Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most pont a gyorsforgalmi rossz oldalára épül egy lakópark a szennyvíztelep mellé. Ez nem csak közegészségügyileg, de vegyi-tűzvédelmi okokból sem normális, elvégre ott szennyvízgáz üzemű kiserőmű is működik.
A diszkomfortról nem is beszélve. Gyakorlatilag az egész Kvassay híd szaglik, jó lesz majd ott atlétikai VB-n futkosni.
A másik oldal meg marad egy hatalmas gyomerdő.
Hanem a belváros és az autók.
Itt van egy kis probléma. Ugyanis, ha élhetővé tesszük a várost, az több embert vonz be lakni. Több lakó -> több autó, ami több parkolás és nagyobb forgalom. Ha ki is tiltunk mindenki mást, egy idő után akkor is gyűlni fognak a helyi autók. Ott vagyunk, ahol a part szakad.
Aztán megint elindul a kiköltözés, majd az ingázás.
Ebből az jön ki, hogy a belső kerületekben vagy a munkavégzést, vagy az autóbirtoklást kellene megtiltani, illetve korlátozni.
Ez viszont jogtalanul másodosztályú állampolgárt csinál a bentlakókból, a privilégiumnak vélt lakhelyért cserébe. Ami viszont eleve szubjektív.
Csak azért, mert bent lakom a belvárosba, az nekem inkább átok, mint áldás, nem mondanék le az autó jelentette kényelemről. Így inkább maradok örök külvárosi.
Ha más is így fog gondolkodni, mint én, elnéptelenedik az egész belváros.
Itthon a közgazdasági szabályzó (dugódíj) bevezetése poliitkai öngyilok.Ennek alternatívájaként azt el tudom azt is képzelni, hogy Fehérgyarmatról, Szigetszentmiklósról, meg a külvárosból nem pofáznak bele mindenféle önjelölt csodarabbik, hogy a belvárosban hogyan éljenek az ott élők, lehet a kocsijuk, esetleg lehet-e helyben munkahelyük.
Akinek nem tetszik a zsúfolt ám csábító lehetőségeket kínáló belváros, vidéki magányra vágyik, gondoljon bele, hogy az alföldi tanyavilágban mindezt megtalálja mások kényszeres basztatása nélkül is. A pottyantósra pedig gyorsan vissza lehet szokni.
Te ismersz élő embert, aki abban a rémségben lakik, saját akaratából?
Itthon a közgazdasági szabályzó (dugódíj) bevezetése poliitkai öngyilok.
Amit nem értek, hogy hogyhogy nincs, mert volt valami vállalás erre a 4-es metró kapcsán.
Bár mindenféle specifikáció nélkül, de mintha valami céldátum lett volna.
Uhh. Ezeket nem tudtam.
A közösségi közlekedés mai állapota mellett sajnos szinte sem sem jön szóba.Amúgy milyen dugódíjat találnál célravezetőnek? (földrajzi határok, árak, díjbeszedés módja, kedvezmények, stb.)
Parkolás terén lassan kezdődik valami, BP egyes kerületeiben bevezették a "kizárólagos lakossági parkolási rend"-et,"De sebaj, ha már fizettük a kisvezetői manager fizetést, fizessük a cégesautót is. Ahhoz terheljük a nem is létező mélygarázs slotokat, vagyis inkább a környező lakótelepek parkolóit.
Élhetetlen a város? Élhetetlen a lakótelep is.
Autóáradat van a belvárosban? A külvárosban is. Mindenki minden órában megy valahová. Ingázik, szupermarketezik, iskolából úszodába gyereket diszlokál, vagy csak parkolóhelyet vadászik."
És ezzel sikerül bebetonozni azt a rémesen igazságtalan helyzetet, hogy a lakó ingyen parkol az utcán. Miért is jár ingyenes utcahasználati jog a lakáshoz? Teraszos kávézót is ingyen csinálhat, aki ott lakik?Parkolás terén lassan kezdődik valami, BP egyes kerületeiben bevezették a "kizárólagos lakossági parkolási rend"-et,
ami kb. valami ilyesmit takar, hogy a kijelölt parkolókat este 6 és másnap reggel 7 óra között kizárólag az engedéllyel rendelkező helyi lakosok használhatják.
