Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Ehelyett látjuk az ilyen videókat a jobbra-balra indexelőkről majd balra-jobbra kanyarodókról.
Egyes modern autókon nagyon retardált az index amúgy... azzal pl. én is produkálom. Mercedes konszern gépein szoktam agyfaszt kapni tőle, de már VW-n is mintha találkoztam volna vele:

épp csak hozzáérsz a karhoz, elkezd villogni... de nem kattintottad be ugye, és nem hagyja abba, ösztönösen kikattintanám, erre a másik irányba kezdi csinálni... nincs mese, ki kell várni amíg hármat villant...

Törném el a kezét annak aki ezt kitalálta. (Aki tervezte, annak nem, én is terveztem, fejlesztettem már baromságokat mert a főnök úgy tartotta jónak...)

ui: a sráccal szerintem a múltkor találkoztam amikor Hevesbe beértem.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Nekem is ez volt a gondolatom rögtön.
Tipikus hétvégi/ünnepnapi/falusi sofőr a kamerás előtti. Azt sem tudja hol van, de még azt sem, hova akar menni. Ezek a legkiszámíthatatlanabbak, ráadásul bár mindenki gyorsabb náluk, a tükröt sem használják. Így sosem veszik észre, hogy azért üres az aszfal előttük, mert mindenki hátul őt várja...

98%-ra biztos vagyok benne, ha az első autó 10 másodperccel korábban kiteszi a balra indekszet, ez a crash elmarad.

...utcánkban lakott egy házaspár.
Nyugdíjasok lettek, az autót (1500-ös drapp Lada) egyre ritkábban használták, leginkább csak vasárnap a templomba menetelkor (500 méter!). Amúgy döbbenetes, hogy mennyien szinte csak ilyenkor használják. Gondolom a megjelenés végett... (Jelenések könyve)
A férj csípőproblémákkal küzd, meg egyéb; érzékszervi betegségekkel is, így már csak max. hatvannal hajt - miközben a feleség hátul ül...
... s ha már görögkatolikus pap lánya: Imádkozik!

...ugyanis elköltöztek valahova Paks környékére (Üdv az ott élőknek!:D
:eek:

De visszajártak időnként, mert az emeletes itteni házukat sokáig nem bírták eladni (annyiért...)
... akkoriban egyszer összetalálkoztunk velük az utcán.
S ekkor mondta el a feleség, hogy hátul imádkozik (miközben ugye a férj hatvannal tör előre a forgalmas országutakon - mert autópályára már nem hajt).
S képzeljük el, hogy imái meghallgatásra találnak, mert az Úr gondoskodik róla hogy, mindig üres legyen előttük az út!



S most azt hiszitek, hogy viccelek, pedig rohadtul nem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Haverom (azóta kivándorolt Amerikába) szintén nagyon tehetséges volt. Ment a 2x2 sávos úton a belső sávban óra szerint 40-el (akkor még talán 60 volt a megengedett) s jobbra húzott el mellettünk a forgalom folyamatosan... De volt, hogy nekiment az útpadkán lévő 100+ kilós kőnek mindenféle kényszerítő körülmény nélkül.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
Egyes modern autókon nagyon retardált az index amúgy... azzal pl. én is produkálom. Mercedes konszern gépein szoktam agyfaszt kapni tőle, de már VW-n is mintha találkoztam volna vele:

épp csak hozzáérsz a karhoz, elkezd villogni... de nem kattintottad be ugye, és nem hagyja abba, ösztönösen kikattintanám, erre a másik irányba kezdi csinálni... nincs mese, ki kell várni amíg hármat villant...

Törném el a kezét annak aki ezt kitalálta. (Aki tervezte, annak nem, én is terveztem, fejlesztettem már baromságokat mert a főnök úgy tartotta jónak...)

