Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 775
113
Azért bakker vegyünk már észre rajta egy autó méretű álló tárgyat...
Pont erről írtam; a monotonitás. Az agy megszokja az utazás alatt, hogy előtte, körülötte mindenki minimum 90 km/h-val mozog. Tehát a viszonylagos sebesség különbség nem több, mint 40-50 km/h. Mintha csak városban közlekednél. A pályán erre áll be az agyad, nem az álló tárgyakra. (Simán minimum tucatszor mehetsz úgy végig Miskolcig, hogy forgalmi sávban nem fogsz találkozni álló járművel/tárggyal)

De egyszer mégis észreveszed, hogy valaki (műszaki ok, baleset, torlódás) áll!!!
Eközben másodpercenként megteszel 25-40 métert. Városban meg 8-16 métert. De a pályán ugyanolyan, de a monotonitás miatt sanszosan inkább rosszabb reakcióidővel.
Ezek miatt van az, hogy ez a baleseti ok nem kuriózum az autópályákon, hanem elég gyakran elműködő bomba.

Én egy alkalommal éltem át ilyet; elbambultam. Ez Hatvan előtt volt Bp. felé. Semmi veszélyes nem történt, hiszen vagy 200 méterre állt előttem egyszer csak a sor. Semmi vészfék nem volt, csak az első felismerési impulzus volt erős. De elgondolkoztatott rendesen, hogy ha eközben három-négy másodpercig oldalra néztem (nézelődtem) volna, telibe vertem volna az egészet.
Mi tart vissza bárkit attól, ha valaki bemegy elé és nincs meg az 1-2 sec, akkor fékezzen, hogy meg legyen?
Mert pl. mögötte is ennyire közel mennek (lásd péntek délutáni ki irány).
Azonkívül nagyon nem egészséges autópályán fél percenként fékezgetni csak azért, hogy felépítsd újra a két másodpercet.
A fékezés mindig intenzívebb, mint a motorfék - az bőven elég - s veszélyes is. A mögötted levő meglát egy féklámpát és egy hirtelen lassuló autót (de nem tudja, hogy meddig fog ez tartani!), ezért ő nagyobbat fékez,a mögötte még nagyobbat, a mögötte levő meg semmit...
Ha tartod a 2 sec-t, akkor abból sem lehet baj. A lehajtáshoz meg nem kell felnézni annyira. Vagy semennyire.

A 2 sec Magyarországon felhívás keringőre! Mindenki is be fog vágni eléd, hogy aztán előtted fékezzen egy jó nagyot, mert jóval nagyobb volt a tempója és Bagnál le akar kanyarodni (már a lehajtósáv felét persze elhagytátok...)
Ezt még az szgk. oktatóm úgy tanította, hogy Ne csalogasd... (Mondom; Magyarországon)

Van autó, aminél picit még a fejed is hátrébb kell húznod, hogy lehajtsd a napellenzőt. De amúgy van olyan funkciója is - nagyon kevesen élnek vele - hogy ki lehet hajtani oldalra (hogy ne égesse a füled a nap). Ahhoz ki kell ugrasztani a fészkéből, félre kell hajtanod a fejed, illetve vissza bepattintani. 2 sec....
Tegnap is láttam egy majdnem csattanást a Róna utcában. Zebránál megállt egy vezető, ahogy kell, a mögötte levő meg nem tudom mire gondolt, de füstölős fékezés lett belőle.
A telefonját, a GPS-t, a beépített képernyőt nézte, bazgurálta, a házszámot, a boltot kereste, a jó nőt, verekedést, stb. nézte.
Neked soroljam Pesten közlekedőnek?;)
Ha a 30-as zónában közlekedés meg az egyirányú utcában sebesség többszörösét érted? Sokszor én előzőm az álló kocsikat... :)
A hazafele vezető út több, mint 2/3-a bringaút vagy 30-as zóna.
Elég ha bekanyarodik eléd a vas. De ezekről pont te szoktál írni.

A közlekedés világa lehetne ideális...ha mindenki a betett videó első 10 másodperce szerint közlekedne...

