Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
@misinator jöhetnek még a sztorik.
A legemlékezetesebbeket, amik az autózáshoz tartoznak, (meg ismerek...) már előttem.
De az elsőhöz tartozik az, hogy amikor megérkeztek a baráti bulira, a használtan frissen vett szegény Szuszka úgy pipálta az olajat a kipufogón, mint egy indián törzsfőnök.
A motorolaj nívó alatt volt, s fekete, mint egy öreg dízelnek.
Teljesen új volt neki, hogy azt is ellenőrizni kell, nemhogy cserélni.
Már azt akartam írni, hogy: Itt tegyük hozzá, hogy azért, mert a cocilizmusban edződött átlagférfinak ezek alapdolgok voltak. De akit addig nem érdekelt, annak miért kellett volna ilyen ismerettel rendelkeznie?
De aztán eszembe jutott, hogy akkoriban még tananyag volt jogoítványszerzésnél a műszaki ismeretek, s vizsgázni is kellett belőlük...

Ekkor történt amúgy a jellemzés is:
...ilyen lehetett az előember:
Felegyenesedett járás, tagolt hanglejtés, diszkrét intelligencia...

Merthogy este alkohol hatása alatt megkérdezte, hogy: Ha elég magasra ugrunk, akkor fel tudnánk ugrani a Holdra?

Ennyire szerintem képtelenség berúgni.

A pesti kaland meg azzal kezdődött, hogy a Suzuki a garázs előtt állt indulás előtt. A Timi nevűnek általam elnevezett kolléganő pedig érkezéskor lendületből begurult egyből a garázsba saját - a WagonR+-tól 10 centivel szélesebb - Coltjával (HTKA:hadonaszos:).
- Timi, te hogy fértél be a kocsiddal a garázsba, mert a Suzuki nem fér be!:confused:
:eek:

Legyen elég ennyi sztori.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
...és azt, hogy mögöttük hosszú sor van, azt ignorálják és nem képesek megfelelő helyen lehúzódni. Ez nem merés, hanem gerinc kérdése.
Párom gyerekkori barátnője egyszer azt mondta, hogy minek nézze a tükröt egyenes haladáskor?
Próbáltam érvelni, hogy nem árt képben lenni, hogy mi történik körülöttünk, hogy tudjunk reagálni, stb.
  • Nem dolgom, hogy kövessem.
  • Na, de ha jön egy megkülönböztető jelzésű autó (be lehet nézni).
Egy vállrándítás volt a válasz.
 
M

molnibalage

Guest
Párom gyerekkori barátnője egyszer azt mondta, hogy minek nézze a tükröt egyenes haladáskor?
Próbáltam érvelni, hogy nem árt képben lenni, hogy mi történik körülöttünk, hogy tudjunk reagálni, stb.
  • Nem dolgom, hogy kövessem.
  • Na, de ha jön egy megkülönböztető jelzésű autó (be lehet nézni).
Egy vállrándítás volt a válasz.
Hát azt a nőt se az eszéért szerethetik...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 326
33 382
113
A gond az, hogy ha lesz majd család és kocsi és adott esetben vezetek, akkor majd én leszek az

Hát akkor majd vezet az asszony. ;)

(rokonságban van ilyen is, a férjnek nincs jogsija, igaz autójuk sincs saját, csak folyton elkérik a nagyszülőkét, akik már nem nagyon vezetnek... van persze épp olyan is szintén rokonságban, ahol a férj nem engedi az asszonyt vezetni, hiába van jogsija, már 10+ éve nem vezetett szerintem így egy métert sem (volánbusszal + BKV-val jár be a munkahelyére kb. 1,5 óra irányonkánt, férjuram és az autó meg otthon, mert nem dolgozik már jó pár éve, ő a "háztartásbeli" a gyerekkel), állítólag ő nem akar, mert fél vezetni - most már joggal ennyi idő után, de előtte azért vezetett időről időre, és nem félt)
 
M

molnibalage

Guest
Hát akkor majd vezet az asszony. ;)

