoba embernek?

Én, ha valaha is elkezdek vezetni megint, akkor nem fogok sietni sehova csak azért, mert másnak siethetnékje van.
Szeretném rongy életem és kocsimat is megőrizni a jövőnek és mást meg végképp nem veszélyeztetni azzal, ahogy szarul előznék sanszosan.

Amúgy csodálatos látni már bringások között is a letolom előzöm mentalitást. A Margit sziget magasságában Pesten dél felé múlt héten egy bringás pont úgy kivágott és előzgetni kezdett, hogy szemből majd lefékeznek, mert őkelme menni akar. Én még nála is gyorsabb lettem volna, de kivártam míg senki nem jön szembe. kb. 700-1000 méter múlt utolértem és leelőztem őt is, teljesen szabályosan a Parlament déli részénél, de valahol a Margit hídtól északra kezdett erőszakoskodni.

De szembe jövet is láttam ostoba picsát így használni rollert. Állóra kellett fékeznem a hátsómat, hogy ne akadjuk össze. És még nézett rá hülyén, mikor visszafordulva megkérdeztem, hogy "hülye vagy bazdmeg...? A bringával is úgy közekedek, hogy ha előttem sor van és lassan megyünk, akkor IJ.
A közlekedés ilyen. Ha ezt nem képes valaki elfogadni, akkor NE KÖZLEKEDJEN.

Ehhez képest megnézni a videó alatt kommenteket, hogy nehogymá az legyen, hogy akkor 5 km/h túllépésnél büntessenek. Amíg fejben itt tartunk, addig mit várunk ebben a tetves országban BÁRMIRE? Egyesek bármilyen szabályt, bármilyen területen úgy fogják fel, mintha a tökeik lennének satuban és az ő szent személyes szabadságát korlátozzák.
Szerintem egyáltalán ne vezess, túlstresszeled ezt az egészet.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem egyáltalán ne vezess, túlstresszeled ezt az egészet.
Most keresek oktatót, hogy újra megtanuljak vezetni.
De amúgy amikor lépten nyomon balesetet és törött autókat látni és tajtparasztokat, akkor árul már el, mégis hogyan lehet nem stresszesen vezetni...?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 410
113
Most keresek oktatót, hogy újra megtanuljak vezetni.
De amúgy amikor lépten nyomon balesetet és törött autókat látni és tajtparasztokat, akkor árul már el, mégis hogyan lehet nem stresszesen vezetni...?
Szerezz kis rutint és simán ;)
Én minden nap járok autóval, mert csak úgy tudok dolgozni menni, gyereket vinni, és én is látom ezeket a dolgokat, de ha van rutinod, és nem bepánikolós streszelős vagy akkor semmi gond.
Vannak kivédhetetlen dolgok a közlekedésben valóban, azzal nem tudunk mit kezdeni el kell fogadni. Vagy lovaskocsi
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Most keresek oktatót, hogy újra megtanuljak vezetni.
De amúgy amikor lépten nyomon balesetet és törött autókat látni és tajtparasztokat, akkor árul már el, mégis hogyan lehet nem stresszesen vezetni...?
20 éve van jogsim, kb 17 éve vezetek aktívan, éves átlagban 20e km-t (ebből talán lejön, hogy nem vagyok fuvaros ;) ). Javarészt Budapesten és környékén. Viszonylag sokat a visegrádi országokban + Horvátországban, Szerbiában.

A stresszmentesség első fele valamikor akkor jött el, amikor a városi forgalomban már napi szinten vezettem, valamikor 2008 táján.
A második fele meg amikor sűrűbben fordultam elő Szerbiában, ez kb 2009.
Szóval pár évnyi tapasztalat kell mindenképp. Próbálj meg pár déli országban is autózni, az is segít.

Elsősorban ne rágódj azon, hogy ki mennyire idióta, ezen nem fogsz tudni változtatni.
És próbáld meg felvenni a forgalom tempóját, ritmusát, az még sokat segít, ha az áramlás része tudsz lenni.
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
712
2 710
93
20 éve van jogsim, kb 17 éve vezetek aktívan, éves átlagban 20e km-t (ebből talán lejön, hogy nem vagyok fuvaros ;) ). Javarészt Budapesten és környékén. Viszonylag sokat a visegrádi országokban + Horvátországban, Szerbiában.

A stresszmentesség első fele valamikor akkor jött el, amikor a városi forgalomban már napi szinten vezettem, valamikor 2008 táján.
A második fele meg amikor sűrűbben fordultam elő Szerbiában, ez kb 2009.
Szóval pár évnyi tapasztalat kell mindenképp. Próbálj meg pár déli országban is autózni, az is segít.

