Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 319
12 700
113
Van egy kérdésem belsőégésű motorokkal kapcsolatban.
Milyen előnnyel rendelkezik/miért választják nagy teljesítmény szükséglet esetén a nagyobb hengerszámú motorokat több, kisebb hengerszámú motornál?
Például V8-at 2*V4, vagy V12 2*V4 vagy 3*v4 helyett?

Eddigi tudomásom szerint 2*V4 vagy 2*V6-ot szükségmegoldásként használtak csak.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Van egy kérdésem belsőégésű motorokkal kapcsolatban.
Milyen előnnyel rendelkezik/miért választják nagy teljesítmény szükséglet esetén a nagyobb hengerszámú motorokat több, kisebb hengerszámú motornál?
Például V8-at 2*V4, vagy V12 2*V4 vagy 3*v4 helyett?

Eddigi tudomásom szerint 2*V4 vagy 2*V6-ot szükségmegoldásként használtak csak.
Mert bonyi.
Pl: két blokknál két kihajtás, azt összehangolni közös váltóba. Két kuplung, annak az egyszerre működtetése. Összehangolni a vezérlést, hogy ha rálépsz a pedálra, akkor egyszerre kapjanak "gázt" Ilyesmi.
Csomó plusz hibaforrás.
Haverom katona korában (Csehszlovákia) volt két motoros Tatra-n vagy min. Nem szerette.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Van egy kérdésem belsőégésű motorokkal kapcsolatban.
Milyen előnnyel rendelkezik/miért választják nagy teljesítmény szükséglet esetén a nagyobb hengerszámú motorokat több, kisebb hengerszámú motornál?
Például V8-at 2*V4, vagy V12 2*V4 vagy 3*v4 helyett?

Eddigi tudomásom szerint 2*V4 vagy 2*V6-ot szükségmegoldásként használtak csak.
Nehezebb a két motorról összehozni a hajtást, össze kell hangolni a teljesítményük, és a járása se olyan finom, mint több hengerrel, ahol egy fordulatra több löket jut. Emiatt az élettartam se feltétlen olyan jó, főleg, ha nem tökéletes összhangban járnak.

Hibridben amúgy simán működhet, de nagyobb a helyigénye is, stb...
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 936
7 816
113
Szép, és nem az első eset. Rövidesen eljutunk oda, hogy a globális IQ általános és drámai csökkenése miatt a fel- és lehajtókra egyirányú útlezáró elemeket lehet telepíteni.
HTB1xp-HSGeu-SBu-Nj-Ssplq6ze8p-Xa-G.jpg
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
Szép, és nem az első eset. Rövidesen eljutunk oda, hogy a globális IQ általános és drámai csökkenése miatt a fel- és lehajtókra egyirányú útlezáró elemeket lehet telepíteni.
HTB1xp-HSGeu-SBu-Nj-Ssplq6ze8p-Xa-G.jpg

Én is gondoltam hasonlóra, csak a jól bevált egyszerűbb földből előugró oszlopokra :D
Az első totálkár után jobban vigyázna legközelebb :D
:D
 
M

molnibalage

Guest
Inkább meg kéne tanítani autóvezetésre azt, akinek jogosítványt adnak...
Sajnos alapvető problémának látom az emberek hozzáállását is a vezetéshez és azt nézve, hogy elfelejtik, hogy a közlekedés egy kooperatív és nem kompetitív társasjáték. A többség a forgalom gördülékenységét kicsit sem segíti semmilyen módon, sőt, önzésével ront is rajta. Azok, akik pl. behajtanak csakazértis a kereszteződésbe és bennragadnak stb. Aztán a felfokozott érzelmi helyzetben, anyázás, erre, arra jöhet a hibázás és csatt. Mikor csak fel kéne adni a mindenáron én most haladni akarok 2 centit megközelítést.

