És vagy vagyis tehát?
2010-hez képest konkrétan sok helyen csökkentek a bevezető utakon a dugók.
Hol? Mutasd már meg ezeket, mert én ilyet nem ismerek.
Akkor személyes tapasztalat.
2001, egyetem első félév. Volt, hogy a 6:50-kor indultam otthonról és 7.55-kor már az AUD-MAX-ban ültem bent.
2002. egyetem harmadik félév. Ugyanarra a buszra szálltam felé s 7:55-ig a CSEPELI HÉV végállomásig sikerült eljutni.
Onnantól fogva reggel 8:15-ös órára HÉV-vel kellett menni, mert ott nincs dugó.
Ez volt HÚSZ ÉVE MÁR.
És ehhez képes van vagy kétszer több kocsi.
Bátyámmal jártam kocsival dolgozni. 5:45-kor keltünk, hogy 6:05 táján már húzzuk a belünket. Volt, hogy elszórakoztuk picit az időt és 6:12-kor indultunk csak. Az eredmény egy 15 km-es távon 20 perc helyett 45+ perces út lett. Ez volt 2010 magasságában.
És azóta ez csak rosszabb lett.
Amikor elköltöztem, akkor ez volt az átlagos utcakép itt és sok helyen.
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.com
Na, most hazamegyek és VÉGIG autók állnak mindenhol. Nem túzlás, szó szerint. A képen amit látsz, saroktól sarokig autó és gyepen is két oldalt.
Karókat kellett leverni, hogy ne álljanak a sarokra, mert nem tud befordulni a szemetes az utcákba.
Erre semmilyen megoldás nincs az úthálózat felőle. A megoldás az lett volna, hogy 20+ éve elkezdik a HÉV és elővárosi vasút projektet.
Ehelyett 600 mrd lett elbaszva egy olyan M4-re, ami villamos és buszvonalakat váltott ki részben és variált át. Mert a belváros szélét sem éri el egyik oldalán, a másikon meg éppenhogy.
De amúgy ezek után végképp jön a kérdés, mi a hipóba áztatott nyilméregbéka az oka, hogy minden iroda a belvárosban van?
Mert ugye, ha teszem azt Aquincum mellett lenne a belvárosi menő irodaház, akkor nem mennének be a dolgozóik a belvárosba...
Mert a dolgozók egy része budapesti, nekik nem annyira fájdalmas a történet, meg a múlt öröksége. Képzeld el, hogy a munkavállalók fele fővárosi, a többi megy tegyük fel egyenletesen minden irányban valamilyen agglo vagy város széle. Te hol létesítenél irodát? Valahol a Hungária táján vagy Vecsésen és Budaörs külsőn? Nem találnál munkavállalót, főleg úgy, hogy a HO itthont egyesek mint valami ellenséget kezelik.
De pl. ahol dolgozom, annak korábban a Andor utca táján volt XI. kerben az irodaháza, most Újpesten. Az Érd és DNy-i agglomerációban dolgozók nagy része home officeban van folyamatosan, mert ő közölték, hogy nem fognak napi 2x 1,5 órát ingázni. Van akivel kb. eddig egyszer találkoztam 6 hónap alatt. Mert kocsival az élhetetlen és drága is ez a fajta ingázás. Így most van egy olyan iroda, ahol 50%-nál több ember soha nem volt, de volt, hogy kb. a helyek 10%-án ülnek csak.
Csak itthon a HO sokaknál ellenség, amikor a tapasztalat azt mutatja, hogy működik. A projektek elkészülnek, az ügyfelek is ki vannak szolgálva. Még, ha nem 100% időarányos a HO, akkor is jobb lenne. Én szeretek többnyire tekerni, és közben tartalmat fogyasztok, ezért az, hogy naponta 18 km-et tekerek nem fogom fel tragédiának.
Ha vezetnem kéne drágán és holtidő lenne az egész, akkor zavarna.
Itthon a mentalitás minden téren nagyon le van maradva, munkáltaló, munkavállaló és életvitel szinten. 30+ éves elavult dolgokat majmolunk, mint pl. az AUTÓ, AUTÓ, AUTÓ, amikor Bp-n a kopakt város funkciója megvalósítható lenne. És tudod mi a szomorú, hogy még a kibaszott cuculizmusban is sikerült. Az akkor épült lakótelepeknek saját iskola, óvóda, körzeti orvos és minden alapszolgáltatás séta távra volt. De ezt b*meg nem sikerül megugrani a XXI. század 3. évtizedében és olyan projekteket fejeznek meg és VESZIK MEG (!), mint a Tópart lakópark. A semmi közepén egy lakótelep. Kocsi nélkül el sem lehet menni. Kb. az US és CAN suburbia összes hátrányával, és még csak nem is családi ház.
Ameddig itthon ez megy, addig reménytelen.
A Vágóhíd táját végre elkezdték beépítein, csak normális szabályozás híján olyan nem emberléptékű megoldások születnek és olyan áron, hogy az átlagembernek megfizethetetlen. 70-75 nm-es 2+2 fél szobás lakás...
... 120M + garázs még mellé pénz.
A város n+1 területe valamiért üres, rozsdaövezet és pusztul és semmit nem kezdtünk vele.
Nehéz megérteni magyarázat híján, hogy miért épülnek a sárga vonalon túl is messze ki a libalegelő szélére 0 infrával és közel 100% autófüggéssel "családi házak" (sokszor jobban egymás arcában, mint egy fővárosi utca két homlokzata szemben), de a városban levő belvárostól 2-6 km eső területek meg üresen állnak.
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltés
www.kepfeltoltes.eu
Pl. a Vágódhíd tája is ilyen még a mostani építések után is. A HÉV végállomás és a Soroksári út keleti oldala.
N+1 ilyen területről úgy szeretném tudni, hogy miért nincs beépítve vagy miért nem lehet....
.... de a 6-os új mellé 5-10 méterre meg épül egy "lakópark". Kinek van erre igénye...???????
De lehetek egészen szentségtörő?
Normális az, hogy a belvárosban egy
6,5 km2-es köztemető van, de az emerek meg kiköltöznek 26 km-re...?
Akkora, mint az V, VI és VII kerület együttvéve.
Bár az legalább zöld terület, csak a temető akkor sem szabadidős közpark.