(rokonságban van ilyen is, a férjnek nincs jogsija, igaz autójuk sincs saját, csak folyton elkérik a nagyszülőkét, akik már nem nagyon vezetnek... van persze épp olyan is szintén rokonságban, ahol a férj nem engedi az asszonyt vezetni, hiába van jogsija, már 10+ éve nem vezetett szerintem így egy métert sem (volánbusszal + BKV-val jár be a munkahelyére kb. 1,5 óra irányonkánt, férjuram és az autó meg otthon, mert nem dolgozik már jó pár éve, ő a "háztartásbeli" a gyerekkel), állítólag ő nem akar, mert fél vezetni - most már joggal ennyi idő után, de előtte azért vezetett időről időre, és nem félt)
Ő biztos nem, neki nincs és nem is lesz soha jogsija.
 
  • Hűha
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
A baj az, hogy akinak van, annak sem lesz semmiféle vezetési rutinja. És ez néz ki nekem is.
Kocsi van, de egyszerűen olyan ritkán van rá szükség, hogy soha nem lesz gyakorlatom belátható időn belül.
Vagy csak közben 3-szor töröm meg én, 2-szer meg más hülye a kocsit és ingem gatyám rámegy.
Tökéletesen látod.

Amikor tájt napi 10-16 órát töltöttem a Miskolc-Budapest és 60 Bp. kilométeres környéke járásával kórházi ügyek intézésével, akkor az úgy nézett ki a fehér, természetesen hatsebességes kézi váltós (Vérszállítás felirat) mikrobusszal, hogy vezettem, telefonáltam (kézben persze), lapoztam a lapozós térképet (mentségemre legyen mondva, hogy előtte este felkészültem utcanézettel, ha új cím/környék volt, de real-time GPS SOHA), kajáltam borsodiasan (pl. kolbász, tepertő, kenyér, paprika) rendezgettem a papírokat s hát...kihasználtam a forgalmi lehetőségeket. Soha be nem mértek, tán kevesebbet dudáltak rám többet, mint az átlagra s egy esetre emlékszem kifejezetten, ami necces volt baleseti helyzetként (A tgk. sofőrje meg se érezte volna).
Biztonságosan, feltartás nélkül fűztem át négy sávot rövid szakaszon.

Amióta esetenként vezetek a munkahelyen, a többi meg már csak a a munkába járás, stb., azóta nagyon észreveszem, hogy ami úgy ment, mint egy pesti taxisnak, az most külön direkt odafigyelés nélkül nem megy a megszűnt egyéb tevékenységek könnyebbsége ellenére sem. (Nem eszek az autóban, kihangosítót használok, nem vagyok az idő nyomása alatt, nem kell 16 címet teljesítenem szerte a városban, stb.)

Na most neked ennek az - átmeneti - képességnek a gyakorlására (Hála Istennek) sem szükséged, sem esélyed sincs.
Átmeneti, mert bár ha elmegyünk Budapestre, akkor rövid időn belül beugranak a régi automatizmusok, de ki akar szabadságon, automata váltóval (Három éberségszükséglet mínusz!!!) felpörögni a fehér furgonosok stressz szintjére!?
Elbambultam egy kereszteződést? Majd újratervezek fejben (úgyis régen jártam erre).
Nem soroltam át időben a kanyarodósávba? Nem ráérek? Két perccel tovább autózok. A két perc feladatban MINDEN, amikor zárás előtt oda kell érned mindenhova. Egy teljesen más tudatállapot.

1,Nekem a budapesti kiruccanás már egy flow élmény.

2, Mindenkit köteleznék csomagkiszállító (nagyon hasonló) munkára legalább egy hónapra.

Cserélj majd automata váltósra. amikor lesz gyermeked (Meg feleséged: ITT ÁLLJ MEG!)
Megfizethetetlen könnyebbség, többire meg ott a Mastercard. (De vicces voltam...)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
...Egyesek képtelenek a biztonságos vezetés alapjait is megérteni és nem fogják fel, hogy csak szerencséjük van, azért nem történik baleset. Oszt az első helyzetnél felkendőnek az előttük levőre, mert 0,5 sec-es követési távolságot tart a hülyéje, lásd a videón levő suzuzkist pl.
Csak erre reagálnék itt, a hajtós sofőrökre (egy tudat és stressz) állapot, az előző hozzászólásban reagáltam.

