Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 475
20 753
113
Valahol épp volt róla szó is mostanság a témáról; de én sose értettem, hogy miért nem lehet a menetfénynél hátul is valami pilácsolás?
Én ezt az érvet hallottam, hogy energiát igényelne, és az pazarlás, növeli a fogyasztást és a CO2 kibocsájtást... Ezt komolyan a képembe mondta faarccal egyszer egy ember.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 239
33 730
113
Én ezt az érvet hallottam, hogy energiát igényelne, és az pazarlás, növeli a fogyasztást és a CO2 kibocsájtást... Ezt komolyan a képembe mondta faarccal egyszer egy ember.
Talán a speedzone hétfői műsorában volt róla szó, ott is talán valami ilyen érvre hivatkoztak.
Mondjuk simán el tudom képzelni az autóipari cégek sokszor fillérbaszási hozzáállását, kevésbé a CO2, meg fogyasztási maszlagot -persze valamit mondani kell.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest

Cadillac runs stop sign and hits a bus​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ezt szerintem Balázs egyszerre irigyeli és közben fogja a fejét :D

Cadillac runs stop sign and hits a bus​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát az elsőnél csak a szerencse volt, hogy senkit nem csaptak el.
De mondjuk ma reggel is láttam a Hungáriár kiforduló kocsit úgy, hogy már régen piros volt neki. Jobb kézben pizzaszelet, közben kihangosítón beszélt.
Jóleszazúgy...

Mit irigyeljek a másikon?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 246
10 800
113
Nem értem, nem értem, nem értem.
Írják ki a faszkalap nevét most már.
Valamint mit csinálnak a hatóságok? Magán terület sértés, közlekedés biztonságának veszélyeztetése? Mit csinálnak?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem értem, nem értem, nem értem.
Írják ki a faszkalap nevét most már.
Valamint mit csinálnak a hatóságok? Magán terület sértés, közlekedés biztonságának veszélyeztetése? Mit csinálnak?

Mit csinálnának, túl közel van egy "nagy" emberhez az illető, innentől sérthetetlen.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Látod az EU-t. Mindenféle vicces energiacímke van hűtőn, vasalón és TV, de hogy a szaros 30+ éves szénerőmű helyett új, szuperkritikus kazános legyen, azt nem szabályozzák.

Amikor egy D meg F osztályi háztartási gép fogyasztása is lófasz...

Majd lesz helyette szélerőmű, ami évente kb. 1 hónapot termel majd, mert itthon nem fúj annyit a szél, mármint nincs meg a minimális szélsebesség. :D
 
M

molnibalage

Guest
Mit csinálnának, túl közel van egy "nagy" emberhez az illető, innentől sérthetetlen.
Én ezt egész egyszerűen nem értem. 7 kibaszott hónap telt el és levelezgetés megy egyebek történnek?
Kurva egyszerű. Csapat kimegy, helyreállítja az eredeti állapotot, majd kiszámlázza az egészet a faszkalapnak és a büntit majd még a bíróság ráveri.
Vagy megvárjuk, amíg a vonatra rádől a rézsű vagy mi....?

Az, hogy a MÁV tulajdonában levő vízelvezető rendszert szétkúrta már önmagában szándékos nagy értékű károkozás és bűncselekmény.
De a közüzem veszélyeztetése is fennáll, bár még nem zavarta meg, de...
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
A lényeg az volt, hogy még egy villanyautónál is elhanyagolható egy ilyen lámpa fogyasztása, amikor alapból 16 - 30 kWh / 100 km-es fogyasztással mennek. Szóval ez most vagy az átgondolatlanság vagy a lustaság a tervezők részéről. Vagy esetleg még sose vezettek forgalomban, hogy lássák milyen lusta / buta rengeteg autós, aki nappali menetfénnyel vagy akár anélkül megy még ködben is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 475
20 753
113
A lényeg az volt, hogy még egy villanyautónál is elhanyagolható egy ilyen lámpa fogyasztása, amikor alapból 16 - 30 kWh / 100 km-es fogyasztással mennek. Szóval ez most vagy az átgondolatlanság vagy a lustaság a tervezők részéről. Vagy esetleg még sose vezettek forgalomban, hogy lássák milyen lusta / buta rengeteg autós, aki nappali menetfénnyel vagy akár anélkül megy még ködben is.
De a menetfényt valami EU törvény írja elő, nem biztos, hogy a tervezők sara!
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 607
26 604
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 096
31 799
113
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 097
50 378
113
  • a Tour de France wannabe nyomorékok a 11-esen 50-100 méteres látótávolság mellett, tejködben, kivilágítás nélkül és sötét - lehetősleg szürke és/vagy fekete ruhában -, tekertek az úton, lehetőleg a sáv közepén, miközben ott a zsírúj bicikliút Szentendre és Budakalász között a 11-essel párhuzamosan, ez kb. a 10 biciklisből akit láttam 7-re igaz volt...
Akinek nem lenne meg ez a szakasz: 2x2 sáv, középen betonelemekkel elválasztva, valódi leállósáv nélkül... kvázi gyorsforgalmi út (értsd: csak a leglassabbak mennek óra szerint 90km/h-val). És itt bírnak ezek a feszülőnackós arcok bringázni.

Aztán ezek a sportemberek utána továbbjönnek Észak felé, keresztül Szentendrén, ki tudja meddig... vidám dolog őket kerülgetni, annyi szent.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 246
10 800
113
<folyamatosan probléma Pesten, hogy nincs elég híd a forgalom számára
<zárjuk le a felújított Lánchidat az autósok elől
Ez hülye baszdmeg

Saját példámból kiindulva Veszprémből halál nyugodtan a Budaörsi-Alkotás-Mészáros utca-Alagút-Lánchíd kombón keresztül haza tudnék jönni konkrétan a ház elé Pestre, de neeem, zárjuk le a Lánchidat majd annak a forgalmát tereljük rá a rakpartokon keresztül a többi hídra. És hiába mondogatja, hogy a hidakon nem érződik nagyobb változás, a probléma nem azokon, hanem az alapból túlterhelt rakpatokon jelentkezik. Mert pl én sem szmöttyögnék a pesti alsón, ha nem kerülővel kéne az Erzsébet (plusz ott a Hegyalja is) vagy Petőfi hidaknak hazamenjek. A Szabadság hidat már fel is adtam, köszönhetően a kiskörutas metrópótló permanens dugójának, Margit híd meg a biciklisávok miatt önkéntelen parkolóként funkcionáló Nagykörút miatt kaputt. De nem baj, tavasztól-őszig hétvégente toljunk mellé egy rakpartlezárást is aztán csodálkozzunk, hogy még vasárnapi forgalom mellett is az Astoriától a Szabadság híd budai oldaláig áll a sor.
Vonat Veszprémből tök jó és sűrű.