Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A megvadult kinai Tesla volt mar?
è§é¢å·²å é¤
video.weibo.com
Fékezés helyett egyre csak gyorsult, két halálos áldozatot követelő balesetet okozott Kínában egy Tesla
Az autógyártó azt állítja, hogy meg sem próbáltak fékezni, a sofőr családtagja szerint egyszerűen nem reagált a fékpedál.telex.hu
Volt a Toyota unintended acceleration "bakija", amiben nem volt stack overflow protection, vagy annyira nagyot sikerült túlírni, és valahogy sikerült túlírni/túlcímezni a memóriát (dinamikus memóriakzelés embedded, safety-critical kódban!?!?!?!), nem volt marker block és nem volt diagnosztikai rutin se az ilyenek érzékelésére... és valahogy ez az auditokon is átment, aztán Amerikában megölt pár embert. Volt valami kártérítés elsikálni, meg javítás.Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Ez is könnyen lehet, nagyon is valószínű és hihető. De a fenti példám, vagy a 737MAX esete is mutatja, hogy azért néha nem árt kicsit megnézni, hogy is készül az a kolbász...Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?
Mondjuk mennyire lesz ösztönös mozdulat vészesetben, az kérdéses. A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.Tegyük fel meghibásodott a fék, de amellett még meghibásodott a gázpedál is?
Vagy mondjuk megijedt a sofőr és rossz pedálra taposott ijedtében?
Ui.: Elvileg van benne Emergency Break, ami a kormány mögötti jobb pillangókar végén található.
A hagyományos váltót, kéziféket ezért szeretem, ott legalább van egy sejtésem, hogy mi a módja a megállásnak, ha elmegy a fék. Brake-by-wire fékest még csak hibridben vezettem, de nem szerettem. Pedig kénytelen leszek megszeretni, a következő verdában már olyan lesz.
Ezek aztán mindenféle elektronika nélküli autók:
Chasing RFI Waves – Part Seven
Here is part seven (the final part) of my non-fiction work about the National Radio Astronomy Observatory (NRAO) in Green Bank, West Virginia. You can also read parts one, two, three, four, five an…raoulpop.com
Még gyújótrafó/gyertya sincs bennük, hogy a rádióteleszkópokat ne zavarják meg!
A gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.Mivel Kínában történt, ahol nagyon bénán vezetnek, simán elképzelhetőnek tartom, hogy a hülye kínai megijedt valamitől és a fék helyett a gázt nyomta tövig. Ugyanakkor, elég sokáig ment még tovább, ami némileg ellentmond ennek a magyarázatnak.
Nagyon sok esetben tapasztalható, főképp az automata váltón tanult sofőrök esetében, hogy mikor helyzet van, akkor pánikszerűen a fék helyett a gázpedált nyomják le izomból, aztán csodálkoznak, mikor izomból belerongyolnak a másikba megállás helyett. Nagyon sok ilyen orosz meg ázsiai videó van fenn youtube-n, amiktől néha feláll a szőr a hátamon, hogy hogyan lehet valaki ennyire balfasz. De általánosságba nézve a @kw3v865 által emlegetett sztereotípia sokszor stimmel az ázsiai sofőrök kapcsán, hogy egyszerűen mintha nem menne nekik a vezetés. Ez főképp Amerikában látványos, ahol nagyobb ázsiai diaszpóra vanA gázról mindenki el tudja venni a lábát és akkor látható lesz a lassulás.
Ez anno beágyazott/autóipari körökben nagy balhé volt, mert nagy elbaszás, és sok védvonal kellett egyszerre csődöt mondjon, nem kevés process/vállalati kultúra szinten, nem a kódban, és emlékeim szerint több halálos áldozat is volt (egy balesetnél még nem néznek a gyártó körmére, érthetően), illetve a gyártó nagyon sokáig igyekezett minden módon elsikálni a dolgot.
Hosszú felvezetés után: a Tesla a Toyotánál inkább híres arról a vállalati kultúráról, hogy "innovatívan"levágja a sarkokat. Elkúrhatták akár. És egy ilyen után akár a gázpedál se reagálhat.
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:Na igen, ott a volt a csóka is aki azért égett bent a teslájában, mert tűz esetén automatikusan áramtalanítja magát az autó, így az elektromos ajtónyitó gombot is...
Természetesen ott is volt vésznyitó, a hátsó ajtóba épített hangszóró mögött.
Ezért is autózom szinte mindig egy ilyennel a zsebemben:
(Kershaw Barricade).
Ha valami hasonló történne, akár velem, akár tanúja vagyok ilyennek, mint amit írsz, legalább az övet tudjam elvágni (nem kell hozzá kinyitni, biztonságosan egy kézzel használható erre!), és az ablakot könnyen kiütni.
Az áramtalanítás amúgy tök érthető, de előtte egy zárnyitást kellett volna még... meg ugye a vésznyitó...
Filléres kés. Ami elromolhat, az el is romlik. Mindig jó egy B terv.Vagy flancolás helyett egy mechanikus zár...
Frissítették a KRESZ-t a biciklisekre és e-rollerekre vonatkozóan?
Tegnap:
Vasárnap pedig:
- a Nyugati környékén a biciklisek és rolleresek nagy része olyan lazán átment a piroson, mintha az csak a hülye autóknak lenne
- egy gyalogos bemutatott amikor nem tetszésemet fejeztem ki amikor tilosban és pirosban átkelt a körúton
- 3 biciklis az Oktogon felől egymás mellett tekert a külső sávban, csak hogy biztos ne lehessen elmenni mellettük szépen
- a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
Valahol épp volt róla szó is mostanság a témáról; de én sose értettem, hogy miért nem lehet a menetfénynél hátul is valami pilácsolás?a tompítottat nem tudja a sok hülye felkapcsolni, hátulról nem látszik a szürke menő verdája a szürkületben, amikor menetfénnyel döcög a pályán.