Én bringásként nagyon sokszor lemondok az elsőbbségemkor, amikor azt látom. hogy olyan forgalmi helyzet van, amikor már sok autó feltorlódott egy kereszteződésben, mert állandóan pont úgy jön bringás is, hogy kihajtás megnehezíti. Akkor inkább menjen el 4-5 autó, mert folyamatosabb lesz a haladás és nekem sem autók között kell átszlalomozni.

Ez a hely tipikusan ilyen.

Mindenki mehet bármerre, lámpa sehol, de két irányból számottevő bringás forgalom van. még télen is. És így van olyan, hogy autó elkezd átmenni keresztbe meg ordul is, majd megáll és blokkolja a forgalmat minden irányban. Akkor menjen ő, kibírom az a 5 sec "időveszteséget" és kicsit többet pedálozok oszt annyi. Pedig én nem a gázt nyomom, hanem izomerő kell. :)

Ilyen apróságokkal tök jól lehetne lenni, de a sofőrök túlnyomó többsége nem így vezet.
ÉNÉNÉNÉNÉN. Eddig terjed az szellemi színvonal. Így nehéz.



Ezen felül egyesek magukat a világ legjobb vezetőjének képzelik, mindenki más helikopter és még ezen fel is csűrik az agyukat.
Közben meg ugye közismert az, hogy megkérdezve magukat a vezetőket valami 80% mondja magáról, hogy átlagnál jobb sofőr.
Csak ez ugyebár statisztikailag lehetetlen. Csak ezek az emberek hajlamosak rantelni, hogy "mit parkol már ilyen lassan", meg "mit tötymörög" és végtelen választékkal üvölteni is, aki feltartja őket a szent haladásukban. Egyszerűen nem értik meg, hogy más komfortérzete máshol van a biztonságos vezetés terén, és esetleg végiggondolják, hogy nem más kegyére bízzák biztonságukat...

Nem túl rég utasként is átéltem ezt, és mindezt attól, aki a céges kocsiját az első héten összetörte. OK, ez 3-4 éve volt és fejlődött. De ő is így kezdte a vezetést. A legelején rommá tört egy kocsit az autópályán. Valahogy elfelejtette, hogy kezdőnek lenni milyen. Persze neki nem fájt, a cég adott újat a segge alá. De kérem én, akkor is ekkora önbizalommal vezetne, ha saját kontóra kéne MINDENT a kocsin állnia és adott esetben hetekre vagy hónapokra nélkülözni? Erős sejtésem van, hogy ez is egyesek mentalitásának része. Nekik semmi sem drága, nem nála jelenik meg a törés költségként...
Csak akinek a saját kocsija a tét az lehet, hogy nem úgy vezet, hogy "úgyse az enyém, adnak alám mást". Ők vétlenként is pénz és idők buknak a kocsi bármilyen sérülésén.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
M

molnibalage

Guest
Inkább meg kéne tanítani autóvezetésre azt, akinek jogosítványt adnak...
Amúgy a héten volt az egyik legalja, amit láttam. Itt a Mester utcáról kanyarodott jobbra egy véglény.

Képes volt ablakot lehúzva üvöltözni egy gyalogossal mikor ő jobbra kanyarodott és fékeznie kellett, hogy:
"Nincs zebra te idióta".

Tetszik érteni? Olyan sutyerák faszkalap vezet, akinek a arról sincs fogalma, hogy ha ő kanyarodik jobbra és gyalogos forgalom van, akkor neki elsőbbséget kell adni. És még ő üvöltözik és áll neki feljebb. Sajnos éppen kötöttem le a bringát és nem tudotam odasétálni és felvilágosítani arról, hogy ilyen tudással inkább áramot kéne testével vezetnie és nem gépjárművet.