10 évig vezettem úgy én is, hogy 0.5 sec. Hivatásszerűen.
Ja; de akkoriban 30 év alatti voltam.



Aztán egyszer nem adta ki, (ezt már leírtam régen), egy ráfutásos baleset lett belőle.
Tudatosan is, meg ösztönösen is tanultam belőle.
Van aki meg nem:(
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 326
33 382
113
Csak erre reagálnék itt, a hajtós sofőrökre (egy tudat és stressz) állapot, az előző hozzászólásban reagáltam.

10 évig vezettem úgy én is, hogy 0.5 sec. Hivatásszerűen.
Ja; de akkoriban 30 év alatti voltam.


Fiatalabb vagyok, mint a valódi életkorom, legalábbis az app szerint. :)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Párom gyerekkori barátnője egyszer azt mondta, hogy minek nézze a tükröt egyenes haladáskor?
Próbáltam érvelni, hogy nem árt képben lenni, hogy mi történik körülöttünk, hogy tudjunk reagálni, stb.
  • Nem dolgom, hogy kövessem.
  • Na, de ha jön egy megkülönböztető jelzésű autó (be lehet nézni).
Egy vállrándítás volt a válasz.
De ez a vállrándítás társadalmi szinten van jelen, gyalogos mindenesként.
El nem tudom mondani milyen gyakori az, hogy a gyalogos körül sem néz, úgy lép le elém. Mert nekem bringásként nincs hangom = nem létezem.
De a bringaúton is olyan lefordulásokat tolnak egyesek, hogy hajmeresztő.

Tökéletesen látod.

Amikor tájt napi 10-16 órát töltöttem a Miskolc-Budapest és 60 Bp. kilométeres környéke járásával kórházi ügyek intézésével, akkor az úgy nézett ki a fehér, természetesen hatsebességes kézi váltós (Vérszállítás felirat) mikrobusszal, hogy vezettem, telefonáltam (kézben persze), lapoztam a lapozós térképet (mentségemre legyen mondva, hogy előtte este felkészültem utcanézettel, ha új cím/környék volt, de real-time GPS SOHA), kajáltam borsodiasan (pl. kolbász, tepertő, kenyér, paprika) rendezgettem a papírokat s hát...kihasználtam a forgalmi lehetőségeket. Soha be nem mértek, tán kevesebbet dudáltak rám többet, mint az átlagra s egy esetre emlékszem kifejezetten, ami necces volt baleseti helyzetként (A tgk. sofőrje meg se érezte volna).
Biztonságosan, feltartás nélkül fűztem át négy sávot rövid szakaszon.

Amióta esetenként vezetek a munkahelyen, a többi meg már csak a a munkába járás, stb., azóta nagyon észreveszem, hogy ami úgy ment, mint egy pesti taxisnak, az most külön direkt odafigyelés nélkül nem megy a megszűnt egyéb tevékenységek könnyebbsége ellenére sem. (Nem eszek az autóban, kihangosítót használok, nem vagyok az idő nyomása alatt, nem kell 16 címet teljesítenem szerte a városban, stb.)

Na most neked ennek az - átmeneti - képességnek a gyakorlására (Hála Istennek) sem szükséged, sem esélyed sincs.
Átmeneti, mert bár ha elmegyünk Budapestre, akkor rövid időn belül beugranak a régi automatizmusok, de ki akar szabadságon, automata váltóval (Három éberségszükséglet mínusz!!!) felpörögni a fehér furgonosok stressz szintjére!?
Elbambultam egy kereszteződést? Majd újratervezek fejben (úgyis régen jártam erre).
Nem soroltam át időben a kanyarodósávba? Nem ráérek? Két perccel tovább autózok. A két perc feladatban MINDEN, amikor zárás előtt oda kell érned mindenhova. Egy teljesen más tudatállapot.

1,Nekem a budapesti kiruccanás már egy flow élmény.

2, Mindenkit köteleznék csomagkiszállító (nagyon hasonló) munkára legalább egy hónapra.