Skodában is van ez a fícsör, még valami neve is van a manuálban (egyszer belelapoztam), most meg nem mondom minek nevezték el (persze az is VW konszern). Igen, nem kell nyúlkálni a karhoz feleslegesen, mert nem szándékos indexelés lehet belőle.
Ja, rákerestem, komfortindex vagy kényelmi index. Az értelme az, hogy az egyet villantó parasztok is így legalább hármat villantanak, ha hozzányúlnak a karhoz. Utólagos "okosítást" is kínálnak a neten olyan autókhoz, amelyikben nincs ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 309
113
így már csak max. hatvannal hajt
Nekem alapvetően olyan sok bajom nincs, ha valaki egyenletesen lassan hajt. Megértem, hogy ő is szeretne A-ból B-be eljutni. Tegye akkor olyan sebességgel, ami neki (és környezetének) biztonságosabb. De, hogy vannak notóriusok, akik a 60 és 100 közötti tartományban ingadoznak és kanyarba rettegve mennek be, de ha meglátják, hogy előzni akar valaki, akkor akkor előtör bennük a Fittipaldi. Lehetőleg a sáv szélességét is kihasználják kígyómozgásukkal. És azt, hogy mögöttük hosszú sor van, azt ignorálják és nem képesek megfelelő helyen lehúzódni. Ez nem merés, hanem gerinc kérdése.
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Nekem alapvetően olyan sok bajom nincs, ha valaki egyenletesen lassan hajt. Megértem, hogy ő is szeretne A-ból B-be eljutni. Tegye akkor olyan sebességgel, ami neki (és környezetének) biztonságosabb. De, hogy vannak notóriusok, akik a 60 és 100 közötti tartományban ingadoznak és kanyarba rettegve mennek be, de ha meglátják, hogy előzni akar valaki, akkor akkor előtör bennük a Fittipaldi. Lehetőleg a sáv szélességét is kihasználják kígyómozgásukkal. És azt, hogy mögöttük hosszú sor van, azt ignorálják és nem képesek megfelelő helyen lehúzódni. Ez nem merés, hanem gerinc kérdése.
Maximálisan egyetértek. A végső diagnózist annyival bővíteném, hogy vannak szerencsétlen autóstársak, akik nem gerinctelenségből vezetnek így, hanem mert csak és kizárólag így tudnak, és egyáltalán nincsenek tudatában annak, hogy létezik olyan, hogy mögöttes forgalom. Lehet, hogy tükörben látják, de nem értelmezik...
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Nagyon komoly hiba van a fejekben néhol ezzel az autó dologgal. Évi 3-5ezer km használat alatt teljesen felesleges a saját autó. Egy 5-6 éves Yaris (kedvencem a kis Toyota, rendszeresen feltartanak a Yarisok az utakon) árából és a fenntartási költségéből értékvesztéséből és egyéb járulékából bőven kijönne, hogy taxival járjon. A taxis megélne, ugyanúgy lenne állami bevétel, de kevesebb forgalmi akadály lenne az utakon.
Félek, ezt azok, akik simán megtehetnék, nem fogadják el, mert státuszszimbólum az a szerencsétlen autó.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 309
113
Nagyon komoly hiba van a fejekben néhol ezzel az autó dologgal. Évi 3-5ezer km használat alatt teljesen felesleges a saját autó. Egy 5-6 éves Yaris (kedvencem a kis Toyota, rendszeresen feltartanak a Yarisok az utakon) árából és a fenntartási költségéből értékvesztéséből és egyéb járulékából bőven kijönne, hogy taxival járjon. A taxis megélne, ugyanúgy lenne állami bevétel, de kevesebb forgalmi akadály lenne az utakon.
Félek, ezt azok, akik simán megtehetnék, nem fogadják el, mert státuszszimbólum az a szerencsétlen autó.
Nem mindig megoldás a taxizás, mondjuk vidéken. Ámbár szerencsés dolog, hogy van, aki felismeri korlátait. Van egy ismerősöm, akinek habár van jogosítványa motorra, autóra; van is egy olcsó kiskocsija, és még csak nem is idős; de őszintén bevallja, hogy már a megyeszékhelyre nem mer bemenni. Többször kért már meg engem is, hogy vigyem be. Ha ráértem, akkor nem az anyagi haszonszerzés végett persze, hogy hoztam-vittem. Meg van, aki ilyenekből/től elég sokat képes legombolni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Maximálisan egyetértek. A végső diagnózist annyival bővíteném, hogy vannak szerencsétlen autóstársak, akik nem gerinctelenségből vezetnek így, hanem mert csak és kizárólag így tudnak, és egyáltalán nincsenek tudatában annak, hogy létezik olyan, hogy mögöttes forgalom. Lehet, hogy tükörben látják, de nem értelmezik...
Van nálunk egy nővérke, aki kijelentette, hogy nem hajlandó többel menni 50-nél közúton, aki akarja, előzze meg. És imigyen is tesz.
 
