Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 068
31 614
113
Egy kezdő / rutintalan sofőr számára adott sebesség felett nincs meg az önbizalom és a biztonság felé tér el.
Tegnap volt az velem, hogy egy batár nagy, de amúgy full új X3-as bömmer szabályosan minden egyes falevélnél lassúzni kezdett, majd lámpánál kanyarodáskor olyan satuféket nyomott a semmire, hogy majdnem hátulról megszexuáltam. Fixen nem volt kezdő, mert azért valljuk be zöld rendszámos új BMW-vel nem a kezdők fognak furikázni, cserébe rendesen feltartotta a forgalmat. Mondjuk volt olyan ismerősünk, aki presztízsből jutsz is vett magának egy Q7-es Audit, aztán úgy ült a volánnál, mint majom a köszörűkövön és láthatóan nem bírta érezni meg igazán irányítani a kocsit. Valszeg a bömmeresnél is ez volt, de akkor meg Istenem ha tudod, hogy nem vagy képes egy ekkora hegyet vezetni, akkor nem kéne olyan venni pöcshosszabbítóként bakker.

Amúgy túlzottan lassan haladás szerintem ugyanúgy balesetveszélyes, mint a gyorshajtás.
Lehet, hogy szélsőséges vagyok, de kicsit zavar, mikor kiszállásnál kiírja a kocsi, hogy 12.5 km és 29 perc volt az út.
Hasonló eredmény jött ki nálam is, de röhej, hogy még így is gyorsabban értem haza, mintha BKV-val szöttyögtem volna haza a metrópótló miatt minimum 1-2 átszállással olyan heringparti mellett, ahol a seggemet a fülembe nyomják fel, kapaszkodni meg esélytelen. És ez itt a lényeg, ugyanis míg dugó mellett is lényegesen gyorsabban lehet haladni autóval, mint tömegközlekedéssel, addig az emberek többsége bizony azt fogja választani
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu and BJani
M

molnibalage

Guest
Tegnap volt az velem, hogy egy batár nagy, de amúgy full új X3-as bömmer szabályosan minden egyes falevélnél lassúzni kezdett, majd lámpánál kanyarodáskor olyan satuféket nyomott a semmire, hogy majdnem hátulról megszexuáltam. Fixen nem volt kezdő, mert azért valljuk be zöld rendszámos új BMW-vel nem a kezdők fognak furikázni, cserébe rendesen feltartotta a forgalmat. Mondjuk volt olyan ismerősünk, aki presztízsből jutsz is vett magának egy Q7-es Audit, aztán úgy ült a volánnál, mint majom a köszörűkövön és láthatóan nem bírta érezni meg igazán irányítani a kocsit. Valszeg a bömmeresnél is ez volt, de akkor meg Istenem ha tudod, hogy nem vagy képes egy ekkora hegyet vezetni, akkor nem kéne olyan venni pöcshosszabbítóként bakker.

Amúgy túlzottan lassan haladás szerintem ugyanúgy balesetveszélyes, mint a gyorshajtás.
Lehetek szemét és sztereotíp? 60 éves cégvezér 20 éves barátnője kapott a segge alá valamit és azzal megy. :)
De amúgy ez nem és életkor független.


Ma is kukásautó jött szembe és az előttem levő széles autót a cirka 50-60 közötti pasi is csak lépésben merte elvinni a sávjában, mert jobba szintén széles autó parkolt. Itt történt.

Az egyre nagyobb autókkal már saját magukat akadályozzák a haladásban. Mert a járdára felfestett "parkolókat" sem erre méretezték. de úgy istenigazából egyiket sem. Ha csak 3 cm-re vagy a vonaltól és 15 centivel szélesebb a kocsid és batár széles jármű is jön, akkor az bizony képes beragadni oda, mert nincs hely. Pl. troli.

De kiszállni is lassan bűvészmutatvány egy kocsiból.