És egyre kimutathatóbb, hogy ilyen idióták tömegei vannak az úton.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
1 év alatt 400 000+ km, kéthetente ment a fószer olajcserére :D

Lassan összekopik a motor :D

Ne röhögj! :cool:
Az én Versom-nak is valami hasonló élete volt (persze nem ilyen durván). Kicsivel több, mint 210.000km volt benne, amikor megvettem (2017 év végén). Ugyan 2013-as gyártású, de csak 2014-ben hozták forgalomban. Megnéztem a szervizkönyvét, és volt olyan is, hogy a 15.000-es szervizintervallum miatti kötelező szerviz 1,5-2 havonta volt megejtve.
Azóta nálam szanatóriumban van. :rolleyes:
Most volt a 260 ezres szervizem.
Most úgy néz ki hosszan megtartom, mert nem nagyon van mire lecseréljem.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
M

molnibalage

Guest
Meg azt felejtik el sokan, hogy az autóvezetés iszonyatosan nagy felelősség. Egy 1.5 -2 tonnás autó már könnyen lehet fegyver....
Egész egyszerűen nem fogják fel el sokan, mert mentálisan úgy láteznek, hogy bent ülnek egy jó/szarul védett fédobozban a többiek meg le vannak szarva.

Volt nem túl rég az, amikor elrepültek autók több felvételen is. Egy másik kocsiban levő embernek van esélye a túlélsére még így is.
És, ha ott éppen gyalogos van vagy bringás? Akkor az 99,99%, hogy meghal vagy kb. roncs lesz belőle.

Ha valaki a fekete autó mögött lett volna bringásként?
De számtalan olyan hely van, ahol gyalogos / bringásként semennyire nincs védve.

Egyszer itt, ha elszáll egy autó vagy bármi, akkor a gyalogos élete kb. le van szarva... És teli van a város ilyen helyekkel. Ahol gyalogosként semmivel sem védenek. Ennyire szájbaverten autóközpontú sok helyen a város. És a lámpa úgy van beállítva, hogy nem lehet várakozás nélkül átkelni. Ahol kocsik 70-90-es tempóval száguldoznak és sokan index nélkül cikáznak.

De itt is el van dőlve az oszlopok egy része perpill. Mennyin múlt, hogy nem lapítottak ki senkit?

Ennél a járdaszigetnél és sok helyen is láttam teljesen lehajolt táblákat szerte a városban.

Sajnos a kérdés csak az, hogy mikor jön elő a pikk ász és nem a fémbobozban ülő fogja a rövidebben húzni ezeken a helyeken...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Sajnos alapvető problémának látom az emberek hozzáállását is a vezetéshez és azt nézve, hogy elfelejtik, hogy a közlekedés egy kooperatív és nem kompetitív társasjáték. A többség a forgalom gördülékenységét kicsit sem segíti semmilyen módon, sőt, önzésével ront is rajta. Azok, akik pl. behajtanak csakazértis a kereszteződésbe és bennragadnak stb. Aztán a felfokozott érzelmi helyzetben, anyázás, erre, arra jöhet a hibázás és csatt. Mikor csak fel kéne adni a mindenáron én most haladni akarok 2 centit megközelítést.

Én bringásként nagyon sokszor lemondok az elsőbbségemkor, amikor azt látom. hogy olyan forgalmi helyzet van, amikor már sok autó feltorlódott egy kereszteződésben, mert állandóan pont úgy jön bringás is, hogy kihajtás megnehezíti. Akkor inkább menjen el 4-5 autó, mert folyamatosabb lesz a haladás és nekem sem autók között kell átszlalomozni.

Ez a hely tipikusan ilyen.

Mindenki mehet bármerre, lámpa sehol, de két irányból számottevő bringás forgalom van. még télen is. És így van olyan, hogy autó elkezd átmenni keresztbe meg ordul is, majd megáll és blokkolja a forgalmat minden irányban. Akkor menjen ő, kibírom az a 5 sec "időveszteséget" és kicsit többet pedálozok oszt annyi. Pedig én nem a gázt nyomom, hanem izomerő kell. :)

Ilyen apróságokkal tök jól lehetne lenni, de a sofőrök túlnyomó többsége nem így vezet.
ÉNÉNÉNÉNÉN. Eddig terjed az szellemi színvonal. Így nehéz.