  • Szomorú
  • Dühítő
Reactions: BJani and fip7

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
Nagyon komoly hiba van a fejekben néhol ezzel az autó dologgal. Évi 3-5ezer km használat alatt teljesen felesleges a saját autó. Egy 5-6 éves Yaris (kedvencem a kis Toyota, rendszeresen feltartanak a Yarisok az utakon) árából és a fenntartási költségéből értékvesztéséből és egyéb járulékából bőven kijönne, hogy taxival járjon. A taxis megélne, ugyanúgy lenne állami bevétel, de kevesebb forgalmi akadály lenne az utakon.
Félek, ezt azok, akik simán megtehetnék, nem fogadják el, mert státuszszimbólum az a szerencsétlen autó.

Van nyilván ilyen is sok. Ubert nálunk betiltották, pedig lehetne alternatíva, az USA-ban sokan használják (meg a hasonlókat, mint a Lyft). Nálunk is van még (Bolt, ez sárga taxi, de applikációval rendelhető szintén). Továbbá ott van a bérautó Bp-en, sőt aki akar rollerezhet is.:)
De bevallom idegenkedek ezektől, sose használtam őket (tartok tőle, hogy valami gubanc lehet , telefonos alkalmazás lefagy, rá akarnak verni az emberre valami károkozást vagy tényleg sikerül valamit elb.szni rajta stb., ezért nem próbáltam még ki ezeket a MOL limo féle bérautókat sem sose). Saját bicikli az más, azt szívesen használom, sík vidéken. Tömegközlekedést, vonatot sem kerülöm ilyen státusz izékből ("az a férfi, aki 30 felett tömegközlekedik az megbukott az életben" stb.) A kocsi azért ad egy szabadságtudatot, amit más nem, ha nincs, egy nagybevásárlás is körülményes, pláne vidéken. Vagy ha váratlanul el kell menni valamit gyorsan beszerezni, vagy csak el akarsz hozni-vinni pár nehezebb, terjedelmesebb cuccot. Taxi sem vesz fel akármennyi csomagot, egy szaros e-carsharing elektromos kisautóba sem lehet túl sokat pakolni szerintem. Persze boltból lehet házhoz szállítást kérni stb.
Szóval én sem mindig megyek 3-5 ezer km-nél többet egy évben (nem munkához, ingázáshoz kell), valóban lehet mondani, hogy felesleges, pénzkidobás, de ilyenek miatt jó dolog. Meg valóban lesajnálnak egyesek, ha nincsen, de ez a kisebbik dolog, csak ezért nem kellene. Egyébként nem vészes annyira fenntartási költség szerintem, a kezdeti költség sem feltétlenül. Egy havi KSH szerinti átlagjövedelemből lehet kapni olyan használtat, ami megy, és nem kell rá sokat költeni a benzinen felül, ha jól választ az ember. A sarc, kötelező biztosítás és a gépjárműadó (műszaki vizsga stb.) költsége Mo-n egyelőre kibírható még.
De nyugi, a hatalmasok célja valóban az középtávon, hogy az ilyen fajta kispénzű autótulajdonosokat ellehetetlenítsék, aki autózni akar vegyen 10+ milliós villanyautót majd, vagy max. bérelhet.
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon komoly hiba van a fejekben néhol ezzel az autó dologgal. Évi 3-5ezer km használat alatt teljesen felesleges a saját autó. Egy 5-6 éves Yaris (kedvencem a kis Toyota, rendszeresen feltartanak a Yarisok az utakon) árából és a fenntartási költségéből értékvesztéséből és egyéb járulékából bőven kijönne, hogy taxival járjon. A taxis megélne, ugyanúgy lenne állami bevétel, de kevesebb forgalmi akadály lenne az utakon.
Félek, ezt azok, akik simán megtehetnék, nem fogadják el, mert státuszszimbólum az a szerencsétlen autó.
A baj az, hogy akinak van, annak sem lesz semmiféle vezetési rutinja. És ez néz ki nekem is.
Kocsi van, de egyszerűen olyan ritkán van rá szükség, hogy soha nem lesz gyakorlatom belátható időn belül.
Vagy csak közben 3-szor töröm meg én, 2-szer meg más hülye a kocsit és ingem gatyám rámegy.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
Van nálunk egy nővérke, aki kijelentette, hogy nem hajlandó többel menni 50-nél közúton, aki akarja, előzze meg. És imigyen is tesz.