Hasonló eredmény jött ki nálam is, de röhej, hogy még így is gyorsabban értem haza, mintha BKV-val szöttyögtem volna haza a metrópótló miatt minimum 1-2 átszállással olyan heringparti mellett, ahol a seggemet a fülembe nyomják fel, kapaszkodni meg esélytelen. És ez itt a lényeg, ugyanis míg dugó mellett is lényegesen gyorsabban lehet haladni autóval, mint tömegközlekedéssel, addig az emberek többsége bizony azt fogja választani
A metrópótlás véget fog érni egyszer. Bár a mulatságos az, hogy ha most járna, lehet hogy akkor is bringával tudnám le gyorsabban a Klinikák - Forgách utca távot. Mert megállóig egyszer kb. 9 perc és utána 6 perc séta a cég. Csak a séta ideje bringával kb. 3,5-4 km utat jelent még lámpákkal is, amikor a teljes táv az nincs 8 km...

Mert a metró hiába hozza le névlegesen 15 perc alatt, ha csak 2 percet vársz rá, mozgólépcső fel-le és a séta célig, akkor is gyorsabb az, hogy kb. 25 perc alatt betekerek. Mert ajtótól ajtóig és nem kell várni arra, hogy megérkezzen a bringa és nem kell mozgólépcső sem.

Na, amikor meg az autóval a parkolóhely találás vagy mélygarázsba menés mennyi idő is, valahogy nem látom sokszor az időelőnyét, a költségben meg végképp, ha az saját...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 702
34 496
113
No,a mai batárnagy kisautókkal bizony nekem is meggyűlik a bajom-főleg,hogy sok idióta vezeti őket.Németo kamionosszlengben a stauland névre hallgat (stau=dugó).90%ban a staut két dolog okozza.Első,hogy az idióta német a lehajtás/sávváltást megoldhatatlan problémának találja.Az utolsó centiig elmegy a legbelső sávban,és onnan akar lehajtani-hát nem mindig sikerűl.A másik,hogy az utépitési útszükületek szabványméreteit valamikor 1960ban határozták meg.Totyának azért csak muszály befurakodnia a kamion mellé-és máris jön a centizgetés,belassulás,surlódásos balesetek.Éles ellentétben áll ezzel az angol forgalom.Szeretek angolba menni,mert kifejezetten jó a közlekedési morál.Pedig balkormányos nagykocsival azért kicsit nyűgös a dolog.Magyar közlekedési morál ma már sajnos nagyon pocsék,a béka segge alatt van.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ha nem tudod elviselni azt, hogy nem mindenki megy a max. sebességgel, akkor nem kell vezetni. Szerintem.
Szerinted az a normális, hogy az tiltod le az útról, aki szabályosan vezet...? Az igen.
Ha jól emlèkszem a kressz szerint törekedni kell a megengedett legnagyobb sebessègre.
Így nem hátráltatva a forgalomban haladókat.

De! Minden kibaszott nap találkozom olyan alkalmatlan faszokkal, pl ma hazafelè aki 55km/h-val közlekedik 90 helyett mert ahhoz hülye,hogy a sötèt úton távolságit kapcsoljon.
Szóval ő tompítottal megy,ráadásul mivek fèl az állatoktól ezèrt lassan is.
De hülye ahhoz hogy ne azt a világítást kapcsolja fel amivel 30m-re lát.

Minden nap találkozom ilyennel.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 168
8 883
113
Egy kezdő / rutintalan sofőr számára adott sebesség felett nincs meg az önbizalom és a biztonság felé tér el.
A KRESZ ismer kötelező legkisebb sebességet is, ez nem úgy van, hogy mindenki annyival araszol az úton amennyit ő személyesen képes kezelni. Erre tábla is van. Ha nem üti meg az elvárt minimumot, akkor vissza gyakorolni, vagy tömegközlekedés.
image.png
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
Én is észrevettem. Most kerül frissen az utakra a Z generáció, a rendszerváltás utáni elhülyülésbe beleszületett fiatalok tömege. Ne aggódj, ez csak rosszabb lesz.
Hát nem tudom.
Ehhez képest a legtöbb seggfej, akit látok bőven a 40+-os kategória.
A tegnapi zebrás seggfejek is 50-hez volt közelebb.