Cserélj majd automata váltósra. amikor lesz gyermeked (Meg feleséged: ITT ÁLLJ MEG!)
Megfizethetetlen könnyebbség, többire meg ott a Mastercard. (De vicces voltam...)
Én Hungárián hétvégén nem tudnék most abszolválni egy kettős sávváltást szerintem, ha nem előzéknyek. Márpedig nem nagyon azok az emberek manapság.


Csak erre reagálnék itt, a hajtós sofőrökre (egy tudat és stressz) állapot, az előző hozzászólásban reagáltam.

10 évig vezettem úgy én is, hogy 0.5 sec. Hivatásszerűen.
Ja; de akkoriban 30 év alatti voltam.



Aztán egyszer nem adta ki, (ezt már leírtam régen), egy ráfutásos baleset lett belőle.
Tudatosan is, meg ösztönösen is tanultam belőle.
Van aki meg nem:(
Nekem éhgyomorra fél sör után most 285 ms átlag. Éberen hasonló tesz 200 ms alatt is volt 2 éve.
De ez hóttegyszerű, nem komplex választ kell adni, mint egy fék+ kikerülés esetén.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 326
33 382
113
Tökéletesen látod.

Amikor tájt napi 10-16 órát töltöttem a Miskolc-Budapest és 60 Bp. kilométeres környéke járásával kórházi ügyek intézésével, akkor az úgy nézett ki a fehér, természetesen hatsebességes kézi váltós (Vérszállítás felirat) mikrobusszal, hogy vezettem, telefonáltam (kézben persze), lapoztam a lapozós térképet (mentségemre legyen mondva, hogy előtte este felkészültem utcanézettel, ha új cím/környék volt, de real-time GPS SOHA), kajáltam borsodiasan (pl. kolbász, tepertő, kenyér, paprika) rendezgettem a papírokat s hát...kihasználtam a forgalmi lehetőségeket. Soha be nem mértek, tán kevesebbet dudáltak rám többet, mint az átlagra s egy esetre emlékszem kifejezetten, ami necces volt baleseti helyzetként (A tgk. sofőrje meg se érezte volna).
Biztonságosan, feltartás nélkül fűztem át négy sávot rövid szakaszon.

Ilyen sok mindig újabb címre kellett vért szállítani? Mi volt az, vámpírellátó? ;)

A real-time GPS soha az dicsekvés akart lenni? Ma már szerintem nincs olyan futár, aki nem használja.
Exem elszegődött még pandémia alatt nemzetközi furgonos szállítónak, nyelvismeret (kb. be tud mutatkozni németül, ennyi), helyismeret, minden nélkül, egy 40 körüli nő, csak egy szál B kat. jogsival (kajafutár volt csak korábban szgk-val), beírta a megadott koordinátákat a naviba, és az irányította... azt sem tudta kb. milyen országban jár éppen. (Nem ide tartozik, de ez egyszeri kaland volt, a 3. napon kialvatlanul ráfutott valakire és megtörte a furgont annyira, hogy trélert kellett érte küldeni - műholdas követő is volt a járgányban, tudták, hová kell -, de senkinek nem lett baja. Akkora volt akkor az emberhiány, hogy még így is majdnem kapott még egy lehetőséget... :))
Én is waze-zel járok mindenhová, ahová nem tudom becsukott szemmel is az utat, de még ott is lehet hasznos a figyelmeztetései miatt, illetve elég jól jön a Bp-i dugókban az útvonaltervezése, ha mégis autóval mennék a város túlsó végére valamiért.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
Áthozva a pénz világa topikból:

