M
molnibalage
Guest
Gratulálok, a videót nem értetted meg...Ezt a videót már láttam korábban is.
Az is jól látható, hogy alapvetően a dugó fennmaradását azok okozzák, akik elinduláskor lemaradnak az előttük menőtől. Kvázi úgy indul el egy kocsisor, mintha egy gumiszalag nyúlna... Hétvégén nagyon látványos a lámpáknál...
Egy ideális világban egy kocsisok kb. úgy indulna el, mint egy vonat... az utsó kocsi szinte egyszerre indulna az elsővel, és csak a sebesség növekedésével növekedne a követési távolság.
Leírtad a dugógyártás receptjét, gratulálok.
Nem. Pont, hogy nem, ezt is videón bemutatták, élesben. Sajnos azóta sem találta meg ezt a videót.Ha mindenki mindenütt 2 másodperc követési távolságot tartana, akkor kb minden út beállna csontra. Totál felesleges, indokolatlan, káros, pazarló, népeket felidegesítő, ezáltal balesetveszélyes.
A kis követési táv miatt végül nullára fékezi mindenki magát. Majd mindenki jól fel gyorsít megint.
Gondold végig a gumiszalag / rugó analógia esetén mit jelent, ha nem nyomod össze teljesen a tagokat, hanem csak kis pulzálások vannak a rendszerben.
Ez mit is jelent? Sikerülni fog vagy ebben is segítsek?
Itt kezdődnek a bajok. A követési távolság definíciója IDŐ. Nem távolság.(Mellesleg szerintem 40-el tekerve te sem tartasz 20+ méter követési távolságokat. És az autóknak sokkal jobb a féke, úttartása.)
Ettől lesz biztonságos, mert mindig lesz időd reagálni. Az más kérdés, hogy ez mekkora távolság 20 km/h városi araszolásnál és mekkora autópályán.
De így lehet elkerülni azt, amit amit látsz a videón, hogy végül mindenki vészfékez, hogy sávot váltson és az utolsó vaksi meg méterekkel a csattanás előtt fékezett csak. A követési távolság ad időt a besorolásra is.
Ebből látszik, hogy nem érted meg.Az igaz, hogy az emberek nem használják ésszel a sávokat, de hát ugye tudjuk a hülyeség végtelen.
De amúgy meg ha senki nem maradna le az előtte lévőtől, akkor az ilyen spontán dugók vagy ki sem alakulnának, vagy nagyon hamar megszűnnének. De hát ahhoz is agy kéne, hogy ezt egyáltalán felfogják, az meg ugye nagy hiánycikk.
A nagy követési távolság alatt is van pulzálás csak az amplitúdó, a kényelmi faktor és a kocsik fogyasztása is egészen más.