A KRESZ ismer kötelező legkisebb sebességet is, ez nem úgy van, hogy mindenki annyival araszol az úton amennyit ő személyesen képes kezelni. Erre tábla is van. Ha nem üti meg az elvárt minimumot, akkor vissza gyakorolni, vagy tömegközlekedés.
image.png
Szólj, ha ilyen táblát látsz a belvárosban vagy Bp-n tömegével...
Csak csak sima 90-er úton.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Amúgy meg nem értem mi bajod van. 24 km/h-s átlag fővárosban vagy más nagyvárosban?
Ez a városi tempó kocsival, ez a realitás csúcsforgalomban.
Ez nem főváros és az út több mint fele nem lakott terület. Amúgy már inkább kimegyek az autópályára, mert bár így sokkal hosszabb, de nem kell annyit a szöttyögőkkel fárasztanom az agyamat, időben meg rövidebb.
Amúgy isten hozott a szélsőségesek klubjában. (Már mint a pofátlanok kivégzésének támogatóját.)
Amúgy tudom, hogy túlzott elvárás, hogy egy felnőtt kiképzett ember normálisan vezessen.
És igen, régen az nem ment legalább normálisan, akinek erre alkalmatlan kocsija volt. Meg egy csomóan túl gyorsan mentek a Ladával, és a maihoz képest rengeteg súlyos baleset volt.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Más gyökérsége nem jogosít fel senkit a KRESZ, BTK, stb. megszegésére.
Idegeskedni szabad, meg szabályosan - másokat nem veszélyeztetve - megelőzni.
Na pont az előzés az a tevékenység, ahol a megengedett sebesség átlépése csökkenti a balesetek számát (mert hamarabb megtörténik), de fokozza a súlyosságát. Másokat lehet szöttyögéssel is veszélyeztetni.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and nyugger

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Na pont az előzés az a tevékenység, ahol a megengedett sebesség átlépése csökkenti a balesetek számát (mert hamarabb megtörténik), de fokozza a súlyosságát. Másokat lehet szöttyögéssel is veszélyeztetni.

Az előzésnél azt hiszem veszélyhelyzetként is van deklarálva és valahogy igen, a lehető legrövidebb idő alatt kell letudni. Azzal nincs is gond, ott én se nezem a sebességhatárt. Ezért tartom pl irtózatosan nagy hülyeségnek azokat az új rendszereket amiket be kell rakni az új autókba….majd előzésnél elveszi a gázt, mert a tábla 90-et mond?

A tötyögés szintén veszélyes, főleg ha mész 90-100 körül lakott területen kívül és utoléred a mammert aki csak szomszéd faluba megy át 40-nel. Csak a tanuló vezetőknél tudom valamennyire érteni ezt a totyogest, hiszen azért van a T betű a kocsi tetején. Mondjuk ott meg azt nem értem, miért nem szól érte az oktató. Nekem az első óra tanpálya volt, a második órán már télen, a délutáni csúcsban kimentünk a Váci útra Angyalföldön. Tél és hideg volt, de mire vége lett az órának leizzadtam :D
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ezért tartom pl irtózatosan nagy hülyeségnek azokat az új rendszereket amiket be kell rakni az új autókba….majd előzésnél elveszi a gázt, mert a tábla 90-et mond?