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 664
113
A magyar autópályákon és gyorsforgalmi utakon a legnagyobb baj, hogy két fő sebesség létezik (90 és 100/130) és nem három, csak ugyanúgy két sáv.
A kamion konvoj megy 90-el, jobb esetben nem egymást előzgetve (a héten is volt szerencsém ehhez).
Mellettük lehet menni az egyetlen gyorítósávban 110-el vagy 130-al, de folyamatosan már nem, mert mindig lesz, aki előz, vagy ennél gyorsabban megy és le akar tolni. Ilyenkor 130-ról kell visszalassítanod két kamion közé 40 km/h-nyit legalább, majd visszagyorsítani és ezeke a nagy realít sebességkülönbségek, mozgó tömegek és méret differenciák, holttér-differenciák az autósok és a kamionosok közt, vagy a menetdinamika eltérései okozzák a pályás balesetek zömét.
A leterheltség miatt közvetve is.
Ne marháskodj már, 40 et előzés közben elkoptatni váratlanul? Leradírozódsz vagy órákig csuklani fog a nőnemű felmenőd. Inkább adj gázt a legmagasabb megengedhető sebességig és előzd meg a sort.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Pont erről írtam; a monotonitás. Az agy megszokja az utazás alatt, hogy előtte, körülötte mindenki minimum 90 km/h-val mozog. Tehát a viszonylagos sebesség különbség nem több, mint 40-50 km/h. Mintha csak városban közlekednél. A pályán erre áll be az agyad, nem az álló tárgyakra. (Simán minimum tucatszor mehetsz úgy végig Miskolcig, hogy forgalmi sávban nem fogsz találkozni álló járművel/tárggyal)

De egyszer mégis észreveszed, hogy valaki (műszaki ok, baleset, torlódás) áll!!!
Eközben másodpercenként megteszel 25-40 métert. Városban meg 8-16 métert. De a pályán ugyanolyan, de a monotonitás miatt sanszosan inkább rosszabb reakcióidővel.
Ezek miatt van az, hogy ez a baleseti ok nem kuriózum az autópályákon, hanem elég gyakran elműködő bomba.
Hát nem tudom, nekem valahogy soha nem sikerült semmibe nekimenni bringával. És igen, azzal is tartom a 2 sec követést.
Lehet, hogy túl nagy kérés ez mástól? :)

A traffic jam bottleneck amit betettél az pontosan a túl kis követési távolság miatt van, ami miatt pulzál a forgalom akkor is, amikor SEMMIFÉLE baleset nincs.
Úgy kb. hússzor magyaráztam el eddig. Már EGYETLEN ilyen túltolt autó is képes kiváltani a pulzálást. 5-7 éve láttam egy videót, ahol egy jenki sofőr nem csinált mást, csak beengedte maga elé mindig, aki jött kisorolásnál és tartotta a 2 sec követési távot. És lokálisan már ettől leállt az egész.

Balatonról hazafelé pár hete is a sofőr csaj nem értette, hogy miért volt 3-szor olyan, hogy szinte állóra fékeződött a tempó, amiko nem volt baleset. Hát emiatt. Hogy az emberek full agyatlanul és nen szabálykövetően vezetnek és nem használják rendteltetésszerűen a 3 sávot, de még a kettőt sem.

A 2 sec Magyarországon felhívás keringőre! Mindenki is be fog vágni eléd, hogy aztán előtted fékezzen egy jó nagyot, mert jóval nagyobb volt a tempója és Bagnál le akar kanyarodni (már a lehajtósáv felét persze elhagytátok...)
Mindenhol. Mert vagy nem tanították meg nekik, vagy igen, de jó szokás szerint ostoba barmok.
Ezt még az szgk. oktatóm úgy tanította, hogy Ne csalogasd... (Mondom; Magyarországon)

Van autó, aminél picit még a fejed is hátrébb kell húznod, hogy lehajtsd a napellenzőt. De amúgy van olyan funkciója is - nagyon kevesen élnek vele - hogy ki lehet hajtani oldalra (hogy ne égesse a füled a nap). Ahhoz ki kell ugrasztani a fészkéből, félre kell hajtanod a fejed, illetve vissza bepattintani. 2 sec....

A telefonját, a GPS-t, a beépített képernyőt nézte, bazgurálta, a házszámot, a boltot kereste, a jó nőt, verekedést, stb. nézte.
Neked soroljam Pesten közlekedőnek?;)

Elég ha bekanyarodik eléd a vas. De ezekről pont te szoktál írni.