Nem mindig megoldás a taxizás, mondjuk vidéken. Ámbár szerencsés dolog, hogy van, aki felismeri korlátait. Van egy ismerősöm, akinek habár van jogosítványa motorra, autóra; van is egy olcsó kiskocsija, és még csak nem is idős; de őszintén bevallja, hogy már a megyeszékhelyre nem mer bemenni. Többször kért már meg engem is, hogy vigyem be. Ha ráértem, akkor nem az anyagi haszonszerzés végett persze, hogy hoztam-vittem. Meg van, aki ilyenekből/től elég sokat képes legombolni.

Hát azért ezek már elég súlyos esetek, budapestiként nézve. Itt élve kénytelen volt az ember az itteni forgalomban tanulni, vizsgázni, akkor is, ha nem volt nagy talentum vagy félt, akkor is, ha sehogy sem ment neki, akkor feladta a jogsiszerzést (bár ismertem olyat is, aki a Balatonon tette le a jogsit direkt egy nyáron, csak hogy ne Bp-en kelljen stresszelni).
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Meg valóban lesajnálnak egyesek, ha nincsen, de ez a kisebbik dolog, csak ezért nem kellene. Egyébként nem vészes annyira fenntartási költség szerintem, a kezdeti költség sem feltétlenül. Egy havi KSH szerinti átlagjövedelemből lehet kapni olyan használtat, ami megy, és nem kell rá sokat költeni a benzinen felül, ha jól választ az ember.
Ez teljesen rendben van, nekem is egyhavi (a másik meg kéthavi) fizetést érő autóm van. Na jó, kicsit jobb, de nem sokkal. Én arról beszélek, amikor 60 körüli mamika/papika a 8 milla körüli bekerülési költségű kisautóval tötymörög. Akkor nem szólok, bár ugyanúgy feltart, ha régi vassal teszi, nem telik többre. De amikor láthatóan presztizs, akkor nekik nagyon tudnám ajánlani a taxit...
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
A baj az, hogy akinak van, annak sem lesz semmiféle vezetési rutinja. És ez néz ki nekem is.
Kocsi van, de egyszerűen olyan ritkán van rá szükség, hogy soha nem lesz gyakorlatom belátható időn belül.
Vagy csak közben 3-szor töröm meg én, 2-szer meg más hülye a kocsit és ingem gatyám rámegy.
Csak Te autó nélküli életmódot építettél fel, ahogy olvastam, és bölcsen belátod, hogy neked jobb így. Ez a belátás hiányzik nagyon sok autóstársnál.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 309
113
Hát azért ezek már elég súlyos esetek, budapestiként nézve. Itt élve kénytelen volt az ember az itteni forgalomban tanulni, vizsgázni, akkor is, ha nem volt nagy talentum vagy félt, akkor is, ha sehogy sem ment neki, akkor feladta a jogsiszerzést (bár ismertem olyat is, aki a Balatonon tette le a jogsit direkt egy nyáron, csak hogy ne Bp-en kelljen stresszelni).
