Ott dolgozom egy utcával beljebb. A metrópótlás nem egy állandósult állapot. Ergo, nem érv.
Pont erről beszélek. Ebből a mentalitásból van elegem.
A szent és sérthetetlen gépjárművekeknek 2+2+1+2+2 sáv van a R. és M híd közötti szakaszon.
A bringának jutott egy használható félsáv a R-en, mert kevés a gyalogos, és egy szar az M hídon, amire nyáron minden birka gyalogos rátéved és a túloldalon Budára befelé elfogy és a semmiben ér véget. Ez a kettő összességében foglal el a hidakon egy autós sávnál kevesebbet.
9 v 1 területfoglalás arány.
Erre valaki besértődik, hogy EGY sávval kevesebb lesz cserébe bringával, ahol a bringa amúgy is előnyös jobban átjárható lesz, meg a BKV számára is.
Amit forgalomra nézve csak úgy 10-15-ször több ember használ. Az autókban ülő emberek száma kb. 1,5/kocsi. És ezen marginális mennyiség miatt szopatnak meg egy rakás BKV-t használó embert. Az autó ott kis utcából kicsitbe menne, de azért csesszük csak tele forgalommal.
Na, akkor mi kapjon prioritást? Buszok és bringa.
Majd a reakció erre az egészre az, hogy toljd a bringát, csak hogy a szájbavert kocsinak maradjon 1 szar sáv, amivel székúrják a közösségi közlekedést.
Az igen . Jó lenne végre felébredni, de tényleg.
Az alanyi jogon mindenhova autózás az nem valamiféle mindenek felett álló alapjog.
Más prioritás is van.
Ahogy mondtam a más faszával csalánverés és egy seggel három lovon ülésnek vége.
Tessék eldönteni milyen életet akar valaki élni és valódi árát megfizetni.
Gondolom az V. kerület parkolóhelyet is a kolléga kvázi ingyen kapja...
Nekem meg bazdmeg a bringa tárolásért fizetnek kell a bejelentett lakcímemen.
Tényleg, fasza ez igy?
Itt a köröket futjátok, futjuk újra-meg újra.
S nem azért, mert fogyatékosok lennénk hanem mert nincs nemhogy jó megoldás, de tűrhető kompromisszumos megoldás sem.
Annak idején kialakult egy településtípus - a város - ami sok előnnyel bírt; szolgáltatások, társasági élet, stb., stb.
A hátrányai is hamar megjelentek (bűnözés, szlömösödés, stb.). Már a közlekedési problémák is kialakultak - még a jóval nemhogy a gépjárművek megjelenése előtt, de jóval korábban.
Erre Velencében döbbentem rá igazán...
Na most Budapest is más nagyvárosokkal egyetemben egy fokkal jobb helyzetben volt, mint a szűk olasz városok - még a hintók megjelenése előtt.
Aztán a lehetőségek, a jómód koncentrációja magával hozta a járművek tömeges használatát, s ezt alapvetően egy kialakult városszerkezetre zúdítva.
A városok már régen öngerjesztő problémagenerátorokká váltak.
S ne gondold, hogy ha pl. egy csapásra kivonnánk az szgk.-kat a városokból, azzal nem csak kicserélnénk a problémákat:
Jönne pl. egy radikális gazdasági átrendeződés, meg pl. az utakra rászabadulna kismillió olyan jogosítvány nélküli kerékpáros is, aki addig nem ült kerékpárra, mert - teljesen jogosan - félt a másfél tonnás kerékpáröklelőktől, s inkább tűrt a buszokon...
Az finom lenne...
Nincs megoldás, mert van kismillió közlekedni akaró ember.
(Mondjuk a Covid karantén?
)
A politikusok meg persze tesznek önigazolásként, meg fontosságuk hitében látványos intézkedéseket.
Az egyik autófóbiás, a másik kerékpárgyűlölő, s eszerint torzítja az aktuális kényszeregyensúlyt.
Életminőség javító megoldás kizárólag egyéni szinten történhet: Pl. munkahely változtatással, vagy lakáscserével (a munkahely közelébe).
Ha meg telítődtél a nagyvárossal, s csak a hátrányait szenveded, akkor marad a teljes változtatás kisebb városba, faluba, tanyára.
Csakhogy újabb problémákkal és hátrányokkal szembesülj.
Ezt csak azért nem műveli az egész lakosság - maximum ciklikusan - mert költözni összetettebb dolog, mint szimplán cselekvés.
Én régen szerettem volna Budapestre költözni; a helyismeretem különb, mint sok tősgyökeresnek...
Bejárni szabadidőben gyalog majd az egész várost...
De ahogy korosodom (fejben), ma már maximum csak a környékére költöznék Borsodból - ha ennek anyagi vonzatát megtudnám ugrani.
Egy baráti pár csinálja jól:
Miskolcról hétvégenként felutaznak Budapestre, s egy egy környékét bebringázzák a feleségével - s eszük ágában sincs Miskolc elitnegyedéből elköltözni!