A közlekedés világa lehetne ideális...ha mindenki a betett videó első 10 másodperce szerint közlekedne...
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 775
113
Hát nem tudom, nekem valahogy soha nem sikerült semmibe nekimenni bringával. És igen, azzal is tartom a 2 sec követést.
Lehet, hogy túl nagy kérés ez mástól? :)

A traffic jam bottleneck amit betettél az pontosan a túl kis követési távolság miatt van, ami miatt pulzál a forgalom akkor is, amikor SEMMIFÉLE baleset nincs.
Úgy kb. hússzor magyaráztam el eddig. Már EGYETLEN ilyen túltolt autó is képes kiváltani a pulzálást. 5-7 éve láttam egy videót, ahol egy jenki sofőr nem csinált mást, csak beengedte maga elé mindig, aki jött kisorolásnál és tartotta a 2 sec követési távot. És lokálisan már ettől leállt az egész.

Balatonról hazafelé pár hete is a sofőr csaj nem értette, hogy miért volt 3-szor olyan, hogy szinte állóra fékeződött a tempó, amiko nem volt baleset. Hát emiatt. Hogy az emberek full agyatlanul és nen szabálykövetően vezetnek és nem használják rendteltetésszerűen a 3 sávot, de még a kettőt sem.


Mindenhol. Mert vagy nem tanították meg nekik, vagy igen, de jó szokás szerint ostoba barmok.
Az emberiség nem vetette le az ösztönlény mivoltát.
Ez a közeged. Ehhez kell adaptálódnod, mert nem fogod megtanítani emberek tömegeit, hogy kizárólag racionálisan cselekedjenek.
Ez van:(

Ui. Örüljünk neki, hogy nem Indiába születtünk újra...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 119
113
Azt az ideálodat engedd el, hogy a gépkocsivezetők folyamatosan, tudatosan, a maximálishoz közeli állandó koncentrációval és képességgel vezetnek az autópályán.
Ilyen csak az F-1-ben van két órán keresztül, meg a 24 órás versenyeken picit több időn keresztül (aztán szigorúan csere!). Azoknak meg nem véletlenül van valamilyen licenszük:

Az átlag úrvezetőnek és a hivatásosnak meg nem véletlenül nincs. Ha lenne, akkor Le Mans-ban körözne felfoghatatlan összegekért.
Az átlagautós az autópályán vezetés közben viszont tölti az idejét - valamivel.
Telefonál (füleli a kihangosítót), rádiót hallgat, beszélget (veszekszik!) az utasával, a gyerekével, eszik, iszik, kornyadozik, bambul ki a fejéből a következő töltőállomás kávéjáig, stb.
Még a legjobb, ha csak valamin jár az agya, s mellesleg nézi az utat (de látja is?).
De a monotonitástól mindenkinek csökken a figyelme egy idő után, s marad a rutin (meg az évek), az életösztön reakciói. Jó esetben.
A követési távolság mindig tökéletes betartása csak a te ideális világodban létezik.
Bármikor boríthatja egy forgalmi helyzet (miközben te éppen lehajtod a napellenzőt...).
Nem számolsz az emberi tényezőkkel, a csordaösztönnel (péntek délután bármelyik autópályánk budapesti kivezetője utáni kilométerek), a gyarlóságokkal, az eltérő készségekkel, az emberi tökéletlenséggel.
Ja és legfontosabbal: A fatalizmussal.

Ha csak egy heti közlekedési eseménycsokrot és (igazságügyi, jogi, etc.) következményeit átolvasol, akkor a veszélyt minimalizáló stratégiával csak a számodra kiadott külön engedéllyel hagynád el a lakóépületedet - kijárási tilalom idején.
Te sem ezt teszed. Ehelyett egy minimális védelmet sem biztosító drótszamáron veted be magad a te sebességed többszörösével közlekedő (vezetés közben evő, ivó, stb. sofőrrel ) minimum tonnás acélszekrények közé.

De az ember fatalista lény, s szocializálódik, igazodik a környezetéhez. Rómában úgy él, mint a rómaiak, Isztambulban, Indiában meg Pakisztánban úgy mint az ottaniak.

Sajnos igazad van. Ezt mindig ujra és ujra észreveszem magamon is. Gyakran kell magam felráznom, hogy az útra koncentrâljak, föleg országúton ne rutinból vezessek.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 664
113
A legszebb baleset az, ha szuperóvatos vagy és még azt is tudod, hogy az előtted 3al menő előtt mi van, közben a közvetlenül előtted levő csinál egy hirtelen váratlan mozdulatot és belemész. Pl. jól látod, hogy a körforgalomnak még a környéke is üres, de az előtted menő mégis állóra fékez a körforgalom előtt.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Van autó, aminél picit még a fejed is hátrébb kell húznod, hogy lehajtsd a napellenzőt. De amúgy van olyan funkciója is - nagyon kevesen élnek vele - hogy ki lehet hajtani oldalra (hogy ne égesse a füled a nap). Ahhoz ki kell ugrasztani a fészkéből, félre kell hajtanod a fejed, illetve vissza bepattintani. 2 sec....