Van ilyen. Van, aki meg is mondja, hogy neki a xy településig szól a jogosítványa -mondjuk addig kvázi tök egyenes út vezet, szóval kb. egy féltégla is abszolválni tudná.
Alapvetően megszokás kérdése. Felénk elég alacsony a forgalom, a "sűrűség"; így mi is el vagyunk attól szokva; szerintem ez nem "súlyos eset", csak megszokás. Nyilván más lenne, ha rendszeresen BP-n közlekednénk. Aztán van aki nem tud, vagy nem akar ezen túllépni, van akinek meg túl kell lépnie a megszokásain.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 309
113
Csak Te autó nélküli életmódot építettél fel, ahogy olvastam, és bölcsen belátod, hogy neked jobb így. Ez a belátás hiányzik nagyon sok autóstársnál.
Nyilván mert megteheti. (Nem sértésből.) Nyilván lehet autó nélkül élni, de egy egyszerű dolog: mikor egy 10 perces ügyintézéssel elcsesszen az ember egy napot, vagy megjárja 1,5 óra alatt kényelmesen. Talán nem mindegy. És akkor még semmit és senkit nem kellett logisztikázni A-ból B-be.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
A baj az, hogy akinak van, annak sem lesz semmiféle vezetési rutinja. És ez néz ki nekem is.
Kocsi van, de egyszerűen olyan ritkán van rá szükség, hogy soha nem lesz gyakorlatom belátható időn belül.
Vagy csak közben 3-szor töröm meg én, 2-szer meg más hülye a kocsit és ingem gatyám rámegy.

Parkolni meg lehet tanulni sok ezer km levezetése nélkül is.
 
M

molnibalage

Guest
Csak Te autó nélküli életmódot építettél fel, ahogy olvastam, és bölcsen belátod, hogy neked jobb így. Ez a belátás hiányzik nagyon sok autóstársnál.
Nem hívnám felépítésnek, a közelmúltig nem telt volna a vételre sem. Pontosabban nettó pazarlás lett volna. Nálam ez a nem telik.
A "telik rá" nálam az a kategória, hogy nem számolgatom a pénzt, hanem szívbaj nélkül kiadom. 1,5-2 milla nem ez a tétel.
Most, hogy örököltem "csak" fenn kell tartani. Csak, ha bénázva nekiállnék vezetni, akkor jó drága hobbi lenne a törések miatt.
(Nota bene, a tesó 10+ év vezetési tapasztalattal is megnyomta garázsból kiálláskor a tükröt, ezek után szerintetek én hányszor álltam be- és ki vele?)

De így a fenntartása is egy vagyon. Eddig 0 km-et mentem vele és csak az ügyintézés és biztosítás volt 1 év alatt 60k+ úgy, hogy osztoztunk rajta a tesóval.
Úgy, hogy nem bérelt, hanem az otthoni garázsban áll ingyen. De most, ha majd megyek újra megtanulni vezetni az is lesz vagy 100k. Úgy, hogy még mindig nem megyek vele 1 métert sem.