Persze ha a cég "szerez" ilyen engedélyt, akkor semmi sem változik.
Ezenfelül még próbálkoznak ilyennel is
Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.És ezzel sikerül bebetonozni azt a rémesen igazságtalan helyzetet, hogy a lakó ingyen parkol az utcán. Miért is jár ingyenes utcahasználati jog a lakáshoz? Teraszos kávézót is ingyen csinálhat, aki ott lakik?
Az egyik erteket teremt. A masik meg nem. A befizetesekbol fejleszteni is lehetne. De felebredek es rajovok ez melyik orszag...Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
Ha neki lehet ingyen parkolnia a háza előtt az utcán, akkor bizonyos kerületek lakóinak ez miért nem lehet opció?
A teraszos kávézó pedig kereskedelmi tevékenység, nem életvitelszerű tartózkodás.
Értem a logikát persze, de a vége mégiscsak az, hogy az autós többletjogot szerez az autója által. Raktárnak használja az utcát, ott tartja a cuccát. A teraszos példa tényleg nem volt jó, de a nagyszekrényt akkor levihetem, életvitelszerűen?Aki ott lakik, az statisztikailag többet is parkol ott. Ha ezt a jóval nagyobb parkolási időt ki is kéne fizetnie, akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
Ha neki lehet ingyen parkolnia a háza előtt az utcán, akkor bizonyos kerületek lakóinak ez miért nem lehet opció?
A teraszos kávézó pedig kereskedelmi tevékenység, nem életvitelszerű tartózkodás.
Hatalmas figurák lehettek.Uhh. Ezeket nem tudtam.
Még gyerekként olvastam (pontosítást elfogadok) - valami könyvtári könyvben - Juan Manuel Fangioról, hogy igyekezett az esőben a saját kocsijával egy nagydíjra (képzelem milyen tempóval...), amikor is az országúton elé gurult egy teherautó valami gondolom mellékútról. Látta, hogy nem fog tudni megállni, ezért tudatosan keresztbe vágta a kocsit, s úgy fékezve blokkoló kerekekkel csúszott neki a teherautónak - minimalizálva az ütközés erejét.
Ahogy az általad linkelt filmben is említették: Hol volt akkor még tévé és Instagram? Ki ismert fel arcokat?
...szóval odaszólt neki a teherautó sofőr:
- Mit képzelsz magadról; azt hiszed, hogy te vagy Fangio!?
És akinek nincs sűrű és olcsó közösségi közlekedés 2 utcányi sétán belül, az milyen igazságtalan és aránytalanul nagyobb terheknek van kitéve? Akkor ha nekik jár az ingyen parkoló, gondolom a vidékieknek meg a villamos járna a szomszéd utcába.akkor igazságtalanul, aránytalanul nagyobbak lennének a terhei, mint annak a honfitársának, aki ezzel egy időben odahaza ingyen parkolhat.
A második autó nevetségesen olcsó parkolási joga, illetve a hónapok óta nem használt autók utcán rohasztása amik ellen fel kéne lépni első körben amúgy.Értem a logikát persze, de a vége mégiscsak az, hogy az autós többletjogot szerez az autója által. Raktárnak használja az utcát, ott tartja a cuccát. A teraszos példa tényleg nem volt jó, de a nagyszekrényt akkor levihetem, életvitelszerűen?
Oké, nagyobbak lennének az ottlakók terhei, ha fizetnének a parkolásért. Kötelességünk enyhíteni ezen? Nem.
Persze politikai öngyilkosság lett volna úgy bevezetni a fizetős parkolást anno, hogy a lakóknak is fizetni kell. De kaphattak volna például 90% kedvezményt, amit szép lassan kivezet az önkormányzat, mondjuk öt év alatt 20%-ra. De nem ez lett, hanem jog keletkezett a semmiből, csak és kizárólag az autóssághoz kapcsolódóan.
Imádni fogod! Cuore Sportivo!Én asszem szerelmes lettem benzinár ide avagy amoda