Nekem egészen másak a tapasztalataim. A családban két újautó volt, két Trabant, még a szocializmusban, még a Merkúrtól. A másodikban már én is utaztam, ez egy hajnalban totálkáros lett egy őrült száguldozó miatt. Utána használt zsigulink volt, ami végül ment a bontóba mert már nem lehetett gazdaságosan kilakatolni, de egy jó évtized volt vele. Ezután jött használt Fiat Regata, ezt ellopták. Max alkatrésznek. Aztán 10 éves használt Toyota Corolla, akkor 800E Ft volt. Ez majd 20 éves koráig húzta, ekkor már nem volt hazdaságosan jaítható, vitték alkatrésznek a nepperek. Most pedig a WagonR+ közelít a 20. életévéhez, idén már lakatolni kellett rajta egyet a küszöböknél.
Persze egyik rokonunk zsinórban vett pár évente nullkilóméteres autókat, konkrétan Suzuki Swift, ugyanez egy újabb modell, Suzuki Baleno, valami Volkswagen .... mind nullkilóméteres volt, egyikkel sem bírta tovább 5 évnél, egy talicska pénzt költött az újautó mítoszra, de mindegyik csak nyelte a pénzét, mindegyik nullkilóméteres volt. Már már én is hitetlenkedtem, én arra gyanakszom inkább, hogy a szerelője volt valaki aki gátlástalanul fejte, pedig elvileg mind garanciális jószág volt, vagy garanciaidő alatt vagy közvetlenül a lejárta után vált meg mindtől.
Szóval nekünk inkább a használttal jobb a tapasztalatunk költséghatékonyság terén, bár kétségtelenül körültekintőnek kell lenni, illetve számomra érthetetlen amit pl ez a rokon művelt... egy talicska pénzt eltapsolt és szenvedett mindegyikkel...
Valóban esélyes ismeretlenül, hogy lehúzták a rokonodat.
Hihetetlen sokat ki tudnak bírni a Suzukik, Volkswagenek (magamnak ennek ellenére az életben nem vennék), de pl. a munkahelyem Golf IV-esei 22 évesek, közben volt három kórházi összevonás. Jártak Budapestre, használták a munkahelyi vezetők, használtuk laboranyag összeszedésre, "összekötőzéses" feladatokra, használták a műszakiak, karbantartók, most meg kulcsos autók...
Meg nem tudom számolni, hogy mennyi ember vezette őket, a (nem szó szerint) a fakezűtől, a falábún át hivatásos, de kíméletlenekig.
S minimális karbantartással mai napig üzembiztosak.
Nagyon analfabétának kellett lenni ahhoz, hogy valaki azokat 5 éves korára kiüthette.
Persze pechje is lehetett egy másnapos hétfői összeszerelésű autóval. De hárommal is?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
tartok tőle, hogy valami gubanc lehet , telefonos alkalmazás lefagy, rá akarnak verni az emberre valami károkozást vagy tényleg sikerül valamit elb.szni rajta stb., ezért nem próbáltam még ki ezeket a MOL limo féle bérautókat sem sose
Volt, hogy befagyott az alkalmazás, volt hogy nem tudtam leállítani a bérlést, mert technikai malőr volt, telefonos ügyfélszolgálat, megoldották távolról, volt némi pénzjóváírás is az utolsó pár percért amiben feleslegesen számoltak.

Taxi sem vesz fel akármennyi csomagot, egy szaros e-carsharing elektromos kisautóba sem lehet túl sokat pakolni szerintem. Persze boltból lehet házhoz szállítást kérni stb.
Limoból van kisteher is!

A baj az, hogy akinak van, annak sem lesz semmiféle vezetési rutinja. És ez néz ki nekem is.
Kocsi van, de egyszerűen olyan ritkán van rá szükség, hogy soha nem lesz gyakorlatom belátható időn belül.
Vagy csak közben 3-szor töröm meg én, 2-szer meg más hülye a kocsit és ingem gatyám rámegy.
Miután meglett a jogsi meg a kocsi is, azzal jártam heti 1-2 alkalommal dolgozni gyakorlásból, még ha kicsit drágább is volt, és nehézkesebb, mert mélygarázs helyet nem béreltem ennyiért az irodaházban (plusz iszonyat körülményes ügyintézéssel járt)

Ez teljesen rendben van, nekem is egyhavi (a másik meg kéthavi) fizetést érő autóm van. Na jó, kicsit jobb, de nem sokkal. Én arról beszélek, amikor 60 körüli mamika/papika a 8 milla körüli bekerülési költségű kisautóval tötymörög. Akkor nem szólok, bár ugyanúgy feltart, ha régi vassal teszi, nem telik többre. De amikor láthatóan presztizs, akkor nekik nagyon tudnám ajánlani a taxit...
Kékesre felfelé (pontosabban Mátrában járva) szinte mindig találkozom ilyennel, de oda meg mondjuk Taxi nem jár szerintem. Buszt meg hagyjuk is...
Viszont a vadiúj kocsi amit heti egyszer vesznek elő, hogy engem feltarthassanak, az elég nagy luxus, lássuk be. :D

Hát, ha egész nap csak azt gyakorlod...

