Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az egész agglomerációs boom egy katasztrófa. Semmi nincs kint a prérin, csak minimál befektetéssel, max profittal felhúzott lakóövezet, se iskola, se közösségi közlekedés, se melóhely, semmi. Ja, és víz se nagyon. Fóton már gond a vízellátás, de sebaj, épül a további lakópark.
Húsz éve, Veresegyházra kiköltözött a GE. De nem csak a gyár, hanem rögvest utána az egyre bővülő irodista nép, tele a sok szub-harmincas városlakókkal. A romkocsma kultusz még épp csaknem indult be. Ingázás céges busszal, a gyakornok már nem fér fel, volt az alapszabály. A gyakornok utazott a Volánbusszal, vagy a jószándékú (hátsó szándékú) autós kollegával. Az irodista a kötetlen munkaidő miatt maradt, amíg maradt, sebaj, céges busz van utolsó 22:10-kor és még utána mintha lenne egy Volán is. Ezután már csak a hajnali busz marad hazáig, majd egy (fél) nap off.
Nem volt semmi gond, működött a dolog, hiszen 2015-ig az országban a "megszoksz, vagy megszöksz" munkaadói monopólium uralkodott.
Romkocsmázás is inkább csak hétvégén.
De aztán eltört valami. A munkavállalók már nagyobb urak lettek, a munkaerő piacra meg beléptek a milleniálok, akik előbb megsértődnek, aztán követelőznek, bárhogy is van, a cégnek kell menni Mohammedhez, bocsánat, a belvárosba, ha akar magának fogni munkavállalót. És meg tudja tartani?
Hála a low bugdet munkastruktúrának és az amerikai típusú mindenkit könnyen pótolhatóságnak, a figyelemzavaros és eleve motiválatlan fiatalok nulla lojalitás mellett cirkulálnak a tökegyforma melóhelyek között. De szigorúan a Váci úton, vagy attól csakis befelé. Az kényelmes.
Szóval a cégek drága pénzen beköltöznek, visszaköltöznek a városba, csak, hogy eggyel jobb pozícióba legyenek annak a munkaerőnek az elhalászásánál, aki amúgy meg se tartható, semmiféle módon se. De sebaj, ha már fizettük a kisvezetői manager fizetést, fizessük a cégesautót is. Ahhoz terheljük a nem is létező mélygarázs slotokat, vagyis inkább a környező lakótelepek parkolóit.
Élhetetlen a város? Élhetetlen a lakótelep is.
Autóáradat van a belvárosban? A külvárosban is. Mindenki minden órában megy valahová. Ingázik, szupermarketezik, iskolából úszodába gyereket diszlokál, vagy csak parkolóhelyet vadászik.

Ott van a baj, hogy rengeteg az autó, mert az autóiparnak is élni kell valamiből. Vannak agglomerációs lakóparkok és irodaházak, mert az építőiparnak is élni kell valamiből.
Zúglóban a foghíj telkekre meg a lakótelepek parkolóiba, meg mentsvárként funkcionáló zöld ligetekbe besúvasztott lakóparkok és totál indokolatlan Burger King miatt képtelenség parkolóhelyet találni. Pláne úgy, hogy egy családnak már több autója is van.
Közben meg a csepeli, zúglói, ferencvárosi, kőbányai rozsdaövezetek parlagon hevernek. Drága a rekultiváció.

Tudatos szervezéssel ezeket a rozsdaövezeteket az egykori ellátási infrastruktúráik (vasút) nyomvonalán összektve lehetne kombinált adminisztratív és lakóövezetté szigetesíteni, akár autópályás szintű kapcsolatokkal kifelé és integrált közösségi közlekedéssel a belváros irányába. Plusz rá lehetne fűzni őket egy közelekedési körgyűrűre, de a belvárosból elbontanám az irodaházakat és akkor lehetne száműzni/jelentősen redukálni a nem közösségi közlekedést is.
Ezt itt márt leírtam.