És, ha lenne jogsi, akkor is, hova mennék vele egy átlag hétköznap? Hát sehova. Minek? BP-n? Ki az a hülye, aki hétköznap Bp-n vezetni akar? Önként?
Ha meg hazamegyünk Miklósra hétvégén, akkor szinte mindig jön bátyus, neki van céges kocsi, együtt megyünk.
Ha éppen másik tesó jön, akkor meg eltömegezünk és/vagy taxi másik irányba. Tovább tart, mint a kocsi? Igen.
Olcsóbb. FÉNYÉVEKKEL és nem török semmit el és belém sem jön senki, aminek a kárát viselhetem én is.

Ha úgy adódik, hogy valahova messzire kell menni, akkor szinte mindig mással megyünk, akinek meg van kocsija.
Ha nem, akkor meg tömeg, Bp + aggloba meg taxi és csá. Vagy, ha külföldre messzire megyünk, akkor az meg repülés és külföldön nincs az az isten, hogy én majd vezessek. Pihennek megyek oda, nem izgulni.

A gond az, hogy ha lesz majd család és kocsi és adott esetben vezetek, akkor majd én leszek az, akit a sok magát istennek gondoló majd anyáz, hogy miért megyek kevesebbel, mint a 90 km/h + 10%, mert neki jár haladás és száguldozás. Vagy a sok fasz, aki Bp. szűk utcán, két parkol kocsisorral csapatja 50+-szal és odafent megy vigyáz valaki, hogy ne ugorjon elé két autó közül bárki, főleg egy gyerek. Meg dudál, hogy nem fér el. Szegény ostoba barom nem éri meg, hogy nem miattam nem fér el, hanem a két másik parkoló kocsisor miatt. De neki az út az jár...


Egyesek képtelenek a biztonságos vezetés alapjait is megérteni és nem fogják fel, hogy csak szerencséjük van, azért nem történik baleset. Oszt az első helyzetnél felkendőnek az előttük levőre, mert 0,5 sec-es követési távolságot tart a hülyéje, lásd a videón levő suzuzkist pl. De egy közeli ismerős is volt, hogy nagyon ment volna autópályán, aztán ő is csak akkor nyugodott le, amikor úgy fékre kellett lépnie, hogy kezdett keresztbefordulni már a kocsi egyenes szakaszon.

Egész egyszerűen nem értem a sok balfaszt. Pár perces "előnykökért" száguldoznak, meg kockáztatják más életét? Mert, ha a saját szaros életével játszanak csak, akkor még OK, leszarom. Dögöljön meg hülyeségével, ha annyira akar, arra való a Hungaroring meg a Nordschleife, haljon meg ott. Még tapsolok is neki, egy marhával kevesebb. De az közút az nem veresnypálya. Ha nem tud x másodpercet várni, hogy elmenjen valaki mellett, akkor ne vezessen. Nem kötelező. Vagy akkor fizesse meg a reális költségét mindenki annak, hogy rendesen tudjon vezetni. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy az nem megy, mert arra isten pénze sem elég, infra és oktató nincs hozzá.

Akkor tessék ezzel beérni, roncsok és alkalmatlanok tömegei az utakon. Csak én legalább belátom korlátaimat. Én nem fogok csak azért jobban rálépni a gázra és mást veszélyeztetni, mert valaki szerint szar úton pattogva menni 105-tel biztonságos.

Komolyan mondom matricát tennék a kocsimra, hogy "elengedlek, amint tudlak". Én NYUGODTAN és BIZTONSÁGOSAN akarok közlekdni, nem villámgyorsan.

Parkolni meg lehet tanulni sok ezer km levezetése nélkül is.
Hát, ha egész nap csak azt gyakorlod...
De amúgy vélehetőleg parkolás közben tört kocsikból is rekord mennyiséget látni. A kocsi sarkainál levő benyomódások elég beszédesek, hogy azok nem másik kocsival ütközéskor törtek meg.
Egy Skoda Fabia az, ami van, az legalább nem nagy. De széles. Az otthoni garázsba ez is alig fér be.
Ez másik gond, a mai autók kinőtték már a 15 évvel ezelőtti parkolókat is. Nem a SUV, az átlag kocsik is.