Ugyan dehogy. Hétvégi bevásárlásokkal belejössz egy fél év alatt.
De amúgy vélehetőleg parkolás közben tört kocsikból is rekord mennyiséget látni. A kocsi sarkainál levő benyomódások elég beszédesek, hogy azok nem másik kocsival ütközéskor törtek meg.
Abszolút.

Ez másik gond, a mai autók kinőtték már a 15 évvel ezelőtti parkolókat is. Nem a SUV, az átlag kocsik is.
Igen, kicsit nagyobbak. Nálunk a ház előtt 8 trabira méretezett parkolóba 7 autó áll be kényelmesen. Simán beállok szűk helyre is, csak nem fogok tudni kiszállni :p Egy öreg néni egy kis Cinquacentoval lakik itt, olyan ügysen parkol, hogy csak na! Múltkor láttam egy nagyon szűk helyre beállni szépen, azt gondolta 8.-nak csak odafér ő is, aztán nem tudott ő se kiszállni :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
Én Hungárián hétvégén nem tudnék most abszolválni egy kettős sávváltást szerintem, ha nem előzéknyek. Márpedig nem nagyon azok az emberek manapság.
Két hete voltunk Budapesten pénteken és szombaton. Két nap alatt autózgattunk 150 kilométert.
Pl. a Hungária meglepően tempós volt péntek 13 órakor. Majd gond nélkül jutottunk el Zuglóból Kelenföldre, Budakalászra, Az "Osztyapenkótól" 25 per alatt a Fóti útra, stb.

Nyilván az eltérő rutinunk miatt van a kettős sáv váltás feladatterhelés megélés.
Tökéletesen megértelek.

Nekem éhgyomorra fél sör után most 285 ms átlag. Éberen hasonló tesz 200 ms alatt is volt 2 éve.
De ez hóttegyszerű, nem komplex választ kell adni, mint egy fék+ kikerülés esetén.
De viszonyításnak megteszi. Lásd idős emberek.

Öregszem: 340 ms.:( (52 vagyok)
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 617
7 010
113
Csak erre reagálnék itt, a hajtós sofőrökre (egy tudat és stressz) állapot, az előző hozzászólásban reagáltam.

10 évig vezettem úgy én is, hogy 0.5 sec. Hivatásszerűen.
Ja; de akkoriban 30 év alatti voltam.



Aztán egyszer nem adta ki, (ezt már leírtam régen), egy ráfutásos baleset lett belőle.
Tudatosan is, meg ösztönösen is tanultam belőle.
Van aki meg nem:(
Ez tök jó, nekem 277 milisec. 40+ vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Elbambultam egy kereszteződést? Majd újratervezek fejben (úgyis régen jártam erre).
Budapesten, naprakész GPS nélkül? Max a külvárosban. Állandóan helyzet, forgalmi rend változás van.

Én Hungárián hétvégén nem tudnék most abszolválni egy kettős sávváltást szerintem, ha nem előzéknyek. Márpedig nem nagyon azok az emberek manapság.
Meg kell tanulni nyomulni, meg max továbbmégy, és majd a navi kitalál új lehetséget. Nem kell streszelni, járjon a navi, és úgy kell hozzáállni, hogy valahogy majd lesz úgyis odavezető út is. ¯\(ツ)

