Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
Tökéletesen látod.

Amikor tájt napi 10-16 órát töltöttem a Miskolc-Budapest és 60 Bp. kilométeres környéke járásával kórházi ügyek intézésével, akkor az úgy nézett ki a fehér, természetesen hatsebességes kézi váltós (Vérszállítás felirat) mikrobusszal, hogy vezettem, telefonáltam (kézben persze), lapoztam a lapozós térképet (mentségemre legyen mondva, hogy előtte este felkészültem utcanézettel, ha új cím/környék volt, de real-time GPS SOHA), kajáltam borsodiasan (pl. kolbász, tepertő, kenyér, paprika) rendezgettem a papírokat s hát...kihasználtam a forgalmi lehetőségeket. Soha be nem mértek, tán kevesebbet dudáltak rám többet, mint az átlagra s egy esetre emlékszem kifejezetten, ami necces volt baleseti helyzetként (A tgk. sofőrje meg se érezte volna).
Biztonságosan, feltartás nélkül fűztem át négy sávot rövid szakaszon.

Amióta esetenként vezetek a munkahelyen, a többi meg már csak a a munkába járás, stb., azóta nagyon észreveszem, hogy ami úgy ment, mint egy pesti taxisnak, az most külön direkt odafigyelés nélkül nem megy a megszűnt egyéb tevékenységek könnyebbsége ellenére sem. (Nem eszek az autóban, kihangosítót használok, nem vagyok az idő nyomása alatt, nem kell 16 címet teljesítenem szerte a városban, stb.)

Na most neked ennek az - átmeneti - képességnek a gyakorlására (Hála Istennek) sem szükséged, sem esélyed sincs.
Átmeneti, mert bár ha elmegyünk Budapestre, akkor rövid időn belül beugranak a régi automatizmusok, de ki akar szabadságon, automata váltóval (Három éberségszükséglet mínusz!!!) felpörögni a fehér furgonosok stressz szintjére!?
Elbambultam egy kereszteződést? Majd újratervezek fejben (úgyis régen jártam erre).
Nem soroltam át időben a kanyarodósávba? Nem ráérek? Két perccel tovább autózok. A két perc feladatban MINDEN, amikor zárás előtt oda kell érned mindenhova. Egy teljesen más tudatállapot.

1,Nekem a budapesti kiruccanás már egy flow élmény.

2, Mindenkit köteleznék csomagkiszállító (nagyon hasonló) munkára legalább egy hónapra.

Cserélj majd automata váltósra. amikor lesz gyermeked (Meg feleséged: ITT ÁLLJ MEG!)
Megfizethetetlen könnyebbség, többire meg ott a Mastercard. (De vicces voltam...)
2018-ban kb. 70000km, 2019 szeptemberig úgy 55000km, 2020-ban 27000km majd 2021 januártól volt úgy 4 hónap, amikor nem mentem kocsival. Minden alkalommal más autóm volt (A6/3-as meg 5-ös BMW/ML Merci, Volvo XC60/Skoda Octavia/Suberb/VW Passat/Ford, stb.)

A 4 hónap kihagyás után úgy indítottam, hogy egy éjjeli menet, 640km. Kellett idő, mire visszajött az érzés. Aztán mivel sok volt a gond, Belgium/Hollandia/Észak-német vonal, összejött 8 hónap alatt 45000km.

Idén semmi. Ha most be kellene ülnöm a kocsiba, az első x km nyugdíjaskodás lenne. Ezt nem hiszik el sokan, hogy gyorsan el lehet ám felejteni a féktávot, visszajelzést - főleg, ha hosszú idő után nyaralni mennek és hátul ott a lakókocsi..

Szinte mindenki túlbecsüli a képességeit...
 
M

molnibalage

Guest
2018-ban kb. 70000km, 2019 szeptemberig úgy 55000km, 2020-ban 27000km majd 2021 januártól volt úgy 4 hónap, amikor nem mentem kocsival. Minden alkalommal más autóm volt (A6/3-as meg 5-ös BMW/ML Merci, Volvo XC60/Skoda Octavia/Suberb/VW Passat/Ford, stb.)