De amíg egyesek mentalitása az, hogy a TÖRTÉNELMI BELVÁROSBAN, minek szintbeli átkelési lehetőség a gyalogosnak, és szűk utcákban minek 30-as övezet, addig itt előrejutás nem lesz. Mert túl sok a petrolhead.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hol? Mutasd már meg ezeket, mert én ilyet nem ismerek.
Vigyázó szemetek a 11-es gyorsforgalmi főútvonalra vessétek.
Mert a dolgozók egy része budapesti, nekik nem annyira fájdalmas a történet, meg a múlt öröksége.
90 után kezdődött a beköltözés. Szóval, neeem nem a múlt öröksége.
Képzeld el, hogy a munkavállalók fele fővárosi, a többi megy tegyük fel egyenletesen minden irányban valamilyen agglo vagy város széle. Te hol létesítenél irodát?
Mondjuk Vecsésen, vagy Békásmegyeren. Ha a belvárosinak nem megy a kiutazás halljon éhen.
Nem találnál munkavállalót, főleg úgy, hogy a HO itthont egyesek mint valami ellenséget kezelik.
Értem, ha a nagyságos belvárosinak fel kéne emelni a pici popóját, akkor már fúúúj. De az autó is fúúj.
És tudod mi a szomorú, hogy még a kibaszott cuculizmusban is sikerült.
így van, pontosan ezt írtam le. Akkor működött.
Nem véletlen épült üzletközpont Óbudán, nem véletlenül létezett Bogdáni úti, Szentlélek téri, Békásmegyeri stb stb alközpont.
Aztán ebből lett Westend, meg Mamut, meg faszom se tudja még mi minden a belvárosban. És az egyszeri csóri meg mehet be oda. Na mivel fog menni? Autóval.
A város n+1 területe valamiért üres, rozsdaövezet és pusztul és semmit nem kezdtünk vele.
Így van, nem kezdünk semmit vele. Megöltük a gyárakat, és most sírunk, hogy rozsdaövezet. Amúgy megoldás is lenne rá: visszarakni oda a termelő üzemeket.
Nehéz megérteni magyarázat híján, hogy miért épülnek a sárga vonalon túl is messze ki a libalegelő szélére 0 infrával és közel 100% autófüggéssel "családi házak" (sokszor jobban egymás arcában, mint egy fővárosi utca két homlokzata szemben), de a városban levő belvárostól 2-6 km eső területek meg üresen állnak.
Mert miután MINDENT bevittek a belvárosba, mert az snassz, tökéletesen mindegy, hogy Békásról kell bemenni autóval, vagy kukutyinalsóról. Viszont kukutyin alsón nem egy lelakott panelba, egy élhetetlenül szar lakóparkba (azokhoz képest még a gangosházak is a modern építészet csúcsa) vagy egy gangos csodába költözhet, hanem egy családi házba.
Normális az, hogy a belvárosban egy 6,5 km2-es köztemető van, de az emerek meg kiköltöznek 26 km-re...?
Igen NORMÁLIS.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
A Vágóhíd táját végre elkezdték beépítein, csak normális szabályozás híján olyan nem emberléptékű megoldások születnek és olyan áron, hogy az átlagembernek megfizethetetlen. 70-75 nm-es 2+2 fél szobás lakás...
... 120M + garázs még mellé pénz.
Régebben, úgy 25 éve elég sokat jártam arrafelé. Az a környék egy lepratelep volt, és tök jó, amit kihoztak belőle. Csakhogy ez ennyibe fog kerülni, ha ilyen szinten nyúlnak bele kollektíven a városképbe. Mindenki a pénzénél akar lenni, az egyszeri ingatlanfejlesztő is.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Vigyázó szemetek a 11-es gyorsforgalmi főútvonalra vessétek.
Bocs, de nem. Vagy nem tudom, melyik szakaszára gondolsz, Szentendre-M0 csomópont?
Mert amúgy a 11-es tényleg egyre szarabb lett az elmúlt 7-8 évben (mondjuk én jóval északabbról indulok, nekem még játszik a szentendrei rész is).
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Bocs, de nem. Vagy nem tudom, melyik szakaszára gondolsz, Szentendre-M0 csomópont?
Mert amúgy a 11-es tényleg egyre szarabb lett az elmúlt 7-8 évben (mondjuk én jóval északabbról indulok, nekem még játszik a szentendrei rész is).
2000 környékén konkrétan Szentendréig állt a sor nagyjából az Árpád hídtól
2001-ben konkrétan odáig ment a dolog, ha HÉV-el mendtem be a Margit hídhoz suliba, akkor 7 kor elég volt otthonról indulnom
Ha bevittek kocsival akkor 6:10-kor kellett
2005-6 körül kezdett javulni a helyzet, akkor már "csak" Aquinkumig állt a sor. 2014-től ugye a körforgalom lett egy gyenge pont, az ugye mostanra megoldódott.
Mostanság az egyre szarabb helyzet szolid baráti évődés az ezredfordulóhoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and cirqle
M

molnibalage

Guest
Vigyázó szemetek a 11-es gyorsforgalmi főútvonalra vessétek.
Ja, az tényleg lehet. De az oka is egyszerű. Elkészült a felújított vasútvonal, aminek 105%-kal nőtt a forgalma.
És mégis, egyesek ágálnak a közösségi közlekedés fejlesztése ellen, dehogy az autósok így meg úgy.
Én meg nem értem.
Mondjuk Vecsésen, vagy Békásmegyeren. Ha a belvárosinak nem megy a kiutazás halljon éhen.