Ezen felül egyesek magukat a világ legjobb vezetőjének képzelik, mindenki más helikopter és még ezen fel is csűrik az agyukat.
Közben meg ugye közismert az, hogy megkérdezve magukat a vezetőket valami 80% mondja magáról, hogy átlagnál jobb sofőr.
Csak ez ugyebár statisztikailag lehetetlen. Csak ezek az emberek hajlamosak rantelni, hogy "mit parkol már ilyen lassan", meg "mit tötymörög" és végtelen választékkal üvölteni is, aki feltartja őket a szent haladásukban. Egyszerűen nem értik meg, hogy más komfortérzete máshol van a biztonságos vezetés terén, és esetleg végiggondolják, hogy nem más kegyére bízzák biztonságukat...

Nem túl rég utasként is átéltem ezt, és mindezt attól, aki a céges kocsiját az első héten összetörte. OK, ez 3-4 éve volt és fejlődött. De ő is így kezdte a vezetést. A legelején rommá tört egy kocsit az autópályán. Valahogy elfelejtette, hogy kezdőnek lenni milyen. Persze neki nem fájt, a cég adott újat a segge alá. De kérem én, akkor is ekkora önbizalommal vezetne, ha saját kontóra kéne MINDENT a kocsin állnia és adott esetben hetekre vagy hónapokra nélkülözni? Erős sejtésem van, hogy ez is egyesek mentalitásának része. Nekik semmi sem drága, nem nála jelenik meg a törés költségként...
Csak akinek a saját kocsija a tét az lehet, hogy nem úgy vezet, hogy "úgyse az enyém, adnak alám mást". Ők vétlenként is pénz és idők buknak a kocsi bármilyen sérülésén.
Minden érmének 2 oldala van, és az sem szent, aki úgy megy ki a forgalomba, hogy csak szöttyögni tud/akar. Ma előztem egy Toyota Priust mert elhagyta mint a borravalót az előtte menő Suzuki Swift (régi) is (ergo: volt értelme) aki szintén nem ment még 90-el sem... Mondhatni Őnagysága Toyota Prius szart a forgalom normális haladására.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Amúgy a héten volt az egyik legalja, amit láttam. Itt a Mester utcáról kanyarodott jobbra egy véglény.

Képes volt ablakot lehúzva üvöltözni egy gyalogossal mikor ő jobbra kanyarodott és fékeznie kellett, hogy:
"Nincs zebra te idióta".

Tetszik érteni? Olyan sutyerák faszkalap vezet, akinek a arról sincs fogalma, hogy ha ő kanyarodik jobbra és gyalogos forgalom van, akkor neki elsőbbséget kell adni. És még ő üvöltözik és áll neki feljebb. Sajnos éppen kötöttem le a bringát és nem tudotam odasétálni és felvilágosítani arról, hogy ilyen tudással inkább áramot kéne testével vezetnie és nem gépjárművet.

És egyre kimutathatóbb, hogy ilyen idióták tömegei vannak az úton.
Na és a gyalogos éles szögben sétál át az úton nekem háttal, és mikor kanyarból kibukkanva satuzok, hogy ne üssem el, még csak hátra sem néz?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Meg azt felejtik el sokan, hogy az autóvezetés iszonyatosan nagy felelősség. Egy 1.5 -2 tonnás autó már könnyen lehet fegyver....
Az, de ha alaki nem meri vezetni a kocsiját, akkor inkább ne vezesse, mert a többi amúgy békés emberből hozza ki így az állatot esetleg.
 