A 4 hónap kihagyás után úgy indítottam, hogy egy éjjeli menet, 640km. Kellett idő, mire visszajött az érzés. Aztán mivel sok volt a gond, Belgium/Hollandia/Észak-német vonal, összejött 8 hónap alatt 45000km.

Idén semmi. Ha most be kellene ülnöm a kocsiba, az első x km nyugdíjaskodás lenne. Ezt nem hiszik el sokan, hogy gyorsan el lehet ám felejteni a féktávot, visszajelzést - főleg, ha hosszú idő után nyaralni mennek és hátul ott a lakókocsi..

Szinte mindenki túlbecsüli a képességeit...
Én csak röplabdás képesség erodálást éreztem így. Az alapokat nem felejtettem el, de több hónapos és egyszer egy éves kihagyás után hetekig minden edzés után izomlázam volt és valahogy nem voltam soha jó helyen.
 
M

molnibalage

Guest
Ez működik, ha van rutinod, magabiztosságod, de épp egy elrontott sávváltás miatt kikerülsz a tervből, és elönthet a pánik. Ezért jó a gépagy.
Ami elvonja a vezető figyelmét is.
A kocsimban egyébként nincs navi, max. telefonról használhatnám.
Bringásként, mikor néha szembesülök azzal, hogy az előzetesen kinézett utca egyirányú vagy le van zárva, akkor is megy a fejben áttervezés, mert ismerem a környék "csomópontjait" és az É-D-NY-K-nek nekem van jelentéstartalma.
Eddig senkivel nem talákoztam, akinek mondott volna valamit az, hogy a Corvin déli oldala, vagy az Allé nyugati bejárata.
Ami azért valahol sokkoló...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Ami elvonja a vezető figyelmét is.
Ugyan dehogy. Az vonja el, hogy feszkóban van, hogy hol is kell menni, vagy hogy milesz, ha elvétem a következőt.

Nem azt kell bámulni, Dóri beszél, mondja, hogy 200méter múlva fordulj jobbra. Illetve ránézel, amikor a forgalom megengedi, hogy lásd milyen szögben álló utca az pl.

A csak csomópontokat ismerők és azok mentén tájékozódok miatt vannak a főbb utak folyton tele.

Amúgy meg az, hogy mindent É-NY-D-K-be tájolva képzelsz el az elég bizarr. Nem az USA-ban vagyunk, és épp hogy az állandóan GPS nézéssel lehetne csak tudni sokszor a bonyolult topológia miatt. Az Allé Okt 23. úti bejárata az mond valamit. Hogy az történetesen Dél felé van, ahhoz most térkép kellett.

De nyugodtan félj kimenni a forgalomba továbbra is, olyan aggályokkal, hogy nem tudsz 4 sávon átsorolni iőben, ahelyett, hogy ezek nélkül a félelmek nélkül a vezetést begyakorolnád igazi forgalomban.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
Ugyan dehogy. Az vonja el, hogy feszkóban van, hogy hol is kell menni, vagy hogy milesz, ha elvétem a következőt.

Nem azt kell bámulni, Dóri beszél, mondja, hogy 200méter múlva fordulj jobbra. Illetve ránézel, amikor a forgalom megengedi, hogy lásd milyen szögben álló utca az pl.

A csak csomópontokat ismerők és azok mentén tájékozódok miatt vannak a főbb utak folyton tele.

Amúgy meg az, hogy mindent É-NY-D-K-be tájolva képzelsz el az elég bizarr. Nem az USA-ban vagyunk, és épp hogy az állandóan GPS nézéssel lehetne csak tudni sokszor a bonyolult topológia miatt. Az Allé Okt 23. úti bejárata az mond valamit. Hogy az történetesen Dél felé van, ahhoz most térkép kellett.

De nyugodtan félj kimenni a forgalomba továbbra is, olyan aggályokkal, hogy nem tudsz 4 sávon átsorolni iőben, ahelyett, hogy ezek nélkül a félelmek nélkül a vezetést begyakorolnád igazi forgalomban.
Nekem a "vezetéstámogató eszközök" a mumus, pl. autópálya, sávelhúzás. VW Passat húzott már bele a kormányba úgy, hogy a visszapillantó kapott egyet.