Elsősorban ne rágódj azon, hogy ki mennyire idióta, ezen nem fogsz tudni változtatni.
És próbáld meg felvenni a forgalom tempóját, ritmusát, az még sokat segít, ha az áramlás része tudsz lenni.
ÉS sose próbáld az autóból a másiknak megtanítani mit kéne csinálnia... Csak felbaszod magad. Ha valaki balfasz kerüld ki (gyorsíts lassíts ha máshogy nem megy meny másfele)
 
M

molnibalage

Guest
20 éve van jogsim, kb 17 éve vezetek aktívan, éves átlagban 20e km-t (ebből talán lejön, hogy nem vagyok fuvaros ;) ). Javarészt Budapesten és környékén. Viszonylag sokat a visegrádi országokban + Horvátországban, Szerbiában.

A stresszmentesség első fele valamikor akkor jött el, amikor a városi forgalomban már napi szinten vezettem, valamikor 2008 táján.
A második fele meg amikor sűrűbben fordultam elő Szerbiában, ez kb 2009.
Szóval pár évnyi tapasztalat kell mindenképp. Próbálj meg pár déli országban is autózni, az is segít.

Elsősorban ne rágódj azon, hogy ki mennyire idióta, ezen nem fogsz tudni változtatni.
És próbáld meg felvenni a forgalom tempóját, ritmusát, az még sokat segít, ha az áramlás része tudsz lenni.
Hát, a forgalom tempója a városban két szélsőség között van. Vagy araszolás vagy száguldás van. Ettől félek igazán. Mert a kis utcákban, ami látok elkeserítő. 20 centis résbe oldalról betolja az orrát, mert a forgalom soha nem engedné be. Én meg ezt soha nem tenném. Ez alapján, akkor én abból az utcából soha nem hajtanék ki? Mert ezt a mentalitást látom. Ez volt 3 éve...

A másik a Hungária szintű út. Őszintén bevallom utasként néha emelkedik a pulzusom, amikor sávot vált más. Mert ugye sokaknál 70 = 90. Neked meg abban a 200 méterben kéne váltni, amikor mindenki csak MENNI, MENNI, MENNI, követési távolság meg 0 ekkora tempónál.
Előzékenység meg semmi hiába indexszelsz. Ha meg betartod a követési távolságot, akkor azonnal befurakodik oda egy kocsi.
Oszt, ha én megyek neki hátulról, akkor én leszek a hibás, ha meg nekem jönnek, akkor nem fog vígasztalni, hogy rommá töri az alig használt kocsit.

Szóval nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan lehet itt értelmesen vezetni, mert utasként / kívülről nézve katasztrófa az egész.
Én kb. a tipikus mazsola sofőr leszek, aki hétvégén és sátras ünnepeken, ha vezetni fog, mert nincs rá szükséges máskor. És nem kívánom az egészet. Semennyire.

Amúgy minden nyár egész érdekes tapasztalat. A forgalom kb. 15%-a eltűnik és totálisan járható lesz az út, ahol átlag hétköznap az kocsik sorban állnak.
Egy átlag hétköznap, tél, tavasz és május vége, este 5-6 között is a Nádor utcában volt, hogy a Parlamentig áll vissza a sor. Most és múlt héten úgy tekertem el oda, hogy ird és mond volt, hogy 5 autóval találkoztam mire a Parlamenttől oda értem. Ez azt jelenti, ha csak a forgalom 15-20%-a "elpárologna", akkor mennyivel fluidabb élmény lehetne az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Ez alapján, akkor én abból az utcából soha nem hajtanék ki?
Anno volt egy fix túrám,Bukarest B.ham.Angol cég csinálta vólna,de megkaptuk alvállalékozásban-mert atz angol sofőrök 2 túra után nem voltak hajlandók csinálni tovább......Kollegák nem jártak még oláhéknál,Bukarestben a rakodon kérdik-Hogy a francba tudsz te ezek között olyan szép nyugodtan autókázni?Mi folyton a féket tapodjuk!Ez itt már azsia/afrika/india/idzonyat.
Pont ez a lényeg,szép nyugottan,de határozottan haldj.Legyen ideje elmenekülni,de lássa rajtad,hogy nem fogsz megállni........:cool:
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 934
113
Ha meg betartod a követési távolságot, akkor azonnal befurakodik oda egy kocsi.

No, ez vszeg pont azért van, mert rutintalanként még rohadtul nem érzed, mennyi is a biztonságos követési távolság, és ezért ráteszel pluszba (ami persze nem baj). Ha lesz rutinod, megismered a saját reflexeid és a kocsid tudását, és nem lesz benned majré, ha netán satufékezni kell, akkor látni fogod majd egyszer, hogy tökéletesen elég az a követési távolság, amit az átlag forgalomban látsz hétköznap (azaz nem hétvégén!).
Amúgy megkockáztatom azért is érzed kevésnek a követési távolságot, mert a bicóból indulsz ki. Az autónak sokkal jobb a fékrendszere! Én volt már, hogy bicón lepődtem meg (ritkán tekerek nagyon), hogy upsz, de sok táv kell ennek, hogy megálljon... Mert az agyam a kocsi lassulásával számolt automatikusan, rutinból.