Értem, ha a nagyságos belvárosinak fel kéne emelni a pici popóját, akkor már fúúúj. De az autó is fúúj.
Pont a városba költöző és élő fogadja el azt a kompromisszumot, hogy nem lesz családi háza, adott esetben zaj nagyobb, de cserébe minden is közel van, autót nem kell használni. A Bp-n élők kb. 2/3-a nem autóval jár. Bringa, séta, BKV vagy car sharing.
És mivel a munkavállalók nagyobb része fővárosi, akkor áruld már le, hogy egy cégnek miért is kéne kimenni a városból? Ami minden Bp-n élőnek szar és az átellenes irányú agglomerációban levőnek is.

Nem a bp-i kollégák vannak tartós HO-ban, hanem a Bivalybasznád külsőn élők.

így van, pontosan ezt írtam le. Akkor működött.
Nem véletlen épült üzletközpont Óbudán, nem véletlenül létezett Bogdáni úti, Szentlélek téri, Békásmegyeri stb stb alközpont.
Aztán ebből lett Westend, meg Mamut, meg faszom se tudja még mi minden a belvárosban. És az egyszeri csóri meg mehet be oda. Na mivel fog menni? Autóval
WUT? A fővárosban élő miért is autóval menne oda, ha nem muszáj?
Így van, nem kezdünk semmit vele. Megöltük a gyárakat, és most sírunk, hogy rozsdaövezet. Amúgy megoldás is lenne rá: visszarakni oda a termelő üzemeket.
Nem megöltük. Az ipar szerkezetet alakult át. A körülmények miatt pusztultak le.
Meg az, hogy a magyar ipar egy része nem volt versenyképes. Csak utána nem történt semmi ezekkel a területekkel. Vagy pl. műemlékvédelem alatt áll pl. a volt disznóvágóhíd hatalmas csarnoka. Lebontani nem lehet, de kb. magától dől össze. Amikor a jövőben ott lesz a Körvasút, 1-es vili és Busz is járhat arra, egy köpésre a belvárostól. Helyette most a pusztulat van csak helyette, Józsi meg ingázik 20 km+ távból.

A XI. kerületben tűnt el leginkább az, amin még 1992 táján még én is láttam pusztulat állapotban.
De a Mester utca környékén egy kevés bontást számítva, mintha megállt volna az idő. De a vasút melletti területek is vagy maga a vasút. Pl. a Salgótarjáni útnál levő régi Pu.
Mert miután MINDENT bevittek a belvárosba, mert az snassz, tökéletesen mindegy, hogy Békásról kell bemenni autóval, vagy kukutyinalsóról. Viszont kukutyin alsón nem egy lelakott panelba, egy élhetetlenül szar lakóparkba (azokhoz képest még a gangosházak is a modern építészet csúcsa) vagy egy gangos csodába költözhet, hanem egy családi házba.
Ha a gangos ház nálad bármire mérce, akkor sok közös témánk nincs.
Azok a XIX. századi és kora XX. századi profitmaxolás ikonjai.
A mai legaszarabb lakópark azokhoz képest is egy felfoghatatlan építészei csoda.
Azoknál szó szerint még a belső teret is beépítették. Itt egy remek példa.


De az összes ilyen gangos, ahol sokszor csak befelé van ablak, kb. állandóan sötét lyuk. Még a legfelő szinten is, nemhogy alul.
Nálam a gangos ház kb. az elavult szar szinonimája. Csak abból lehet élhető, aminek értelmes nagy belső tere van, de akkor is zajos, mint állat, mert belső kert nincs, ami tompítaná a zajt.

Ehhez képest a IX. és VIII. kerület belső kertes lakóparkjai a 200-2008 között kb. az űrkorszakba repítenek el.
Pl. ilyesmik.


Hát legyen. Három kerületnyi helyet arra, használunk, hogy kb. semmire.
Iszonyatos elvágú hatásával is.
Amikor ma az urnás temetkezés a divat a költségek és minden más miatt.

Egészen elképesztő, hogy a belvárostól egy köpésnyire ennyire rosszul használunk ki területeket.