DS játszotta el ezt előzésnél. Kimentem balra, belehúzott a kormányba jobbra, ráhúztam, majd jött a bebicskázás. A leállósávon tudtam megfogni a kocsit. Azóta nem ülök DS/Citröen járműbe. A féknyomom is érdekes volt, mert balra kormányoztam, a bal oldalon volt féknyom, a jobb oldalon semmi.

Egy másik esetben meg a városban a vészfék asszisztens nyomott egy kövéret, mert egy kukászsákot ráfújt a szél az Audi jobb oldalára.

Megmondom őszintén, nekem a kézi váltós, minimál "vezetéstámogató" cuccos jön be, normális helyen lévő és elérhető kézi fékkel...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Nekem a "vezetéstámogató eszközök" a mumus, pl. autópálya, sávelhúzás. VW Passat húzott már bele a kormányba úgy, hogy a visszapillantó kapott egyet.
Abszolút! Hyundai Kona a Szentendrein Aquincumnál úgy félrerántotta a kormányt valami vaklármára, hogy majdnem felkenődtem a mellettem menőre...

Egy jó automatát én el tudok képzelni, tetszett amikor próbáltam (Alfa Guilia, Mercedes A/C-ben) de az drágább mint amit most ilyesmire (autózás) szánok, úgyhogy jó nekem is a kézi váltó egyelőre. Az öreg Alfám lekvárosbödönben fakanál váltójához képest a legtöbb manuális amúgy is jobb, (és az olcsó automaták rosszabbak), és még ezt is szeretem. Cimbi MX-5-én persze az a mechanikus élmény amit az a váltó ad rövidített váltórúddal, nehezebb váltógombbal, az más liga...

Kézifék minek? (nem komolyan kérdem) Limoban az automatás kocsikat simán P-ben hagyják kézifék nélkül csomószor...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Egyelőre oktatót keresek, mert 6 éve nem vezettem egy 3 perces mellékutas mókát és Y fordulót leszámítva...
Tudnék egy nagyon jót ajánlani, de ő Gödöllőn dolgozik. Amúgy tesóddal ha mentek valahova vezess te, és kész. (Tudom, hogy igaziból nem ilyen egyszerű ez, asszonyt próbálom évek óta rávenni, hogy vezessen ő is ismét, és amikor összeszedte a bátorságát végig padkázás-árokbamenés félelmem volt, ami elbátortlanította ismét :D)
 
M

molnibalage

Guest
Tudnék egy nagyon jót ajánlani, de ő Gödöllőn dolgozik. Amúgy tesóddal ha mentek valahova vezess te, és kész. (Tudom, hogy igaziból nem ilyen egyszerű ez, asszonyt próbálom évek óta rávenni, hogy vezessen ő is ismét, és amikor összeszedte a bátorságát végig padkázás-árokbamenés félelmem volt, ami elbátortlanította ismét :D)
Nem vezethetem a céges autóját.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 601
36 988
113
Egyelőre oktatót keresek, mert 6 éve nem vezettem egy 3 perces mellékutas mókát és Y fordulót leszámítva...

Én nem vezettem 2011-2017-ig. Így alakult, letettem az előző autót, nem vettem 6 évig másikat. Nem kerestem oktatót.
Igaz meg is törtem az "új" kocsit, nekitolattam egy oszlopnak mélygarázsban, vennem kellett egy új jobb hátsó lámpatestet a swiftre. Apró horpadás is lett, de azzal nem foglalkoztam. Virágládának is nekitolattam 1x (tükörben nem látszott), szerencsére az semmit nem okozott. A régi swift fényezetlen fekete műanyag lökhárítója sokat kibír. Kicsit lógott utána a "szoknya" része, de visszarakta szerelő ismerős a műszaki előtt :) Mondjuk a Fabiában nagyobb kárt tettem volna. A vezetés technikai részét felejtettem el valamennyire, eleinte gyötörtem szegény váltót és kuplungot kicsit, bőgettem feleslegesen a motort, amíg belejöttem.
 