M

molnibalage

Guest
Minden érmének 2 oldala van, és az sem szent, aki úgy megy ki a forgalomba, hogy csak szöttyögni tud/akar. Ma előztem egy Toyota Priust mert elhagyta mint a borravalót az előtte menő Suzuki Swift (régi) is (ergo: volt értelme) aki szintén nem ment még 90-el sem... Mondhatni Őnagysága Toyota Prius szart a forgalom normális haladására.
Egész egyszerűen nem értelek.
Egy kezdő / rutintalan sofőr számára adott sebesség felett nincs meg az önbizalom és a biztonság felé tér el.
Te meg ezen rantelsz.

Amikor a forgalom normális haladása konstans szabályszegésre készteti az ember, az szerinted jó?
Ráadásul az agyrém az az egészben, hogy szinte senki nem nyer ezzel semmit időben.
Cserébe a fogyasztás az egekben, mert fék, gáz, fék gáz. Mert a cuki valóság az, hogy az átlagsebesség haladás közben lehet magasabb, csak a lámpaváltások és állás miatt időben ezzel semmit nem nyernek a száguldozók. Volt olyan, akivel forgalomban km-eket haladtam együtt, mert egyes szakaszon gyorsabb volt, aztán várt ugyanúgy vele, a következő kereszteződésnél. Ennyi erővel jöhetett volna végig velem egy tempóban... :)

Bringásként pl. tudod milyen fasza, amikor egyirányú utcában a paraszt eltép mellettem 50-60-nal, mert szerinte az úgy jó?
Mert ő bízik magában? Volt, hogy súrolt már a tükrével ilyen hülye. Valaki megy úgy vezet, hogy 30-cal megy el mellettem vagy inkább el sem megy. És nem jön ki belőle az állat.

Aki meg majdnem elütött biztos ő is jó sofőrnek gondolta magát. Oszt, ha előttem éppen ajtót nyit valaki és kitérek jobbra? Ja, akkor elüt.
Szegény nem fogja fel, hogy nem én tartom fel. Hanem az, hogy a 3 sáv széles úton kettőn parkolnak.


Az, de ha alaki nem meri vezetni a kocsiját, akkor inkább ne vezesse, mert a többi amúgy békés emberből hozza ki így az állatot esetleg.
Nagy szavak. De értjük, te is úgy születtél, hogy egyből mestersofőr voltál. (Már, ha most az vagy egyáltalán...)
Pontosan ez a fajta mentalitás az, amitől okádni tudnék.
Te véletlenül sem segítesz vagy együttműködést.
ÉNÉNÉNÉNÉN. Ez tolod. És, ha csak 30 sec-et vesztesz.

Ha nem tudod elviselni azt, hogy nem mindenki megy a max. sebességgel, akkor nem kell vezetni. Szerintem.
Szerinted az a normális, hogy az tiltod le az útról, aki szabályosan vezet...? Az igen...
Szerintem azt kéne, akiből az állat jön ki. Mert ő meg agyilag alkalmatlan a vezetésre és ez tempófüggetlen.


Én sem dühöngök, amikor akár 1,5-2 km-ig beragadok nyáron a totálisan túlzsúfolt bringaúton akár egy csoport mögé.
Akkor ott lassabban megyek. Ennyi. Egy 30 perces út helyett lesz 32. Nagy ügy.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Egész egyszerűen nem értelek.
Egy kezdő / rutintalan sofőr számára adott sebesség felett nincs meg az önbizalom és a biztonság felé tér el.
Te meg ezen rantelsz.
Nézd, mikor autóvezetésre oktattak (1987) már akkor is képes voltam a megengedett sebességgel közlekedni (ok, nagyobb volt az önbizalmam mint a tudásom) . Aki erre nem képes, az szerintem inkább menjen busszal. Lehet, hogy szélsőséges vagyok, de kicsit zavar, mikor kiszállásnál kiírja a kocsi, hogy 12.5 km és 29 perc volt az út.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger
M