A limiter rendszereket be kell kapcsolni ahhoz, hogy elvegyék a gázt. Ha be is van kapcsolva, a gázpedál lepadlózása (kickdown) felülírja őket.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
A limiter rendszereket be kell kapcsolni ahhoz, hogy elvegyék a gázt. Ha be is van kapcsolva, a gázpedál lepadlózása (kickdown) felülírja őket.
De akkor is van késleltetés vagy időlimit rajta nem? Mintha valahol olvastam volna erről.
Meg ugye ott vannak pl a Volvo-k, amik szabályozzák a maximális sebességet 140 km/h-n.

Amúgy mivel a modern autók majdnem minden rendszere teljesen digitális, nem lenne egyszerűbb egy feketedobozt bekötni, ami mondjuk rögzít minden telemetriát? Aztán ha balesetbe kerülsz kiolvassák és ha hülye voltál, mert pl lakott övezeten belül 100 km/h-val mentél akkor azt is bizonyítékként felhasználhatják.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
De akkor is van késleltetés vagy időlimit rajta nem? Mintha valahol olvastam volna erről.
Tudtommal van, kb 1 sec.

Ráadásul eddig opcionális volt, idén/jövő évtől már kötelező, és alapból be lesz kapcsolva, úgy tudom.
Meg ugye ott vannak pl a Volvo-k, amik szabályozzák a maximális sebességet 140 km/h-n.
180-ban. Az se túl sok.
De akkor is van késleltetés vagy időlimit rajta nem? Mintha valahol olvastam volna erről.
Meg ugye ott vannak pl a Volvo-k, amik szabályozzák a maximális sebességet 140 km/h-n.

Amúgy mivel a modern autók majdnem minden rendszere teljesen digitális, nem lenne egyszerűbb egy feketedobozt bekötni, ami mondjuk rögzít minden telemetriát? Aztán ha balesetbe kerülsz kiolvassák és ha hülye voltál, mert pl lakott övezeten belül 100 km/h-val mentél akkor azt is bizonyítékként felhasználhatják.
Hamisítani is egyszerű lenne amúgy. Ráadásul így is túl sokat kémkednek utánunk, ne többet kémkedjenek, inkább ka kimegy a rendőr a Szentendreire, ne csak a trafi mögött ülve kávézgasson a kocsiban, hanem amikor a 6-8 sávra a gyökér gyalog éjjel begyalogol keresztbe, se nem zebrán, a zöldön 50-70el jöv autók közé, a rendőr előtt 5 méterrel, de le se szarja. Talán ha a kékek tennék a dolguk, akkor nem utánam kéne még jobban kémkedi a kibaszott hatalomnak, meg a cégeknek.

Szóval légyszives ne kampányolj a jogaim további csorbításáért, minkább harcolj ez ellen a trend ellen, mert már így is nagyon eldurvult a megfigyelés, lassan újra ÁVÓ/STASI korszakban élünk, csak most a biztosító, bank, vagy éppen az ételrendelő cég (hisz minden szar app kémkedik) kémkedik. Az államnak már nem is kell nagyonkémkednie, elég megvennie ezt az adatot. Outsourcing.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 663
13 051
113
De akkor is van késleltetés vagy időlimit rajta nem? Mintha valahol olvastam volna erről.
Meg ugye ott vannak pl a Volvo-k, amik szabályozzák a maximális sebességet 140 km/h-n.

Amúgy mivel a modern autók majdnem minden rendszere teljesen digitális, nem lenne egyszerűbb egy feketedobozt bekötni, ami mondjuk rögzít minden telemetriát? Aztán ha balesetbe kerülsz kiolvassák és ha hülye voltál, mert pl lakott övezeten belül 100 km/h-val mentél akkor azt is bizonyítékként felhasználhatják.
 