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Nah, de szeretném tudni hogy ki ez a faszkalap építész. És hogy a MÁV mi a lófaszt csinált míg az ő területén kendácsolt valaki hetekig jól látható helyen?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
De az oka is egyszerű. Elkészült a felújított vasútvonal, aminek 105%-kal nőtt a forgalma.
Persze, 10 évvel később majdnem :)
A Bp-n élők kb. 2/3-a nem autóval jár. Bringa, séta, BKV vagy car sharing.
Szóltak már neked, hogy Budapest határa valahol Békástól kifele Adyligeten át Rákospalótán túlig terjed?

És mivel a munkavállalók nagyobb része fővárosi, akkor áruld már le, hogy egy cégnek miért is kéne kimenni a városból?
Nem kell, de akkor pofa alap, és nem sír, hogy sok az autó a belvárosban. Ha csak oda telepítjük az elcseszett irodákat, akkor oda fognak munkába menni az emberek. Kisegítő iskola első osztály.

Ami minden Bp-n élőnek szar és az átellenes irányú agglomerációban levőnek is
Mi vaaan? Mégis mi a fészkes fenéért lenne szar annak a majd 100 ezer Békásinak, hogy nem kell bemennie a belvárosba, hanem helyben is van munkahely?

Nem a bp-i kollégák vannak tartós HO-ban, hanem a Bivalybasznád külsőn élők
Tényleg? És miért is nálatok dolgoznak, miért nem a közeli munkahelyeken? Ja mert ott nincs?
Mondom, lehet azt játszani, hogy a munkaerő megy az alapvetően nem helyhez kötött munkahelyekhez, és nem fordítva, de akkor autó lesz mindenüt.

Amikor a jövőben ott lesz a Körvasút, 1-es vili és Busz is járhat arra, egy köpésre a belvárostól.
És miért kéne bemennie bárkinek a belvárosba? Mert neked kényelmes, hogy ott a munkahelyed?

Ha a gangos ház nálad bármire mérce, akkor sok közös témánk nincs.
Azok a XIX. századi és kora XX. századi profitmaxolás ikonjai.
Igen azok, de legalább nincs amerikai konyha, meg amerikai wc, meg amerikai komposztáló bennük. Nem tudom te hogy vagy vele, de én szeretem szeparálni a szagokat a lakókörnyezetemtől.

Hát legyen. Három kerületnyi helyet arra, használunk, hogy kb. semmire.
Köztemető, de a modern liberálisok láthatóan új szintre emelték a múltat végképp eltörölni jelmondatott.
 
M

molnibalage

Guest
:)

Szóltak már neked, hogy Budapest határa valahol Békástól kifele Adyligeten át Rákospalótán túlig terjed?
És ez mire érv?
Ez teljes Bp-ra vonatkozik, a belvárosban élőknél ez még magasabb arány. Kintebb meg kicsit kisebb.
De amikor olyanokat látsz, hogy 11. kerületen belül lakhely és munkahely köztt
Nem kell, de akkor pofa alap, és nem sír, hogy sok az autó a belvárosban. Ha csak oda telepítjük az elcseszett irodákat, akkor oda fognak munkába menni az emberek. Kisegítő iskola első osztály.
Úgy teszel, mintha az embereknek tilos lenne mozogni.
De kés kommenttel fentebb még csakis a pestiek seggemelésével foglalkozták...
Mi vaaan? Mégis mi a fészkes fenéért lenne szar annak a majd 100 ezer Békásinak, hogy nem kell bemennie a belvárosba, hanem helyben is van munkahely?
Látom szelektíven gondolkodsz, de inkább sehogy.
Ha kb. a belváros szélén vagy odabent van meló, akkor a városból kb. egyenszilárd a megközelítés és az agglüóólis.
Ha ezt átrakod Budaörs külsőre, akkor egyenletes eloszlás esetén kb. 80%-nek lesz szarabb. De ugyanez, hogy akkor aki Békásról járt az megy majd Vecsére?

