Én továbbra is imádok Budapesten vezetni. A Hungária körúton is. Bárhol.
Sajnos már ritkán jutok el Budapestre (Az egészségem megóvása érdekében kellett hozni döntést: Napi 8-12 óra tengelyen be tudja nyújtani a számlát).
...ma voltam bent a munkahelyemen kontrollon (lábtörésből gyógyulás), s ahogy már csorogtam ki az autóval, számolgattuk a párommal az eseteket. Négyig jutottunk:
Az egyik meghúzott úgy egy autót, hogy észre sem vette.
A másik padkán átmenve nekikoccant egy fának.
A harmadik nem adott elsőbbséget. (Kórházban teljesen megszokott, nem is szabad másra számítani)
A negyedik befordult szembe egyirányúba.
A helyzet speciális és logikus:
Megyei kórházban járunk, tehát vidékről, öreg autóval, általában idősebb sofőr, vélhetően ritkán vezet, azt is máskor kizárólag csak az általa ismert mikrokörnyezetében.
Ismeretlen környezetben azzal a legbelső félelemmel, hogy innen soha nem talál ki. (Ne nevessetek, volt aki ki is mondta szemből behajtva, hogy akkor innen nem lehet kimenni?). Túl sok információ (egyirányú szakasz, közlekedési táblák, jövő-menő mentők megkülönböztető jelzéssel, kimondhatatlan és ismeretlen nevű, feliratú épületek)
Betegség/aggódás állapot/tudat. Félelem a rossz hírektől, döntési kényszertől. Kapott orvosi információk, amiket tudni kéne értelmezni, fel kell dolgozni.
Belegondoltatok már abba, hogy mennyire tud figyelni az, akivel közlik, hogy rosszak a leletei, szívműtétre, amputációra lenne szüksége, daganatos, gyógyíthatatlan, a gyereke intenzíven van, a hozzátartozóját most hozta be a ROKO?
Még a gyalogos sem, nemhogy vezetve!
Az ilyen ember olyan tudatállapotban van, mint a Ravasz, az Agy...-ban, aki szédeleg ki a kifizethetetlen pókerveszteség után.
Na ugyanez folyik a közutakon is, amikor olyan ember megy ki a forgalomba, akinek nincs rutinja.
S rutint mindig is baromi drága volt szerezni, fenntartani.
Úgy hogy legyetek éberek, türelmesek, megértőek, s mindig próbáljátok kitalálni, hogy a másik milyen döntéseket hozhat a szituációban.
Ha ez megvan, akkor a vezetés egy flow-élmény lesz - a Hungária Körúton is, meg Nagy Lajos királyról az M3 bevezetőre is, meg a, meg a...