  • Tetszik
Reactions: mijki

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Hamisítani is egyszerű lenne amúgy. Ráadásul így is túl sokat kémkednek utánunk, ne többet kémkedjenek, inkább ka kimegy a rendőr a Szentendreire, ne csak a trafi mögött ülve kávézgasson a kocsiban, hanem amikor a 6-8 sávra a gyökér gyalog éjjel begyalogol keresztbe, se nem zebrán, a zöldön 50-70el jöv autók közé, a rendőr előtt 5 méterrel, de le se szarja. Talán ha a kékek tennék a dolguk, akkor nem utánam kéne még jobban kémkedi a kibaszott hatalomnak, meg a cégeknek.

Szóval légyszives ne kampányolj a jogaim további csorbításáért, minkább harcolj ez ellen a trend ellen, mert már így is nagyon eldurvult a megfigyelés, lassan újra ÁVÓ/STASI korszakban élünk, csak most a biztosító, bank, vagy éppen az ételrendelő cég (hisz minden szar app kémkedik) kémkedik. Az államnak már nem is kell nagyonkémkednie, elég megvennie ezt az adatot. Outsourcing.

Nem azt mondtam, hogy az adatokat akár real-time a felhőbe küldje. Hanem mint a repülőknél, csak akkor olvassák ki ha baj van. És mondjuk különleges felhatalmazással stb.. Meg lehet ezt csinálni úgy, hogy ne sérüljenek a személyiségi jogok.

A modern megfigyelés ellen pedig ajánlom a Firefox + DuckDuckGo-t, esetleg VPN-t hozzá vagy ha nagyon biztosra akartok menni akkor a Thort. Esetleg a Neeva böngésző is jó lehet, jókat olvastam róla de még nem használtam.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
De akkor is van késleltetés vagy időlimit rajta nem? Mintha valahol olvastam volna erről.

Kikapcs / bekapcs. Van egy főkapcsoló is ha gyorsan mindent ki akarsz kapcsolni. A padlógát csak egyfajta ‘pánik gomb’, arra megmondom őszintén nem emlékszem, mert nagyon ritkán padlózom le (elég vad dolgok történnek olyankor) de szerintem nincs semmi késleltetés.

Gondolom ha majd bekerül kötelezően az vagy ilyen bekapcsolod-kikapcsolod változat lesz, mint most, vagy az alapbeállítás lesz hogy be van kapcsolva inditáskor, amit úgyis mindenki reflexszerűen kikapcsol mint pl. a start/stop funkciót vagy akár a kipörgésgátlót.

Alapvetően nem egy rossz rendszer egyébként, abból lesz a gond ha félreismeri a táblát (pl 20–as lehajtót 20-as táblának), illetve a kereszteződédek feloldó hatásával se tud mit kezdeni, ha meg nincs tábla (pl város) azzal sem. Max ha együtt dolgozik egy (friss) térkép/gps adatbázissal.

Meg ugye ott vannak pl a Volvo-k, amik szabályozzák a maximális sebességet 140 km/h-n.

Az mondjuk egy kreténség, de a Volvo mindig is fura volt. A Toyota is elkezdte ezt a 180-as limittel, más gyártók is lassan átveszik, ami azért kicsit képmutató jófiúskodás a 200+ LE-s motorokkal.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 663
13 051
113
Amilyen idiótává ez a világ (minden vonalon), örülök, hogy nem élek örökké. :)
Túltoltuk Béláim!

S nem kizárólag a korosodással/traumákkal/telítődésekkel magyarázható ez a reakcióm, mint ami egy, mondjuk a középkorban - amikor eltelt úgy 100 év, hogy nem volt semmi érzékelhető fejlődés - élő, korosodó embernél történt, hanem mert gyorsulva alakul, fejlődik(?) a világ.
(Emlékszel arra, hogy mit posztoltál az Instagramra húsz éve a BLM-ről?)

Olyan gyors a technológia alakulása (GPS, net, social media), az emberek közötti kommunikáció alakulása, ezek kifejtett hatása, hogy még az eggyel korábbi hatása sincs eléggé kielemezve, feldolgozva...