Simán geometriai középpont tájára teszik a működési területet.
Te meg ebből idböfögös azt a faszságot, hogy Békásról, Békásra de jó.
És aki nem ott lakik? Ej...
Mondom, lehet azt játszani, hogy a munkaerő megy az alapvetően nem helyhez kötött munkahelyekhez, és nem fordítva, de akkor autó lesz mindenüt.
Ha csesznek közösségi közlekedést fejleszteni 40 évig, akkor persze. Vagy 120-ig. Azóta ban szarba fagyva a MÁV és a HÉV-ek is 50+ éve.
És miért kéne bemennie bárkinek a belvárosba? Mert neked kényelmes, hogy ott a munkahelyed?
Nem belváros az enyém.
Pest délebbi oldalán lakom és északra járok. Ha járna a metró, akkor szinte ajtótól ajtóig metró, de hát tudok és szeretek tekerni.
Igen azok, de legalább nincs amerikai konyha, meg amerikai wc, meg amerikai komposztáló bennük. Nem tudom te hogy vagy vele, de én szeretem szeparálni a szagokat a lakókörnyezetemtől.
A belső teret át lehet szabni. konkrétan voltam Ráday utcaában amerikai konyhán gangos lakásban.
A lakás belső elrendezésének nincs 100% korrelációval az épület adottságkhoz, de itt most megint ranteltél egy jót a semmin.
A gangos ház szar, teljesen mindegy milyen a lakás elosztása benne. Amúgy eközött meg pont van korreláció, de hát erre is szarsz. Mert a komcsik alatt tették azt, amit ezekkel.
Köztemető, de a modern liberálisok láthatóan új szintre emelték a múltat végképp eltörölni jelmondatott.
Szétnéztem pár európai nagyvárosban, de valahogy sehogy nincs a belváros kvázi szélközepén 0,65 km2-es temető...
(Ezt sikerült elírnki fentebb.)
Még olyan ultrakatolikus országban sem, mint Spanyolország vagy Olaszország.rni

De csak egy kérdés volt. De jó tudni, hogy a holtak érdekei az élőknél fontosabbak.
Esetleg kérdezz meg egy átlag temetői gondnokot milyen gyakran járnak ki az emberek oda.

De igen nehéz megérteni, hogy a Csepel.sziget fenti része is miért üres. Most már nem lesz az, de azt se nagyon vonják be a lakhatásba.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Kíváncsi lennék kinek a fia-borja az a hírös építész, hogy ennyire kesztyűs kézzel bánnak vele (mondjuk a kelenföldi főnök pont egy tehetetlen pöcs, úgyhogy ilyen szempontból nem csodálom a dolgot).
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113

Kíváncsi lennék kinek a fia-borja az a hírös építész, hogy ennyire kesztyűs kézzel bánnak vele (mondjuk a kelenföldi főnök pont egy tehetetlen pöcs, úgyhogy ilyen szempontból nem csodálom a dolgot).
Ha ilyen veszélyes szakasz, miért nem építenek beton "alagutat", mint az Alpokban a hasonló, veszélyes helyeken?
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Ha ilyen veszélyes szakasz, miért nem építenek beton "alagutat", mint az Alpokban a hasonló, veszélyes helyeken?
Ilyenre gondolok, nem tudom mi a hivatalos neve:
P1080442_resize_resize.jpg

cobranco
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
De igen nehéz megérteni, hogy a Csepel.sziget fenti része is miért üres. Most már nem lesz az, de azt se nagyon vonják be a lakhatásba
Most pont a gyorsforgalmi rossz oldalára épül egy lakópark a szennyvíztelep mellé. Ez nem csak közegészségügyileg, de vegyi-tűzvédelmi okokból sem normális, elvégre ott szennyvízgáz üzemű kiserőmű is működik.
A diszkomfortról nem is beszélve. Gyakorlatilag az egész Kvassay híd szaglik, jó lesz majd ott atlétikai VB-n futkosni.
A másik oldal meg marad egy hatalmas gyomerdő.

Hanem a belváros és az autók.
Itt van egy kis probléma. Ugyanis, ha élhetővé tesszük a várost, az több embert vonz be lakni. Több lakó -> több autó, ami több parkolás és nagyobb forgalom. Ha ki is tiltunk mindenki mást, egy idő után akkor is gyűlni fognak a helyi autók. Ott vagyunk, ahol a part szakad.
Aztán megint elindul a kiköltözés, majd az ingázás.

Ebből az jön ki, hogy a belső kerületekben vagy a munkavégzést, vagy az autóbirtoklást kellene megtiltani, illetve korlátozni.
Ez viszont jogtalanul másodosztályú állampolgárt csinál a bentlakókból, a privilégiumnak vélt lakhelyért cserébe. Ami viszont eleve szubjektív.
Csak azért, mert bent lakom a belvárosba, az nekem inkább átok, mint áldás, nem mondanék le az autó jelentette kényelemről. Így inkább maradok örök külvárosi.
Ha más is így fog gondolkodni, mint én, elnéptelenedik az egész belváros.
 
