Esetleg el lehet gondolkozni a 110-es tempón a 130 + 10% = 145 helyett...
A kiindulópont, és Kurfürst reakciója is a városi átlagsebességre vonatkozott alapvetően. Ott nagyon más egy kereszteződés áteresztő képessége, ha mindenki gyök2-vel gyorsít 40-ig, vagy ha intenzívebben 55-ig. Sokan akkor is lemaradnak az előttük haladótól, ha az csak 45-el megy, de olyat is nap mint nap látok, hogy a belső sávból pole-poziból indulót legyorsulja a külsőben a csuklós busz... Ezek okozzák a dugót alapvetően.
nem lassúak a gondok, mennyit buksz a Balatonig ha 145 helyett 110-el mész? Lófaszt.
Az a gond, hogy a fejekben van gond. Az emberek nagy része képtelen a "big picture"-t nézni, mert még magát sem tudja abban elhelyezni.
Én azt mondom, hogy amíg nem jön másik autós mögötted, addig pont annyival mész, amennyivel jólesik. De onnantól fogva, hogy van mögötted valaki, onnantól fogva már máshoz is
kell igazodnod, nem tarthatod fel. Még hatványozottabban igaz ez, ha Kápolnásnyéknél mész az M7-en, és tudod, hogy a kocsisor vége az Astoriánál van. Ott és akkor
nem teheted meg, hogy 92-vel előzöd a kamiont, mert akkor nagyon-nagyon bunkó vagy. Ha nem sietsz, mert számít a fogyasztás/környezetterhelés, akkor ott a külső sáv, a kamion mögött kiválóan fog fogyasztani a kocsid. De ha bemész a belsőbe (a KRESZ szerint ekkor előzöl!), akkor köteles vagy vagy felvenni annak a sávnak a ritmusát, és minél hamarabb visszasorolni a külsőbe, ha az netán neked túl sok.
Igenis el kell fogadni, hogy ha sűrű a forgalom, akkor a prioritás az út áteresztő-képességének a megőrzése kell legyen, és nem az egyén kis fogyasztása. Rendszerszinten az a leghatékonyabb, ha elkerüljük a dugót, és mindenki nagy átlagsebességgel célba ér. Hiába csinálsz 4 literes fogyasztást, ha ezzel másik 500 autósnak állórafékezős araszolást csinálsz, mert a hatékonyság rendszerszinten baromira leromlik...
Egyébként pl. az M6-oson rendszeresen megyek 100+ km-eket 90-110-el, de a tömött hétvégi M7-esen muszáj felvenni a forgalom tempóját. Ott nem annyival mész, amennyivel akarsz, hanem amennyivel az előtted lévő. Már ha érdekel, hogy rendszerszinten hatékony legyen a dolog, és nem szarsz bele magasról.... Sajnos sokan megteszik, vagy csak szimplán foggalmuk sincs arról, amit pl. fent leírtam.