Lásd a menetstabilizáló rendszerek hatását:
Akik eleve olyan autóval kezdték a vezetői pályafutásukat, amiben ilyen működik, azoknak eleve magasabb sebesség/manőverhatároknál kezdődik a veszélyérzet. (Elkezdődik egyáltalán?)
Én meg Nysaval, UAZ-zal, Wartburggal, diagonal gumis Nagypolákkal kezdve programozódtam fel fizikából. Aztán csodálkozok, hogyan mer a fiatal csajszi belekezdeni a buta SUV-val egy manőverbe, amibe én egy Golf kategóriás (és korszerűségű) alacsonyabb autóval is lassabban megyek bele...
Mert neki az ESP villogása olyan alapértelmezett, mint nekem anno a diagonal Pneumant felsírása.
Csak ott még bőven a fizikai határon belül voltam, ő meg a határán s még csak nem is sejti.
Aztán meg készülnek az én korosztályom számára érthetetlen videók:

Na ezért kell már a mai autókba minden három betűs is, mert nem kőbuta autókkal kezdik legalább az első órákat a tanulók.
(Oktatóautónak zsirúj BMW; normális vagy?)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Túltoltuk Béláim!

S nem kizárólag a korosodással/traumákkal/telítődésekkel magyarázható ez a reakcióm, mint ami egy, mondjuk a középkorban - amikor eltelt úgy 100 év, hogy nem volt semmi érzékelhető fejlődés - élő, korosodó embernél történt, hanem mert gyorsulva alakul, fejlődik(?) a világ.
(Emlékszel arra, hogy mit posztoltál az Instagramra húsz éve a BLM-ről?)

Olyan gyors a technológia alakulása (GPS, net, social media), az emberek közötti kommunikáció alakulása, ezek kifejtett hatása, hogy még az eggyel korábbi hatása sincs eléggé kielemezve, feldolgozva...

Lásd a menetstabilizáló rendszerek hatását:
Akik eleve olyan autóval kezdték a vezetői pályafutásukat, amiben ilyen működik, azoknak eleve magasabb sebesség/manőverhatároknál kezdődik a veszélyérzet. (Elkezdődik egyáltalán?)
Én meg Nysaval, UAZ-zal, Wartburggal, diagonal gumis Nagypolákkal kezdve programozódtam fel fizikából. Aztán csodálkozok, hogyan mer a fiatal csajszi belekezdeni a buta SUV-val egy manőverbe, amibe én egy Golf kategóriás (és korszerűségű) alacsonyabb autóval is lassabban megyek bele...
Mert neki az ESP villogása olyan alapértelmezett, mint nekem anno a diagonal Pneumant felsírása.
Csak ott még bőven a fizikai határon belül voltam, ő meg a határán s még csak nem is sejti.
Aztán meg készülnek az én korosztályom számára érthetetlen videók:

Na ezért kell már a mai autókba minden három betűs is, mert nem kőbuta autókkal kezdik legalább az első órákat a tanulók.
(Oktatóautónak zsirúj BMW; normális vagy?)
Nem a technikai fejlődés a gond, hanem az ember józan eszének és logikájának hiánya. Szvsz.
Régen igyekeztek úgy szervezni a közlekedést, hogy amire kitalálták, azt tudja: a haladást.
Ma meg telecseszik a kapaszkodósávos szakaszt 70es táblákkal, hogy szabályosan még egy utánfutós Trabantot se lehessen 15 km-en át szabályosan megelőzni, mert pár idióta motoros ,meg autós 160+ km/h-val odaverte magát. Lehet (sőt biztos) hülye vagyok, de ezt kib@szásnak érzem, mert eddig sosem mentem ott 160+al és mindig biztonságosan letudtam a szakaszt nomáis sebességgel. De engen büntetnek a más hülyesége miatt. Mert pár tábla olcsóbb, mint néhány sebességmérő, ami elvenné a száguldozók kedvét a 160+ -tól.