Ez utóbbira, ti. hogy oldalra is ki lehet hajtani és mèg pont látod a tükröt nem kellett vagy 10+ év hogy magamtól rájöjjek :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 775
113
Ez utóbbira, ti. hogy oldalra is ki lehet hajtani és mèg pont látod a tükröt nem kellett vagy 10+ év hogy magamtól rájöjjek :D :D
Egy időben évekig nem volt eszemben, hogy a Ladán és a Nagypolszkin nem csak fokozatosan lehet állítani a háttámla dőlésszögét, de tekerve az állítót finoman, folyamatosan is lehet állítani.

Az Albeán mire rájöttem, hogy csak lábujjheggyel kell nyomni a kuplungot, hogy picit se ránduljon, s nem szinte teletalppal... (Az újabb típusoknál egyre többen panaszkodnak erre a a tulajok, mire megsúgom a megoldást. )

Az új automata Hyundai-omon (első automata autóm) biztos ami biztos alapon eleinte a bal lábamat tele talppal letámasztottam a lábtartóra. (Addig csak túl ritkán, esetenként vezettem sajnos automatát).

...egy hónapig állítgattam folyamatosan az ülésmagasságot, a háttámlát, a fejtámaszt, a kormány szögét és távolságát...
(miközben bármilyen autóba beülve egy egymozdulatos üléstávolság, háttámlaszög állítással letudom a beállítást egész napos vezetéshez is, legyen az Robur, vagy Peugeot 5008)

...aztán két(!) fokkal hátrébb húztam az ülést, egy állítással hozzáállítottam mindent, s azóta sem nyúltam hozzá többet. ( Tenyérrel saját homlokon csapás esete)

Imádom az ilyen felismeréseket, rájövéseket
:confused:

:mad:
:eek:



Ui: "...Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el!..."
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 602
113
Másfelé is kezdenek elszaporodni az amerikai autók?

Nálunk az utcában tavaly jelent meg egy Dodge Ram, idén év elején vmi Cadillac Suv, mostanra csatlakozott hozzájuk egy Chevrolet szedán és egy hatchback.
Hazafele jövet hallottam, hogy a Suv gazdája beszélget a lépcsőházban, hogy ő maximálisan elégedett, nyugodtan ajánlja az érdeklődőnek is...
Igen, F-150 -est rengeteget látok mostanság a környéken.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Másfelé is kezdenek elszaporodni az amerikai autók?

Nálunk az utcában tavaly jelent meg egy Dodge Ram, idén év elején vmi Cadillac Suv, mostanra csatlakozott hozzájuk egy Chevrolet szedán és egy hatchback.
Hazafele jövet hallottam, hogy a Suv gazdája beszélget a lépcsőházban, hogy ő maximálisan elégedett, nyugodtan ajánlja az érdeklődőnek is...

Amit itt Chevroletként árultak annak nem sok köze van amerikához (már ha ott létezik még mint önalló a márka), csak valami átbrendelt koreai, talán hyundai.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 664
113
Bocsánat de mi van?

Mi van?

Btw a mazdás elhajtott a helyszínről, a rendőrség keresi
A gyerek beszámíthatatlan. A felügyelő szülő (vagy akinek átadta a felügyeletet) felelős a gyerek hülyeségéért. Márpedig ha fel akarod lökni az akármennyire szabálytalan idióta autóst, az hülyeség. Ha MB szerint nem az akkor is. Mellékesen az idióta autós azért megmentette a gyerek életét végül. Szvsz.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A gyerek beszámíthatatlan. A felügyelő szülő (vagy akinek átadta a felügyeletet) felelős a gyerek hülyeségéért. Márpedig ha fel akarod lökni az akármennyire szabálytalan idióta autóst, az hülyeség. Ha MB szerint nem az akkor is. Mellékesen az idióta autós azért megmentette a gyerek életét végül. Szvsz.
Aztán elmenekült a helyszínről.

Szvsz talán be kellett volna tartania a szabályokat, és akkor senkinek az életét nem kell megmentenie.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 664
113
Aztán elmenekült a helyszínről.