Egyébként mindenkinek azt szoktam mondani, hogy max annyival menjen, amekkora tempóról még mer satuféket nyomni. (Akinél pedig ez kevesebb, mint a megengedett sebesség, ne vezessen!)
Szemléltető példa:

Ez azt jelenti, ha csak a forgalom 15-20%-a "elpárologna", akkor mennyivel fluidabb élmény lehetne az egész.

Nagyon sok függ az egyes vezetőktől. Hétköznap is sokkal fluidabb lehetne a dolog, ha a leglassabb 15-20% megtanulna vezetni, vagy nem szarna bele, hogy feltart másokat. Hétvégén meg kb. semmi dugónak nem szabadna lennie, csak hát a hétvégi sofőrök tipikusan fogalmatlanok, illetve nem is sietnek, tehát akkor biztos más sem... :(
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Hát, a forgalom tempója a városban két szélsőség között van. Vagy araszolás vagy száguldás van. Ettől félek igazán. Mert a kis utcákban, ami látok elkeserítő. 20 centis résbe oldalról betolja az orrát, mert a forgalom soha nem engedné be. Én meg ezt soha nem tenném. Ez alapján, akkor én abból az utcából soha nem hajtanék ki? Mert ezt a mentalitást látom. Ez volt 3 éve...

A másik a Hungária szintű út. Őszintén bevallom utasként néha emelkedik a pulzusom, amikor sávot vált más. Mert ugye sokaknál 70 = 90. Neked meg abban a 200 méterben kéne váltni, amikor mindenki csak MENNI, MENNI, MENNI, követési távolság meg 0 ekkora tempónál.
Előzékenység meg semmi hiába indexszelsz. Ha meg betartod a követési távolságot, akkor azonnal befurakodik oda egy kocsi.
Oszt, ha én megyek neki hátulról, akkor én leszek a hibás, ha meg nekem jönnek, akkor nem fog vígasztalni, hogy rommá töri az alig használt kocsit.

Szóval nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan lehet itt értelmesen vezetni, mert utasként / kívülről nézve katasztrófa az egész.
Én kb. a tipikus mazsola sofőr leszek, aki hétvégén és sátras ünnepeken, ha vezetni fog, mert nincs rá szükséges máskor. És nem kívánom az egészet. Semennyire.

Amúgy minden nyár egész érdekes tapasztalat. A forgalom kb. 15%-a eltűnik és totálisan járható lesz az út, ahol átlag hétköznap az kocsik sorban állnak.
Egy átlag hétköznap, tél, tavasz és május vége, este 5-6 között is a Nádor utcában volt, hogy a Parlamentig áll vissza a sor. Most és múlt héten úgy tekertem el oda, hogy ird és mond volt, hogy 5 autóval találkoztam mire a Parlamenttől oda értem. Ez azt jelenti, ha csak a forgalom 15-20%-a "elpárologna", akkor mennyivel fluidabb élmény lehetne az egész.
Tényleg vezess majd el Belgrádba ha teheted, ott hamar megtanulod, hogy tudsz értelmes része maradni a forgalomnak :)
Amit leírtál, azon szerintem mindenki átesik. Abból simán kiindulhatsz majd, hogy sok ember jobban félti az autója épségét, mint a saját életét, ergo ha a keresztutcás példádban kitolod a kocsid orrát jelzésképpen, elég hamar megállnak majd.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Most keresek oktatót, hogy újra megtanuljak vezetni.
De amúgy amikor lépten nyomon balesetet és törött autókat látni és tajtparasztokat, akkor árul már el, mégis hogyan lehet nem stresszesen vezetni...?
Ha veszel órákat, akkor már lesz annyi önbizalmad, rutinod, hogy ne riasszon el a forgalom.
Ha normális az oktatód, úgyis látni fogja rajtad, hogy alkalmas vagy-e a forgalomban való részvételre. Ha azt mondja, igen, menjél nyugodtan. Ha teljesen fogalmatlan antitálentumok túlélik a mindennapokat, akkor neked is menni fog.
Ha meg Budapesten rutint szereztél vezetésből, akkor mindenhol menni fog.
Hülyék ellen meg nincs orvosság. Egyszer-kétszer biztos lesz halálfélelmed, de ez normális.
A bringán is elüthetnek, sőt, én jobban parázok biciklin, mint autóban, igaz, ritkán tekerek.
Az tök jó dolog, hogy oktatóhoz mész.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 391
113
Hát, a forgalom tempója a városban két szélsőség között van. Vagy araszolás vagy száguldás van. Ettől félek igazán. Mert a kis utcákban, ami látok elkeserítő. 20 centis résbe oldalról betolja az orrát, mert a forgalom soha nem engedné be. Én meg ezt soha nem tenném.

