Pont erről írtam; a monotonitás. Az agy megszokja az utazás alatt, hogy előtte, körülötte mindenki minimum 90 km/h-val mozog. Tehát a viszonylagos sebesség különbség nem több, mint 40-50 km/h. Mintha csak városban közlekednél. A pályán erre áll be az agyad, nem az álló tárgyakra. (Simán minimum tucatszor mehetsz úgy végig Miskolcig, hogy forgalmi sávban nem fogsz találkozni álló járművel/tárggyal)Azért bakker vegyünk már észre rajta egy autó méretű álló tárgyat...
De egyszer mégis észreveszed, hogy valaki (műszaki ok, baleset, torlódás) áll!!!
Eközben másodpercenként megteszel 25-40 métert. Városban meg 8-16 métert. De a pályán ugyanolyan, de a monotonitás miatt sanszosan inkább rosszabb reakcióidővel.
Ezek miatt van az, hogy ez a baleseti ok nem kuriózum az autópályákon, hanem elég gyakran elműködő bomba.
Én egy alkalommal éltem át ilyet; elbambultam. Ez Hatvan előtt volt Bp. felé. Semmi veszélyes nem történt, hiszen vagy 200 méterre állt előttem egyszer csak a sor. Semmi vészfék nem volt, csak az első felismerési impulzus volt erős. De elgondolkoztatott rendesen, hogy ha eközben három-négy másodpercig oldalra néztem (nézelődtem) volna, telibe vertem volna az egészet.
Mert pl. mögötte is ennyire közel mennek (lásd péntek délutáni ki irány).Mi tart vissza bárkit attól, ha valaki bemegy elé és nincs meg az 1-2 sec, akkor fékezzen, hogy meg legyen?
Azonkívül nagyon nem egészséges autópályán fél percenként fékezgetni csak azért, hogy felépítsd újra a két másodpercet.
A fékezés mindig intenzívebb, mint a motorfék - az bőven elég - s veszélyes is. A mögötted levő meglát egy féklámpát és egy hirtelen lassuló autót (de nem tudja, hogy meddig fog ez tartani!), ezért ő nagyobbat fékez,a mögötte még nagyobbat, a mögötte levő meg semmit...
Ha tartod a 2 sec-t, akkor abból sem lehet baj. A lehajtáshoz meg nem kell felnézni annyira. Vagy semennyire.
A 2 sec Magyarországon felhívás keringőre! Mindenki is be fog vágni eléd, hogy aztán előtted fékezzen egy jó nagyot, mert jóval nagyobb volt a tempója és Bagnál le akar kanyarodni (már a lehajtósáv felét persze elhagytátok...)
Ezt még az szgk. oktatóm úgy tanította, hogy Ne csalogasd... (Mondom; Magyarországon)
Van autó, aminél picit még a fejed is hátrébb kell húznod, hogy lehajtsd a napellenzőt. De amúgy van olyan funkciója is - nagyon kevesen élnek vele - hogy ki lehet hajtani oldalra (hogy ne égesse a füled a nap). Ahhoz ki kell ugrasztani a fészkéből, félre kell hajtanod a fejed, illetve vissza bepattintani. 2 sec....
A telefonját, a GPS-t, a beépített képernyőt nézte, bazgurálta, a házszámot, a boltot kereste, a jó nőt, verekedést, stb. nézte.Tegnap is láttam egy majdnem csattanást a Róna utcában. Zebránál megállt egy vezető, ahogy kell, a mögötte levő meg nem tudom mire gondolt, de füstölős fékezés lett belőle.
Neked soroljam Pesten közlekedőnek?
Elég ha bekanyarodik eléd a vas. De ezekről pont te szoktál írni.Ha a 30-as zónában közlekedés meg az egyirányú utcában sebesség többszörösét érted? Sokszor én előzőm az álló kocsikat...
A hazafele vezető út több, mint 2/3-a bringaút vagy 30-as zóna.
A közlekedés világa lehetne ideális...ha mindenki a betett videó első 10 másodperce szerint közlekedne...