M

molnibalage

Guest
Most pont a gyorsforgalmi rossz oldalára épül egy lakópark a szennyvíztelep mellé. Ez nem csak közegészségügyileg, de vegyi-tűzvédelmi okokból sem normális, elvégre ott szennyvízgáz üzemű kiserőmű is működik.
A diszkomfortról nem is beszélve. Gyakorlatilag az egész Kvassay híd szaglik, jó lesz majd ott atlétikai VB-n futkosni.
A másik oldal meg marad egy hatalmas gyomerdő.
Ezt még a szennyvíz üzem előtt értettem, ezt most már elvitte ez is. Bár délebbre ettől még lehetne.
Hanem a belváros és az autók.
Itt van egy kis probléma. Ugyanis, ha élhetővé tesszük a várost, az több embert vonz be lakni. Több lakó -> több autó, ami több parkolás és nagyobb forgalom. Ha ki is tiltunk mindenki mást, egy idő után akkor is gyűlni fognak a helyi autók. Ott vagyunk, ahol a part szakad.
Aztán megint elindul a kiköltözés, majd az ingázás.
Itt van az, amit egyesek nem képesek mentálisan elfogadni.
A választás szabadsága megvan, hogy hogyan szeretnél élni.
De ezt egyesek úgy értelmezik, hogy ha nekik autójuk van, akkor joguk van korlátlanul használni.

Én arra szavaztam, hogy nem akarok vezetni és aggloból ingázni, akármennyire is szerettem Szigetszentmiklóson élni.
Cserébe olyan lakhelyet választok, ahol megoldott a garantált parkolást és kifizetem érte az összeget.

Vagy lehet agglóból ingázni és viselni annak minden hátrányát, hogy vége annak a világnak, ahol azt a hazugságot adták el és hitték el sokat, hogy egyszerre majd autózól olcsón, laksz olcsón (nem viccből adták szarér hugyért a libalegelő szélén a telket) és majd te a városban ÉLŐK kárára furikázol.
Ennek eredmény az, amit linkeltem. A totálisan szétkúrt élettér már az aggloban is. Amikor játszótereket akarnak egyesek autóparkolóvá aszfaltozni, akkor szeritem ott aránytévesztés esete áll fent.

Azért is megy ez, mert ez lett támogatva mindennel is.
Az építőipar és az autóipar pörgött, szép GDP számok, az életminősége meg a drágán szar.
Mert éppen víz nincs a 120 millás családi házban, vagy éppen napi 2x1 óra állás a dugóban.
De annak az életterében, aki meg élne a városban.

De a számok szerint minden szép és jó, csaj a user experiene meg valahogy ezt nem adja ki sokaknál.

Ebből az jön ki, hogy a belső kerületekben vagy a munkavégzést, vagy az autóbirtoklást kellene megtiltani, illetve korlátozni.
Máshol már meglépték. Ha nincs igazolt parkolóhelyed a kocsinak, akkor nem viheted oda.
Ez viszont jogtalanul másodosztályú állampolgárt csinál a bentlakókból, a privilégiumnak vélt lakhelyért cserébe. Ami viszont eleve szubjektív.
Csak azért, mert bent lakom a belvárosba, az nekem inkább átok, mint áldás, nem mondanék le az autó jelentette kényelemről. Így inkább maradok örök külvárosi.
Ha más is így fog gondolkodni, mint én, elnéptelenedik az egész belváros.
Itt fontos tisztázni azt, hogy ki hogyan értelmezi a "belváros" fogalmát.
Egész egyszerűn semmilyen egységes urbanizációs cél és szabályozás nincs.
Lényegében a lovak közé van dobva gyeplő, mert ettől ment a GDP. Mert papíron szép, hogy szárnyal az építőipar és pörög minden, csak hát mit sikerült belőle összehozni...?

Hát ezt...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
Most idézés nélkül, mert pár órával korábban telón olvastam e topikot, de ez fogalmazódott meg bennem:

Szóval akkor eljutottunk oda, hogy döbbenetes, de eddig még, viszonylag, a szocializmusban volt a legnormálisabb a városfejlesztés.

Jó; én is tudom: Brutalista betonszörnyek, mozgalmi célokra szánt betonterek, emlékművek, panelrengetegek.
Igen, ilyenek is voltak, meg ostoba, akarnok csinovnyikok által erőltetett förmedvények.

