M
molnibalage
Guest
Ezt itt márt leírtam.Az egész agglomerációs boom egy katasztrófa. Semmi nincs kint a prérin, csak minimál befektetéssel, max profittal felhúzott lakóövezet, se iskola, se közösségi közlekedés, se melóhely, semmi. Ja, és víz se nagyon. Fóton már gond a vízellátás, de sebaj, épül a további lakópark.
Húsz éve, Veresegyházra kiköltözött a GE. De nem csak a gyár, hanem rögvest utána az egyre bővülő irodista nép, tele a sok szub-harmincas városlakókkal. A romkocsma kultusz még épp csaknem indult be. Ingázás céges busszal, a gyakornok már nem fér fel, volt az alapszabály. A gyakornok utazott a Volánbusszal, vagy a jószándékú (hátsó szándékú) autós kollegával. Az irodista a kötetlen munkaidő miatt maradt, amíg maradt, sebaj, céges busz van utolsó 22:10-kor és még utána mintha lenne egy Volán is. Ezután már csak a hajnali busz marad hazáig, majd egy (fél) nap off.
Nem volt semmi gond, működött a dolog, hiszen 2015-ig az országban a "megszoksz, vagy megszöksz" munkaadói monopólium uralkodott.
Romkocsmázás is inkább csak hétvégén.
De aztán eltört valami. A munkavállalók már nagyobb urak lettek, a munkaerő piacra meg beléptek a milleniálok, akik előbb megsértődnek, aztán követelőznek, bárhogy is van, a cégnek kell menni Mohammedhez, bocsánat, a belvárosba, ha akar magának fogni munkavállalót. És meg tudja tartani?
Hála a low bugdet munkastruktúrának és az amerikai típusú mindenkit könnyen pótolhatóságnak, a figyelemzavaros és eleve motiválatlan fiatalok nulla lojalitás mellett cirkulálnak a tökegyforma melóhelyek között. De szigorúan a Váci úton, vagy attól csakis befelé. Az kényelmes.
Szóval a cégek drága pénzen beköltöznek, visszaköltöznek a városba, csak, hogy eggyel jobb pozícióba legyenek annak a munkaerőnek az elhalászásánál, aki amúgy meg se tartható, semmiféle módon se. De sebaj, ha már fizettük a kisvezetői manager fizetést, fizessük a cégesautót is. Ahhoz terheljük a nem is létező mélygarázs slotokat, vagyis inkább a környező lakótelepek parkolóit.
Élhetetlen a város? Élhetetlen a lakótelep is.
Autóáradat van a belvárosban? A külvárosban is. Mindenki minden órában megy valahová. Ingázik, szupermarketezik, iskolából úszodába gyereket diszlokál, vagy csak parkolóhelyet vadászik.
Ott van a baj, hogy rengeteg az autó, mert az autóiparnak is élni kell valamiből. Vannak agglomerációs lakóparkok és irodaházak, mert az építőiparnak is élni kell valamiből.
Zúglóban a foghíj telkekre meg a lakótelepek parkolóiba, meg mentsvárként funkcionáló zöld ligetekbe besúvasztott lakóparkok és totál indokolatlan Burger King miatt képtelenség parkolóhelyet találni. Pláne úgy, hogy egy családnak már több autója is van.
Közben meg a csepeli, zúglói, ferencvárosi, kőbányai rozsdaövezetek parlagon hevernek. Drága a rekultiváció.
Tudatos szervezéssel ezeket a rozsdaövezeteket az egykori ellátási infrastruktúráik (vasút) nyomvonalán összektve lehetne kombinált adminisztratív és lakóövezetté szigetesíteni, akár autópályás szintű kapcsolatokkal kifelé és integrált közösségi közlekedéssel a belváros irányába. Plusz rá lehetne fűzni őket egy közelekedési körgyűrűre, de a belvárosból elbontanám az irodaházakat és akkor lehetne száműzni/jelentősen redukálni a nem közösségi közlekedést is.
Villamosenergia-termelés, energiagazdálkodás
Egy vidéki nagycsalád ami csak rezsire+munkába járásra meg kajára ott hagy havonta 200-300 ezret gyerekszámtól függően, az nem tudja megfizetni az ingatlan felújítás költségeit. Ez a realitás. Ezért kellett volna támogatni. De most majd fizetnek jó sokat erre, de biztos boldogok, hiszen...
forum.htka.hu
De amíg egyesek mentalitása az, hogy a TÖRTÉNELMI BELVÁROSBAN, minek szintbeli átkelési lehetőség a gyalogosnak, és szűk utcákban minek 30-as övezet, addig itt előrejutás nem lesz. Mert túl sok a petrolhead.