Cserélj majd automata váltósra. amikor lesz gyermeked (Meg feleséged: ITT ÁLLJ MEG!)
Dugóban jó, amúgy csak a felső polcos kocsikban jó szerintem. Limokban a Mercedes A-ban ha Dynamicba teszem, akkor fasza, amúgy lomha a legtöbb automatás, sűrű forgalomban egy helyzettel élni tudni nehéz pl. sávváltáshoz, ha a váltó 2 másodperc alatt eszmél, és addigra a többiek azt látják, hogy biztos nem is akarsz oda bemenni... Persze megszokható, de nekem kézi után nem adja ki. Elektromosak/hibridek viszont ilyen szempontból nagyon jók, azonnali "gázreakcióval".
Fiatalabb vagyok, mint a valódi életkorom, legalábbis az app szerint. :)
367 elsőre, de miután a táblát nem az út szélén keresem 290. Hajnalig dolgoztam, és ma is egész nap. Megéri quakezni, meg stresszelni! :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
Ilyen sok mindig újabb címre kellett vért szállítani? Mi volt az, vámpírellátó? ;)

A real-time GPS soha az dicsekvés akart lenni? Ma már szerintem nincs olyan futár, aki nem használja.
Exem elszegődött még pandémia alatt nemzetközi furgonos szállítónak, nyelvismeret (kb. be tud mutatkozni németül, ennyi), helyismeret, minden nélkül, egy 40 körüli nő, csak egy szál B kat. jogsival (kajafutár volt csak korábban szgk-val), beírta a megadott koordinátákat a naviba, és az irányította... azt sem tudta kb. milyen országban jár éppen. (Nem ide tartozik, de ez egyszeri kaland volt, a 3. napon kialvatlanul ráfutott valakire és megtörte a furgont annyira, hogy trélert kellett érte küldeni - műholdas követő is volt a járgányban, tudták, hová kell -, de senkinek nem lett baja. Akkora volt akkor az emberhiány, hogy még így is majdnem kapott még egy lehetőséget... :))
Én is waze-zel járok mindenhová, ahová nem tudom becsukott szemmel is az utat, de még ott is lehet hasznos a figyelmeztetései miatt, illetve elég jól jön a Bp-i dugókban az útvonaltervezése, ha mégis autóval mennék a város túlsó végére valamiért.
Laboranyag/vérszállítás (egyszer még emberi agyat is vittem prion kutatásra. Morbid volt...már a szállítás előzményei miatt is) úgy hirtelen:
Eleve Podmaniczky vasútegészségügy (valami genetikai labor), /akkori nevén) Szent László Kórház, NNK, ELTE elméleti tömb, majd később Korányi Sándor utca, Tömő utca (ritka betegségek intézete), SOTE Balassa utca neuroradiológia, SOTE Mária utca, Dorottya utcai patika a kaszinó mellett (csak ott lehetett bizonyos, eseti engedélyezésű tüdőgyógyszereket átvenni, egy élmény ott parkolni), Országos Vérellátó Diószegi út, Országos Onkológiai Intézet, , Kútvölgyi kórház, Korányi Intézet Budakeszi, meg a bánat tudja még hol jártam csak laboranyaggal. Persze nem mindig mindenhova kellett menni.

Aztán labortechnikai cégek vagy öt; Diagon, Diagnosticum - ezek voltak az állandóak.
Műszertechnikai cégek Alsónémeditől Szentendréig, Tatabányától Dunakesziig, Conrad Teréz körút; parkoljál... teleszkópgyártás Pilisvörösváron,
ÁEEK két helyen, az egyik a Diósárok utcában, a másik az Alkotás úton, Állami számvevőszék, Emberi erőforrás minisztérium.
Ólomlemezek a Jászberényi útról, Tűzgátló ajtók(!) Szigetszentmiklósról, endoszkópok a Veres Péter útról (már máshol van), meg a Kőszeg utcából, vízszűrő palackok regenerálása Budaörsön ( BWT). GM Healtcare az Akron utcában, majd a Fóti úton.
Röntgencsövek a Párkány utcából, meg Csillaghegyről, kalibráló izotópok az Izotóp Intézetből.
Patológiai cuccok Budaörsről, meg Gödöllőről.

Úgy hirtelen kiragadva.
Átlagban 13-16 cím. Merthogy az volt a filozófia, hogy ha már Pesten vagyok, akkor ne számoljanak fel a cégek szállítási költséget.
A rekordom 24 cím. Tatabányával.
2018-ig 5 év, 250 cím. (Összeszámoltam).
Előtte is jártam fel Budapestre, csak nem ilyen töményen.