M

molnibalage

Guest
Ez jogos, erre nem gondoltam, de akkor menjetek a te kocsiddal!

Megpróbálom abbahagyni a life coachingot... gondolom fárasztó amúgy.
Az én kocsim Miklóson van, mert ott van neki perpill garázsa. :)
Igen sok peremfeltételnek kell megfelelnem. XD
Ha majd vezettem valamennyit, akkor talán fel lesz hozva, de addig nem. A ház, ahol lakom 2005-ös építésű, ezért igen szűk, nincs kedvem sem a saját sem más kocsit megtörni parkoláskor. Meg itt nem tudom töltőre sem tenni, otthon meg lehet akksitöltőn.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 601
36 988
113
Tudnék egy nagyon jót ajánlani, de ő Gödöllőn dolgozik. Amúgy tesóddal ha mentek valahova vezess te, és kész. (Tudom, hogy igaziból nem ilyen egyszerű ez, asszonyt próbálom évek óta rávenni, hogy vezessen ő is ismét, és amikor összeszedte a bátorságát végig padkázás-árokbamenés félelmem volt, ami elbátortlanította ismét :D)

Ő lenne az, aki videókat töltöget fel a youtube-ra? (H .Gábor)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Én Hungárián hétvégén nem tudnék most abszolválni egy kettős sávváltást szerintem, ha nem előzéknyek. Márpedig nem nagyon azok az emberek manapság.

Most csak neked (és ingyen! ;)) megsúgom azt a titkot, amit még az oktatók sem árulnak el a tanulóvezetőknek, nevezetesen, hogy mitől is lesz könnyű a sávváltás.
Minden rutintalan és kezdő vezetőn ezen ismeret hiánya látszik, már-már szinte ez a vízválasztó a feltartó vs. feltartott népcsoportok között.
A titok nyitja, hogy sávváltáskor legalább annyival kell menni, de inkább kicsit többel, mint az a sáv, ahova be akarsz sorolni. Ha kicsit gyorsabb vagy a cél-sávnál, te választod meg, melyik lyukba mész be. Besorolás után, meg pici fékkel felveszed a sáv tempóját. Így simán 8-10 méteres "gap"-ekbe is beférsz, játszi könnyebbséggel.
Ha lassabban mész mint a forgalom, akkor pont az lesz, amit fent is leírsz: Mások előzékenységére leszel utalva. Beengedni meg csak a többi lassú, rutintalan fog, mert 1. előttük lesz sok hely, ahova beférsz, 2. megszánnak, hiszen ők saját tapasztalatból tudják, milyen szívás is a sávváltás (hisz ők sem tudják a fenti titkot).
Rutinos sofőr nem fog beengedni, mert 1. gyorsabb nálad, azaz fel fogod tartani később, 2. azokra is gondol, aki őmögötte jönnek, azokat is mind fel fogod tartani. (a "big picture"-t nézve a gyorsaknak van elöl a helye, a lemaradók, lassúak a sor végén okoznak a legkevesebb késést rendszerszinten.)

Egyelőre oktatót keresek, mert 6 éve nem vezettem egy 3 perces mellékutas mókát és Y fordulót leszámítva...

Kérj meg egy ismit/tesót, hogy hétvégén menjetek el valami elhagyott helyre autókázni. Ne 3 percet, hanem párszor 1-2 órát. Ha az elindulás-váltás-megállás-parkolás rutinja kézben van, utána már gyenge-közepes forgalomban is jobban boldogulsz.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Kézifék minek? (nem komolyan kérdem) Limoban az automatás kocsikat simán P-ben hagyják kézifék nélkül csomószor...