De kimaradt az általatok is említett profitorientált szemlélet; tehát épültek iskolák, szolgáltatóházak, középületek, stb, mondhatni autonóm lakótelepek, autó nélkül is élhető városrészek.
Mivel az autók elterjedésére sem kapacitás nem volt (KGST), sem szándék (Nem különösebben volt belőle haszna az államnak ellentétben a mával, amikor kifejezetten érdekelt benne), sem valuta (nyugati relációból megoldani az autóínséget), meg az autónélküliség bele is illett a mondvacsinált eszmerendszerbe is (mindenki egyenlő, ne legyenek nagy és látható vagyoni különbségek stb. egyéb baromságok), viszont a tömegközlekedés nagyvárosokban azért elég nagy kapacitású volt (Pl. Budapest, Miskolc a tényleg pár percenkénti járatokkal minimum a kritikus vonalakon), ezért a nagyvárosok a kor igényeihez mérten teljesen élhetőek voltak.
A kevés autó az utakon bőven kompenzálta azt, hogy az akkori járgányok zajosak voltak, s büdösek.
Kedvenc oldalamon nézzetek meg egy pénteki miskolci belvárosi légi fotót 1980-ból! Alig láttok autókat az utakon!


Persze a minden út Budapestre a Rákóczi útra vezet már akkortájt is érvényes volt:

Tehát még hatásosan és többségében láthatóan eredményesen kezelhető volt a nagyváros, mint közlekedési probléma.


Ma viszont a nyers haszonelvűség van. Képmutató, szemforgató dumával (kertkapcsolatos:rolleyes:) eladott nyitott folyosós társasházak, amik alig különbek, mint egy szoci panel, s ahogy írtátok; a környéken semmi. Tömegközlekedés semmi. Ha nincs jogsid, így jártál. Fiatal gyereked, lerobbant szüleid pláne.

Nyilván sok szempontból van fejlődés, nem is kicsi: Áru/szolgáltatás/kikapcsolódási lehetőségek bősége. Eltűntek a kockakövek, szintbeli vasút átjárók, stb.

De ennek komoly ára van. Lassabb egyéni közlekedés (dugók, parkolás), mint akkoriban tömegközlekedve, zajszint, balesetveszély, irreális ingatlanárak.

S akkor ez csak Budapest, s nem egy 10 milliós őrület...

Ma már, ha a városi közlekedésről beszélünk Budapesten, csak tűzoltás folyik és folyhat szeles időben vödör vízzel. Nem is lehet mást elvárni.
Érdemi és minőségi változást egy Budapest nagyságú és kialakult településszerkezetű városban a mai mobilizáltsággal rövid időtávban lehetetlen elérni. (Szemléletet nem lehet még négy-nyolc év alatt sem váltani társadalmi léptékben).
Csak radikális, s persze a konzumidiótává formálódott társadalomban népszerűtlen döntésekkel lehetne érzékelhető javulást elérni a közlekedésben. Pl. Az autósok BMW C1 jellegű elektromos motorokra való tömeges kényszerítésével. (A fél várost áttekerni kerékpárral a közlekedők egy jelentős részének - pl. krónikus betegek - egyszerűen nem alternatíva).
Tudom; Dánia, meg Hollandia. Adjál 50 évet, megoldódhat: Ki kell halnia egy generációnak...

Az ország településszerkezete, a közút/vasúthálózat kialakultsága, a nagyvárosok kevés járműforgalomra (ugye a belvárosok még a lovaskocsik idején épülődtek, rendeződtek) méretezettsége, a gazdasági/társadalmi folyamatok (falvak eltartóképtelensége, a társadalom városiasodása) még csak optimista kiutat, pozitív hosszútávú távlatokat sem tudnak mutatni a fejnehéz (Budapest) ország notórius közlekedési gondjaiból.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Most idézés nélkül, mert pár órával korábban telón olvastam e topikot, de ez fogalmazódott meg bennem:

Szóval akkor eljutottunk oda, hogy döbbenetes, de eddig még, viszonylag, a szocializmusban volt a legnormálisabb a városfejlesztés.
Igen, mert központilag kézivezérelt volt.
Ma szabályozás híján kvázi vadnyugat van.
Kb. a parkolóhelyeket szabályozták, de azt is hülyén.
Néha sikerült esetleg valamit ráerőltetni valahogy a fejlesztésre, de pl. a MOL torony és környezete tudtommal 0-val száll be pl. a villamosfejlesztésbe. Egy fulll autófüggő hely lenne anélkül.
Jó; én is tudom: Brutalista betonszörnyek, mozgalmi célokra szánt betonterek, emlékművek, panelrengetegek.
Igen, ilyenek is voltak, meg ostoba, akarnok csinovnyikok által erőltetett förmedvények.
Valakinek minden épület, ami nem családi vagy ikerház szerű = falanszter.