Akkoriban a GPS-ek nem tudtak több címet sorba rendezni.
Arra meg nem volt idő, hogy szöszmötöljek a bepötyögéssel. Számontartottam, hogy reggel semmi be irány a városba. Szigorúan csak keresztirányú közlekedés. Belvárost letudni 10 és 13 óra között. Budakeszin át délelőtt csak Budapest fele, délután csak ellenkező irányba. Stb., stb.

Na meg engem zavar a képernyő. Én még térképen szocializálódtam. A fiatalabb generációk meg térképet nem tudnak olvasni, ők máshogy vannak huzalozva.
Így múlik el a világ dicsősége.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 434
11 332
113
Dugóban jó, amúgy csak a felső polcos kocsikban jó szerintem. Limokban a Mercedes A-ban ha Dynamicba teszem, akkor fasza, amúgy lomha a legtöbb automatás, sűrű forgalomban egy helyzettel élni tudni nehéz pl. sávváltáshoz, ha a váltó 2 másodperc alatt eszmél, és addigra a többiek azt látják, hogy biztos nem is akarsz oda bemenni... Persze megszokható, de nekem kézi után nem adja ki. Elektromosak/hibridek viszont ilyen szempontból nagyon jók, azonnali "gázreakcióval".
:D
Én is kíváncsi voltam, hogy a BIg Blockos (1.0) I30 a duplakuplungos auomatával hogy muzsikál.
Nem volt vele semmi gond.
De nekem meg az lett a rögeszmém, hogy az Euro V-VI-al a programozásuk is ügyetlenebbé teszi az automatákat is ( no meg a motorreakció a gázadásra...) az elődökhöz képest.
A dízel I40 DCT-je sokkal ügyesebb és harmonikusabb, mint az enyém.
S ugyanerről számolnak be céges Octáviások és Passatosok is.
 
M

molnibalage

Guest
Na meg engem zavar a képernyő. Én még térképen szocializálódtam. A fiatalabb generációk meg térképet nem tudnak olvasni, ők máshogy vannak huzalozva.
Így múlik el a világ dicsősége.
Én úgy közlekedek, hogy fejben megtervezem az utat, ahol sosem jártam, majd fejből odamegyek. Így a város főbb részei fejben vannak, lényegében a csomópontok közötti teret kell csak kitölteni, ha azok közé megyek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Budapesten, naprakész GPS nélkül? Max a külvárosban. Állandóan helyzet, forgalmi rend változás van.


Meg kell tanulni nyomulni, meg max továbbmégy, és majd a navi kitalál új lehetséget. Nem kell streszelni, járjon a navi, és úgy kell hozzáállni, hogy valahogy majd lesz úgyis odavezető út is. ¯\(ツ)


Dugóban jó, amúgy csak a felső polcos kocsikban jó szerintem. Limokban a Mercedes A-ban ha Dynamicba teszem, akkor fasza, amúgy lomha a legtöbb automatás, sűrű forgalomban egy helyzettel élni tudni nehéz pl. sávváltáshoz, ha a váltó 2 másodperc alatt eszmél, és addigra a többiek azt látják, hogy biztos nem is akarsz oda bemenni... Persze megszokható, de nekem kézi után nem adja ki. Elektromosak/hibridek viszont ilyen szempontból nagyon jók, azonnali "gázreakcióval".

367 elsőre, de miután a táblát nem az út szélén keresem 290. Hajnalig dolgoztam, és ma is egész nap. Megéri quakezni, meg stresszelni! :D
ja, 190 volt az a 290 :p Na mindegy, a várt váratlan nem ugyanaz mint a váratlan váratlan. (Donald Rumsfeld beszéde nagyon beakadt nekem)

Én úgy közlekedek, hogy fejben megtervezem az utat, ahol sosem jártam, majd fejből odamegyek. Így a város főbb részei fejben vannak, lényegében a csomópontok közötti teret kell csak kitölteni, ha azok közé megyek.
Ez működik, ha van rutinod, magabiztosságod, de épp egy elrontott sávváltás miatt kikerülsz a tervből, és elönthet a pánik. Ezért jó a gépagy.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7