Hát én pont most vagyok gondban, mert régóta kb. hatástalan a kézifékem, de a műszakira meg kell csináltassam. Én gyakorlatilag kézifék nélkül vezetek/parkolok. Mondjuk ezt egy kis benzinmotoros autóval nem lehetne, de hát ez a nagy dízel ez sehogyansem mozdul ha 1-esben hagyod... És a bazi alapjárati nyomaték miatt kb. 15%-os emelkedőig simán elindulok csak simán kuplungolással, szóval a kézifékes induláshoz sem kell...
 
M

molnibalage

Guest
Most csak neked (és ingyen! ;)) megsúgom azt a titkot, amit még az oktatók sem árulnak el a tanulóvezetőknek, nevezetesen, hogy mitől is lesz könnyű a sávváltás.
Minden rutintalan és kezdő vezetőn ezen ismeret hiánya látszik, már-már szinte ez a vízválasztó a feltartó vs. feltartott népcsoportok között.
A titok nyitja, hogy sávváltáskor legalább annyival kell menni, de inkább kicsit többel, mint az a sáv, ahova be akarsz sorolni. Ha kicsit gyorsabb vagy a cél-sávnál, te választod meg, melyik lyukba mész be. Besorolás után, meg pici fékkel felveszed a sáv tempóját. Így simán 8-10 méteres "gap"-ekbe is beférsz, játszi könnyebbséggel.
Ha lassabban mész mint a forgalom, akkor pont az lesz, amit fent is leírsz: Mások előzékenységére leszel utalva. Beengedni meg csak a többi lassú, rutintalan fog, mert 1. előttük lesz sok hely, ahova beférsz, 2. megszánnak, hiszen ők saját tapasztalatból tudják, milyen szívás is a sávváltás (hisz ők sem tudják a fenti titkot).
Rutinos sofőr nem fog beengedni, mert 1. gyorsabb nálad, azaz fel fogod tartani később, 2. azokra is gondol, aki őmögötte jönnek, azokat is mind fel fogod tartani. (a "big picture"-t nézve a gyorsaknak van elöl a helye, a lemaradók, lassúak a sor végén okoznak a legkevesebb késést rendszerszinten.)



Kérj meg egy ismit/tesót, hogy hétvégén menjetek el valami elhagyott helyre autókázni. Ne 3 percet, hanem párszor 1-2 órát. Ha az elindulás-váltás-megállás-parkolás rutinja kézben van, utána már gyenge-közepes forgalomban is jobban boldogulsz.
Ebben semmi nagy felfedezés nincs, mert pont úgy váltasz sávot így, ahogy az autópálya / autóút gyorsító sávját használod.
Amúgy ez elméletnek szép, csak az emberek azonnal bezárják ezeket a részeket és csak reménykedni lehet, hogy indexeléskor ez mögötted figyelewmbe veszik.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 064
31 608
113
Igaz meg is törtem az "új" kocsit, nekitolattam egy oszlopnak mélygarázsban, vennem kellett egy új jobb hátsó lámpatestet a swiftre. Apró horpadás is lett, de azzal nem foglalkoztam. Virágládának is nekitolattam 1x (tükörben nem látszott), szerencsére az semmit nem okozott. A régi swift fényezetlen fekete műanyag lökhárítója sokat kibír. Kicsit lógott utána a "szoknya" része, de visszarakta szerelő ismerős a műszaki előtt :) Mondjuk a Fabiában nagyobb kárt tettem volna. A vezetés technikai részét felejtettem el valamennyire, eleinte gyötörtem szegény váltót és kuplungot kicsit, bőgettem feleslegesen a motort, amíg belejöttem.
Családon belül amúgy a Szabadság téri mélygarázs az ilyen kvázi mumus, mivel nekem is meg Mutternak is sikerült már más-más kocsi elejét lenyúzni ott. Ugyanaz a probléma, mint amit korábban itt beszéltetek a topikban, hogy sóher módjára csak kis szar szűk helyeket festettek fel, ahova a sima hetes Golffal is lavírozni kell. Na és hát lavírozáskor benéztem az egyik oszlopot aztán ment is gyatyára a műanyag első lökhárító. Pedig mind előtte, mind utána rendszeresen járok parkolóházakba (a sokszor emlegetett kondinál ott lehet pl parkolni és soha egy bajom nem volt vele), de valahogy ott sikerült emberibb módon megoldani a helyek kérdését. Ja igen meg a veszprémi pláza parkolója hasonló felépítésű mint a Szabadság téri, de mivel az úgyis egy retek nem megyünk oda és nincs probléma :D
Nekem a "vezetéstámogató eszközök" a mumus, pl. autópálya, sávelhúzás. VW Passat húzott már bele a kormányba úgy, hogy a visszapillantó kapott egyet.