viszont a tömegközlekedés nagyvárosokban azért elég nagy kapacitású volt (Pl. Budapest, Miskolc a tényleg pár percenkénti járatokkal minimum a kritikus vonalakon), ezért a nagyvárosok a kor igényeihez mérten teljesen élhetőek voltak.
Bp-n most is az. Persze egyesek mindig kitalálnak valami okot arra, hogy ne kelljen használni.
Ha őket kérdezed az ő narratívájukban minden BKV járat egy csöves és drogos tanya, ahova nem szállnak be.
Ma viszont a nyers haszonelvűség van. Képmutató, szemforgató dumával (kertkapcsolatos:rolleyes:) eladott nyitott folyosós társasházak, amik alig különbek, mint egy szoci panel, s ahogy írtátok; a környéken semmi. Tömegközlekedés semmi. Ha nincs jogsid, így jártál. Fiatal gyereked, lerobbant szüleid pláne.
Igen, lényegében itthon is lassan már kialakul egy kimutatható régenyi soccer mom...
Reggel látom, mert iskola mellett tekerek el.
S akkor ez csak Budapest, s nem egy 10 milliós őrület...

Ma már, ha a városi közlekedésről beszélünk Budapesten, csak tűzoltás folyik és folyhat szeles időben vödör vízzel. Nem is lehet mást elvárni.
Érdemi és minőségi változást egy Budapest nagyságú és kialakult településszerkezetű városban a mai mobilizáltsággal rövid időtávban lehetetlen elérni. (Szemléletet nem lehet még négy-nyolc év alatt sem váltani társadalmi léptékben).
Csak radikális, s persze a konzumidiótává formálódott társadalomban népszerűtlen döntésekkel lehetne érzékelhető javulást elérni a közlekedésben. Pl. Az autósok BMW C1 jellegű elektromos motorokra való tömeges kényszerítésével. (A fél várost áttekerni kerékpárral a közlekedők egy jelentős részének - pl. krónikus betegek - egyszerűen nem alternatíva).
Tudom; Dánia, meg Hollandia. Adjál 50 évet, megoldódhat: Ki kell halnia egy generációnak...

Az ország településszerkezete, a közút/vasúthálózat kialakultsága, a nagyvárosok kevés járműforgalomra (ugye a belvárosok még a lovaskocsik idején épülődtek, rendeződtek) méretezettsége, a gazdasági/társadalmi folyamatok (falvak eltartóképtelensége, a társadalom városiasodása) még csak optimista kiutat, pozitív hosszútávú távlatokat sem tudnak mutatni a fejnehéz (Budapest) ország notórius közlekedési gondjaiból.
Mert itthon sikerül minden a legbalfaszabb módon, a legszarabb időkéséssel vagy előre leragálni.
Anno kocsi sem volt az utakon, de felszámolták a villamost a Rákóczin és máshol is. Gyalogos aluljáró mindenhova is, a gyalogos közellenség, mindenhol az autó a no.1. Amkikor 70-80% tömegezett. Mert az votl a trendi és még a szoci alatt is ez volt a modern és jövő.tés

Aztán a módszerváltás után ez az infra öröklődött meg, karbantartásra sem volt pénz, de a civileknek ilyenolyan kocsira egyre jobban telt.
És ez vezetett el a mai helyzethez, amikor apró lépésekkel ennek a 50+ éves balfasz ötletnek a leépítése fagyott gleccser sebességével zajlik, ahogy a kk korszerűsítése és bővítése, mindenki üt és üvölt mindenkire. Mert a kocsi tulaj szerint neki jár az, hogy mindenhova azzal menjen. Meg a nagyon vének azt hiszik, hogy majd lehet úgy autózni ma, mint 30+ éve, amikor alig volt kocsi. A helyben lakó meg jogosan mondja azt, hogy neki mi köze van ahhoz, hogy történelmi belvárosban miért is kéne olyan förmedvény, ami a Ferenciek terén volt...?

Vagy hogyan nézett ki régen a Deák Tér? Hogyan most? Bárki visszasírja azt, ami régen volt? Ahogy kinézet az a pusztulat szarfos, hányadék?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ebből az jön ki, hogy a belső kerületekben vagy a munkavégzést, vagy az autóbirtoklást kellene megtiltani, illetve korlátozni.

Ennek alternatívájaként azt el tudom azt is képzelni, hogy Fehérgyarmatról, Szigetszentmiklósról, meg a külvárosból nem pofáznak bele mindenféle önjelölt csodarabbik, hogy a belvárosban hogyan éljenek az ott élők, lehet a kocsijuk, esetleg lehet-e helyben munkahelyük.

Akinek nem tetszik a zsúfolt ám csábító lehetőségeket kínáló belváros, vidéki magányra vágyik, gondoljon bele, hogy az alföldi tanyavilágban mindezt megtalálja mások kényszeres basztatása nélkül is. A pottyantósra pedig gyorsan vissza lehet szokni.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and cirqle