Hát nekem anno az oktató tanította meg, hogy be kell tolni az orrát ilyenkor. :D
Néztem ilyen oktatós videókat youtube-on egyszer, mondjuk azokban nem volt ilyen soha. :)
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ez szerintem mind emberölési kísérlet.
Meg kell emelni a büntetési tételeket, főként amikor láthatóan olyan emberek vezetnek akik alkalmatlanok rá. (de valószínűleg a társadalomban való életre is)
Sokkal-sokkal durvább rendőri jelenlét kell az utakon, mert ez így életveszélyes ami történik.
Igen, én is vezetek évi 20e km körül,bringázom is és én úgy érzem hogy romlik a helyzet.
(a bringásokkal a legtöbb sofőr udvariasabb lett, ott van javulás)
Idén már ültem metrópótlón amit előtt büntetőfékezett egy fehér toyota terepjáró, el is baszta a busz, ilyet még csak filmen láttam eddig.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez szerintem mind emberölési kísérlet.

Nem az.

Meg kell emelni a büntetési tételeket,

ÁSÍT

Régi alapigazság, hogy nem a büntetési tételnek van elrettentő ereje, hanem a büntetés biztos bekövetkezésének. A büntetési tételek alapvetően jók, csak ha sosem derül ki, eljárás sem fog indulni.

Itt is azért indult, mert volt ami rögzítse, innentől kezdve remélem kezd derengeni a válasz, hogy a megoldás a kiterjedt CCTV vagy hasonló hálózat.

Angliában szarásig van CCTV és nem nagyon balhéznak.

Amikor a VÉDÁ-t bevezették, mindenki rögtön sorolt jobbra, mint a kisangyal.

Nyugodtan lehetne felnégyelés is a záróvonal átlépésért (10 ezer) ha sosem kapnak el, nincs sok visszatartó hatása.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Én továbbra is imádok Budapesten vezetni. A Hungária körúton is. Bárhol.
Sajnos már ritkán jutok el Budapestre (Az egészségem megóvása érdekében kellett hozni döntést: Napi 8-12 óra tengelyen be tudja nyújtani a számlát).

...ma voltam bent a munkahelyemen kontrollon (lábtörésből gyógyulás), s ahogy már csorogtam ki az autóval, számolgattuk a párommal az eseteket. Négyig jutottunk:
Az egyik meghúzott úgy egy autót, hogy észre sem vette.
A másik padkán átmenve nekikoccant egy fának.
A harmadik nem adott elsőbbséget. (Kórházban teljesen megszokott, nem is szabad másra számítani)
A negyedik befordult szembe egyirányúba.

A helyzet speciális és logikus:
Megyei kórházban járunk, tehát vidékről, öreg autóval, általában idősebb sofőr, vélhetően ritkán vezet, azt is máskor kizárólag csak az általa ismert mikrokörnyezetében.
Ismeretlen környezetben azzal a legbelső félelemmel, hogy innen soha nem talál ki. (Ne nevessetek, volt aki ki is mondta szemből behajtva, hogy akkor innen nem lehet kimenni?). Túl sok információ (egyirányú szakasz, közlekedési táblák, jövő-menő mentők megkülönböztető jelzéssel, kimondhatatlan és ismeretlen nevű, feliratú épületek)
Betegség/aggódás állapot/tudat. Félelem a rossz hírektől, döntési kényszertől. Kapott orvosi információk, amiket tudni kéne értelmezni, fel kell dolgozni.

Belegondoltatok már abba, hogy mennyire tud figyelni az, akivel közlik, hogy rosszak a leletei, szívműtétre, amputációra lenne szüksége, daganatos, gyógyíthatatlan, a gyereke intenzíven van, a hozzátartozóját most hozta be a ROKO?

Még a gyalogos sem, nemhogy vezetve!
Az ilyen ember olyan tudatállapotban van, mint a Ravasz, az Agy...-ban, aki szédeleg ki a kifizethetetlen pókerveszteség után.

Na ugyanez folyik a közutakon is, amikor olyan ember megy ki a forgalomba, akinek nincs rutinja.
S rutint mindig is baromi drága volt szerezni, fenntartani.

Úgy hogy legyetek éberek, türelmesek, megértőek, s mindig próbáljátok kitalálni, hogy a másik milyen döntéseket hozhat a szituációban.
Ha ez megvan, akkor a vezetés egy flow-élmény lesz - a Hungária Körúton is, meg Nagy Lajos királyról az M3 bevezetőre is, meg a, meg a...