DS játszotta el ezt előzésnél. Kimentem balra, belehúzott a kormányba jobbra, ráhúztam, majd jött a bebicskázás. A leállósávon tudtam megfogni a kocsit. Azóta nem ülök DS/Citröen járműbe. A féknyomom is érdekes volt, mert balra kormányoztam, a bal oldalon volt féknyom, a jobb oldalon semmi.

Egy másik esetben meg a városban a vészfék asszisztens nyomott egy kövéret, mert egy kukászsákot ráfújt a szél az Audi jobb oldalára.

Megmondom őszintén, nekem a kézi váltós, minimál "vezetéstámogató" cuccos jön be, normális helyen lévő és elérhető kézi fékkel...
Ha valamikor újat kell majd venni a jövőben, akkor fixen az első dolgom az lesz, hogy ezeket permanensre kikapcsoljam vagy ha kell kikódoltatni. ABS/ESP kombó az nagyjából tökéletesen elég, esetleg a holttérfigyelő meg normális vészfék ami nem árt (bár most is tökéletesen megélek nélkülük), de minden mással hagyjanak békén. Nem egy ilyen sztorit olvastam, hogy a sávasszisztens belehúzott a full egyenesbe egy bicskát, plusz talán Totalcaron volt régebben egy olyan, hogy az ötös vagy hetes Bömmer oldalát totál lezúzta egy ilyen gixer valahol az M85/86-on. De sebaj az EU meg minden további szarral akarja az alapfelszereltséget telenyomatni, mikor fixen az autósok többsége azok nagyrészét soha az életbe nem használja.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Ebben semmi nagy felfedezés nincs, mert pont úgy váltasz sávot így, ahogy az autópálya / autóút gyorsító sávját használod.

Mármint használja, aki tudja hogyan kell vezetni gyorsító sávon... pont a sávot váltani nem tudók ott is mit össze bénáznak-veszélyeztetnek! :mad:

Amúgy ez elméletnek szép, csak az emberek azonnal bezárják ezeket a részeket és csak reménykedni lehet, hogy indexeléskor ez mögötted figyelewmbe veszik.

Működik a gyakorlatban is, hidd el, próbáld ki.
Nem fogják bezárni a gap-eket, ha látják, hogy tudsz együtt haladni a forgalommal, és nem fogod feltartani őket. Sőt, hirtelen előzékennyé is válik nagyon sok ember. De béna szerencsétlent senki nem akar maga elé!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Ő lenne az, aki videókat töltöget fel a youtube-ra? (H .Gábor)
S. Gábor, amúgy tűzoltó. Közösségi médiából ismerem én is, ő is Alfás. Sokan dicsérték, akiknek segített, illetve amikor beszéltem vele egy nagyon barátságos korrekt fiatalember volt, alfához alkatrészt szerezni segített. Öcsém lehet, hogy nála veselkedik ismét neki a jogsiszerzésnek, amivel korábban gondjai voltak, és félretette.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Ő lenne az, aki videókat töltöget fel a youtube-ra? (H .Gábor)
S. Gábor, amúgy tűzoltó. Közösségi médiából ismerem én is, ő is Alfás. Sokan dicsérték, akiknek segített, illetve amikor beszéltem vele egy nagyon barátságos korrekt fiatalember volt, alfához alkatrészt szerezni segített. Öcsém lehet, hogy nála veselkedik ismét neki a jogsiszerzésnek, amivel korábban gondjai voltak, és félretette.
Lejért a szerkesztési idő, és most jutott eszembe: ő TikTokra tölt fel videókat, lehet, hogy két külön emberre gondolunk.