Szvsz talán be kellett volna tartania a szabályokat, és akkor senkinek az életét nem kell megmentenie.
Ezzel senki sem vitatkozik.
A papának meg elvileg vissza kellett volna tartani a gyerekét, hogy ne menjen ki az idióta elé. Tudom, nem lehet mindig a kezét fogni de elvileg akkor meg nem kéne engedni biciklizni a forgalomban, míg biztosan nem hallgat a szülőre ilyen helyzetben. Ha piros lett volna a gyereknek a lámpa, és kimegy a kocsi elé, akkor a papát vonnák felelősségre a gyerekért meg az autósért, ha megsérül.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
A mögötted levő meglát egy féklámpát és egy hirtelen lassuló autót (de nem tudja, hogy meddig fog ez tartani!), ezért ő nagyobbat fékez,a mögötte még nagyobbat, a mögötte levő meg semmit...

Ezt a videót már láttam korábban is.
Az is jól látható, hogy alapvetően a dugó fennmaradását azok okozzák, akik elinduláskor lemaradnak az előttük menőtől. Kvázi úgy indul el egy kocsisor, mintha egy gumiszalag nyúlna... Hétvégén nagyon látványos a lámpáknál... :(o_O
Egy ideális világban egy kocsisor kb. úgy indulna el, mint egy vonat... az utsó kocsi szinte egyszerre indulna az elsővel, és csak a sebesség növekedésével növekedne a követési távolság.

Úgy kb. hússzor magyaráztam el eddig. Már EGYETLEN ilyen túltolt autó is képes kiváltani a pulzálást. 5-7 éve láttam egy videót, ahol egy jenki sofőr nem csinált mást, csak beengedte maga elé mindig, aki jött kisorolásnál és tartotta a 2 sec követési távot. És lokálisan már ettől leállt az egész.

Leírtad a dugógyártás receptjét, gratulálok.
Ha mindenki mindenütt 2 másodperc követési távolságot tartana, akkor kb minden út beállna csontra. Totál felesleges, indokolatlan, káros, pazarló, népeket felidegesítő, ezáltal balesetveszélyes.
(Mellesleg szerintem 40-el tekerve te sem tartasz 20+ méter követési távolságokat. És az autóknak sokkal jobb a féke, úttartása.)

Balatonról hazafelé pár hete is a sofőr csaj nem értette, hogy miért volt 3-szor olyan, hogy szinte állóra fékeződött a tempó, amiko nem volt baleset. Hát emiatt. Hogy az emberek full agyatlanul és nen szabálykövetően vezetnek és nem használják rendteltetésszerűen a 3 sávot, de még a kettőt sem.

Az igaz, hogy az emberek nem használják ésszel a sávokat, de hát ugye tudjuk a hülyeség végtelen.
De amúgy meg ha senki nem maradna le az előtte lévőtől, akkor az ilyen spontán dugók vagy ki sem alakulnának, vagy nagyon hamar megszűnnének. De hát ahhoz is agy kéne, hogy ezt egyáltalán felfogják, az meg ugye nagy hiánycikk.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Bocsánat de mi van?

Mi van?

Btw a mazdás elhajtott a helyszínről, a rendőrség keresi

Az van, hogy aki zebrára körülnézés nélkül lelép, annak nincs kint az életösztöne, felelőtlen. Egy gyerektől ez normális, egy felnőttől nagy hiba. Esélyt sem ad, hogy a másik hibáját kiküszöbölje.
Gafzhu tökéletesen leírja, az Apuka sem volt a helyzet magaslatán.
Engem annó úgy tanítottak közlekedni, hogy Anyukám mindig fogta a kezem neccesebb helyeken, egészen addig, amíg azt nem látta, hogy értem a forgalmi helyzeteket, és figyelek.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 664
113
Ha mindenki mindenütt 2 másodperc követési távolságot tartana, akkor kb minden út beállna csontra. Totál felesleges, indokolatlan, káros, pazarló, népeket felidegesítő, ezáltal balesetveszélyes.
Most lehet, hogy én vagyok a közveszélyes száguldozó, de szoktam figyelni a lakott területen kívül a követési távomat, és általában megvan a 2 másodperc automatikusan. Lakott területen ilyesmire nem érek rá, de szerintem ott is meg lehet. Már ha nem akarok épp előzni, vagy indulok épp a lámpától, vagy állok meg épp a lámpa előtt.
De gyalogosként (is) szoktam erős szavakkal illetni a szottyogó tudós vezetőket, hogy pont akkora követései távot tartanak, ahova nem merek belépni, de emiatt 10x olyan hosszú a sor, amit meg kell várni...