molnibalage

Guest
Nézd, mikor autóvezetésre oktattak (1987) már akkor is képes voltam a megengedett sebességgel közlekedni (ok, nagyobb volt az önbizalmam mint a tudásom) . Aki erre nem képes, az szerintem inkább menjen busszal. Lehet, hogy szélsőséges vagyok, de kicsit zavar, mikor kiszállásnál kiírja a kocsi, hogy 12.5 km és 29 perc volt az út.
Nem lehet, hanem az vagy. Eszementen szélsőséges. Te kvázi akkor kezdtél vezetni, amikor lófasz sem volt az utakon, nemhogy forgalom.
Így te szépen hozzáedzőtél az egészhez, jó sok idő alatt. Hurrá, éljen. Mármint neked. Meg így könnyen nagy a szád.

Na, akkor képzeld el azt, hogy ma valakinek 0-ról kell ebbe a forgalomban kezdeni és ráadásul, ha sok olyan nem együttműködő egyénnel.
Fejlődni meg csak forgalomban lehet, de te bezzeg kitiltanád őket, mert szerinted alkalmatlanok, mert nem mennek max gázzal vagy többel kicsivel, mert a jogszabályi környezet engedi. Te lényegében valamiféle zárkörű klubként képzeled el az autózást, ahol majd te jól megmondod, hogy ki vezethet és ki nem.Az igen... Bocs, de ez alapján te pontosan az az ember vagy, aki mentálisan nem alkalmas a vezetésre.

Ez kb. olyan hülyeség, mintha én kérdés nélkül bannolhatnálak innen, csak mert 2019-ben regeltél én meg elsőnek 2007 végén. Ez alapján meg lehet, az magánvéleményem, hogy nem tudsz kommentelni.

Vagy a sok fogalmatlant is kibannolhatnám magánvélemény alapján, akiről szakmai szemmel tudom, hogy hülyeségeket firkál n+1 területen?
Ja, nem... :)

Amúgy meg nem értem mi bajod van. 24 km/h-s átlag fővárosban vagy más nagyvárosban?
Ez a városi tempó kocsival, ez a realitás csúcsforgalomban.

Néhány referencia adat.

25+ évvel ezelőtti is már az olvastam, hogy Párzsban az átlagsebesség 18 km/h volt. Csúcsforgalomban ennyit tud egy XIX. századi belső városszerkezet és a köré felhúzott külső gyűrű és fél gyűrűk (több el nem készült körút szerűség van), amiknek kapacitása elfogyott, Bővíthetetlen és nem is indokolt az indukált forgalom miatt.

Tegnap pl. színházba menet nem egészen értettem, hogy miért menjünk kocsival a feleségem húgával. Ok, hogy ő Kispestről jött, csak letehette volna nálnuk, a totál belvárostól kintebb és tömeg. Helyette majd 15 percig kavirnyáltunk az Oktogon táján, amire talált parkolóhelyet, ahonna még vagy 7 perc séte volt a színház. Nekünk tömeggel gyorsabb lett volna úgy, hogy 1,3 km-t sétáltunk volna a Körútig. Hazafelé is kb. 10 perccel, ha volt gyorsabb a séta + villamoshoz képest...

Egész egyszerűen valahogy az emberek egy része képtelen elfogadni azt, hogy a nagyváros kb. alkalmatlanná kezd válni egyes időszakokban a haladásra vagy gyors haladásra. Szerinted és miért járok bringával? Nem merő hobbi, hanem megy GYORS. Mert nem kell parkolóhelyet keresni, olcsó és ajtótól ajtóig visz.

Még volt, hogy az Alléból is gyorsabban értem haza bringával mozi után, mint az asszonyt vivő húga kocsival. Mert mire lement a garázsba, mire feljött, az n+1 lámpa stb. 2 perccel előttük értem haza és nem tekertam a szokásosnál gyorsabban, mert csak alapon. És ez úgy este 9 után volt. Na, akkor képzeld el du 4 táján ezt...
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865